Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 27 lutego 2010 - 21:25

no ale to nie jest wyscigówka zeby miała kopa tylko zalozenie jest takie ze ma dzieki temu chipowi mniej palic i byc bardziej bezpieczna na drodze. myśle że założenie mosty 3,27 jeszcze obnizylo by spalanie a i obroty silnika spadły by znacznie przez co było by ciszej wewnatrz kabiny podczas jazdy.

#82 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lutego 2010 - 21:43

Ten spadek obrotów nie byłby korzystny dla spalania auta. Ten silnik pali najmniej przy prędkości obrotowej 2200-2400 obr./min, czyli 4 bieg i 100 km/h spokojnie sobie w trasie jedziemy. Poniżej 1800 pali średnio dobry litr więcej. Odczucia przed chipem, ale myślę, że na chipie tak samo, ze względu na to, że turbo zaczyna bardziej pompować po przekroczeniu tych 1850 obr/min.

#83 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 28 lutego 2010 - 14:24

panowie! jak wam auto zaczyna ciagnac od 1800obr , to sie jezdzi ciszej spokojniej delikatniej - u mnie spalanie spadlo

wicek - mam pytanie a wiec kupujac chip z alledrogo dostalem tylko jedna kosc czy to poprawne? wszystko dziala i jest ok

#84 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2010 - 14:43

wicek - mam pytanie a wiec kupujac chip z alledrogo dostalem tylko jedna kosc czy to poprawne? wszystko dziala i jest ok

Powinno się zmieniać kości parami, aby wszystko chodziło w pełni sprawnie i komunikacja była prawidłowa.

#85 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 02 marca 2010 - 19:59

wicek a czytales o najmocniejszym tds w kraju ? bmw 325tds z 98r wkrecili na 220 kucy i 400n , ponoc program na 200 kucy i 350n napisali bez zadnego problemu potem zamieszali w turbince itp i krecili na wiecej , jak myslisz ? u nas mozna sie zakrecic kolo 200? silniki prawie te same , u nas wieksze kanaly olejowe

#86 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 marca 2010 - 20:08

mitek a nie wystarczy Ci co masz:D jakie osiągi uzyskujesz swoją;)

#87 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2010 - 20:31

wicek a czytales o najmocniejszym tds w kraju ? bmw 325tds z 98r wkrecili na 220 kucy i 400n

Tak wiem, ale silnik w końcu padł, więc dla mnie taka moc to za dużo. Może jak Oma będzie już do zajechania, ale się nie zapowiada. Na razie sukcesywnie topię w niej kasę, żeby silnik chodził jak nowy, więc o pisaniu programu na taką moc przynajmniej na moim silniku nie ma mowy. Na czyimś tylko na jego własną odpowiedzialność, a na to mi się nikt nie zgodzi.
Jeśli będzie mocniejszy program, to dobije do 185 i więcej mi nie w głowie. Wolałbym zmienić silnik na jakieś 3.0d 184 z BMW i to chipować.

u nas mozna sie zakrecic kolo 200?

Wszystko można, tylko jakim kosztem? Pochodzenia silnika przez 500-1000 km? Niby było 190 km, które jeździło 2 lata, później sprzedane i nie wiem jak z nim teraz, ale jednak mimo wszystko to dużo jak na ten silnik.

Swoją drogą Mitek, 300 Nm bez kontroli trakcji z tylnym napędem wg. mnie to górna granica. Na mokrym na 4 biegu po wciśnięciu pedału w podłogę tracę przyczepność, co przy 130-140 km/h nie jest pożądanym zjawiskiem. Jeśli nie wiążesz przyszłości Omegi z driftem, to po co jakaś super wielka moc? To co mam u siebie spokojnie wystarcza do wyprzedzania, szybkiego startu, czy nawet objechania 2.5V6, bynajmniej do 100 km/h.

#88 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 02 marca 2010 - 21:34

zgadzam sie z toba , to bylo tylko pytanie do dyskusji ale na te 185 kucy to bym sie chetnie zapisal , z glowa polaczka kupilem w hiszpanii diesla [ roznica w cenie paliwa benz - diesel wynosi okolo 0.10 centow , za godz pracy moge kupic 7 litrow ] i chyba probuje troche poleczyc swoj czyn hehe o sprzedazy nie mysle bo chcem oddac kluche rodzicom ale troche w niej dlubie zeby cacy chodzila

#89 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2010 - 22:19

Na mokrym na 4 biegu po wciśnięciu pedału w podłogę tracę przyczepność, co przy 130-140 km/h nie jest pożądanym zjawiskiem.


Albo robisz to nie na mokrym, tylko na zaśnieżonym, albo czas zmienić opony :p



 


#90 OFFLINE   morfi

morfi
  • 34 postów
  • Dołączył: 12-11-2008
  • Skąd: Górzyca

Napisany 02 marca 2010 - 22:38

wicus a czy jest mozliwosc samodzielnego montazu. mam do ciebie daleko i czy dalbym rade samemu to zrobic po wysylce???

#91 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2010 - 22:48

Do RM 97 spokojnie wymienisz sam, od RM 98 przy pomocy elektronika za 20-40 zł, ze względu na brak podstawek.
fnd, Oma nie była moja wiec o opony nie do mnie miej pretensje, bo nie wiem w jakim stanie, ale jedno jest pewne, przyczepnosc tracila skubana.

#92 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2010 - 10:49

z ta strata przyczepnosci na 4 biegu przy 130/140 km/h to juz nie sciemniajcie :jump: No chyba ze bylo to na sniegu/lodzie/piasku albo sprzeglo sie juz skonczylo i przy wcisnieciu gazu widac ze obroty rosna gwaltownie i wydaje sie ze to strata przyczepnosci kol :D:D:D:D

nie ma mozliwosci zeby przy 300nm przy tak ciezkim aucie jakim jest omega na 4 biegu przy 130km/h stracic przyczepnosc dodajac gazu.

w mojej ktora jest sporo mocniejsza (400Nm) nie ma takiej opcji. Oczywiscie mowimy o drodze bez sniegu/lodu czy piachu.


bez przesady.... :D :D

PS. powiem wiecej w nissanie ktorego uzywam do driftu ktory ma 350Km i 500Nm nie ma takiej mozliwosci na 4 biegu

#93 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 marca 2010 - 11:16

też chciałem o tym napisać i również o tym jakie to auta Wicek teraz nie objeżdża, ale zaraz by napisał ze go atakuje więc sie powstrzymałem. W każdym bądź razie życzę bezawaryjności wszystkim dizlowcom :)

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 marca 2010 - 11:20

z ta strata przyczepnosci na 4 biegu przy 130/140 km/h to juz nie sciemniajcie :jump: No chyba ze bylo to na sniegu/lodzie/piasku albo sprzeglo sie juz skonczylo i przy wcisnieciu gazu widac ze obroty rosna gwaltownie i wydaje sie ze to strata przyczepnosci kol :D:D:D:D

nie ma mozliwosci zeby przy 300nm przy tak ciezkim aucie jakim jest omega na 4 biegu przy 130km/h stracic przyczepnosc dodajac gazu.

w mojej ktora jest sporo mocniejsza (400Nm) nie ma takiej opcji. Oczywiscie mowimy o drodze bez sniegu/lodu czy piachu.


bez przesady.... :D :D

PS. powiem wiecej w nissanie ktorego uzywam do driftu ktory ma 350Km i 500Nm nie ma takiej mozliwosci na 4 biegu



to ja mam cos zepsute :( tez mam 300 niutkow i nie chce mi przy 140 zerwac przyczepnosci




 


#95 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 marca 2010 - 21:39

Wiem jak się sprzęgło ślizga, bo w mojej miałem przeszło 10k km nakręcone na ślizgającym, ale tutaj to nie to. Był faktyczny uślizg. Chcecie wierzyć, wierzcie, nie chcecie, to nie.
Eliks, proszę Cię, nie udzielaj się.

#96 OFFLINE   MjakMarek

MjakMarek
  • 187 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 03 marca 2010 - 22:37

Eliks, proszę Cię, nie udzielaj się.


To jest chyba forum dyskusyjne tak, każdy ma prawo powiedzieć co myśli i nikt nie może mu tego zabronić !!

" Teraz, gdy już nauczylismy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie"

George Bernard Shaw


#97 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 marca 2010 - 22:44

mi też się nie wydaje by to było możliwe

#98 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 03 marca 2010 - 23:08

Eliks, proszę Cię, nie udzielaj się

mówiłem :mrgreen:

#99 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 04 marca 2010 - 02:07

Ja bym to ślizganie kół wytłumaczył inaczej wicek spojrzał na prędkościomierz jak z zaspy miał wyjazd a wtedy to v6 do 260 km/h dochodzi . A dieselek po tuningu aby do 140 ;);)

#100 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2010 - 08:21

Ja bym to ślizganie kół wytłumaczył inaczej wicek spojrzał na prędkościomierz jak z zaspy miał wyjazd a wtedy to v6 do 260 km/h dochodzi . A dieselek po tuningu aby do 140 ;);)


Dajcie wickowi spokoj - chlopak w stresie ze mu sie ferie w szkole skonczyly i mial male zwidy -
poza tym - JAZDA BEZ UPRAWNIEN :czerwona_kartka::czerwona_kartka::czerwona_kartka: i z takimi predkosciami :szpital: