Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 kwietnia 2011 - 09:50

Sprawdzałem, ilość czynnika chłodzącego się zgadza. Jeszcze miesiąc temu klima działa normalnie. Nie wiem czy przypadkiem nie zepsuło się coś gdy 2 tyg. temu puściła mi obejma od węża chłodniczego i cały płyn wyleciał właśnie na sprężarkę.

#82 OFFLINE   BoBaS1981

BoBaS1981

    Ślonski Chachor!

  • 0 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Łagiewniki Śl.
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 kwietnia 2011 - 07:55

w zeszłym roku miałem podobny problem, klima czysta i nabita, ale nie chłodziła. Finalnie okazało się że skorodowana była instalacja elektryczna klimatyzacji, mały zabieg u elektryka za śmieszną kwotę i klima chłodzi, aż miło.

#83 OFFLINE   bandit75

bandit75

    NKE

  • 44 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: MAZURY-ELBLĄG

Napisany 30 kwietnia 2011 - 21:07

jaki orientacyjny jest koszt spr i nabicia klimy, dzieki

#84 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 30 kwietnia 2011 - 21:14

ja w tym roku płaciłem 150, ale cena będzie sie wahać w zależności od warsztatu i pory roku im bliżej sezonu tym drożej
Ja robiłem u najtańszego „klimatyzatora” oczywiście w Ciechanowie, który o dziwo ma najnowszy i najlepszy sprzęt.

#85 OFFLINE   bandit75

bandit75

    NKE

  • 44 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: MAZURY-ELBLĄG

Napisany 01 maja 2011 - 06:33

podejrzewałem ze cos koło tego,to trzeba sie pospieszyc bo lato juz niebawem

#86 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2011 - 10:02

klima działa.. na razie. Byłem w serwisie specjalizującym się w układach klimatyzacji, stwierdzono całkowity brak czynnika chłodzącego (ale nawet gościu tak od niechcenia to sprawdził) i powiedzieli, żeby zostawić im auto na dzień, to "zobaczą". Nic, pojechałem do zwykłego serwisu z opcją wyłącznie napełniania klimatyzacji, okazało się, że jakimś cudem gaz się znalazł!? Co prawda niecałe 280gram, ale jednak był. Mechanik przyznał otwarcie, że oni serwisem klimy się nie zajmują i mogą jedynie napełnić układ czynnikiem i sprawdzić ewentualne nieszczelności. Ściągnął stary czynnik i olej, a następnie Dobił na maxa. Sprężarka się załączyła, gość zażyczył sobie 180zł za napełnienie układu i tyle. Dalej nie wiem czemu w układzie było jedynie nie spełna 300g czynnika chłodzącego (w sierpniu ubiegłego roku było sprawdzane i był w ilości około 850g). Na razie klima działa i chłodzi, ale nie wiem na jak długo.

Moja rada jest taka, żeby znaleźć sobie solidny warszatat, który specjalizuje się wyłącznie w serwisowaniu ukł. klimatyzacji, mają klarowny cennik usług, profesjonalny sprzęt oraz niezbędną wiedzę o klimatyzacji.

#87 OFFLINE   andrzejtr2309

andrzejtr2309

    http://www.youtube.com/wa

  • 22 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Pruszcz gdański

Napisany 02 maja 2011 - 21:11

Co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji jeśli w układzie jest czynnik chłodzący, wentylatory działają normalnie, bezpieczniki nie są przepalone, a pasek dobrze naciągnięty? Jak sprawdzić sprawność sprężarki i sprzęgła elektromagnetycznego klimy?


Sprzęgło sprawdzisz wciskająć eco (przy włączonym eco koło pasowe się kręci podczas pracy, a koło sprężarki (trzy śruby widać dobrze) stoi, po wyłączeniu eco rusza reszta sprężarki.
1.
Przyczyną braku chłodzenia może być zbyt mały stan czynnika.
2.
Osuszacz do wymiany (granulat puszcza wodę w obieg)
co za tym idzie zamarza w kanale (objawy-po włączeniu klimy robi się zimna rura ale po chwili zaczyna się robić z powrotem ciepła)te same objawy są przy wypracowanej sprężarce klimy( nie trzyma ciśnienia przez co chłodzi do 3 min max po czym znowu się robi ciepła-czynności sprawdzenia najlepiej zaraz po starcie klimy)Nigdy ponownie się nie robi rura zimna przy tego typu usterkach.
3.wentylatory od klimy pracują tylko podczas pracy klimy(dwa od przodu)
jesli nie pracują to brak sygnału do pracy.(awaria):szpital:

jaki orientacyjny jest koszt spr i nabicia klimy, dzieki


1. sprężarka klimy bosch- około 900 (używka dobra 250 -zawsze ryzyko ja trafiłem super):o
2.
od-150-180

#88 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2011 - 12:58

Ja dodam że miałem opisywany tutaj problem z klimą i tak jak koledzy podpowiedzieli, po zmostkowaniu od strony przycisku pinów, klima chodzi super ! :) Okazało się że trafiony jest przycisk który załączał i rozłączał klimę, po podparciu go papierkiem złożonym na pół i zablokowaniu w pozycji wciśnięcie i góra działa :)
Teraz już wszystko zrobione, piny odpowiednio dogięte i wyczyszczone. Problem zniknął. :)

#89 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2011 - 17:18

Ja dodam że miałem opisywany tutaj problem z klimą i tak jak koledzy podpowiedzieli, po zmostkowaniu od strony przycisku pinów, klima chodzi super ! :) Okazało się że trafiony jest przycisk który załączał i rozłączał klimę, po podparciu go papierkiem złożonym na pół i zablokowaniu w pozycji wciśnięcie i góra działa :)
Teraz już wszystko zrobione, piny odpowiednio dogięte i wyczyszczone. Problem zniknął. :)


masz klimatronik czy zwykłą?

#90 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 maja 2011 - 10:19

masz klimatronik czy zwykłą?

Zwykła

#91 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 maja 2011 - 11:25

koledzy byłem wczoraj naprawić klime gość mi załadował czynnik i wyciek pokazał sie na górnej części sprężarki:( wiec w przyszłym tygodniu wymiana na nową:jump: .ale w czym problem po załadowaniu czynnika wentylatory te 2 s przodu nie chcą sie wyłączyć chodzi cały czas nawet jak samochód stoi i bez zapłonu:mad: ,i teraz muszę ściągać klame z akusa bo mi wydandają cały prad, co może być przyczyna dodam że mechanik nic nie robił z prądem bo stałem przy nim cały czas, przed załadowaniem było ok włączały sie w tedy kiedy musiały.Po za tym jak teraz zrobie na LO to jak sprężarka kliknie to aż silnik mi gaśnie a jak ja zaskoczę wyższymi obrotami to zarzęzi jak by miała stamtąd wyskoczyć:masakra: i nie wspomnę że ni chłodu nie czuć w środku.:pokoj:
Może któryś kolega mi poradzić o co tam chodzi.:confused:

#92 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2011 - 14:00

koledzy byłem wczoraj naprawić klime gość mi załadował czynnik i wyciek pokazał sie na górnej części sprężarki:( wiec w przyszłym tygodniu wymiana na nową:jump:


Nie zrobił przed nabiciem czynnika próby ciśnieniowej?

#93 OFFLINE   C25XE

C25XE

    nigdy nie ma na nic czasu

  • 155 postów
  • Dołączył: 16-01-2011
  • Skąd: Toruń

Napisany 15 maja 2011 - 14:03

nie nie ma sprzętu do sprawdzenia ciśnienia wiesz szukałem tanio ale nic ja za to nie płace on to nabił żeby sprawdzić szczelność a reszta już jest powyżej.

#94 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 maja 2011 - 10:49

jak na moje oko to wpuscil za wiele czynnika w instalacje i dlatego wentylatory caly czas pracuja
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#95 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 20 maja 2011 - 19:11

witam.. nie załącza mi się sprężarka od klimy.. jakie mogą być powody.

w pierwszej kolejności sprawdziłbym to od strony elektrycznej.. bezpieczniki i przekaźnik sprawdzę , ale kiedyś czytałem o czujniku w chłodnicy tym 3 pinowym na dole, że może mieć wpływ na działanie sprężarki. jakie połączenia elektryczne jeszcze sprawdzić? a właśnie jak uruchomić sprężarkę na "krótko"?

rozumiem,że jak czynnik w klimie się skończył to sprężarka też nie odpali?

#96 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 19:36

czynnik w klimie się skończył to sprężarka też nie odpali?


Oczywiście, że nie odpali i od tego bym zaczął.

#97 OFFLINE   ernest85

ernest85
  • 80 postów
  • Dołączył: 10-08-2009
  • Skąd: ostrów wlkp

Napisany 20 maja 2011 - 19:43

ok to podjade i sprawdze.. właściwie tak zadałem pytanie jakbym wiedział, że nie ma czynnika a nie wiem..

#98 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2011 - 19:52

Jerdź i od razu sprawdzą szczelność układu, proponuje Ci kupić w ASO zaworki i wymienić, bo często przez nie wycieka czynnik.

#99 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 20 maja 2011 - 20:23

I nie sugeruj się czy na maszynie przejdzie ( że niby szczelna ) mi nawet na azocie nic nie pokazało . Widać było tylko jak na chłodnicy jest plama od oleju i barwnika.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#100 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2011 - 11:18

To teraz ja :)
Problemy z klimą zaczęły się w tamtym roku :( Po zimie nie działała, w lipcu nabiłem klimę , pojeździłem dwa dni i pojawiła się zieleń pod maską :( wyglądało na to że walną uszczelniacz przy sprzęgle sprężarki bo tam było zielono i rozchlapywało na około, pojechałem do kolesia, zrobił odsysanie a ja założyłem za kilka dni drugą sprężarkę. Po założeniu działało niecały miesiąc, no i zostawiłem to do dnia dzisiejszego. Wtedy wydałem 500zł na nabijanie oczyszczanie i zakup drugiej sprężarki. Dzisiaj pomyślałem że coś trzeba by pomyśleć czemu to nie działa.
Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki OK, wentylatory OK, przycisk OK, Czujnik temperatury OK. Więc zaczynam podłączać sprężarkę na krótko no i nic :(
Ale okazuje się że na jej spodzie są jakieś zielone plamy i nie pamiętam czy powstały przy zakładaniu sprężarki czy gdzieś zaczęła cieknąć, ale od góry nic nie widać tylko dół sprężarki. Gaz jakiś tam jest bo sprawdzałem zaworkiem. Więc podłączam na krótko przy czujniku i teraz pytania:
1.Po zdjęciu wtyczki, okazuje się że jest w niej jakiś olej, czysty, podobny do silnikowego ale nowego, skąd się tam wziął?

2.Po złączeniu pierwszych dwóch pinów włącza się sprężarka i wentylatory na wolne obroty, czekam i czekam ale przewody od klimy dalej ciepławe, brak czynnika?

3.Po złączeniu dwóch następnych pinów włączają się wentylatory na wysokie obroty, co to ma wspólnego z klimą, skoro drugi bieg wentylatorów jest chyba od większej temperatury silnika? No a też jak mi przestała działać klima to przestały mi wentylatory chodzić po zgaszeniu silnika, a kiedyś chodziły, co ma wspólnego jedno z drugim?

Za co się w końcu brać i czy naprawić poprzednią sprężarkę i dopiero szukać dziury w całym czy zacząć od pomiaru stanu czynnika??