Rano (po nocy), auto zgaszone podlaczasz sie pod staga i patrzysz jaka temp gazu i temp red wskazuje program. Temp ma byc +/- porownywalna z temp zewnetrzna, wiec zmieniasz typ czujnika az dobierzesz najlepsze wskazanie temp.Masz reduktor KME a czujnik w nim to pojęcia nie mam jaki wybrać?


stag 300 - pali benzyne zamiast gazu
#41
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:42
#42
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:53
KME to czujnik 4,7kohm czyżby to było CT-LE-4K7. Dwa różne czujniki mogą mieć przypadkowo w tej samej temperaturze równy opór natomiast niżej i wyżej mogą mieć inną charakterystykę. trzeba by zobaczyć tak jak lendio zasugerował a potem jak silnik osiągnie temperaturę roboczą.Rano (po nocy), auto zgaszone podlaczasz sie pod staga i patrzysz jaka temp gazu i temp red wskazuje program. Temp ma byc +/- porownywalna z temp zewnetrzna, wiec zmieniasz typ czujnika az dobierzesz najlepsze wskazanie temp.
__________________
#43
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 20:58
Widac u kolegi, ze ma "chyba"zly czujnik temo gazu lub red, bo temp gazu 20 C a red 80 C. Kilka razy mierzylem temp w zimie i przy temp red 80 C gaz powienien miec min 30 C
#44
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 21:05
teraz tak, ale w siarczyste mrozy, przy otwartej masce przy lekkim wiaterku taka teoria może się nie sprawdzić, gorzej, bo jak czujnik "w przeciągu" to podczas jazdy poniżej 0 też schodzi (a wtedy, gdy domyślnie min.temp.gazu też 0 to podżera benzynkę), trójnik musi być odizolowany termicznie od otoczenia, inna sprawa, że nawet odizolowany nie działa idealnie, ma spore opóźnienia w odczycie poprzez bezwładność swojej obudowy.Widac u kolegi, ze ma "chyba"zly czujnik temo gazu lub red, bo temp gazu 20 C a red 80 C. Kilka razy mierzylem temp w zimie i przy temp red 80 C gaz powienien miec min 30 C
#45
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 21:11

#46
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 21:17
Florek u mnie jest taki jak piszesz a mam KME Golda wiec chyba powinien na początek taką opcję wybrać w programie
W oplach i grupie VAG posiłkuję się podglądem temperatury silnika, szczerze, ale reduktor KME z Stagiem jeszcze nigdy mi się nie trafił.
A dobra źródło Czujnik temperatury w KME to 4,7kohm
#47
OFFLINE
Napisany 04 marca 2010 - 21:24
U mnie nawet przy -12 C temp gazu niespadla ponizej 25-30 C, fakt, ze to niebyla autostrada, ale palowanie 2, 3 przez odcinek ok 5km (tyle, ze mam 2xzavoli). Trojnika nieizolowalem.teraz tak, ale w siarczyste mrozy, przy otwartej masce przy lekkim wiaterku taka teoria może się nie sprawdzić, gorzej, bo jak czujnik "w przeciągu" to podczas jazdy poniżej 0 też schodzi (a wtedy, gdy domyślnie min.temp.gazu też 0 to podżera benzynkę), trójnik musi być odizolowany termicznie od otoczenia,
A czy trudno sprawdzic tak jak pisalem ??? W ciemno to bedziesz regulowal bez konca.Florek u mnie jest taki jak piszesz a mam KME Golda wiec chyba powinien na początek taką opcję wybrać w programie
Kolega tomek zalozyl watek a my troche mu tu smiecimy.
#48
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 22:50
Kolega tomek zalozyl watek a my troche mu tu smiecimy.
wszzystko bardzo konstruktywne.napewno wielu sie czegos nauczy.
Ja dzis zmniejszylem jak podpowiadaliscie cisnienie na parowniku do ok.1.18. Ponowna kalibracja i wyszlo cos takiego

1.lendio mam faktycznie czujnik temp walniety, to prawdopodobnie byl powod podjadania benzyny ktorty chyba sie rozwiazal. posilkowalem sie tymczasowa zmiana na inny czujnik w mysl ' byle na plusie'
2.Troche dzis sie szarpnalem na instrukcje staga i wg niej cos mam mnoznik na obrotach jalowych zbyt duzy..
3.mam dodac wiecej kropek na lini mnoznika i przy odpowiednich czasach wtryskow uzywajac klawiszy gra/dol na kazdej kropce regulowac tak aby linie(mapy) sie pokrywaly?? dobrze rozumiem
4. moze zawczasu jakies sugestie i dobre rady. bo wczoraj na podobnych ustawieniach z tym ze na wyzszym cisnieniu dziwnie jechala. mrowilo w niektorych zakresach rpm i przy wrzucaniu wyzszego biegu szarpalo jak w starych autach:/ porazka
Dzis zasypalo wiec nie bylo jak z laptopem pojezdzic a co dopiero mapy zbierac ale moze szybciej sie czegos dowiem./
5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej?? czy mooze ja zalewac?? wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej
#49
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 22:55



#50
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 23:02
ustaw cisnienie na 1,15 i zrob autokalibracje wtedy mnoznik sie pewnie zmieni i sie podniesie chyba ale niech mnie fachowcy poprawia
a teraz jak mnoznik wyzszy to rozwiercac dysze bo mnoznik za wysoki. dzieki.
to jaki w koncu wg Ciebie powinien byc mnoznik u mnie i dlaczego??
#51
OFFLINE
Napisany 05 marca 2010 - 23:06

Zgadza się ciśnienie było za wysokie optymalne ma byc na poziomie takim jak napisaliśmy 1.10 - 1.2 zreszta zawarte jest to w instrukcji do staga .

#52
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 00:31
Odznacz Blokuj mapę benzyny.
Na wykresy patrzysz poziomo, jeśli na tym samym poziomie wykres gazu jest z lewej strony, to znaczy, że mieszanka na gazie jest najprawdopodobniej zbyt bogata, bo ECU benzyny to wyłapało i zmniejszyło czas wtrysku. Rozwiercisz dysze to stag podczas autokalibracji wyłapie, że ecu skraca czasy wtrysków i przeniesie mnożnik niżej.
Masz rozjazd stron, różne czasy wtrysków na strony, wężyki od wtrysków do wkrętek równe, sondy napewno OK?
Należy tak dobierać dysze, mnożnik i ciśnienie, aby mnożnik początkowy zaczynał się od 1,2 (czasy wtrysków 2,5ms) a w momencie największego obciążenia (około 16ms) mnożnik wynosił 1. Jak widzisz, teraz na początku masz mnożnik 1,7 a na obciążeniu 1,4. Oczywiście, mógłbyś z powrotem podnosić ciśnienie do chwili, kiedy po kalibracji mnożnik na początku byłby 1,2-1,4 a na pełnym obciążeniu 1 ale, ale uwierz, że lepiej jest rozwiercić dysze do rozmiaru (o ile masz czerwone Valteki) 2,4mm a maks 2,5mm.
Nikt nie mówił, że od pierwszego razu się uda, czasem szczęście początkującego załatwi sprawę, czasem doświadczenia starego wyjadacza zabraknie

#53
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 09:21
To zanim zaczniesz dalsze regulacje zrob porzadek z czujnikiem.1.lendio mam faktycznie czujnik temp walniety, to prawdopodobnie byl powod podjadania benzyny ktorty chyba sie rozwiazal. posilkowalem sie tymczasowa zmiana na inny czujnik w mysl ' byle na plusie'
Teraz masz na calosci za wysoki mnoznik (duzo zawysoki) pisalem, ze tak bedzie jak zmniejszysz cisnienie i teraz pasuje rozwiercic dysze.2.Troche dzis sie szarpnalem na instrukcje staga i wg niej cos mam mnoznik na obrotach jalowych zbyt duzy..
5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej czy mooze ja zalewac wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej
Maja sie pokrywac. Tu w stagu 300 niemasz regulacji po obr, a po czasie wtrysku i obciazeniu, tylko pamietaj, zetylko mapy zbierane w tych samych warunkach (operujac tak samo gazem) mozna brac w miare powaznie.5. jezeli kreska mapy gazu(zielona? jest nad mapa benz <nieb> to znaczy ze w tych zakresach silnik ma bogaciej czy mooze ja zalewac wczoraj zielona kreska byla sporo wyzej a mocy nie do konca...zanim sie zaczalem bawic bylo sporo lepiej
Sondy kolega ma niepodlaczone. Co do rozwiercania to tez mysle, ze 0,1-0,2Pewnie trzeba bedzie rozwiercic dysze o jakies 0,1 - 0,2 i sondy zle pokazuja
To chyba standard w V-alce >>tez tak mam niestety.Pozatym strony tez masz lekko rozjechane jak ja
__________________
Tomek wyciag dysze zmierz suwmiarka i rozwierc na poczatek 0,1 wiecej zrob sama kalibracje i zobacz jaki ci wyjdzie mnoznik (mysle, ze jednak bedziesz musial rozwiercic 0,2 w koncowym efekcie).
I podlacz sondy bedzie wtedy widzial jaka jest mieszanka, albo pozycz od kogos opelscanera.
#54
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 14:27
ok. dzis rozwiercam dysze.
posluzylem sie aplikacja od Florka do ustalenia srednic dysz w valtekach i mam jeszcze jedno pytanie. Pytaja tam o maksymalny czas wtrysku na obciazeniu. Ja zauwazylem z na pierwszej mapie ktora zamiescilem czasy siegaly nawet 21 ms przy cisnieniu 1.40 i mnozniku 1.2. A teraz na cisnieniu 1.18 i mnozniku 1.7 ma czasy wtrysku rzedu 16ms
gdzie tu jest jakas prawidlowosc?? jakie powinienem miec??
pytam z ciekawosci. w moim przypadku juz wiem ze mam rozwiercic o 0,1, ewentualnie 0,2 ,skalibrowac, robic tak aby przy cisnieniu 1.2 mnoznik wynosil kolo 1.2

#55
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 15:53
Wszystkie tabele sa tylko orienracyjne bo jak sam zauwazyles wszystko zalezy od cisnienia gazu, temp red, i gazu. Jak masz latwy dostep to najpierw rozwierc 0,1 i zobaczysz jaki wyjdzie mnoznik po samej autokalibracji (koniecznie rob ja na rozgzranym silniuku, zeby red byl juz tez zagzrany) Jak bedzie dalej za wysoki to rozwiercisz jeszcze (choc miedzy ty,i wiertlami jest tak mala roznica, ze trudno je odroznic nawet)pytam z ciekawosci. w moim przypadku juz wiem ze mam rozwiercic o 0,1, ewentualnie 0,2 ,skalibrowac, robic tak aby przy cisnieniu 1.2 mnoznik wynosil kolo 1.2
Moze inaczej mape zbierales. Jak chcesz uzyskac max dlugi czas wtrysku to np na 3 biegu przy 2,5-3tys obr dajesz pedal w podloge i tak trzymasz dluzej (auto sie rozpedza, tylko musisz miec dluga prosta)Ja zauwazylem z na pierwszej mapie ktora zamiescilem czasy siegaly nawet 21 ms przy cisnieniu 1.40 i mnozniku 1.2. A teraz na cisnieniu 1.18 i mnozniku 1.7 ma czasy wtrysku rzedu 16ms
#56
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 16:04
#57
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 16:24
nie umialem tego zmierzyc niczym...pewnie fachowcy maja jakies mierniki do tego.
pomoglem sobie fotoschopem i na moj chlopski rozum ta dysza nie ma wiecej jak 2.2 mm
a to chyba faktycznie za malo:

lendio latwego dostepu to ja nie mam:) wlasnie wybieram sie do castoramy po wiertla. pierwszy raz to bede robil:) rozwierce tak mysle na 2.4 mm. o ile znajde takie wiertelka
Ciekawi mnie teraz jak to sie stalo ze kiedys tam na poczatku instalacja bardzo fajnie sie spisywala, a teraz wychodzi ze dysze za male, cisnienie za duze itd itp
#58
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 17:12
No właśnie gazownik zbyt małe dysze zrekompensował wyższym ciśnieniem lub/i mnożnikiem. Kup sobie przy okazji suwmiarkę, naprawdę dobra rzeczCiekawi mnie teraz jak to sie stalo ze kiedys tam na poczatku instalacja bardzo fajnie sie spisywala, a teraz wychodzi ze dysze za male, cisnienie za duze itd itp

Dziwne postępowanie. Silnik szybcie się nagrzeje podczas jazdy, no chyba, że termostat zaciął się na pozycji otwarteDodam że nie jeżdże na paliwie tylko czekam na postoju aż przełączy się na LPG trwa to przy obecnej(ok. 0st.) temperaturze od 3,5 do 4 minut. Nie wiem czy to szybo czy wolno?

#59
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 17:22