Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy da się wymienić nagrzewnicę ogrzew. bez zdejmowania....?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 październik 2009 - 10:13

Poswiecilem wczoraj cale popoludnie na ta straszna nagrzewnice i naprawde nie widze mozliwosci wymiany bez zwalania dechy, dodam ze zadne łamanie dechy u mnie nie wchodzi w gre!!! chyba ze jeszcze cos przeoczylem w takim razie poprawcie mnie jesli sie myle.

Poswiecilem wczoraj cale popoludnie na ta straszna nagrzewnice i naprawde nie widze mozliwosci wymiany bez zwalania dechy, dodam ze zadne łamanie dechy u mnie nie wchodzi w gre!!! chyba ze jeszcze cos przeoczylem w takim razie poprawcie mnie jesli sie myle.


lamac nie trzeba wystarczy ladnie wyciac

#102 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 październik 2009 - 10:41

No nie przeczytałeś całego tematu i nie doczytałeś że wymaga niewielkiego nacięcia deski pod schowkiem w miejscu niewidocznym (można później spokojnie przywrócić plastik na miejsce i nakleić ponownie obicie że nic nie widać.

Nie łatwiej było przeczytać ten temat, poświęcić tą godzinkę, niż 'poświęcać całe popołudnie na tą straszną nagrzewnicę'? :p

 


#103 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 październik 2009 - 19:51

i nic nie skrzypi :p

#104 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 październik 2009 - 20:01

skrzypieć to dopiero będzie jak całą deskę ruszysz :D a tak tylko mały prostokącik wycinasz , ja na to wpadłem bez czytania porady a zrobiłem tak jakbym czytał :p

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#105 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 październik 2009 - 20:04

polejcie mu...:)

#106 OFFLINE   tomas0402

tomas0402
  • 34 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: mińsk maz

Napisany 25 październik 2009 - 16:51

Witam ja właśnie jestem na etapie wymiany nagrzewnicy w żaden sposób nie da rady bez wyjmowania deski a jakieś tam nacięcia łamanie ja nie lubie kaleczyć auta wyjęcie 2 godziny złożenie trochę dłużej bo 4 ale bez żadnych uszkodzeń i przy okazji wysuszyłem wygłuszenia

#107 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 02 listopad 2009 - 17:34

A ma ktoś może fotke ile trzeba wyciąć tego plastiku żeby wyjąć nagrzewnice?? I jeszcze jedno... jak zdjąć te objemki od strony silnika z węży :D Bo coś mi nie idzie z tym:P

#108 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopad 2009 - 18:59

jak zajrzysz z boku to zobaczysz ile mniej więcej trzeba wyciąć i tak musisz popatrzeć żeby wiedzieć na jakiej wysokości zrobić wycięcie ,ja tak zrobiłem i na oko wyciąłem ale nie wiem już ile tego było gdzieś z 5 cm może ale nie wiem na pewno bo ponad dwa lata minęło:zaklopotanie:,
a czemu chcesz zdejmować węże od strony silnika , wystarczy że przy nagrzewnicy wykręcisz - odkręcasz śrubkę na imbus wyjmujesz taką blaszkę aluminiową w kształcie litery H i wysuwasz przewody aluminiowe z chłodniczki;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#109 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 02 listopad 2009 - 19:24

ogólnie to chodzi mi żeby odkamienić nagrzewnice. Musze wyciągać nagrzewnice?:) Moze jakbym odpiął te węże od strony silnika i wyprowadził innymi na zewnątrz i wtedy czegoś nalał:confused:?? Czy lepiej bedzie jak wypatroszę ją z kluski? Bo musiałem przerwać prace na dziś przez małą awarie szlifierki za 40 zeta z brickomarche :D Tylko siwy dym sie zrobił

#110 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 listopad 2009 - 07:53

Witam ziomka :)
A nie lepiej odkamienic caly uklad wraz z nagrzewnica?
Operacja bez rozbierania, jedyna niedogodnosc to dluuugie plukanie - duzo wody trzeba przelac przez uklad, zeby przestal leciec syf.
Uzyj szukajki, znajdziesz kilka postow na temat plukania. W razie czego wal do mnie, przerabialem to niedawno.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#111 OFFLINE   dawidjezyk20

dawidjezyk20
  • 88 postów
  • Dołączył: 23-10-2009
  • Skąd: Brodnica

Napisany 03 listopad 2009 - 10:00

Wiesz nie chce odkamieniac całego układu bo jeszcze stracę kamień uszczelniający chłodnice albo coś innego i przecieki się zaczną :) wole z samą nagrzewnica się pobawić:) Dobrze wiedzieć że jest ktoś kto sie zna na omci i mieszka blisko :p

#112 OFFLINE   melski

melski
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-03-2009
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 listopad 2009 - 23:23

właśnie wymienilem nagrzewnicę bez demontowania całej deski rozdzielczej, ale z małymi ubytkami... da sie.:)

#113 OFFLINE   38gucio

38gucio
  • 2 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: londek

Napisany 01 grudzień 2009 - 19:05

No witam tak to ładnie brzmi ta wymiana nagrzewnicy ale pomóżcie wymienić w angliku gdzie zamiast schowka jest kierownica?pozdro

#114 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudzień 2009 - 19:13

jest podobnie tylko zamiast schowka będziesz musiał chyba kolumnę kierownicy odkręcić , a może wyjdzie bez wykręcania , nie wiem trzeba by spróbować

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#115 OFFLINE   darro6

darro6
  • 55 postów
  • Dołączył: 13-12-2008
  • Skąd: Żyrardów

Napisany 01 grudzień 2009 - 20:57

nagrzewnica zmieniona i co najważniejsze bez zdejmowania całej deski no i bez żadnych strat, pęknięc, wycięc itp, czas demontażu 3,5 godziny i to z lampą halogenową w ręku bo niestety dopiero od 16.00 mam czas a to już powoli się ściemnia. Za dnia myślę że około 2 godziny cała ta operacja by trwała. Nie chciałem niczego popsuc, połamac, ani nic wycinac. Poprostu odkręciłem deche ze śrub mocujących, zdjąłem tapicerkę słupków przy szybie czołowej. Odkręciłem przewody nagrzewnicy i nagrzewnicę. No i teraz potrzebujemy drugiej osoby. Deska do siebie ile się da, a potem łapiemy za dolną częsc deski np koło nagrzewnic, pociągamy do siebie i lekko w górę druga osoba sie kładzie w nogach pasażera na dywaniku i wyciąga nagrzewnice. W mojej starej nagrzewnicy był pęknięty plastik tuż obok wejścia rurki do nagrzewnicy i ktoś to niestety skleił a teraz puściło na nowo. Jestem podwrażeniem głupoty tego kogoś kto to kleił bo więcej trudu sobie zadał by to ładnie okleic niz to warte, wiedząc że klej prędzej czy później puści. Nagrzewnica nowa kosztuje 75 zł, nie jest to majątek a oszczędzamy sobie czas, bo wiadomo że klej puści, a najgorsze gdy puści podczas dalszego wyjazdu lub w nocy i nagle się zorientujemy że sauną jedziemy. Nie jestem wielbicielem rzeźbienia w gówn.. i polecam nie eksperymentowac z nagrzewnicą biorąc pod uwagę że jest ciężki dostęp. Pozdrawiam i wymiana nagrzewnicy to nic strasznego więc się nie bójmy jej zmieniac, sami a to zawsze 500 - 600 zł w kieszeni, nawet gdybyśmy mieli robic to cały dzień. Jutro skręcanie, myślę że w 2 godziny się wyrobię

#116 OFFLINE   chrico

chrico
  • 116 postów
  • Dołączył: 21-09-2008
  • Skąd: Oslo

Napisany 01 grudzień 2009 - 22:29

Dzisiaj wymieniałem nagrzewnice sposobem zaoszczędzenia czasu czyli wycięcia kawałka tzw. plastyku.Czas operacyjny 1h: Zamieszczam fotorelacje może się komuś przyda.

-potrzebne narzędzia
Dodany obrazek

- Zdemontowanie schowka po stronie pasażera (bez foto bo to raczej łatwe)

-Odklejenie tzw. Tapicerki,odchodzi łatwo trzeba tylko ostrożnie odkleić aby nie przerwać
Dodany obrazek

-Wycinamy teraz otwór w tym plastyku co się nam odsłonił i przecinamy wspornik od schowka(ostrożnie bo za powierzchnia ciętą jest kabelek)
Dodany obrazek

-Teraz mamy nagrzewnice na widoku,odkręcamy jedna śrubke oraz rurki kluczem imbusowym nr5 ,rurki najlepiej pociągnąć troche od strony komory silnika wtedy łatwo wyskoczą z nagrz.(pod nagra. Podłożyć jakąś szmate albo papier bo wyleje się troche płynu)
Dodany obrazek

-wyciągamy nagrzewnice,trzeba trochę szarpnąć bo siedzi ciasno.
Dodany obrazek

-Z pudełka nagrzewnicy wyciągamy uszczelke(jeśli mamy dołączoną do zestawu,w oryginale występuje) Wciskamy ją tak aby dobrze przylegała w środku obudowy
Dodany obrazek

-Teraz bierzemy nagrzewnice
Dodany obrazek

-I wciskamy ją na miejsce wymieniając przy okazji dwa ringi na rurkach,przykręcamy rurki i śrubkęmocującą
Dodany obrazek

-Zalewamy teraz płyn chłodniczy(tyle ile wyciekło ok. 1L) i odpalamy samochód sprawdzamy działanie nagrzewnicy i kontrola szczelności.
-Jeśli wszystko jest ok. przyklejamy wycięty kawałek na dobru klej(ja użyłem kleju wurth do plastyku) oraz przyklejamy tapicerke,a oto efekt końcowy zero znaków z zewnątrz, nie odkręcana cała deska wiec jeśli dobrze skleiliśmy to niema obawy że coś będzie trzeszczało.
Dodany obrazek

#117 OFFLINE   devein

devein
  • 14 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 18 grudzień 2009 - 13:54

proponuję post z instrukcją wymiany z wycinaniem przenieść do porad.

mimo że to nieco eksperymentalne rozwiązanie, fotografie udowadniają że da się i że Polak naprawdę potrafi :D

dziękuję wszystkim udzielającym się w temacie :)

#118 OFFLINE   grassltd

grassltd
  • 12 postów
  • Dołączył: 21-08-2009

Napisany 22 grudzień 2009 - 22:50

czy ktoś to robil przy modelu C, bo jakoś nie bardzo widzę wyjmowanie deski a cieknie mi tam gdzie wylatuje woda z klimy. HELP !!!

#119 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudzień 2009 - 23:10

to może masz ten sam problem co mUody i wystarczy zrobić tak jak on zrobił , obeszło się bez zwalania dechy http://forum.omegakl...woda pod&page=2

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#120 OFFLINE   grassltd

grassltd
  • 12 postów
  • Dołączył: 21-08-2009

Napisany 22 grudzień 2009 - 23:40

raczej nie, bo mi ewidentnie ubywa płynu z chłodnicy a tu wyglada na to, ze woda skroplona z powietrza zamiast na zewnatrz to szla do srodka