

stag 300 - pali benzyne zamiast gazu
#61
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 18:38
#62
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 21:16
Ja leje benzynki za ok 20-30 zł na tydzień(okres zimowy paźdżernik marzec od października użytkuję obecną omege wcześniejsza była ze zwykłym lpg), nie wiem czy to dużo czy mało, zauważyłem też, że jak ostro jeżdże to wskazówka od paliwa opada, ale po tym jak zatrzymam auto jakby sie trochę podniosła. Dodam że nie jeżdże na paliwie tylko czekam na postoju aż przełączy się na LPG trwa to przy obecnej(ok. 0st.) temperaturze od 3,5 do 4 minut. Nie wiem czy to szybo czy wolno? Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam.
za 20 zl to jest niecałe 5l wiec nie ma sie co dziwic jak teraz jest zimno to benznkę połyka - ja mam ustawione ok 25 stopni na reduktorze i tez mi znika szybko ale cóż pewnie szybciej niż u Ciebie bo nie stoje i nie czekam aż sie przełaczy na gaz .Cos kosztem czegoś jak sie robi krótkie trasy to troche benzyny połknie .
Jezeli chcesz sprawdzic czy podczas jazdy Ci nie połyka musisz sprawdzic parametry i ustawienia w instalce

#63
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 23:33
za 20 zl to jest niecałe 5l wiec nie ma sie co dziwic jak teraz jest zimno to benznkę połyka - ja mam ustawione ok 25 stopni na reduktorze i tez mi znika szybko ale cóż pewnie szybciej niż u Ciebie bo nie stoje i nie czekam aż sie przełaczy na gaz .Cos kosztem czegoś jak sie robi krótkie trasy to troche benzyny połknie .
Jezeli chcesz sprawdzic czy podczas jazdy Ci nie połyka musisz sprawdzic parametry i ustawienia w instalce
Kolego a jak to sprawdzić można jakoś samemu jestem troche zielony w tym temacie, może mi ktoś powiedziec jak połączyć laptopa z autem? Czy moze lepiej podjechać do gazownika żebym jeszcze nie pogorszył sprawy. Prosze o nie wyśmianie mnie!! Nie wiem to pytam.
#64
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 04:04
najlepiej zeby byl ogarniety. zaplacisz 30 zl. podepnie Cie. zrobi regulacje. opowiedz mu o sprawie.
akurat w moim pzrypadku powodem niesygnalizowaneg podjadania benzyny przez staga bylo bledne wskazanie czujnika temp gazu. stag domyslnie jest ustawiony w ten sposob: jezeli temp gazu spadnie ponizej 0 to przelaczy sie na benzyne, ma to chronic wtryski. u mnie tego nie sygnalizowal w ogole. byc moze wina sterownika, jego wersji nie wiem. palil wtedy benzyne zamiast gazu. w dodatku zeby go przelaczyc spowrotem na gaz trzeba bylo najpierw wylaczyc silnik.
No chyba ze chcesz kupic sobie interface do staga z allegro, pozniej sciagasz program ze strony producenta i sam powoli dzialasz. zajecie bardziej dla amatora. "normalni" sie tym nie zajmuja bo po co:stop:

Swoja droga....5 litrow paliwka na tydzien??

wskazowka od paliwa sobie lata dowolnie. nie sugeruj sie nia za bardzo...szczegolnie jak jezdzisz na lpg i kiedy jest w poblizu rezerwy. komputer ma swoj sposob na obliczanie paliwa i zasiegu a jazda na lpg mu napewno nie pomaga.
#65
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 12:01
Mógłbyś mi podać link do interface do mojej omy?? Gaz stag 4.
#66
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 12:41
#67
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 20:03


#68
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 19:15
dysze rozwiercilem z 2.2mm do mocnego 2.3 mm. jazda po laptop,kalibracja i wyszlo cos takiego:

chyba jest teraz ok. dziekuje wszystkim za cala mase istotnych informacji i spora dawke wiedzy na temat lpg. w szczegolnosci Florkowi, art23 i lendio

ps. auto jezdzilo wzorowo na gazie cale 3 dni, wczoraj zaczelo mrowic i szarpac, znowu odezwal sie wtryskiwacz nr 4, zestaw naprawczy juz nie pomaga, z reszta nie wydam juz na te walteki ani zlotowki, za tydzien kupuje nowe listwy.
Czy jest cos lepszego od magic jetow za podobne pieniadze??
Czy moge chwilowo wylaczyc w programie 4 wtryskiwacz i tak jezdzic? jak go wylacze jezdzi poprawnie,nie szarpie buda i nie mrowi.
#69
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 19:51
Nie, można wyłączyć tylko na czas diagnozy. Mapa wyrysowana jak na wzór.Czy moge chwilowo wylaczyc w programie 4 wtryskiwacz i tak jezdzic? jak go wylacze jezdzi poprawnie,nie szarpie buda i nie mrowi.

#70
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 22:27


#71
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 22:49
No napiszę ciekawstkę: widziałem filtr Matrix, zainstalowany poprawnie, kielichem w dół, zaplombowany fabrycznie, przebieg 42000km od założenia. Nigdy nie zmieniane wkłady-plomby na obudowie zerwałem osobiście. Na dole 2cm, tak 2cm gęstego oleju wokół wkładu filtra, wewnątrz wkładu czyściutko(!) choć na chłopski rozum ten olej powinien się wlać do środka! Filtr kosztuje około 60 zł, wkłady poliestrowe około 15zł, widzieć czyściutkie Keihiny bezcenne. Przy zakładaniu nowych wtryskiwaczy polecam wymienić węże gazu od filtra do wtryskiwaczy na nowe.a kiedy wymieniałeś filtr gazu bo może coś tam Ci się w listwie zabrudziło
#72
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 13:47
zrobilem sobie prezencik na swieta...

2 listewki magic jet....363 zl z przesylka wiec chyba jest bardzo dobrze.(u gazwonika 200zl za 1 listwe waltekow:D)
Kurde gdybym wczesniej zainteresowal sie tematem to od razu bym z tych moich waltekow zrezygnowal...tak na prawde to chyba przez te listwy 90% problemow bylo
Przedwczoraj zamontowalem.udalo sie niemal pionowo.dysze rozwiercilem na 2.3 tak jak poprzednio i okazalo sie w sam raz. mapka podobna.mnoznik leciutko mniejszy.
wtryski sa ciche, na jalowym biegu nic nie drzy,nie telepie (nie to co wczesniej), podczas 'pedalowania' na postoju czuc ze silnik szybciej sie wkreca, podczas jazdy nic nie mrowi, nie szarpie.
przy okazji listwy maja zintegrowany czujnik temp gazu wiec sprawa mojego rozwalonego tez sie rozwiazala.
ogolnie same plusy.bardzo sie ciesze,szczegolnie ze ogarnalem wszystko sam:)
moje odczucia moga byc jednak nieco subiektywne,dlatego ze stan moich waltekow, jak sie okazalo byl tragiczny. w sumie jezdzilem na nich 3 lata i byly okresy, ze tez wszystko bylo poprawnie...

art23 wymienialm cieklej i lotnej jakies 8k temu. nie tankuje no name lpg.
mam jeszcze tylko jedno zagadnienie. dysze waltekow maja krociec o srednicy bodajze 4, magic jety chyba 6mm. co prawda naciagnalem wezyki ale to jest tylko dorazne rozwiazanie. dzisiaj juz jeden pekl przy opasce metalowaj. chcialbym sie tym w poniedzialek zajac. co moge zrobic zeby nie sciagac kolektora i nie wymieniac calych wezykow?? dostane jakies redukcje 4mm/6mm?? Florek masz cos na to??
pozdrawiam
#73
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 16:27
#74
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 16:47
Ja tez tankuje tylko na orlenie lub na statoilu ale wiesz nigdy nie wiemy co zatankujemy ja wymieniam co 10 kkm i jeden rozciołem - był w środku czarny jak smoła .Tez pomyśle nad matrixami kiedyśart23 wymienialm cieklej i lotnej jakies 8k temu. nie tankuje no name lpg.


#75
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 17:45
Tez tak naciagalem na plynie do mycia naczyn i weszlo. Zaloz najlepiej male opaski i skrec, zeby zapobiec pekaniu, choc to dorazne i ja chyba na wiosne bede musial zwalac kolektor i kupic wezyki 6mm.mam jeszcze tylko jedno zagadnienie. dysze waltekow maja krociec o srednicy bodajze 4, magic jety chyba 6mm. co prawda naciagnalem wezyki ale to jest tylko dorazne rozwiazanie. dzisiaj juz jeden pekl przy opasce metalowaj.
#76
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 20:00
I trzymaj od nich paragon bo podobnoż księgowy zaczął się u czechów mieszać do produkcji.

#77
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 22:07
Sledze temat, bo miałem podobny problem. W międzyczasie zakupiłem interfejs i wyregulowałem na ile dałem radę, za Waszymi wskazówkami udzielanymi tutaj.
Teraz auto chodzi o wiele lepiej, ma moc, pali mniej, chodzi równo no i nie pali benzyny.
Mam jednak nadal problem z odcinaniem gazu (przełącza na benzynę z dźwiękiem) przy ok 4500 obrotów, gdy robię pedał do deski. A także spalanie przy przyspieszaniu wskakuje od razu na 39,8 nawet jeśli przyspieszam normalnie, czy też jadąc od prędkości zero powoli przyspieszając osiągam ok 20 km/h spalanie rośnie od 2,1 do 3,7 a zaraz przeskok na ... 39,8. Niestety nie wiem czy to coś jest nie tak z instalacją czy ogólnie z autem nie tak. Mechanik niestety nie poradził nic. Elektryk wykrył zasysanie powietrza ale nadal coś nie tak.
Mam prośbę. Czy możecie spojrzeć na moje wykresy i coś doradzić ?
Z góry dzięki.
#78
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 22:26
Bardzo się cieszymy, po to jest forum.Witam.
Sledze temat, bo miałem podobny problem. W międzyczasie zakupiłem interfejs i wyregulowałem na ile dałem radę, za Waszymi wskazówkami udzielanymi tutaj.
Teraz auto chodzi o wiele lepiej, ma moc, pali mniej, chodzi równo no i nie pali benzyny.
Włącz lapka, uruchom program diagnostyczny, zaznacz wszystko po prawej "ptaszkami" i w oknie mapa na dole jest czerwone kółeczko. Wciśnięcie tego spowoduje zapis oscyloskopu do pliku, wszystkich parametrów, które poźniej dajesz na forum a my oglądamy i doradzimy. Najprawdopodobniej masz spadki ciśnienia poniżej minimalnego. Mam nadzieję, że trójnik pomiarowy masz za filtrem fazy lotnej w kierunku od reduktora do listw wtryskowych, możliwie blisko owych listw. Filtry oszywiście czyste/świeże?Mam jednak nadal problem z odcinaniem gazu (przełącza na benzynę z dźwiękiem) przy ok 4500 obrotów, gdy robię pedał do deski.
Dysze zbyt duże. Podaj więcej szczegułów odnośnie komponentów instalacji.
Kliknij tutaj i ściągnij najnowszą wersję programu diagnostycznego a następnie dokonaj aktualizacji firmware sterownika.
Obrazki na forum 640x480 bo ja chyba ślepnę, albo naprawdę niewyraźnie widać.
#79
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 22:28

#80
OFFLINE
Napisany 22 marca 2010 - 22:33
to jeszcze bardziej zielona linia gazu poleci na lewo, on już przy tym ciśnieniu ma za dużo gazu. Niech zmniejszy dysze, autokalibracja i obaczym.podnieść mnoznik na poczatku od 0 - 3 ms