

Pochipowani - X25DT
#201
OFFLINE
#202
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 20:49
z tego co pamiętam chyba od 98 były lutowane na stałe
czyli jest szansa że w moim można by było go po prostu przełożyć bez żadnego lutowania? Nie chce mi się wyciągać ecu i rozbierać go że by to sprawdzić bo mam też obawy że coś uszkodzę podczas tego zabiegu.
#203
OFFLINE
Napisany 11 maja 2010 - 13:07
czyli jest szansa że w moim można by było go po prostu przełożyć bez żadnego lutowania? Nie chce mi się wyciągać ecu i rozbierać go że by to sprawdzić bo mam też obawy że coś uszkodzę podczas tego zabiegu.
mam calego kompa juz z chipem od wicka - przyjedz podmienimy kompa i zobaczysz sobie
#204
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 08:59
No i jak z tymi automatami montował ktoś ? Czy dać sobie spokój i z automatem nie kombinować ?Cytat:
Napisał tomaszroj1 Zobacz post
Witam
Chciałbym nawiązać do wątku w którym mowa o tym ze ASB AR25 i AR35 nie dają rady po chipie. Ja myślę ze nalezy przeprogramować także sterownik skrzyni. AR25 i AR35 to sa skrzynie typ 4L30E tylko o różnej konfiguracji przelożen. Producent podaje iż
cytuję " Max. engine tourqe 350Nm oraz Max. gearbox tourqe 597Nm" wiec wydaje mi sie iz skrzynia spokojnie da radę te 305Nm, tylko trzeba by się zająć jej sterowaniem. Piszę o tym bo mam omesie 2.5TD asb i chciałbym jak wielu dodac jej troszkę pary.
Dołączam się ze wskazaniem na szybciej
#205
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 21:20

#206
OFFLINE
#207
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2010 - 08:53



#208
OFFLINE
Napisany 22 lipca 2010 - 13:02
#209
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 09:07
generalnie:
1. brak zauważalnych zmian w temp pracy silnika +
2. zużycie paliwa bez zmian +/-
3. mocniej dymi - lecz na 100% nie mogę stwierdzić ze to po chip'ie
4. lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - tragedia oryginalne GM zmieniane co 15tys
5. zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów turbiny co przed chip'em
6. większa "turbo-dziura"
7.dynamika znacząco większa
pozdrawiam
#210
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 17:32
witam,
generalnie:
4. lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - tragedia oryginalne GM zmieniane co 15tys
5. zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów turbiny co przed chip'em
6. większa "turbo-dziura"
7.dynamika znacząco większa
pozdrawiam
lecą gumowe łączniki ja dalej pomykam na starym i jest wporzo a kładę ostro..ale jazda a jazda to zrozumiem..
ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę.. większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą

#211
OFFLINE
#212
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 18:21
#213
OFFLINE
#214
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 21:10
ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę..
- nie kumam tego zdania?
większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą - tak miałem mniejsza zdecydowanie, i co ma wspólnego "turbo dziura" np. z czasem rozpędzania od 80-120 km/h ?
zły dzień masz?
#215
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2010 - 21:31
lecą gumowe łączniki ja dalej pomykam na starym i jest wporzo a kładę ostro..ale jazda a jazda to zrozumiem.. ty masz wporzo, ja mam nie wporzo - to moja subiektywna ocena
ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę..
- nie kumam tego zdania?
większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą - tak miałem mniejsza zdecydowanie, i co ma wspólnego "turbo dziura" np. z czasem rozpędzania od 80-120 km/h ?
zły dzień masz?
Takie male OT. Jest opcja do cytowania to raz, a dwa nie uzywamy zielonego koloru (kolega bardzo niedawno sie rejestrowal wiec regulamin ktory zaakceptowal to powinien jeszcze pamietac).
#216
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 10:41
Takie male OT. Jest opcja do cytowania to raz, a dwa nie uzywamy zielonego koloru (kolega bardzo niedawno sie rejestrowal wiec regulamin ktory zaakceptowal to powinien jeszcze pamietac).
a co w temacie masz do dodania?
#217
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 11:59
turbo dziura jest potężna,
i to jest też moje zdanie
nie wszyscy jeżdżą tak, że obroty są non stop powyżej 2000/min
jak się przesiadam z auta z common railem to naprawdę muszę się przyzwyczaić, tam ciągnie od samego dołu
#218
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 14:30

#219
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 15:21

#220
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 15:55
Ja myślę że silniki 2,5TD i 2,5TDS ogólnie mają troszkę inną charakterystykę niż większość turbodiesli. Moim zdaniem one po prostu lubią wyższe obroty powiedzmy tak do 4500rpm gdzie inne turbodiesle już nic wtedy nie ciągną. Zresztą czemu automat w trybie sport ciągnie obroty aż do 5000rpm a na zwykłym trybie jazdy do 4000rpm? Gdyby ten silnik powyżej 4000rpm nie miał już mocy a dokładnie to niutonometrów to dynamika w trybie sport powinna być gorsza niż w zwykłym trybie a tak przecież nie jest. Co do większej turbo dziury po chipie to może tylko tak się Wam wydaje ponieważ chip może poprawiać osiągi w górnym zakresie obrotów a dół pozostaje bez zmian i jest wtedy większa różnica w dynamice gdy silnik z wolnych obrotów przechodzi w wyższe. Poprostu ma większego nagłego kopa że tak powiem:p Ale to jest tylko moja teoria i mogę sie mylić
no nie mogę:jump:, od kiedy diesel lubi wysokie obroty????
ulubione obroty są w bardzo wąskim zakresie maksymalnego momentu obrotowego
nie wiem dokładnie ale w przypadku omegi 2,5 td to jest chyba 2200 do 3000obr/min
dalej to żyłowanie silnika :-)