Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2010 - 20:44

z tego co pamiętam chyba od 98 były lutowane na stałe

#202 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 maja 2010 - 20:49

z tego co pamiętam chyba od 98 były lutowane na stałe


czyli jest szansa że w moim można by było go po prostu przełożyć bez żadnego lutowania? Nie chce mi się wyciągać ecu i rozbierać go że by to sprawdzić bo mam też obawy że coś uszkodzę podczas tego zabiegu.

#203 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 maja 2010 - 13:07

czyli jest szansa że w moim można by było go po prostu przełożyć bez żadnego lutowania? Nie chce mi się wyciągać ecu i rozbierać go że by to sprawdzić bo mam też obawy że coś uszkodzę podczas tego zabiegu.


mam calego kompa juz z chipem od wicka - przyjedz podmienimy kompa i zobaczysz sobie




 


#204 OFFLINE   kiepski

kiepski

    alee o so chodziiii ... ?

  • 19 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 maja 2010 - 08:59

Cytat:
Napisał tomaszroj1 Zobacz post
Witam

Chciałbym nawiązać do wątku w którym mowa o tym ze ASB AR25 i AR35 nie dają rady po chipie. Ja myślę ze nalezy przeprogramować także sterownik skrzyni. AR25 i AR35 to sa skrzynie typ 4L30E tylko o różnej konfiguracji przelożen. Producent podaje iż
cytuję " Max. engine tourqe 350Nm oraz Max. gearbox tourqe 597Nm" wiec wydaje mi sie iz skrzynia spokojnie da radę te 305Nm, tylko trzeba by się zająć jej sterowaniem. Piszę o tym bo mam omesie 2.5TD asb i chciałbym jak wielu dodac jej troszkę pary.
Dołączam się ze wskazaniem na szybciej

No i jak z tymi automatami montował ktoś ? Czy dać sobie spokój i z automatem nie kombinować ?

#205 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:20

No to będzię coś dla ASB czy nie. Były plany jak tu przeprogramować sterownik ASB i co ??? Spełzło na ni czym czy tak zajęci że nie piszą :)

#206 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 czerwca 2010 - 08:56

Przypuszczam że ASB nikt nie tknie....

#207 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 czerwca 2010 - 08:53

Witam:) Ja też za namową Wicka skusiłem się na założenie chipu. EFEKT>>>>> nie wiem co mi popsół bo nie mogę zapanować nad autem, tak go wyrywa do przodu, że masakra:) hehe Zmiana jest ogromna. Auto stało się elastyczniejsze, ciszej i równiej pracuje silnik oraz co potwierdziłem wracając od niego ponad 350km spadło mi spalanie o ok.0,5L. Kiedyś zastanawiałem się nad inną Omegą z większym i mocniejszym silnikiem ale już się rozmyśliłem. Wystarczy mi to a i tak nie mogę tych wszystkich kucyków utrzymać w lejcach hehe. Naprawdę POLECAM i chipa i kolegę WICKA bo oprócz tuningu naprawił mi sporo usterek które nękały mnie od 2lat. Gość ma naprawdę talent ( też bym tak chciał:) ) Dzięki Wicuś za wszystko (przekaźnik od świec już zmieniłem:)) !!!!!!!
Dodany obrazek

#208 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 lipca 2010 - 13:02

Z głęboką radością zawiadamiam iż od dnia wczorajszego stałem się posiadaczem cudownego wickowego chipa. Wicek to kumaty gość,porobił mi wszystko co trzeba było i wstawił chipa.Cały dzień tam u niego balowałem. Potwierdzam co pisze maximus2121, mi spalanie na trasie od Wicka do Słupska (340 km) wyniosło średnio 6.0 (20,4 litra), efekt na drodze jest piorunujący.

#209 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 28 lipca 2010 - 09:07

witam,
generalnie:
1. brak zauważalnych zmian w temp pracy silnika +
2. zużycie paliwa bez zmian +/-
3. mocniej dymi - lecz na 100% nie mogę stwierdzić ze to po chip'ie
4. lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - tragedia oryginalne GM zmieniane co 15tys
5. zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów turbiny co przed chip'em
6. większa "turbo-dziura"
7.dynamika znacząco większa
pozdrawiam

#210 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lipca 2010 - 17:32

witam,
generalnie:
4. lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - tragedia oryginalne GM zmieniane co 15tys
5. zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów turbiny co przed chip'em
6. większa "turbo-dziura"
7.dynamika znacząco większa
pozdrawiam


lecą gumowe łączniki ja dalej pomykam na starym i jest wporzo a kładę ostro..ale jazda a jazda to zrozumiem..
ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę.. większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą:o

#211 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2010 - 18:14

Paweł, podciśnienia się kłaniają.

#212 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lipca 2010 - 18:21

Może ten kolo ma po prostu innego chipa, niż my od Wicka.

#213 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2010 - 18:29

Tego samego ma :)

#214 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 28 lipca 2010 - 21:10

lecą gumowe łączniki ja dalej pomykam na starym i jest wporzo a kładę ostro..ale jazda a jazda to zrozumiem.. ty masz wporzo, ja mam nie wporzo - to moja subiektywna ocena


ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę..
- nie kumam tego zdania?


większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą - tak miałem mniejsza zdecydowanie, i co ma wspólnego "turbo dziura" np. z czasem rozpędzania od 80-120 km/h ?

zły dzień masz?

#215 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2010 - 21:31

lecą gumowe łączniki ja dalej pomykam na starym i jest wporzo a kładę ostro..ale jazda a jazda to zrozumiem.. ty masz wporzo, ja mam nie wporzo - to moja subiektywna ocena


ale zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów mniej więcej to może być w cholerę..
- nie kumam tego zdania?


większa ''turbo dziura'' a dalej piszesz dynamika znacząco większa..i nie mów mi ze przed chipem ''turbo dziurę'' miałeś mniejszą - tak miałem mniejsza zdecydowanie, i co ma wspólnego "turbo dziura" np. z czasem rozpędzania od 80-120 km/h ?

zły dzień masz?


Takie male OT. Jest opcja do cytowania to raz, a dwa nie uzywamy zielonego koloru (kolega bardzo niedawno sie rejestrowal wiec regulamin ktory zaakceptowal to powinien jeszcze pamietac).

#216 OFFLINE   babybutik

babybutik
  • 25 postów
  • Dołączył: 24-07-2010

Napisany 29 lipca 2010 - 10:41

Takie male OT. Jest opcja do cytowania to raz, a dwa nie uzywamy zielonego koloru (kolega bardzo niedawno sie rejestrowal wiec regulamin ktory zaakceptowal to powinien jeszcze pamietac).


a co w temacie masz do dodania?

#217 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 lipca 2010 - 11:59

co się kolegi czepiacie??????
turbo dziura jest potężna,
i to jest też moje zdanie
nie wszyscy jeżdżą tak, że obroty są non stop powyżej 2000/min
jak się przesiadam z auta z common railem to naprawdę muszę się przyzwyczaić, tam ciągnie od samego dołu
Kuba

#218 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 29 lipca 2010 - 14:30

Ja myślę że silniki 2,5TD i 2,5TDS ogólnie mają troszkę inną charakterystykę niż większość turbodiesli. Moim zdaniem one po prostu lubią wyższe obroty powiedzmy tak do 4500rpm gdzie inne turbodiesle już nic wtedy nie ciągną. Zresztą czemu automat w trybie sport ciągnie obroty aż do 5000rpm a na zwykłym trybie jazdy do 4000rpm? Gdyby ten silnik powyżej 4000rpm nie miał już mocy a dokładnie to niutonometrów to dynamika w trybie sport powinna być gorsza niż w zwykłym trybie a tak przecież nie jest. Co do większej turbo dziury po chipie to może tylko tak się Wam wydaje ponieważ chip może poprawiać osiągi w górnym zakresie obrotów a dół pozostaje bez zmian i jest wtedy większa różnica w dynamice gdy silnik z wolnych obrotów przechodzi w wyższe. Poprostu ma większego nagłego kopa że tak powiem:p Ale to jest tylko moja teoria i mogę sie mylić;)

#219 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 lipca 2010 - 15:21

babybutik z tego co piszesz to masz coś nie tak..ta dziura ''twoja'' na chipie jest większa czyli jadąc na 4 bieg 1000obr/min i dajesz gaz w dechę to Ci się na seryjnym lepiej wkręcała i nie pisz mi że tak..Bo pewnie Wicek Ci jednej nóżki nie przylutował i dlatego masz braki:D ..a co do reszty właśnie omka ożyła z dolnych obrotów a moja jak leciała ponad 200km/h tak i po chipie tyle samo i tu się nic nie zmieniło..i co tu więcej pisać.pozdrawiam.;)

#220 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 lipca 2010 - 15:55

Ja myślę że silniki 2,5TD i 2,5TDS ogólnie mają troszkę inną charakterystykę niż większość turbodiesli. Moim zdaniem one po prostu lubią wyższe obroty powiedzmy tak do 4500rpm gdzie inne turbodiesle już nic wtedy nie ciągną. Zresztą czemu automat w trybie sport ciągnie obroty aż do 5000rpm a na zwykłym trybie jazdy do 4000rpm? Gdyby ten silnik powyżej 4000rpm nie miał już mocy a dokładnie to niutonometrów to dynamika w trybie sport powinna być gorsza niż w zwykłym trybie a tak przecież nie jest. Co do większej turbo dziury po chipie to może tylko tak się Wam wydaje ponieważ chip może poprawiać osiągi w górnym zakresie obrotów a dół pozostaje bez zmian i jest wtedy większa różnica w dynamice gdy silnik z wolnych obrotów przechodzi w wyższe. Poprostu ma większego nagłego kopa że tak powiem:p Ale to jest tylko moja teoria i mogę sie mylić;)


no nie mogę:jump:, od kiedy diesel lubi wysokie obroty????
ulubione obroty są w bardzo wąskim zakresie maksymalnego momentu obrotowego
nie wiem dokładnie ale w przypadku omegi 2,5 td to jest chyba 2200 do 3000obr/min
dalej to żyłowanie silnika :-)
Kuba