Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 31 maja 2011 - 11:47

sprawdź poziom (ciśnienie) czynnika.

ja mam tak że co roku muszę nabijać układ, bo mam za małe ciśnienie, uchodzi gdzieś i nie wiadomo (nie widać) gdzie.
poproś jeszcze mechanika żeby ci zaworki dokręcił, i moim zdaniem powinno być ok.


#102 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 04 czerwca 2011 - 07:02

Witam podepnę sie pod temat a mianowicie,gdy włączam klimatyzację w pozycji wiatraka na "0" jest leciutki podmuch nie koniecznie zimny tak więc coś tam się załącza ,ale po przekreceniu nawiewu na wyższą pozycję działa jak normalny nawiew bez klimy .Nie mam pojecia od czego zacząć ,po czym stwierdzić że pompa się załączyła itd. prosze o pomoc:masakra:

#103 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 czerwca 2011 - 07:54

w omedze z manualną klimą włączenie klimy uruchamia dmuchawę na pierwszym biegu

#104 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 09:19

W aucie 1994 roku na 100% jest do wymiany kompresor klimatyzacji i filtr-osuszacz i zawór rozprężny. Wymieniając te elementy musisz wypłukać układ PŁYNEM, nie wystarczy próżnia. Ludzie najczęściej wszystkiego nie robią i później różnie bywa. Za wszystko zapłacisz około 1500 pln a może więcej. Powodzenia.

#105 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 12:06

Osuszacz - 50zł zamiennik, 150zł Valeo
Sprężarka - ok. 600zł
Zawór rozprężny - ok 100zł
Do tego nabicie itp. to w sumie może się nazbierać z 1500zł :( Ja się w sumie zastanawiam czy warto w moim przypadku inwestować tyle kasy :(

#106 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 19:57

No właśnie, czy warto. Ja u siebie postanowiłem zrobić A/C bo latem to masakra. Jak by się znów popsuło (bo dwa razy wymieniałem kompresor A/C) to już nie będę robił, sprzedam i będę jeździł drugim autem. Omegę mam z 1998 to może jeszcze pojeździ bo naprawdę koszty tego auta są wysokie (zwłaszcza że nie mam gazu).

#107 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2011 - 20:19

Osuszacz - 50zł zamiennik, 150zł Valeo
Sprężarka - ok. 600zł
Zawór rozprężny - ok 100zł
Do tego nabicie itp. to w sumie może się nazbierać z 1500zł :( Ja się w sumie zastanawiam czy warto w moim przypadku inwestować tyle kasy :(


Jeśli wiesz czym jeździsz i będziesz jeszcze nim jeździł przez parę lat ( w co wątpię ) to inwestuj, a jesli planujesz zmianę np na nowszy model to olej temat, ja niedawno zainwestowałem ok 530 PLN w klimę - padł skraplacz, ale wiem, że jeszcze troche pojeżdżę tym pojazdem.

#108 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 05 czerwca 2011 - 10:03

W aucie 1994 roku na 100% jest do wymiany kompresor klimatyzacji i filtr-osuszacz i zawór rozprężny. Wymieniając te elementy musisz wypłukać układ PŁYNEM, nie wystarczy próżnia. Ludzie najczęściej wszystkiego nie robią i później różnie bywa. Za wszystko zapłacisz około 1500 pln a może więcej. Powodzenia.


Dam sobie spokój chyba z tą klimą:pokoj:

#109 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 10:20

Nowy kompresor A/C 550 pln na Allegro (pasuje ten od Nubiry 2 litrowej tylko wtyczkę trzeba przerobić tzn. połączyć kabelki) a ja polecę z tego miejsca http://www.e-sklep-l...name=opel omega , drożej ale gwarancja i jest lepiej zrobiony niż w fabryce. 100 pln filtr osuszacz (możesz z poleconego miejsca albo za 50 pln z Allegro, nie polecam) i jak sam tego nie założysz a zakładam że nie to 150 do 200 pln za montaż. Dodatkowo nabicie układu około 150 pln. Możesz zaryzykować i nie płukać układu płynem co jest b.kosztowne. I tyle, policz-przemyśl-zrób to :D

p.s.
nie kupuj używanego kompresora A/C, NIE KUPUJ używanego filtra osuszacza, DOLAĆ OLEJ do nowego kompresora A/C

#110 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:33

p.s.
nie kupuj używanego kompresora A/C, NIE KUPUJ używanego filtra osuszacza, DOLAĆ OLEJ do nowego kompresora A/C


Już kompresor kupiłem w tamtym roku za 200zł, właśnie chyba mi przez niego wywala, bo na środku od dołu jest zielony i sprzęgło trze, nie odchodzi całkiem od sprężarki :( Za nabicie zapłaciłem 200zł (na drugi dzień mi wszystko ściągnęli bo mój kompresor puścił przez sprzęgło, za kilka dni mi nabili jak zmieniłem kompresor gratis ale klima przestała działać za niedługo :( Jak bym wiedział ze tak będzie to bym zrobił swój kompresor, a tak jestem 400 w plecy :( Teraz mam dwa kompresory rozszczelnione, jeden na środku drugi na sprzegle, może zrobić z dwóch jednego hehehe ;)

#111 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2011 - 11:35

może zrobić z dwóch jednego hehehe

Jak jest walek wywalony na uszczelnienu czolowym to szkoda roboty.

#112 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:12

Ja uważam, że jak inwestować to tylko i wyłącznie w nowe elementy, biednego niestety nie stać na używki i na ciągłe awarie używanego sprzętu. Jak zrobić, to raz, a porządnie i mieć święty spokój na lata.

#113 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:32

Czy w tym roczniku do wymiany jest napewno: kompresor,osuszacz,zawór rozprężny tak jak mówicie czy może nie trzeba wszystkiego wymieniać i jak to sprawdzić bo czynnik w układzie jest i może jest jakiś sposób na sprawdzenie podzespołów ?

#114 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:40

Sprawdzi Ci to tylko fachman od klimy samochodowej.

#115 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2011 - 20:49

Jak '94 rok to myślę że na 100% kompresor do wymiany i filtr-osuszacz. Resztę, czyli zawór rozprężny i płukanie układu płynem możesz ewentualnie sobie darować. Tak myślę ale do warsztatu i tak przecież musisz pojechać.

#116 OFFLINE   arecki33

arecki33
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-04-2011

Napisany 08 czerwca 2011 - 16:46

:)Umówiłem sie do warsztatu na poniedziałek zobaczymy jak coś będe wiedział to sie podzielę.Dzięki wszystkim

#117 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2011 - 18:34

No No, odpowiedz co gdzie i jak i za ile bo jestem Ciekawy, obyś miał taniego i dobrego klimoznawce :)

#118 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2011 - 20:12

Czy w tym roczniku do wymiany jest napewno: kompresor,osuszacz,zawór rozprężny tak jak mówicie czy może nie trzeba wszystkiego wymieniać i jak to sprawdzić bo czynnik w układzie jest i może jest jakiś sposób na sprawdzenie podzespołów ?


arecki poczytaj mój wątek, może coś Ci się rozjaśni :

KLIKNIJ

nie zawsze trzeba wszystko wymieniać...

#119 OFFLINE   scania

scania
  • 19 postów
  • Dołączył: 28-04-2011

Napisany 09 czerwca 2011 - 08:10

Witam
podepnę się pod temat mam to samo co preses1, sprawdzałem sprężarka nie załancza czynnik jest jak podłącze na krótko to to kręci od czego by tu zacząć żeby było OK

#120 OFFLINE   morion

morion
  • 1 postów
  • Dołączył: 12-07-2011

Napisany 12 lipca 2011 - 13:56

mam podobny problem... instalacja szczelna,nabita, klima podpięta do techa działa a na samym klimatroniku nie, pseudofachowcy nie wiedzą co jest nie tak i sugerują wymianę panela klimatronika... Czy to rzeczywiście jedyne wyjscie?