

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD
#121
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 15:36
#122
OFFLINE
#123
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 20:32
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
54- zawór odcinający paliwo Y5 zwarcie na masę
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
Sprawdziłem co one oznaczają ale czy one mogą mieć coś wspólnego z tym szarpaniem? Powiem tyle że czasami występuje to szarpanie a czasami nie. Ostatnio miałem taki incydent że zapaliłem ome ruszyłem i mi się przydusiła po czym zgasła, potem kręciłem ją parę razy i nie chciała zapalić i tak jak by przed przekręceniem rozrusznika migała kontrolka od silnika czyli objawy immo były ale za 5 razem zapaliła i było ok, stało się to na ciepłym silniku.
#124
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2010 - 22:47
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
54- zawór odcinający paliwo
Y5 zwarcie na masę
96- zawór recyrkulacji spalin Y18
Chyba wiem co ci dolega...... wywalaj akumulator ( można a nawet trzeba odkręcić tą palstikową podstawkę skrzynki akumulatora) , rozepnij te dwie mufy za akumulatorem i sprawdź stan kabli wchodzących i wychodzących z tych muf ( szczególnie te pod spodem), napewno się "przetarły" i dotykają do masy np: blisko idzie rurka od ABS.......i czasami zewrą do masy i zaczyna się niezłe szarpanie. Wiele osób to już przerabiało (łącznie ze mną) w TD.
Zobacz również wiązkę idącą od silnika i mocowaną przy kolektorze dolotowym - wszytko trzeba sprawdzić i pozabezpieczać.
Twoje objawy wskazują jak nic na przetarcie wiązek w okolicach muf złączeniowych za akumulatorem - sprawdź i zabezpiecz dodatkowo również kabel idący pod skrzynką akumulatora ( leży na podłużnicy)
#125
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 19:35
najpierw paliła ciężko na zimnym na ciepłym w ogóle nie paliła tylko na pych dwa kroki i pali zaczęło się to tak miech temu aż do dzisiaj bo zaczęła już gasnąć na wolnych i nie pali ani na zimnym ani na ciepłym tylko na pych
kompresja ok ,świece żarowe nowe,wtryski nowe,filtry przewody paliwowe nowe,rozrusznik nowy akumulator nowy czujniki nowe .
czy to może być ten nastawnik rozwalony pomocy
#126
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2010 - 20:27
Może.ale pierwsze podjedz do warsztatu i ..niech podłączą kompa i sprawdzą dawkę jaka jest względnie niech ustawią.a na wyświetlaczu jakie spalanie pokazuje na jałowym.??czy to może być ten nastawnik rozwalony pomocy
A po drugie to może już pompa wtryskowa lipa i trzeba regenerować ..ale to na ostatek zostaw..
#127
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:00
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
Nie wiem czym to może być spowodowane ale naprawdę nie da się już z tym jeździć ma ktoś jakiś pomysł?
Jak by coś to od razu piszę że szukałem podobnej dolegliwości i nic nie znalazłem, zresztą ciężko jest cokolwiek znaleźć bo tematy są różnie ponazywane.
#128
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:23
Witam ponownie. Więc tak nie zlokalizowałem żadnego uszkodzenie przewodów a objawy szarpania silnikiem się nasilają tzn. raz są raz ich niema ale teraz występują nawet jak jadę i to na każdym biegu czy jej depnę czy jadę spokojnie i zdarza się to coraz częściej. Sprawdziłem jeszcze raz błędy i został mi tylko taki:
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
Nie wiem czym to może być spowodowane ale naprawdę nie da się już z tym jeździć ma ktoś jakiś pomysł?
Jak by coś to od razu piszę że szukałem podobnej dolegliwości i nic nie znalazłem, zresztą ciężko jest cokolwiek znaleźć bo tematy są różnie ponazywane.
W takim razie jak kable masz całe, to czy podmieniałeś sam potencjometr od gazu na inny sprawny ? Jak nie to podmień koniecznie.
#129
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:40
W takim razie jak kable masz całe, to czy podmieniałeś sam potencjometr od gazu na inny sprawny ? Jak nie to podmień koniecznie.
nie podmieniłem na razie bo nie mam skąd, a powiedz mi od benzyny jest taki sam jak od 2.5 td? Jak kogoś znajdę co da mi podmienić to zrobię to bo nie chcę kupować używki skoro nie mam pewności że to to jest walnięte.
#130
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:57
#131
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 15:32
#132
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 19:11
#133
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 19:16
#134
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 21:13
Szukaj przyczyny w układzie paliwowo-wtryskowym, pedał gazu czy tempomat nie są w Twim przypadku winne.
ale mam taki bład
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
tzn. że te objawy nie mają nic wspólnego z tym błędem?
#135
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 21:22
#136
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 21:42
ale mam taki bład
23- czujnik położenia pedału przyspieszenia P 67 nieprawidłowe działanie
tzn. że te objawy nie mają nic wspólnego z tym błędem?
a jeśli by odłączyć potencjometr pedału gazu i wtedy jakie błędy by się pojawiły??
#137
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 22:27
a jeśli by odłączyć potencjometr pedału gazu i wtedy jakie błędy by się pojawiły??
Wiesz nie sprawdzałem tego ale zobaczę co się zmieni, a jeżeli by gdzieś w wiązce było by zwarcie to mógłby tak szarpać i wywalić taki błąd? Sprawdzałem wiązkę ale może jeszcze muszę raz dokładniej zobaczyć.
#138
OFFLINE
Napisany 04 stycznia 2011 - 22:45
Wiesz nie sprawdzałem tego ale zobaczę co się zmieni, a jeżeli by gdzieś w wiązce było by zwarcie to mógłby tak szarpać i wywalić taki błąd? Sprawdzałem wiązkę ale może jeszcze muszę raz dokładniej zobaczyć.
wiec tak;
odłączam wtyk potencjometru pedału gazu włączam zapłon i zero błędów,
odpalam silnik- silnik startuje normalnie i zero błędów,
#139
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2011 - 22:40
podłącze się do tematu.
A więc od niedawna moja oma zaczęła trząś budą na wolnych obrotach. Silnik wydaje się chodzić równo skazówka nie faluje stoi jak przyklejona ale budą tarpie.
Czytam wcześniejsze posty i dodam że nastawnik jest nowy (kupiłem w tamtym roku ma przejechane ze 30 tyś), pompa po regeneracji.Autko nie dymi jedynie co nie ma takiego kopa jak kiedyś. Rozpędza się te 210 ale długo nie ma przyśpieszenia. Podejrzewam że za małą ma dawkę bo wolno się wkręca na obroty i wolno opada. Aha i najważniejsze na zewnątrz gdy tak telepie słychać taki metaliczny dźwięk dobiegający z pod auta (od razu mówię że komplet sprzęgła wymieniony docisk tarcza wysprzęglik) I obawiam się że to dwumasa (dodam jeszcze że jak ciepły to mniej nim rzuca) Faktem jest że jej nie oszczędzałem ostre ruszania butowania.
Co myślicie??
#140
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2011 - 18:38