Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   DarekWrona

DarekWrona
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 marca 2010 - 18:27

Pytanie do Wicka: Ile kosztuje u Ciebie taki zestaw? Jakie parametry potrzebujesz abym mogl to zamowic. Mam obege B Kombi 2.5TD Automat rocznik 97.

#122 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 18:35

W tym roczniku masz jeszcze AR25, więc montaż na własną odpowiedzialność. Koszt 300 zł same kości, 350 z montażem. Co trzeba sprawdzić masz wypisane wyżej, więc się z tym zapoznaj.

#123 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 19:08

Tak ma marginesie AR25 dostaje jobla

#124 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 marca 2010 - 19:09

Tak ma marginesie AR25 dostaje jobla


przy faktycznych przebiegach ktore macie ar25 jest juz lekko zajechana. dolozenie jej momentu znacznie przyspieszy jej agonie.




 


#125 OFFLINE   DarekWrona

DarekWrona
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 marca 2010 - 19:13

Dzieki koledzy. Skutecznie wybiliscie mi z glowy ten pomysl. Szkoda, przy mocniejszej skrzyni biegow chetnie zapodalbym sobie pare niutonkow wiecej. Pozdrawiam wszystkich.

#126 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 marca 2010 - 19:15

przy faktycznych przebiegach ktore macie ar25 jest juz lekko zajechana. dolozenie jej momentu znacznie przyspieszy jej agonie.

Ja wróciłem do oryginalnego programu bo naprawdę dostała down'a jak się depnie w podłoge to potrafiła z miejsca zerwać ale później tomieszała w biegach nie mogła się zdecydować na jakim jechać za duży moment na te skrzynie
Przemo może w przyszłym miesiącu pogadamy o tym

#127 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 20 marca 2010 - 22:47

Wczoraj zchipowany,
wracałem do domu z uśmiechem dziecka które dostało lizaka:):):)
pierwsze spostrzeżenia to o ok 30% lepsza elastyczność, znaczący wzrost mocy od około 1600-1700 obr/min, auto o wiele bardziej żywiołowo reaguje na naciśniecie pedału gazu, nie potrzeba cisnąc mocno , lekkie muśniecie i rozpędza się taj jak by samo od niechcenia:)
bardziej równomierna i cichsza praca silnika przy obrotach 2500-3200,
zapala bez zmian - czyli od "kluczyka", ciepły , czy tez dziś rano zimny.
Chip znacząco nie zmienił nagrzewania się silnika, może jedynie przy częstym szybkim przyspieszaniu od świateł do świateł.

teraz trochę liczb:
<manual X25DT , 1997 rok, 389 000km , opony 235/45R17>

1. przyspieszenie 0-100km/h - 9,3 - 9,7s , poprzednio około 11,0 - 11,2;
2. przyspieszenie na 4 biegu od 80-120km/h - 6,5-7,0s - poprzednio 9,0-9,5
3. zużycie paliwa - 0,4 litra/100km mniej

po drodze bez większego problemy "objechałem" Passata i Oktawie z 2.0 tdi 140KM :)
dziś po przejazdce z rodzina ,dostałem parokrotny - niesłuszny oczywiście :) -oper@%#@ol od żony a syn zwymiotował - generalnie przy prędkości ok 65-70km/h i wciśnięciu gazu na 3 biegu traci przyczepność i to na oponach 235!

jeżdżę dość dużo bo ok 3000-5000 tys tygodniowo wiec za parę dni podzielę się następnymi uwagami, za niedługo planuje hamownie i porównanie wykresów z "seria" a także z wykresem mistrza - wicka.

generalnie reasumując :) jestem zadowolony, jedyną na razie "wadą" jest hałas tylnego mostu przy mocnym wciśnięciu gazu na powiedzmy niższych obrotach - lecz wydaje mi się ze jest to spowodowane raczej stanem technicznym mojego mostu.

na koniec chciałbym podziękować Wicek'owi :) za mile przyjecie, ogólna atmosferę i profesjonalne podejście do sprawy.

#128 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 marca 2010 - 22:55

Nie ma za co Paweł, nawijaj kilometry i relacjonuj na bieżąco :) A teraz może zmiana mostu na 3.70?

#129 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 20 marca 2010 - 23:09

a co to , nie siedze w tym , przybliz mi , jezeli jest lepszy to zamiast wymieniac olej w swoim zarzce ten

#130 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 marca 2010 - 09:05

inne przełożenie mostu = inne przyśpieszenie, inna długość biegów, inna Vmax itd...

#131 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2010 - 10:06

generalnie przy prędkości
ok 65-70km/h i wciśnięciu gazu na 3 biegu traci przyczepność i to na oponach 235!


:innySmiech::innySmiech::innySmiech: Jasne i ci jeszcze. U mnie w TDS-ie (silnik i cała reszta BMW) ok 150 KM orginalnie nawet przy 140 km/h na V biegu tracił przyczepność, bo ślizgało się sprzęgło.

Ludzie po co Wy się tak nakręcacie 160 KM (niby) i 300parę NM plus prawie 2 tony to faktycznie zrywa podczas jazdy przyczepność :smiech::smiech::smiech:

Niech no ktoś to pokarze na Youtube, bo inaczej będę z Was targał łacha :smiech2::smiech2::smiech2::nabijacz::nabijacz::nabijacz:
Może cały Sensey Wicek jak poskładna nastawnik to pokarze tą piekielną moc :-D :-D :-D

#132 OFFLINE   pawelsteliga

pawelsteliga
  • 49 postów
  • Dołączył: 27-05-2008
  • Skąd: LEGNICA

Napisany 21 marca 2010 - 10:43

[U mnie w TDS-ie (silnik i cała reszta BMW) ]

to może pomyliłeś fora kolego?
żenada :)

#133 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2010 - 10:53

[U mnie w TDS-ie (silnik i cała reszta BMW) ]

to może pomyliłeś fora kolego?
żenada :)


Sam jesteś żenujący pisząc takie głupoty, a ludzie siedzą teraz przed monitorem komputera i śmieją się z Ciebie i Twojej drift maszyny:stop:

Silnik i cała reszta czyli to co zostało przeszczepione z e36 do mojej byłej Omegi

#134 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 11:06

Bzyku, wszyscy wiedzą, że "co to Ty nie jesteś" i wgl jesteś największym wrogiem 2.5 TD, więc odpuść sobie pisanie w tym temacie.

#135 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 marca 2010 - 11:21

i wgl jesteś największym wrogiem 2.5 TD, więc odpuść sobie pisanie w tym temacie.


Odpuszczę sobie jak zobaczę czy jest tak jak piszecie, a może ktoś będzie na zlocie i pokarze wyniki Twojej pracy ??

#136 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2010 - 11:25

a może ktoś będzie na zlocie i pokarze wyniki Twojej pracy

Możliwe, że ja będę, to Cię osobiście przewiozę.

#137 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 marca 2010 - 11:48

Wczoraj zchipowany,
wracałem do domu z uśmiechem dziecka które dostało lizaka:):):)
.

ja też tak miałem i to się liczy jest za***iście omka lata bokami. mam kumpla co pomyka audi A3 2.0.TDI dawniej mnie objeżdżał i uciekał znacząco od świateł. co dziennie pomykamy do pracy i pewnego dnia jak wsadziłem chipa i nie mógł mnie wyprzedzić to pod pracą odrazu podbiegł i zapytał co zrobiłem ze tak zapier....i myślę ze takie autko nie dało rady takiej ciężarówce to jest oki.

#138 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 11:53

ja też tak miałem i to się liczy jest za***iście omka lata bokami. mam kumpla co pomyka audi A3 2.0.TDI dawniej mnie objeżdżał i uciekał znacząco od świateł. co dziennie pomykamy do pracy i pewnego dnia jak wsadziłem chipa i nie mógł mnie wyprzedzić to pod pracą odrazu podbiegł i zapytał co zrobiłem ze tak zapier....i myślę ze takie autko nie dało rady takiej ciężarówce to jest oki.


bedziecie mieli okazje na zlocie sie pokazac ;) ja jestem pierwszy chetny na 1/4 mili z moja 2 tonowa seria




 


#139 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 marca 2010 - 11:56

no mnie nie będzie na zlocie..

#140 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 marca 2010 - 12:32

hehe kolejny, ktory traci trakcje przy 70km/h :D z dodania gazu i do tego opona 235 - pieknie

Tak przy okazji pomierzcie takie przyspieszenia tak dla ciekawosci i podajcie :

60-100km/h na 4 biegu
80-120km/h na 5 biegu

u mnie

60-100km/h - 4 bieg - 5.5 sek
80 - 120 km/h - 5 bieg - 7.8 sek

mierzone na drift-boxie (czyli GPS) srednia z 3 prob

warunki sucho, opony continental contisport3 235/45/17"