

Pochipowani - X25DT
#221
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 18:30
#222
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 19:05
Jechałeś kiedykolwiek omegą z tym silnikiem? Pisząc że ten silnik lubi wysokie obroty miałem na myśli że w odróżnieniu od innych turbodiesli którymi jeździłem ten powyżej 3500rpm jeszcze ładnie ciągnie. Co do żyłowania silnika to się nie wypowiadam ponieważ dla każdego to co innego oznacza...
koledzy po co te nerwy...,
jasne że mam i do tego u Wicka czipowaną (autko dla żony :-)
jak piszę że diesle nie lubią wysokich obrotów to wiem co piszę
jak jeździsz starym 2,5td powyżej 3,5tyś obrotów to powodzenia...
#223
OFFLINE
#224
OFFLINE
#225
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 20:08
#226
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 20:15

#227
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 18:54
#228
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 19:25
Tak jak mi Beast powiedział. Skrzynia dałaby radę z tymi 300 Nm, ale moment jest położony o wiele niżej niż moment w V-ce, przez co głupieje i sterownik nie wie co robić. Jeśli znalazł by się ktoś kumaty, kto wiedziałby co zmienić w sterowniku skrzyni, byłoby super.
Zmiana oprogramowania skrzyni na najnowsze za pomocą Techa nic nie daje.
Wie ktoś może w jakich autach były montowane te skrzynie? Może właśnie w jakimś dieslu. Wtedy można by było wgrać do sterownika parametry właśnie z takiej skrzyni.
Witam.
Sorki za mały off ale zainteresowało mnie to zdanie " zmiana oprogramowania ..."
Czyżby można zrobic upgrade starego softu na nowszy(lepszy)??
No i dodam że tez czekam na rozwiązanie sprawy z ASB kontra czip.
Pozdro.
#229
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2010 - 19:37
Teoretycznie można by spróbować ze sterownikiem od Montereya 3.1D.Czyżby można zrobic upgrade starego softu na nowszy(lepszy)
#230
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 10:42

One mają być w 27C256
#231
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 20:47
Dzięki wicek, autko jeździ jak szalone, spalanie spadło w trasie o 0,8l (wg. wskazań komputerka) teraz to ja rozumiem jest czym przyśpieszyć :jump:
To ile ona ci palila w trasie:o
#232
OFFLINE
Napisany 24 września 2010 - 20:50
#233
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 07:05
witam,
generalnie:
1. brak zauważalnych zmian w temp pracy silnika +
2. zużycie paliwa lekko na minus
3. dalej lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - zamienniki typu Topren - tragedia, oryginalne GM nie wiele lepiej, generalnie szukam jakichś zamienników od bmw np. lub mercedesa, tylko ciężko trafić z rozstawem
5. zbiera się mniej więcej od tych samych obrotów turbiny co przed chip'em
6. większa "turbo-dziura" - spowodowana była raczej filtrem K&N, chyba ze rzeczywiście podciśnienia
7.dynamika rażąco

Do Wicka:
wspominałeś coś o podciśnieniach, co tam się czyści i jak ? gdybyś miał chwilka napisz proszę.
sory za prywatę ale innym tez się przyda pewnie a związane z tematem jest


pozdrawiam
#234
OFFLINE
#235
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 09:43
Zaciekawił mnie ten temacik.
Moja omcia zbiera się dopiero powyżej 2 tyś obrotów. Czy ten czip mam rozumiec sprawie ze zacznie się zbierac szybciej??? Z 130 do 160 kucyków to bardzo dużo. Jak to wygląda jak się nie ma kontroli trakcji. Jest to bezpieczne???
No i teraz sprawa autka i silnika. Mam 2,5TD z 95 roku. Nie mam przepływomierza, ale mam zmieniony silnik. Nie wiem z jakiego rocznika jest silnik, w każdym razie różni się tym, że jest inna obudowa filtra oleju( nie ma nakrętki na deklu obudowy tylko jest taka jak by duża plastikowa nakrętka ale jest to całośc z deklem) a pokrywa z głowicy różni się tym ze w mojej była skręcana śrubami o główkach w kształcie torxów końcówka męska a obecnie końcówka żeńska. Wiec nie wiem czy powinien w tym silniku być przepływomierz. W każdym razie wsadziłem silnik i odpalił na dotyk i jak na razie ładnie pracuje. Przy kompie i przy pompie nic nie grzebałem w sensie jakiegoś regulowania czy czegoś innego.
Wydaje mi się ze silnik jest w bardzo dobrej kondycji, nawet nie kopci, tzn. cos tam zakopci ale to nawet nie jest zauważalne, czasami dmuchnie czarną chmurką w czasie prze gazowania wrzucając go na wysokie obroty ale to tez się sporadycznie zdarza żeby zakopcił i ta chmurka to taka lajtowa jest. Silnik po włożeniu został dokładnie umyty i jak na razie nie widzę żeby się gdzieś pocił, na razie nie zauważyłem żeby brał olej.
No i jak będzie z tym kompem, czy ja będę miał podstawkę czy kośc będzie lutowana??? Nie chciał bym póki co tego rozbierac. Przydało by się jakieś foto gdzie będzie pokazany rozebrany sterownik i pokazana kośc/kości które należy wymienic, oraz różnica pomiędzy wlutowaną kością a taka w podstawce.
Myślę ze silnik kondycyjnie nadaje się do takiej przeróbki i w zupełności nic mu nie zaszkodzę. Szczególnie ze ja nawet nie mam gdzie go tak przeganiac. Ale przyda się moc do wyprzedzania i uciekania bo wkurza mnie bardzo efekt w jakim obecnie przyspiesza(powyżej 2 tyś. obrotów) to jest karygodne.
Interesowała by mnie wymiana kości ale samemu. Troszkę mam daleko do kolegi żeby podjechac. Czy do zakupionej kości dajesz jakąś instrukcję. Tzn. wyjac i wsadzic kośc to nie będzie problemu ale chodzi mi o to czy po wymianie należy coś jeszcze zimenic, wyrególowac czy coś podobnego, jakiś resecik nie wiem. Czy wyjmuje, wsadzam i jadę???
pozdro
#236
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 11:11
Musisz delikatniej nogą operować2. zużycie paliwa lekko na minus

U znajomego nie było to wymieniane od niewiadomo kiedy, on tego nie wymieniał, na chipie 45 tyś km i nic się z tym nie dzieje, także szukaj winy w montażu, producencie łacznika.3. dalej lecą gumowe łączniki miedzy walem a mostem i wałem a skrzynia - większy moment - zamienniki typu Topren - tragedia, oryginalne GM nie wiele lepiej, generalnie szukam jakichś zamienników od bmw np. lub mercedesa, tylko ciężko trafić z rozstawem
"sportowe" filtry powietrza obniżają osiągi w dieslu bez większego dłubania. Większa turbina itd, może by dało to jakiś efekt, ale w serii po chipie więcej złego to narobi niż dobrego.6. większa "turbo-dziura" - spowodowana była raczej filtrem K&N, chyba ze rzeczywiście podciśnienia
Na początek przewody podciśnień do wymiany, można sprawdzić pompę vaccu.wspominałeś coś o podciśnieniach
ASB odpada.panowie od chipsów macie coś do 2.5td+ASB 95r.
Daj na PW swojego maila. Dam Ci instrukcje otwarcia sterownika. Prześlesz mi zdjęcia wnętrza....
#237
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 15:09

#238
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 17:22
kolego paliła mi od 8,4 do 8,6, a teraz jazda miejska trzyma się 7,1 a nie jeżdżę spacerkiem :jump:
To sporo u mnie w miescie nie przekroczyla 10l\100km a w trasie ponizej 7litrow.Ostatnio na 250km pokazala 6,3l
Przy sporych korkach.Wiec chyba masz zle ustawiona dawke.Bo na chipie powinna chyba jednak jeszcze mniej palic.
#239
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 18:31
#240
OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 18:45
Wszystko było wpisane w niemiecki dowód rejestracyjny więc ściemy nie było miała na pewno zmienioną turbinę (ZUPEŁNIE INNY DOLOT). Więc na pewno się da podnieść moc w ASB