Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 listopada 2010 - 15:36

Dokładnie to wina nastawnika. Najlepiej podjechać na komputer i ustawić dawkę na ciepłym powinna wynosić 5,5mg a jeśli masz MID to 0,9l/h. A sprawdziłbym jeszcze filtr paliwa, nawet nie wymieniałbym od razu tylko spuścił 100ml ON i zobaczył bo ja kiedyś tak miałem że go szarpało i ten zabieg pomógł w 100%
Dodany obrazek

#122 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 23 listopada 2010 - 15:36

walniety dwumas

#123 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 listopada 2010 - 20:32

Witam. Pisałem ostatnio o tym że silnik mi szarpie jak jest zimny, dzisiaj z czytałem błędy sposobem na spinacz i takie mi wyskoczyły:
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
Sprawdziłem co one oznaczają ale czy one mogą mieć coś wspólnego z tym szarpaniem? Powiem tyle że czasami występuje to szarpanie a czasami nie. Ostatnio miałem taki incydent że zapaliłem ome ruszyłem i mi się przydusiła po czym zgasła, potem kręciłem ją parę razy i nie chciała zapalić i tak jak by przed przekręceniem rozrusznika migała kontrolka od silnika czyli objawy immo były ale za 5 razem zapaliła i było ok, stało się to na ciepłym silniku.

#124 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 23 listopada 2010 - 22:47

23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie

54- zawór odcinający paliwo
Y5 zwarcie na masę
96- zawór recyrkulacji spalin Y18


Chyba wiem co ci dolega...... wywalaj akumulator ( można a nawet trzeba odkręcić tą palstikową podstawkę skrzynki akumulatora) , rozepnij te dwie mufy za akumulatorem i sprawdź stan kabli wchodzących i wychodzących z tych muf ( szczególnie te pod spodem), napewno się "przetarły" i dotykają do masy np: blisko idzie rurka od ABS.......i czasami zewrą do masy i zaczyna się niezłe szarpanie. Wiele osób to już przerabiało (łącznie ze mną) w TD.
Zobacz również wiązkę idącą od silnika i mocowaną przy kolektorze dolotowym - wszytko trzeba sprawdzić i pozabezpieczać.
Twoje objawy wskazują jak nic na przetarcie wiązek w okolicach muf złączeniowych za akumulatorem - sprawdź i zabezpiecz dodatkowo również kabel idący pod skrzynką akumulatora ( leży na podłużnicy)

#125 OFFLINE   ania_holkowa

ania_holkowa
  • 11 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: Zgierz

Napisany 25 listopada 2010 - 19:35

ziomale pomocy oma mi padła
najpierw paliła ciężko na zimnym na ciepłym w ogóle nie paliła tylko na pych dwa kroki i pali zaczęło się to tak miech temu aż do dzisiaj bo zaczęła już gasnąć na wolnych i nie pali ani na zimnym ani na ciepłym tylko na pych
kompresja ok ,świece żarowe nowe,wtryski nowe,filtry przewody paliwowe nowe,rozrusznik nowy akumulator nowy czujniki nowe .
czy to może być ten nastawnik rozwalony pomocy

#126 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 listopada 2010 - 20:27

czy to może być ten nastawnik rozwalony pomocy

Może.ale pierwsze podjedz do warsztatu i ..niech podłączą kompa i sprawdzą dawkę jaka jest względnie niech ustawią.a na wyświetlaczu jakie spalanie pokazuje na jałowym.??
A po drugie to może już pompa wtryskowa lipa i trzeba regenerować ..ale to na ostatek zostaw..

#127 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:00

Witam ponownie. Więc tak nie zlokalizowałem żadnego uszkodzenie przewodów a objawy szarpania silnikiem się nasilają tzn. raz są raz ich niema ale teraz występują nawet jak jadę i to na każdym biegu czy jej depnę czy jadę spokojnie i zdarza się to coraz częściej. Sprawdziłem jeszcze raz błędy i został mi tylko taki:
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
Nie wiem czym to może być spowodowane ale naprawdę nie da się już z tym jeździć ma ktoś jakiś pomysł?
Jak by coś to od razu piszę że szukałem podobnej dolegliwości i nic nie znalazłem, zresztą ciężko jest cokolwiek znaleźć bo tematy są różnie ponazywane.

#128 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:23

Witam ponownie. Więc tak nie zlokalizowałem żadnego uszkodzenie przewodów a objawy szarpania silnikiem się nasilają tzn. raz są raz ich niema ale teraz występują nawet jak jadę i to na każdym biegu czy jej depnę czy jadę spokojnie i zdarza się to coraz częściej. Sprawdziłem jeszcze raz błędy i został mi tylko taki:
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
Nie wiem czym to może być spowodowane ale naprawdę nie da się już z tym jeździć ma ktoś jakiś pomysł?
Jak by coś to od razu piszę że szukałem podobnej dolegliwości i nic nie znalazłem, zresztą ciężko jest cokolwiek znaleźć bo tematy są różnie ponazywane.


W takim razie jak kable masz całe, to czy podmieniałeś sam potencjometr od gazu na inny sprawny ? Jak nie to podmień koniecznie.

#129 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:40

W takim razie jak kable masz całe, to czy podmieniałeś sam potencjometr od gazu na inny sprawny ? Jak nie to podmień koniecznie.


nie podmieniłem na razie bo nie mam skąd, a powiedz mi od benzyny jest taki sam jak od 2.5 td? Jak kogoś znajdę co da mi podmienić to zrobię to bo nie chcę kupować używki skoro nie mam pewności że to to jest walnięte.

#130 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:57

W benie ma tylko 2,2 2,6 i 3,2 inne nie maja ale nie bedzie pasowal.Tu masz kilka tanich.http://allegro.pl/li...zu&category=620

#131 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 stycznia 2011 - 15:32

Mam takie jeszcze pytanko bo dzisiaj jechałem omą i strasznie szarpała tak jak wcześniej opisywałem więc włączyłem tempomat i załączył się ale po chwili się wyłączył i tak było cały czas w ogóle nie dało się jechać na tempomacie od czego tak się może dziać? Czy jak by był uszkodzony czujnik pedału gazu to oma nie powinna jechać na tempomacie normalnie a tylko bez szarpać?

#132 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 stycznia 2011 - 19:11

No z tego co sie orientuje to chyba tempo rozlacza mimo wszystko jak jest niepewne polaczenie czujnika gazu na linii do kompa.

#133 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2011 - 19:16

Szukaj przyczyny w układzie paliwowo-wtryskowym, pedał gazu czy tempomat nie są w Twim przypadku winne.

#134 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 stycznia 2011 - 21:13

Szukaj przyczyny w układzie paliwowo-wtryskowym, pedał gazu czy tempomat nie są w Twim przypadku winne.


ale mam taki bład
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
tzn. że te objawy nie mają nic wspólnego z tym błędem?

#135 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 stycznia 2011 - 21:22

Ale gdyby uszkodzony był potencjometr gazu, to włączenie tempomatu załatwiałoby sprawę i auto chodziło by ok.

#136 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2011 - 21:42

ale mam taki bład
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
tzn. że te objawy nie mają nic wspólnego z tym błędem?


a jeśli by odłączyć potencjometr pedału gazu i wtedy jakie błędy by się pojawiły??

#137 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 04 stycznia 2011 - 22:27

a jeśli by odłączyć potencjometr pedału gazu i wtedy jakie błędy by się pojawiły??


Wiesz nie sprawdzałem tego ale zobaczę co się zmieni, a jeżeli by gdzieś w wiązce było by zwarcie to mógłby tak szarpać i wywalić taki błąd? Sprawdzałem wiązkę ale może jeszcze muszę raz dokładniej zobaczyć.

#138 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 stycznia 2011 - 22:45

Wiesz nie sprawdzałem tego ale zobaczę co się zmieni, a jeżeli by gdzieś w wiązce było by zwarcie to mógłby tak szarpać i wywalić taki błąd? Sprawdzałem wiązkę ale może jeszcze muszę raz dokładniej zobaczyć.


wiec tak;
odłączam wtyk potencjometru pedału gazu włączam zapłon i zero błędów,
odpalam silnik- silnik startuje normalnie i zero błędów,

#139 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 14 lutego 2011 - 22:40

Witam
podłącze się do tematu.
A więc od niedawna moja oma zaczęła trząś budą na wolnych obrotach. Silnik wydaje się chodzić równo skazówka nie faluje stoi jak przyklejona ale budą tarpie.
Czytam wcześniejsze posty i dodam że nastawnik jest nowy (kupiłem w tamtym roku ma przejechane ze 30 tyś), pompa po regeneracji.Autko nie dymi jedynie co nie ma takiego kopa jak kiedyś. Rozpędza się te 210 ale długo nie ma przyśpieszenia. Podejrzewam że za małą ma dawkę bo wolno się wkręca na obroty i wolno opada. Aha i najważniejsze na zewnątrz gdy tak telepie słychać taki metaliczny dźwięk dobiegający z pod auta (od razu mówię że komplet sprzęgła wymieniony docisk tarcza wysprzęglik) I obawiam się że to dwumasa (dodam jeszcze że jak ciepły to mniej nim rzuca) Faktem jest że jej nie oszczędzałem ostre ruszania butowania.
Co myślicie??

#140 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2011 - 18:38

Witam koledzy borykam się z moim problemem kilka tygodni, jażdze od mechaniora do mechaniora i nie mogą zdiagnozować mojego problemu, a mianowicie autko podczas jazdy zachowuje się dobrze nie szarpie na wolnych obrotachnicy jak stoi w miejscu obroty nie faluja są stałe problem zaczyna sie jak samochód toczy się na wolnych obrotach w zakreśie prędkośći od60 km do 10 km na godzine silnik zaczyna sie telepotać jakby nie palił na wszystkie gary, zaczeło tak mi śię robić po uszczelnieniu pompy ,wał sprawdzony .sprzęgło wymienione poduszki pod silnikiem sprawdzone nie wiem co dalej mechanicy od disli głupieją sami nie wiedzą co jest