Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 24 lutego 2011 - 10:19

BE-miarze :) ustalili jeszcze, że czasami w TD-esach za "nierówna pracę silnika, drgawki telepania" może odpowiadać "mechanizm" napinacza paska wielorowkowego. Wymiana napinacza (ewentualnie oleju w nim) oraz przesmarowanie tulei ramienia napinacza likwidowało podobno takie zachowania.
Może coś być na rzeczy bo jak ostatnio zmieniałem pasek i rolki to praca silnika (ogólna kultura pracy) poprawiła się zdecydowanie ale jeszcze muszę wymienić sam napinacz i przesmarować tuleje i wtedy będzie można coś więcej potwierdzić albo zaprzeczyć :)
P.S.
Każdy przypadek jest inny: u jednego to zła regulacja pompy, u drugiego bez "korekty" softu na hamowni się nie obędzie, a w następnym taki "napinacz" może narozrabiać, u niektórych dwumas itd. itp. Każdy przypadek jest inny ale podstawa to prawidłowa regulacja na "fabrykę" a potem dopiero dalej trzeba kombinować............

czyli jednym słowem pompiarz żle ustawił mi pompe ,autko niemam cipowane a objawy pojawiły sie po doszczelnieniu pompy i następne pytanko gdzie w okolicy wrocławia moge to dobrze zrobić i być pewnym że już do tematu nie będe wracał


Ewidentnie coś mu nie wyszło. Szkoda że nie zapisał parametrów pracy przed uszczelnianiem pompy to by pozwoliło wrócić na odpowiednie "tory".

Np: Jeden TDS chodził "lux" ale na dawce 3 mg/suw (popija paliwka ale zasuwa...). Po uszczelnieniu nastawnika ustawiony był na "fabrykę" (5-5,5mg) i klops....... jeździć się nie dało. Co wyszło...... był hamowany i podkręcony przez "tjunera" no i musiał wrócić na 3 mg :) . I teraz jakby wcześniej nie zapisał to by włosy wyrwał a nie doszedł co jest grane........

#162 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 24 lutego 2011 - 13:02

moje tds byl ustawiony na 4mg/suw, palil stosunkowo malo (trasa7,5l/100km przy 110-120km/h) i dynamike mial lepsza od dawki na 8mg/suw, ktora byla ustawiona od kiedy ja kupilem ta bmw nie byla podkrecana nigdy przez zadnego szpeca, chodzila jak zegareczek i do tej pory chodzi.

#163 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2011 - 19:33

to koledzy co radzicie wrócic jeszcze raz do pompiarza,ale w mojej okolicy byłem u dwóch i nic nie zdziałali, niewiem co robić i gdzie jeszce z moją kluseczką jechać

#164 OFFLINE   comes

comes
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-02-2011

Napisany 27 lutego 2011 - 21:50

mój przy niskich temperatutach też mi padł..prawdopodobnie cała bolączka to ..parafina...znalazłem stary dobry sposób..do paliwa dodalem uszlachetniacz..jak na razie odpala beż zakłóceń..

zapomniałem dodać pewien szczegół moja Omega kiedyś ..dziwnie chodziła oprócz szarpania jeszcze strasznie kopciła..i co sie okazalo...oczywiście wszystko sprawdziliśmy...ano okazało się , że odłamała się blaszka w katalizatorze..i zatykała otwór wylotowy spalin ...możecie wyobrazić sobie moją minę...

#165 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2011 - 13:51

moze cos jest z tą parafiną, bo jak temperatura podskoczyła do 0 stopni to drgania ustały teraz zaczepie autkiem raz na jakiś czas i tu pytanko jakby było cos zle ustawione w pompie to raczej drgało by zimno czy ciepło

#166 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 15 czerwca 2011 - 19:22

Witam wszystkich a mianowicie mam problem z szarpaniem ale na wiekszych obrotach a minowicie zaczęło się jak jechałem do roboty do rajhu przy 180km/h szarpnęła raz zadławiła się i zaczeła szarpać dość często przy szarpaniu towarzyszy bardzo mocne kopcenie na czrno i kop niesamowity czyli pociagniecie mocne do przodu robi tak od obrotów ok 1500 wzwyż zarówno pod obciązeniem jak i na jałowym na wolnych chodzi równo nie faluje zapala ciepła zimna normalnie i przy obrotach powyżej 3000tys. wchodzi na niekontrolowane obroty czyli ja zdejmuje noge z gazu a ona nadal przyspiesza z szarpaniem dopiero po chwili puszcza czyli schodzi poniżej 3000tys. i jedzie normalnie czyli reaguje na gaz ale szarpie kopci i przyspiesza po zczytaniu błędów metodą na spinacz wyświetla jedno mignięcie i dwa jedno i dwa czyli błędów nie ma ( czy tak ) nastawnik czyściłem pół roku temu przewody podciśnieniowe ok egr zaślepiony kość w kompie orginał ma ktoś jakiś pomysł bo do domu 1000km jechać 100/h to mi się nie uśmiecha

#167 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 15 czerwca 2011 - 19:51

jeżeli nastawnik się nie przycina,a czujesz jeszcze dodatkowego kopa,to może są do sprawdzena kabelki-wiązka od ecu do nastawnika.kiedyś, na próbe,podczas jazdy dopinałem na żywca do masy(przez żarówke) nastawnik(pomijałem sterowanie nastawnikiem przez ecu),żeby sprawdzić jaką moc można wykrzesać z 2.5 td.szarpniecie silnikiem było czuć po budzie jakby ktoś młotem uderzył.

#168 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2011 - 07:54

Witam wszystkich a mianowicie mam problem z szarpaniem ale na wiekszych obrotach a minowicie zaczęło się jak jechałem do roboty do rajhu przy 180km/h szarpnęła raz zadławiła się i zaczeła szarpać dość często przy szarpaniu towarzyszy bardzo mocne kopcenie na czrno i kop niesamowity czyli pociagniecie mocne do przodu robi tak od obrotów ok 1500 wzwyż zarówno pod obciązeniem jak i na jałowym na wolnych chodzi równo nie faluje zapala ciepła zimna normalnie i przy obrotach powyżej 3000tys. wchodzi na niekontrolowane obroty czyli ja zdejmuje noge z gazu a ona nadal przyspiesza z szarpaniem dopiero po chwili puszcza czyli schodzi poniżej 3000tys. i jedzie normalnie czyli reaguje na gaz ale szarpie kopci i przyspiesza po zczytaniu błędów metodą na spinacz wyświetla jedno mignięcie i dwa jedno i dwa czyli błędów nie ma ( czy tak ) nastawnik czyściłem pół roku temu przewody podciśnieniowe ok egr zaślepiony kość w kompie orginał ma ktoś jakiś pomysł bo do domu 1000km jechać 100/h to mi się nie uśmiecha

zwarcie na wiązce obok kolektora ssacego,przebiam to co pare miesiecy :(

 


 


 


#169 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 16 czerwca 2011 - 18:35

ok koledzy będę rozbierał w sobotę to sprawdzę i dam znać a może jakieś bliższe namiary gdzie ta wiązka lubi się przecierać w jakichś konkretnych okolicach bo niby jest wszystko oryginalnie zabezpieczone.
Poprawka panowie szarpie silnikiem cały czas czyli nie tylko przy przyspieszaniu ale też jak jade ze stałą prędkością nawet na tempomacie nie da się jechać

#170 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 czerwca 2011 - 19:30

ok koledzy będę rozbierał w sobotę to sprawdzę i dam znać a może jakieś bliższe namiary gdzie ta wiązka lubi się przecierać w jakichś konkretnych okolicach bo niby jest wszystko oryginalnie zabezpieczone

Sam chetnie sie dowiem wlasnie ktory to punkt jest newralgiczny :)

#171 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 16 czerwca 2011 - 21:13

Poprawka panowie szarpie silnikiem cały czas czyli nie tylko przy przyspieszaniu ale też jak jade ze stałą prędkością nawet na tempomacie nie da się jechać

#172 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 16 czerwca 2011 - 21:30

do sprawdzenia jest kabel koloru niebieskiego(przekrój 1.5 mm-jeden z grubszych).z ecu wychodzi wiązka i jest podwieszona do kolektora ssącego i potem wchodzi do plastikoej listwy na bloku silnika.to podwieszeni do sprawdzenia,przy pionowym wsporniku kolektor-filtr oleju.nie pamiętam,czy czasem od ecu nie wychodzą dwa niebieskie grube(zrównoleglone połączenie kabli) do sterowania nastawnika pompy.cewka nastawnika pompy wtryskowej normalnie ma z jednej strony +12v,a z drugiej ecu podaje "regulowaną mase" na niebieskim przewodzie,co odpowiada za "gaz-obrót nastawnika".i jak ten niebieski(niebieskie) przewody przywierają do masy,to auto niekontrolowanie będzie miało "buta" jak po mega chipie,do chwili ,gdy obroty sinika przekroczą np.pow 5 tyś.,wtedy ecu odcina paliwo na elektrozaworze pompy wtryskowej(takie zabezpieczenie)

#173 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 czerwca 2011 - 21:47

Poprawka panowie szarpie silnikiem cały czas czyli nie tylko przy przyspieszaniu ale też jak jade ze stałą prędkością nawet na tempomacie nie da się jechać


Miałem to samo co Ty też mi nawet na tempomacie szarpał, powodem było przetarcie przewodów które zwierały się ze sobą. Na początek wyjmij aku i ukażą się twoim oczom dwie duże mufy ze sporą ilością przewodów, więc na początek rozłącz mufy i psiknij jakimś preparatem czyszczącym styki a następnie obejrzyj dokładnie przewody wchodzące i wychodzące z tych muf. Podejrzewam że będzie kilka przewodów przetartych wtedy ładnie to wymyj i dobrze po izoluj, no i powinno być po szarpaniu.

#174 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 czerwca 2011 - 10:10

Miałem to samo co Ty też mi nawet na tempomacie szarpał, powodem było przetarcie przewodów które zwierały się ze sobą. Na początek wyjmij aku i ukażą się twoim oczom dwie duże mufy ze sporą ilością przewodów, więc na początek rozłącz mufy i psiknij jakimś preparatem czyszczącym styki a następnie obejrzyj dokładnie przewody wchodzące i wychodzące z tych muf. Podejrzewam że będzie kilka przewodów przetartych wtedy ładnie to wymyj i dobrze po izoluj, no i powinno być po szarpaniu.

Mufy ? U mnie po wyjęciu aku jest tylko metalowa "podstawka" na ktorej stoi akumulator. Ew. przylacza elektryczne sa tuz za akumulatorem w strone podszybia. Podobnie nie wiem o jakich podwieszeniach pod kolektor mowicie bo u mnie wiazka idzie sobie luzno pomiedzy obudowa filtra oleju a kolektorem... jak to powinno wygladac, moze ktos jakies foto strzelic ? :o

#175 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 czerwca 2011 - 10:22

Ew. przylacza elektryczne sa tuz za akumulatorem w strone podszybia


Właśnie o tym mówię tak sobie są zawieszone w pionie.

#176 OFFLINE   sciemniacz60

sciemniacz60
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-12-2009

Napisany 18 czerwca 2011 - 18:36

Witam wszystkich usterka została zlokalizowana po długich poszukiwaniach zepsutych kabli (nic nie znaleziono) doszedłem do wniosku że trzeba wziąć się za nastawnik i po wymontowaniu nastawnika z pompy rozbierając go dostrzegłem że puścił lut na jednym z przewodów które są w nastawniku, polutowałem go na nowo i usterka znikła jak rękoł odjął. Nastawnik czyściłem pół roku temu sam i źle polutowałem połączenia więc sam sobie jestem winien ale teraz moja omcia znowu śmiga jak ta lala.Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za porady

#177 OFFLINE   alek063

alek063
  • 24 postów
  • Dołączył: 20-08-2012

Napisany 03 września 2012 - 20:39

Witam moja Omcia co jakiś czas przerywa na wolnych obrotach co to moze być pomóżcie nastawnik i pompa są zregenerowane i ustawione

#178 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 15 sierpnia 2014 - 20:04

Witam.
Szukałem trochę ale chyba konkretnego przypadku nie było albo ja nie potrafię go znaleźć więc zapytam w nowym temacie.
Panowie co może być przyczyną bardzo mocnego telepania silnika na obrotach jałowych?
Auto nie straciło mocy a wręcz tak jakby przeciwnie jakoś lepiej się zbiera i jest żwawsze ale za to bardziej kopci niż zwykle. Kultura pracy na wyższych obrotach zachowana i podczas jazdy niema żadnych zastrzeżeń. Tylko jak się zatrzymam i obroty spadną na jałowe ok 650-700 obr/min. W zeszłą sobotę przejechałem 600 km to spalanie wyszło ok 7,5-8,0 l/100km. Wszystkie świece wymienione w tym roku, pali na strzała, filtr paliwa wymieniany co 5 tysięcy km. Myślałem że może poduchy pod silnikiem ale nawet nie wiem jak je sprawdzić bez demontażu. żadnych rozerwań niema a podczas pracy i tego telepania lewa poducha pracuje około 1cm a prawa prawie wcale. Ale zresztą co ma poducha do czarnego kopcenia :confused: Błędy patrzyłem na spinacz to nie pokazuje żadnych oprócz braku tempomatu. Jutro miałem się brać za poduchy ale sam nie wiem czy warto? Co myślicie na ten temat?

#179 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 sierpnia 2014 - 21:31

wyjechany nastawnik, czyszczenie nie pomagało, tylko wymiana na inny (regenerowany z gwarancją na allegro 300zł, ja jestem bardzo zadowolony) - u mnie też telepało na jałowych, potrafił potem nawet zgasnąć pod byle obciążeniem - otwarcie szyby, skręcanie (najlepiej jak gasł w zakrętach i padało wspomaganie wszystkiego, nie dało się jeździć).

Doraźnie podniosłem obroty jałowe interfejsem o jakieś 150rpm, ale to robota tylko na chwilę. Dałem regenerowany nastawnik i wszystko super działa.

#180 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 15 sierpnia 2014 - 22:05

Czytam i czytam i myślę o regulacji nastawnika ale ja tego nie zrobię bo nie mam kompa i nie bede wiedział jaka jest dawka paliwa :mad: Trzeba chyba jakiegoś magika poszukać.