Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Adrian0018

Adrian0018
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-12-2009
  • Skąd: Niemodlin k.Opola

Napisany 06 sierpnia 2010 - 23:20

Byc moze padł czujnik cisnienia ,który jest odpowiedzialny za uruchomienie sprezarki.
Co do rolety,przycisk (włacznik) moze jest uszkodzony,lub mechanizm rolety...


po przycisnieciu guzika rolety wlacznik czasowy daje 12v wiec jest ok musze sprobowac bezposrednio podpiac 12v pod silniczek:)
a wogole jakbym podpial pod kabel diagnostyczny i tech 2 program i zrobil analize klimatronika wykryje mi co jest uszkodzone?

#62 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 07 sierpnia 2010 - 00:13

po przycisnieciu guzika rolety wlacznik czasowy daje 12v wiec jest ok musze sprobowac bezposrednio podpiac 12v pod silniczek:)
a wogole jakbym podpial pod kabel diagnostyczny i tech 2 program i zrobil analize klimatronika wykryje mi co jest uszkodzone?

wago powinno pokazać ale nie koniecznie . można od tego zacząc durzo nie kosztuje a dobrze wiedzieć co jest nie tak niż ładować kasę nie potrzebnie . Pozdrawiam .

#63 OFFLINE   Adrian0018

Adrian0018
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-12-2009
  • Skąd: Niemodlin k.Opola

Napisany 07 sierpnia 2010 - 09:38

wago powinno pokazać ale nie koniecznie . można od tego zacząc durzo nie kosztuje a dobrze wiedzieć co jest nie tak niż ładować kasę nie potrzebnie . Pozdrawiam .


zauwazylem jedna rzecz ze jak roleta dziłała to podswietlilo mi guziczek z wlaczania rolety a jak nie dziala to juz nie swieci myslisz ze to z nim sa problemy trudno jest sie do niego dostac?

Panowie wrzuciłem 2 fotki z przekaznikami moze ktos wytlumaczyc mi ta sytuacje . przekazniki sprawdzilem wszystko ok Pytam jeszcze raz czy jak zrobie diagnoze pod komputerem wyskoczy mi ktory czujnik jest walniety?

Panowie pytam poraz kolejny czy jak podlacze pod diagnoze do kompa wywali mi czarno na białym gdzie jest uszkodzenie np czujnik jakas przerwa w obwodzie czy uszkodzenie

#64 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 07 sierpnia 2010 - 10:22

zauwazylem jedna rzecz ze jak roleta dziłała to podswietlilo mi guziczek z wlaczania rolety a jak nie dziala to juz nie swieci myslisz ze to z nim sa problemy trudno jest sie do niego dostac?

Panowie wrzuciłem 2 fotki z przekaznikami moze ktos wytlumaczyc mi ta sytuacje . przekazniki sprawdzilem wszystko ok Pytam jeszcze raz czy jak zrobie diagnoze pod komputerem wyskoczy mi ktory czujnik jest walniety?

Panowie pytam poraz kolejny czy jak podlacze pod diagnoze do kompa wywali mi czarno na białym gdzie jest uszkodzenie np czujnik jakas przerwa w obwodzie czy uszkodzenie

praktycznie wago pokarze wszystko co współpracuje ze sterownikami istniejącymi w samochodzie , jeżeli osoba sprawdzająca układ przyłoży się do tego to powinno wyjść czarno na białym , ale trzeba pamiętać o tym że nie wszystkie awarie można zlokalizować ( jeśli to nie elektronika to trzeba kumatego gościa ) . Czasami trzeba wszystko wymieniać żeby wykluczyć awarię innych urządzeń . Przykład
klima opel omega ( klimatyzacja w pełni działająca , kolizja w której uszkodziłem chłodnice od chłodzenia silnika , warsztat bez mojej zgody wymienia chłodnicę do silnika na nową , a od klimy na starą mimo tego że układ był szczelny , (samochód długo stał z układem nie zabezpieczonym od brudu i wody z powietrza ) nabili czynnik i nic .wymieniłem chłodnice i osuszacz na nowe korzt 890 zł z nabiciem czynnika po uruchomieniu rura na zasilaniu robi się zimna na kilka sekund po czym robi się ciepła i nic nie działa .mogą być dwie przyczyny - zbyt durza ilość wody w układzie ( woda zamarza w rurce podczas pracy klimy i nie wytwarza sie ciśnienie potrzebmne do schłodzenia parownika 2 - syf który dostał się do nie zabezpieczonego układu najzwyczajniej uszkodził sprężarkę klmatyzacji ( zasysanie ok) jednak z rozpręzaniem problem przez co nie chłodzi . Pozdrawiam Andrzej .

co do rolety jeśli dostaje 12v na styki silniczka to silniczek jest trafiony spróbujna krótko otw zamknij bezpośrednio do rolety .

#65 OFFLINE   Adrian0018

Adrian0018
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-12-2009
  • Skąd: Niemodlin k.Opola

Napisany 07 sierpnia 2010 - 10:45

praktycznie wago pokarze wszystko co współpracuje ze sterownikami istniejącymi w samochodzie , jeżeli osoba sprawdzająca układ przyłoży się do tego to powinno wyjść czarno na białym , ale trzeba pamiętać o tym że nie wszystkie awarie można zlokalizować ( jeśli to nie elektronika to trzeba kumatego gościa ) . Czasami trzeba wszystko wymieniać żeby wykluczyć awarię innych urządzeń . Przykład
klima opel omega ( klimatyzacja w pełni działająca , kolizja w której uszkodziłem chłodnice od chłodzenia silnika , warsztat bez mojej zgody wymienia chłodnicę do silnika na nową , a od klimy na starą mimo tego że układ był szczelny , (samochód długo stał z układem nie zabezpieczonym od brudu i wody z powietrza ) nabili czynnik i nic .wymieniłem chłodnice i osuszacz na nowe korzt 890 zł z nabiciem czynnika po uruchomieniu rura na zasilaniu robi się zimna na kilka sekund po czym robi się ciepła i nic nie działa .mogą być dwie przyczyny - zbyt durza ilość wody w układzie ( woda zamarza w rurce podczas pracy klimy i nie wytwarza sie ciśnienie potrzebmne do schłodzenia parownika 2 - syf który dostał się do nie zabezpieczonego układu najzwyczajniej uszkodził sprężarkę klmatyzacji ( zasysanie ok) jednak z rozpręzaniem problem przez co nie chłodzi . Pozdrawiam Andrzej .

co do rolety jeśli dostaje 12v na styki silniczka to silniczek jest trafiony spróbujna krótko otw zamknij bezpośrednio do rolety .


chodziło mi ze sa 2 kostki 1 do silniczka 2 zasilanie podpialem voltomierz do kostki z silniczka i w momencie wlaczenia guzika 12 v po chwili spada do zera jakby wylacznik czasowy wiec wg mnie wszystko dobrze a czy ja moge bezposrednio pod silnik z aku podpiac +- i zobaczyc czy zakreci? a co do klimy rece mi opadaja jako tako znam sie na elektronice ale mechanika leze;d nawet nie wiem czy sprezarka mi sie zalacza patrzylem tam czy cos sie nie kreci i nic nie widze

#66 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 07 sierpnia 2010 - 15:13

chodziło mi ze sa 2 kostki 1 do silniczka 2 zasilanie podpialem voltomierz do kostki z silniczka i w momencie wlaczenia guzika 12 v po chwili spada do zera jakby wylacznik czasowy wiec wg mnie wszystko dobrze a czy ja moge bezposrednio pod silnik z aku podpiac +- i zobaczyc czy zakreci? a co do klimy rece mi opadaja jako tako znam sie na elektronice ale mechanika leze;d nawet nie wiem czy sprezarka mi sie zalacza patrzylem tam czy cos sie nie kreci i nic nie widze


jeśli chodzi o silniczek to możesz podłączyć go na krótko do sprawdzenia . a jeśli chodzi o klimę to masz koło pasowe i zaraz za nim koło od klimy które się zasprzęgla w chwili włączenia klimy ( włacz silnik i wyłącz klimę przyciskiem ECO spójż na sprężarkę i zaraz za kołem jest reszta spręzarki powinna stać , po załączeniu powinna się kręcić równo z kołem pasowym napewno jest to widoczne . u mnie widać mam 3.0 MV6 z prawej na dole jest spręzarka jak patrzysz od przodu maski . jak się klima kręci to znaczy że jest albo sprężarka trafiona albo jest syf w układzie który zapycha układ wyczyszczenie w np w gdyni układu kosztuje około 300 zł Zwruć uwagę czy wentylatory się załączają od klimy jak ją włączysz , jak się nie łączą to znaczy że jest za małe ciśnienie w układzie chłodzenia . Pozdrawiam Andrzej .

#67 OFFLINE   poplawski78

poplawski78
  • 34 postów
  • Dołączył: 07-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 września 2010 - 12:49

Witam.Mam pytanie.Mianowicie ostatnio nabijałem klimatyzację i mechanik stwierdził nieszczelność zaworu po stronie wysokiego ciśnienia.Klimatyzacja co prawda działa,ale anemicznie.Mechanik twierdzi,że za słabe chłodzenie odpowiedzialna jest właśnie ta nieszczelność.Po nabiciu wskazywana przez urządzenie ilość czynnika - ok 950 g.Po kontroli 2,5 mies. później - ok 740 g. Czy to co mówi mechanik jest prawdopodobne?

#68 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 19 września 2010 - 20:19

Witam niestety potrzebna jest wymiana tego zaworu . w chwili kiedy będzie na zewnątrz gorąco klima nie da rady schłodzić (za mało czynnika ) a drugą sprawą jest to że czujnik ciśnienia wyłączy klimę jak ciśnienie spadnie poniżej dopuszczalnej .

#69 OFFLINE   Medio

Medio
  • 15 postów
  • Dołączył: 23-03-2011

Napisany 29 marca 2011 - 01:00

Witam, tydzień temu kupiłem Omegę 2.0 8V z klima-tronikiem, problem jest następujący zmieniając temperaturę od kierowcy wyświetlacze obydwa pokazują ta sama temperaturę jaka ustawie dopiero jak oddzielnie od pasażera zmienię to można sterować temperaturami jak się chce oddzielnie... nie wiem czy to normalne czy nie... Następny problem chyba najpoważniejszy po naciśnięciu przycisku ECO nie dzieje się zupełnie nic... obroty nie przeskakują pokazując załączenia sprężarki... wiatraki stoją... null... zero... nic... Zupełnie nie wiem jak za to się zabrać i czy przede wszystkim się opłaca to robić jeżeli tak opłaca to co to jest lub może być żeby nie dać sie oszukać w zakładzie zajmującym się tego typu usterkami...

P.S Jeżeli to w czymś pomoże to dodam że właściciel poprzedni od którego odkupiłem autko a który sprowadził tą omegę kilka dobrych lat temu nigdy nie uruchamiał klimatyzacji... Przynajmniej tak twierdził podczas rozmowy, byłem skłonny w to uwierzyć ponieważ pan miał około 60lat a jadąc z nim jego nową Vectrą umarłem :szpital: z gorąca... jak zapytałem czy nie da się włączyć klimę stwierdził że nie wie jak to działa i nie jest mu to do niczego potrzebne bo jest ciepło luby... :masakra: to samo i podobnie było podczas rozmowy i kupna Omegi prze zemnie... Błagam Ratunku!! Idzie wiosna!! Pozdrawiam.

#70 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 marca 2011 - 16:11

Witam, tydzień temu kupiłem Omegę 2.0 8V z klima-tronikiem, problem jest następujący zmieniając temperaturę od kierowcy wyświetlacze obydwa pokazują ta sama temperaturę jaka ustawie dopiero jak oddzielnie od pasażera zmienię to można sterować temperaturami jak się chce oddzielnie... nie wiem czy to normalne czy nie... Następny problem chyba najpoważniejszy po naciśnięciu przycisku ECO nie dzieje się zupełnie nic... obroty nie przeskakują pokazując załączenia sprężarki... wiatraki stoją... null... zero... nic... Zupełnie nie wiem jak za to się zabrać i czy przede wszystkim się opłaca to robić jeżeli tak opłaca to co to jest lub może być żeby nie dać sie oszukać w zakładzie zajmującym się tego typu usterkami...

P.S Jeżeli to w czymś pomoże to dodam że właściciel poprzedni od którego odkupiłem autko a który sprowadził tą omegę kilka dobrych lat temu nigdy nie uruchamiał klimatyzacji... Przynajmniej tak twierdził podczas rozmowy, byłem skłonny w to uwierzyć ponieważ pan miał około 60lat a jadąc z nim jego nową Vectrą umarłem :szpital: z gorąca... jak zapytałem czy nie da się włączyć klimę stwierdził że nie wie jak to działa i nie jest mu to do niczego potrzebne bo jest ciepło luby... :masakra: to samo i podobnie było podczas rozmowy i kupna Omegi prze zemnie... Błagam Ratunku!! Idzie wiosna!! Pozdrawiam.


przycisk eco wylacza sprezarke i wiatraki.
tzn jak eco sie swieci to sprezarka jest wylaczona.

sprezarka i wiatraki nie zalacza sie jezeli:
- bedzie za niska temp zewn.
- nie bedzie odp. cisnienia w ukladzie (tzw. pusty)
- bedzie uszkodzony czujnik cisnienia w ukladzie
- klimatronic jej nie wlaczy co przy obecnych temp nawet normalne.

ustaw nawiew na przednia szybe. przycisk eco nie powinien sie swiecic i zobacz czy dziala.
powinienny zaraz, lub po pewnej chwili wlaczys sie wiatraki i sprzeglo sprezarki przez co powinna zaczac sie obracac,
jezeli nic z powyzszych nie wystapi to polecam odwiedzic kogos od klimatyzacji, w celu sprawdzenia ilosci czynnika w ukladzie.

samemu tez to mozesz sprawdzic,
pod maska masz dwa zaworki (wentylki) na rurkach od klimy, powinny one byc pod czarnymi kapslami/nakretkami, zdejmij kapsel i jakims cienkim narzedziem (moze byc tez kluczyk ze stacyjki) wcisnij na ulamek sekundy wentylek do srodka,
jak poczujesz ze ucieka gaz, tak jak powietrze z kola, to znaczy ze jakies tam cisnienie w srodku posiadasz i wtedy mozesz miec nawet nadzieje, ze wystarczy uzupelnic ilosc czynnika.

jezeli bedzie pusta klima to nic nie poleci. w tym przypadku to trzeba usunac nieszczelnosc i napelnic uklad czynnikiem, moze byc drogo.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#71 OFFLINE   Tom3ek

Tom3ek
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: W domu

Napisany 29 marca 2011 - 16:19

Witam serdzecznie.Posiadam opla omege b 2,0 16v z klimatronikiem.Jeżdże cały rok z włączoną klimą.Zimą gdy nastawiłem 23,22 21 18 st C klima reaguje pozytywnie(dogrzewa lub zmniejsza temp).Lecz gdy na zewnątrz jest +20 st(kwiecień) i nawet jak włączę LO wentylator zaczyna dmuchać powietrze na max. lecz temperatura tego powietrza jest taka jak na zewnątrz auta(nie chłodzi).Co może być tego przyczyną.Zgóry bardzo dziękuję za odpowiedzi na ten temat.Pozdrawiam.:pokoj:
:):)


no przyczyna jest jedna, klima nie działa !
wizyta w servisie a/c

#72 OFFLINE   Warchlak

Warchlak
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-01-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2011 - 19:23

Witam, u mnie jest następujący objaw:
Jak nastawię na LO to jest fajniutko chłodniutko a jak tylko nastawię na 16 to jest masakrycznie gorąco. Dwa dni temu jeszcze wszystko grało i huczało.
Czyżby mi nagle klima przestała pracować?
I czy może mieć to związek ze wskazaniem temperatury zewnętrznej - wyskakiwał mi albo błąd albo masakrycznie niskie temp zewnętrzne pokazywało na wyświetlaczu - wymieniłem czujnik i jest to samo?

#73 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 kwietnia 2011 - 20:26

czujnik temp. zewnętrznej ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania klimatronika w Bfl, zatem jeśli on szwankuje to klima będzie głupieć.

#74 OFFLINE   JaroJarecki

JaroJarecki
  • 37 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 06 kwietnia 2011 - 20:33

u mnie np po awarii xenona szwankowały wskazania temperatury - licznik odliczał od -32 do + 15 przy temp -9 ... więc prawdopodobnie śniedż na stykach
aha dodam że xenon działał wywalało żarówkę np 3 - 4 razy po włączeniu nie chodziła a później grało --- zmieniłem na nową i pomimo to czasem sie zdarza nie świecić i napis rucklicht fahrlicht i tyle

#75 OFFLINE   Warchlak

Warchlak
  • 29 postów
  • Dołączył: 13-01-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:02

Czyli jak rozumiem czeka mnie wizyta u elektryka?
Co ewentualnie mogło spowodować wariowanie wskazań temperatury zewnętrznej mimo wymiany czujniczka tego pod zderzakiem?
Sory ale naprawdę nie mam pomysłu...

#76 OFFLINE   makabraa

makabraa
  • 146 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:42

Tak z ciekawości czy w Bfl wykazuje błędy do odczytu z klimatyzacji ;)
Zielony autobus przez ulice mego miasta mknie

#77 OFFLINE   JaroJarecki

JaroJarecki
  • 37 postów
  • Dołączył: 06-12-2009

Napisany 06 kwietnia 2011 - 21:44

Tak z ciekawości czy w Bfl wykazuje błędy do odczytu z klimatyzacji ;)


op-com wykazuje diagnostyke klimatyzacjii

#78 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2011 - 23:07

Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?

#79 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 25 kwietnia 2011 - 00:21

Jak sprzęgło zaskakuje to zaczyna się kręcić cała rolka, a jak klima działa to przewody wychodzące z kompresora z jednej strony robią się gorące a z drugiej lodowate.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

#80 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 25 kwietnia 2011 - 07:58

Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?



a skąd wiesz że masz czynnik w układzie ??,
może jest za małe ciśnienie i sprężarka nie będzie działać.