Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klimatyzacja nie chłodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
162 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 kwietnia 2012 - 08:09

Koledzy i koleżanki. I co, nie miał nikt takiego problemu jak ja?? Nie wymieniał nikt tych zaworów do nabijania klimy?? Ja już dziś wykręciłem ten górny ale muszę na szrot skoczyć i znaleźć taki sprawny. Nie wiem czy u mnie ktoś taką lipę odwalił ale wydaje mi się że zamiast zaworu miałem wkręcony wentylek od koła. A dzwoniłem dziś też do faceta który naprawia takie rzeczy i on mówi że może wspawać mi drugi zawór na samochodzie. Orientuje się ktoś czy muszę wspawać taki sam zawór jak miałem czy mogę wspawać taki jak jest na górze z wymiennym wentylkiem??

wymieniasz oba i kosztują grosze


ale ten drugi da się wymienić?? bo z tego co się dowiedziałem to trzeba go wyciąć i wspawać drugi

#142 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 kwietnia 2012 - 08:20

Koledzy i koleżanki. I co, nie miał nikt takiego problemu jak ja?? Nie wymieniał nikt tych zaworów do nabijania klimy?? Ja już dziś wykręciłem ten górny ale muszę na szrot skoczyć i znaleźć taki sprawny. Nie wiem czy u mnie ktoś taką lipę odwalił ale wydaje mi się że zamiast zaworu miałem wkręcony wentylek od koła. A dzwoniłem dziś też do faceta który naprawia takie rzeczy i on mówi że może wspawać mi drugi zawór na samochodzie. Orientuje się ktoś czy muszę wspawać taki sam zawór jak miałem czy mogę wspawać taki jak jest na górze z wymiennym wentylkiem??



ale ten drugi da się wymienić?? bo z tego co się dowiedziałem to trzeba go wyciąć i wspawać drugi


nic nie trzeba ciac, jest odkrecany. tylko tam jest jakis dziwny klucz. chyba 15 najdzie ale trzeba ja nabic.




 


#143 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 kwietnia 2012 - 08:33

więc go się wykręca?? bo ja próbowałem go ruszyć ale nie szło i jak przejechałem palcem od dołu tej nakrętki to wydawało mi się że on jest zespawany a nie nakręcony.

#144 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 26 kwietnia 2012 - 12:14

Być może ktoś coś przy nim robił...

#145 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 26 kwietnia 2012 - 13:42

ale ogólnie to powinien się wykręcać??

próbowałem go wykręcić i nie idzie. Jest na klucz 17 i nie wiem kto tak zrobił ale jest tak jak by przyspawane po obu stronach. Podobna są ludzie którzy wspawują takie rzeczy na samochodzie. Robił to ktoś??

#146 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 26 kwietnia 2012 - 14:13

Na samochodzie nie, ale wielokrotnie woziłem przewody z Opli czy Saabów na spawanie - a to łatanie dziur, a to wymiany zaworków właśnie.

#147 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 26 kwietnia 2012 - 19:54

ale ogólnie to powinien się wykręcać??

próbowałem go wykręcić i nie idzie. Jest na klucz 17 i nie wiem kto tak zrobił ale jest tak jak by przyspawane po obu stronach. Podobna są ludzie którzy wspawują takie rzeczy na samochodzie. Robił to ktoś??


Klucz 17 to masz nakładany na tzw. kontrę, żeby rurki nie połamać (wiem, bo połamałem rok temu jak próbowałem wykręcić na chama... Później musiałem całą rurkę na necie kupować). A sam zawór odkręcasz specjalnym kluczem, albo jakimiś szczypcami.
Zaworek taki kupowałem w salonie opla. koszt - 20 zł

#148 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 26 kwietnia 2012 - 21:24

Ja zadam jedno, drobne pytanie - dlaczego, jeśli brakuje Wam wiedzy czy narzędzi, nie oddacie takiej relatywnie taniej naprawy do zrobienia fachowcom? Ratowanie się potem wymienianiem, czy spawaniem rur da finansowo zdecydowanie negatywny skutek...

#149 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 27 kwietnia 2012 - 07:24

Ja zadam jedno, drobne pytanie - dlaczego, jeśli brakuje Wam wiedzy czy narzędzi, nie oddacie takiej relatywnie taniej naprawy do zrobienia fachowcom? Ratowanie się potem wymienianiem, czy spawaniem rur da finansowo zdecydowanie negatywny skutek...


Potwierdzam. A do tego nerwy, złoszczenie się niepotrzebne itp... No chyba, ze ktoś lubi uczyć się na własnych błędach...

#150 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 27 kwietnia 2012 - 20:17

Powiem tak, fachowcy albo się znają tak jak ja albo jak któryś się zna to zdziera tak że zamiast 20 zł za zawór zapłacę 100 zł a jako student to dość sporo. A zawór mogę mieć pewnie za darmo. I dlatego piszę tu aby się dowiedzieć jak to rozebrać.I dzięki koledze cypber chyba to ogarnę sam :). Dziękować za info

#151 OFFLINE   romario

romario
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-06-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 kwietnia 2012 - 07:43

oczywiście mam problem z klimą, jak kupiłem auto chodziła bezproblemowo po dwóch latach przestała chłodzić więc koleś nabił chłodziwo i wróciło wszystko do normy ale na dwa tyg. i znowu przestała(jak się okazało gościu nabił mi za mało chłodziwa niż miało być myślałem że to powód i jeszcze raz czynność powtórzyłem) więc naładował po tych dwóch tyg. znowu i znowu mineły 2 tyg. i przestała chłodzić. W takim razie musi być wyciek, co ciekawe ostatnimi czasy gdy klime wyłączałem słyszałem dziwne syczenie spod kierownicy. Co to może być aha dodam że jak sprawdzali szczelność to cisnienie nigdzie nie uciekało....

#152 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2012 - 07:52

moze wcale ci chlodziwo nie ucieka tylko zawor rozprezny przy parowniku powiedzial papa
ja aktualnie ten temat walkuje
i po niedzieli bede to u siebie wymienial

kiedys znalazlem w necie obszerny artykuł związany z dzialaniem i niesprawnosciami tego badziewia
i gosc opisywal ze bardzo czesto usterka tego powoduje niewydolnosc klimy błędnie myloną z brakiem czynnika

zawór pilnuje aby do parownika dostawala sie wlasciwa ilosc czynnika
i jesli jest on popsuty wpuszcza do parownika za malo gazu i slabo chlodzi przez co wogole uklad sie blokuje albo wpuszcza za duzo gazu i parownik jest za mocno schladzany i po okolo 1-2 minutach zeberka w nim zamarzają i nie ma przez niego przeplywy powietrza ktore powinno isc na kratki

moze tyz byc zasyfiony osuszacz klimatyzacji i trzeba go wymienic
powinno sie to zresztą robic co 4 lata o ile pamietam
tylko ze nikt tego nie rusza jak klima dziala nieraz i przez 10 czy wiecej lat

jedz lepiej na warsztat ktory zajmuje sie naprawą ukladow a nie serwisem (czyt. napełnianiem)

#153 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 08:48

moze wcale ci chlodziwo nie ucieka tylko zawor rozprezny przy parowniku powiedzial papa
ja aktualnie ten temat walkuje
i po niedzieli bede to u siebie wymienial


odważne stwierdzenie

kolega ma najzwyczajniej w świecie dziurę w układzie. Zawór rozprężny psuje się bardzo rzadko (najczęściej w wyniku niewłaściwej obsługi - zalania go olejem), a objawy są całkiem inne.

#154 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 28 kwietnia 2012 - 09:06

odważne stwierdzenie

kolega ma najzwyczajniej w świecie dziurę w układzie. Zawór rozprężny psuje się bardzo rzadko (najczęściej w wyniku niewłaściwej obsługi - zalania go olejem), a objawy są całkiem inne.


A syczenie z okolic kierownicy podpowiada, że może być problem z połączeniem na grodzi (sprawdź, czy nie poluzowała się śruba). W ekstremalnym przypadku dziurawa nagrzewnica klimy.

#155 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 kwietnia 2012 - 09:27

syczenie to najczęściej objaw małej ilości czynnika, choć w pełnosprawnym układzie też przecież syczy (czynnik wrze)

#156 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 28 kwietnia 2012 - 12:14

syczenie to najczęściej objaw małej ilości czynnika, choć w pełnosprawnym układzie też przecież syczy (czynnik wrze)


Potwierdzam u mnie jak zaczyna syczeć to wiem,ze czynnik sie kończy lub skończył :)

#157 OFFLINE   przemkoprzemko

przemkoprzemko
  • 1 postów
  • Dołączył: 09-05-2011

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:13

Wszyscy piszą tylko o braku czynnika chłodzącego i uszkodzonej sprężarce w głównej mierze, a nikt nie dotknął tematu uszkodzonego zaworu nagrzewnicy ( na nagrzewnice idzie gorący płyn i parownik zamiast chłodzić nam wnętrze auta to chłodzi płyn chłodniczy w nagrzewnicy) W zeszłym roku borykałem się z tym problemem. Wymieniłem zawór nagrzewnicy i od razu klima zaczęła lepiej chłodzić.Mój problem polega na tym że założyłem podróbkę i w tym roku chyba mam powtórkę z rozrywki.

#158 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 kwietnia 2012 - 19:58

To jest oddzielna sprawa, wielokrotnie na forum poruszana. Mimo odpiętego zaworu trójdrożnego (nie wnikaj co, jak i dlaczego, bo mógłbym referat spłodzić) u mnie klima dawała góra 3*C w kratce przy ~30*C na zewnątrz.

#159 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 kwietnia 2012 - 22:02

Wszyscy piszą tylko o braku czynnika chłodzącego i uszkodzonej sprężarce w głównej mierze, a nikt nie dotknął tematu uszkodzonego zaworu nagrzewnicy ( na nagrzewnice idzie gorący płyn i parownik zamiast chłodzić nam wnętrze auta to chłodzi płyn chłodniczy w nagrzewnicy) W zeszłym roku borykałem się z tym problemem. Wymieniłem zawór nagrzewnicy i od razu klima zaczęła lepiej chłodzić.Mój problem polega na tym że założyłem podróbkę i w tym roku chyba mam powtórkę z rozrywki.


roznica jest niewielka. na pirometrze max 1-2 stopnie. sprawdzane ogranoleptycznie. to co powoduje slaba wydajnosc klimy to :

- zapchany filtr- osuszacz - powinno sie go wymieniac co 2-3 lata tylko nikt tego nie robi.
- slaba wydajnosc sprezarki. to najczestsze przyczyny.




 


#160 OFFLINE   pacio

pacio
  • 513 postów
  • Dołączył: 02-07-2009
  • Skąd: Iława Pol/Pisek Czechy

Napisany 01 maja 2012 - 22:17

roznica jest niewielka. na pirometrze max 1-2 stopnie. sprawdzane ogranoleptycznie. to co powoduje slaba wydajnosc klimy to :

- zapchany filtr- osuszacz - powinno sie go wymieniac co 2-3 lata tylko nikt tego nie robi.
- slaba wydajnosc sprezarki. to najczestsze przyczyny.


Beast ja to robiłem.Hee u ciebie na warsztacie:)śmiga,aż miło:jump: