nie kolego. zrobiłem opisówkę dla forum calibry, a że często czytuję to forum( w związku z motorem jaki posiadam-c25xe a niedługo x30xe)i wpadłem na ten topic to zapodałem ten opis bo może być przydatny choć to nie omega...misiules
brawa za twoja prace ale wydaje mi sie ze pomyliles Fora:


Czy da się wymienić nagrzewnicę ogrzew. bez zdejmowania....?
#61
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2008 - 07:52
#62
OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2009 - 22:34
Witam
Dziś wymieniałem nagrzewnice i opisze jak to zrobiłem:) ale najpierw...
... postanowiłem odświeżyć wątek gdyż zbliża się zima i moje ogrzewanie jakby umarło. W tamtym roku w grudniu było to samo chciałlem wymienić nagrzewnice i w celu jej wyjęcia zdjąłem całą dechę rozdzielczą, dosłownie wszystko. Zamiast zmienić nagrzewnicę wtedy ją tylko przepłukałem. Działała ale jak widać do czasu.
Dziś stwierdziłem że mam dość jazdy w zimnym aucie więc kupiłem nową nagrzewnicę. Stanęło przedemną widmo ponownej rozbiórki całej deski i starałem się to odwlec jak najpóźniej, aż właśnie do dzisiejszego dnia.
1)A więc najpierw aby uniknąć rozbiórki całej konsoli zdemontowałem schowek przy nogach pasażera (czas około 5 minut)
2)Następnie prubowałem zobaczyć czy nagrzewnica wyjdzie bez rozkręcania konsoli, po 5 minutach kombinowania mierzenia stanowczo stwierdziłem że NIE!! (czas namysłu i dojście do negatywnego wniosku 5 minut)
3)Aż tu nagle pode rękę nawinęła mi się "BOSZKA" postanowiłem w tym boczku gdzie wchodzi radio wyciąć otwór!bez chwili zastanowienia maszyna ruszyła w ruch. Otwór który trzeeba zrobić i tak będzie zasłonięty przez schowek który na koniec przykręcimy. Należy pamiętać aby nie wyciąć za daleko. Nacinamy tapicerkę pomału NIE NA WYLOT (z tyłu są różne przewody itp można je uszkodzić
!! (czas nacięcia około 10 minut)
4)KIedy już natniemy bierzemy młotek i przecinak i jak każdy się domyśla kończymy ręcznie dzieło usówania kawałka tapicerki ( czas około 5 minut)
5)Po zakończonym cięciu widzimy nagrzewnice jak się ślicznie do nas uśmiecha. Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów. (czas około 8 minut)
6) Kiedy ścieknie cały płyn chwytamy naszą nagrzewnicę i ją wyciągamy. U mnie wyszłla jak z masła:) (czas 1 minuta)
7) wkładamy nową nagrzewnicę robimy wszystko w odwrotnej kolejności już bez użycia BOSZKI:)
8) Skręcenie wszyskiego około 15 minut, zalewamy płyn i cieszymy się domową atmosferą w naszym opelku:)
Łączny czas dla sprawnych rąk około 50 minut:) Ktoś pisał że w ASO liczą 5 i półłl godziny, jak rok temu zdejmowałem konsole trwało to 2 dni sobota i niedziela MAsaKRA. Tym razem Wybrałem szybszy sposób A PRZEDEWSZYSTKIM NIE BAWCIEE SIĘ W CZYSZCZENIE PŁUKANIE ITP. TYLKO WYMIANA
Sposób który przedstawiłem tak naprawde jest bardzo estetyczny bo nic nie widać.
Porobiłem parę zdjęć telefonem, ale nie wiem jak je wrzucić, jeśli moderator bedzie chciał z tego uczynić ciekawą instrukcję typu zrób to sam to mu podeśle na email i zamieści.
Pozdrawiam DAREK
No i po wymianie...
w końcu ciepło:D:D:D
Jak najbardziej da się wymienić bez zdejmowania całej deski. Instrukcja Darka rewelacja!! w prawdzie zeszło mi duużo dłużej ale to dlatego, że staralem się to robić ostrożnie i udało się.
Ja troszkę dopracuję tą instrukcję.
Przed wycinaniem polecam odkleić poszycie praktycznie na całym rogu który będziemy wycinać (ja nie pomyślałem o tym od razu) i śmiało możemy wycinać ile trzeba nawet duuużo poniżej schowka (bo jeżeli poszycie będzie ok to później po sklejeniu i tak nic nie będzie widać). Po zakończonej pracy tylko kropelka i poksipol dwóskładnikowy i po naklejeniu na to poszycia nie ma żadnego śladu.
Oprócz tego ja np. wycinałem cały plastik lutownicą, wydaję mi się, że jest wolniej ale bezpieczniej. Nakłuwałem podłużne dziurki a później całość wyłamałem (łatwiej posklejać później kropelką bo wyłamane części poasują do siebie idealnie).
Acha i przed:
Ja zapiąłem ściskami przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy i zbyt dużo tego nie wyleciało.Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów.
I to by było na tyle.

#63
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 00:32
Mnie też chyba będzie czekał ten zabieg, jaby ktoś jakieś foty zapodał gdzie i jak dokładnie robić to cięcie (nawet namalowane na zdjęciu w paincie) to może się też odważę na tą operację

#64
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2009 - 14:08
A czy ktoś z Was wyjmował nagrzewnicę w Omedze A ?? I czy też da sie to zrobić bez wywalania całej deski ? Bo sie chyba posikam, jak sie teraz jeszcze okaże że musze wyjmowac całą konsolę żeby wymienić kaloryfer... :panna:
Może by tak jeszcze jakaś fachowa porada właśnie do omy A?
Bo kolega który zadał pytanie nie otrzymał na nie odpowiedzi do dziś. Czyżby nikt tego nie robił w Omie A?
#65
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2009 - 15:00
#66
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2009 - 19:21
#67
OFFLINE
#68
OFFLINE
#69
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2009 - 22:58
#70
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 03:28

#71
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2009 - 18:19
#72
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 17:56
#73
OFFLINE
#74
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 21:20
#75
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 21:47
czytalem od poczatku mam omege b i nie wiem czy trzeba sciagac deche czy nie pozdro
No to mało uważnie czytałeś- nie, nie trzeba ściągać deski.
#76
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 21:50
#77
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 22:51
#78
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2009 - 14:54

#79
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2009 - 20:41
ps. nie ma glupich PYTAN sa tylko GLUPIE ODPOWIEDZI POZDRAWIAM
#80
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2009 - 20:48