

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu
#81
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 22:37

#82
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 23:40
Dodatkowo podaję link do pliku na www

Przed całą zabawą zrobiłem 2 razy autokalibrację. Za pierwszym razem wyrzuciło mi zdaje się "dysze wtryskiwaczy całkowicie otwarte", ale głowy nie dam.
Punkty mnożnika dodawałem wg opisu kolegi ermi:
http://forum.omegakl... wtrysku&page=4
Regulując dalej dodałem punkt na 2 i 15 ms.
Moja instalka to:
Reduktor - Magic 3
Listwa - Magic Jet
Stag 300+
Zawór gazowy - Valtec
Oprogramowanie ściągnąłem wcześniej, aktualizację też zrobiłem.
Dodam, iż po założeniu instalki w sierpniu 2009 wszystko chodziło super.
Sprawdzałem go w trasie. Test 'gaz do dechy' był pozytywny. Szalałem i wszytko grało. Kłopoty zaczęły się po jakimś czasie. Okazało się, że 6 śrub dokręcających kopułke na reduktorze było poluzowane. Dokręciłem je i przy okazji

Jutro reszta:
Filtr do wymiany - nowy mam
Trójnik pomiarowy - nie wiem co to

Wykres oscyloskopu i prinscreeny
#83
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 19:17
#84
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 20:28
No więc wymieniłem filtr na nowy.
I co się zmieniło ? Ano jak daje pedał do deski to dochodzi do 7 tys obrotów i nie przełącza na benzynę


Teraz rzuca się w oczy fakt, iż dając gaz do deski przy ponad 5 tys obrotów czasami tak jakby ma chwilowy brak mocy i szybciej wrzuca wyższy bieg.
Ok, zamieszczam screeny i proszę o poradę.
#85
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 21:16
Zobacz od 3950 sek. nie jest najlepiej , jeśli tak jeździsz to dołóż drugi reduktor , aby ustabilizować ciśnienie . To tak na szybko .
#86
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 21:17

Gwoli ciekawości, trójnik pomiarowy to to coś w wężu gazu na lewo od cięgien przepustnicy.
#87
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 21:54
"trochę rozjechane strony , sprawdź czy na Pb też , jesli nie to skoryguj wtryskiwacze ( programowo )."
Proszę o opis bardziej jak dla amatora

Jak to zrobić ?
Florek
Tak plik jest nagrany po wymianie filtra.
Reduktor to Magic3. Instalkę opisałem w poprzednim poście (dodany późno w nocy

"Jeśli są takie spadki to coś nie tak z tym tłokiem w środku (spuchnięte albo brudne oringi?)"
Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?
#88
OFFLINE
Napisany 23 marca 2010 - 22:13
#89
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 21:05
#90
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 21:34
Obniżyłem trochę mnożnik oraz skorygowałem w kilku punktach.
Zrobiłem także 'korektę wtryskiwaczy gazowych': 1,2 i 3 skorygowałem na -6%.
Teraz autko jeździ super.
Do ideału brakuje aby nie miał zakrzuśnięcia przy pedale do deski gdy obroty dochodzą do 5-6 tys i przełącza się bieg. Wydaje mi się także, że miewał większą moc/przyspieszenie.
Dziękuje ogromnie za wszystkie porady. Kamień spadł mi z serca. Tak długo, się męczyłem z tym, że już straciłem nadzieję.
Załączam screeny oraz przebieg oscyloskopu. Swoją drogą, po kolejnych odcinkach trasy mapa gazu zmieniała się a to trochę w górę a to trochę w dół.
Jeśli jeszcze coś mogę poprawić to proszę oczywiście o radę.
Zostały mi w głowie jeszcze 2 pytania:
co się mogło zepsuć w filtrze (zakładam że był niedrożny) jeśli teraz go sprawdzam dmuchając w każdą z trzech końcówek i powietrze przechodzi bez większych oporów ?
oraz pytanie o zabrudzony (?) reduktor:
Florek
"Jeśli są takie spadki to coś nie tak z tym tłokiem w środku (spuchnięte albo brudne oringi?)"
Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?
#91
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 21:57
#92
OFFLINE
Napisany 24 marca 2010 - 22:26
to znaczy rozebrać parownik - uprzedni zdejmij kabel z elektrozaworu butli i wypal cały gaz z przewodów kilka minut aż się na benę przełączy - spuść płyn chłodzący, zdejmij reduktor , rozbierz go i wyczyśc stosując spirytus, złóż i ustaw śrubką ciśnienie robocze, które uprzednio miałeś ustawione. Jeśli tłok w środku porusza się z oporem to uwagę przykuj do oringa, który go uszczelnia, prawdopodobnie spóchł, zerknij tutaj.Czy to znaczy, że rozebrać i przeczyścić ?
po to jest filtr, żeby się zapychało się mogło zepsuć w filtrze (zakładam że był niedrożny) jeśli teraz go sprawdzam dmuchając w każdą z trzech końcówek i powietrze przechodzi bez większych oporów ?

#93
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 22:16
myślę, że dam sobie rade. postaram się także zrobić foty.
odezwę się po operacji.
#94
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 23:23

co robic??? auto chodzi na lpg bardzo przyzwoicie.
nie chce sobie niepotrzebnej roboty robic
poprawiac to??
co nie bedzie latwe, bo nie ma raczej opcji wiercenia obok, ze wzgledu na kolizje z wtryskiwaczami benzyny. chyba ze w tym samym otworze, a to juz rzeźbienie:/ i nie wiem czy da rade.

co ogolnie myslicie??
#95
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 23:26
#96
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 23:40

#97
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 23:54
2. mialem tak:D
3. dzieki. jutro skrecam i smigam :jump:
#98
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 00:06
Byle nie za mocno, przynajmniej opaski na wężykach, tylko lekko i z czuciem, opaski lubią po czasie poprzecinać wężyki. Przy składaniu prewencyjnie przedmuchaj odmy.jutro skrecam
Na Alledrogo widziałem kolektor, dolną cześć już za 30zł + wysyłka ale naprawdę tu niewarto poprawiać.
#99
OFFLINE
Napisany 27 marca 2010 - 17:10
jak wylacze 1 i 3 wtryskiwacz w programie, to jest ok.
kolejnosc wtyczek poprawna,cala reszta rowniez. zaden blad w programie nie wyskakuje. skalibrowac tego nie idzie.
moja skromna diagnoza to zapchane wtryski. 1 i 3. z roztargnienia mogly jakies wiorki sie dostac do wezy i po zamontowaniu sie zapchaly - bo wyczytalem ze ponoc strasznie szybko sie zapychaja. i teraz pytanie... jak sie czysci magic jety??
lub jakies inne sugestie co sie moglo stac.choc mysle ze jest malo opcji
#100
OFFLINE
Napisany 27 marca 2010 - 18:18
zobacz, czy się wężyki nie załamały. Stroną z dyszą razczej się wtryski nie zapchały, szybciej od strony wlotu gazu do listwy.jak wylacze 1 i 3 wtryskiwacz w programie, to jest ok.
kolejnosc wtyczek poprawna,cala reszta rowniez. zaden blad w programie nie wyskakuje. skalibrowac tego nie idzie.