Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 19 lutego 2011 - 18:43

a filtr paliwa dawno wymieniałeś??

#142 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lutego 2011 - 18:52

filterek paliwa wymieniam co 7-10 tyś obecny ma przejechane z 7 tyś ale po uszczelnieniu pompy nie był wymieniany

#143 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 19 lutego 2011 - 20:24

dlatego napisałem o filtrze bo też mi telepotało silnikiem po ustawieniu dawki
i zacząłem właśnie od wymiany filtra który miał już 10tyś. i telepotanie uspokoiło się

#144 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2011 - 09:34

Spróbuje a może nóż coś pomoże koszt niewielki zmienie w tygodniu i dam znać

#145 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 lutego 2011 - 11:14

Spróbuje a może nóż coś pomoże koszt niewielki zmienie w tygodniu i dam znać


tylko nie kupuj jakiegoś dziadostwa taniego tylko weź np. Bosch

#146 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 20 lutego 2011 - 13:47

moja bmw tds jezdzila na filtronie i zadnych problemow nie bylo. nie ma co popadac w skrajnosci z tymi firmami

#147 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 20 lutego 2011 - 14:54

tylko nie kupuj jakiegoś dziadostwa taniego tylko weź np. Bosch


filtr Mann 22zł

#148 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2011 - 15:10

Koledzy dzisiaj zauważyłem jak samochodzik jedzie zimny po postoju w nocy drgań nie ma ale jak troszeczke sie nagrzeje to drgania powracają,autko rano jak odpale to obroty mam pod 1000 a po chwili spadną na 650 i stoją ale tylko po nocy

#149 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 20 lutego 2011 - 15:17

Koledzi dzisiaj zauważyłem jak samochodzik jedzie zimny po postoju w nocy drgań nie ma ale jak troszeczke sie nagrzeje to drgania powracają


zrob "test" glowiczki w pompie wtryskowej, najpierw jednak podjedz na komputer i ustaw sobie dawke, chyba ze jestes w stanie zrobic to na sluch, badz masz do tego dobry sprzet, nie laptoka z kablem z allegro.
zobacz, czy dawka nie zmienia sie wraz z temperatura, jesli tak bedziemy myslec dalej

#150 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2011 - 19:38

dawke mam ustawioną bo odwiedziłem kilku mechaniorów

#151 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 20 lutego 2011 - 19:49

zrob "test" glowiczki w pompie wtryskowej

możesz powiedzieć na czym polega ten test??

#152 OFFLINE   cyp3k

cyp3k
  • 518 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Allover :)
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 lutego 2011 - 19:59

możesz powiedzieć na czym polega ten test??

Piotrze, koledze zapewne chodziło o polanie części pompy tam gdzie jest głowiczka zimną wodą. Jak objawy ustąpią to pompa jest do roboty :)

#153 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2011 - 21:45

ale taki test to raczej przy odpaleniu na ciepło,a mi na wolnych obrotach jak samochód stoi na postoju to nie drzy nic, tylko jak sie toczy to silnik sie telepie

#154 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 22 lutego 2011 - 17:39

ale taki test to raczej przy odpaleniu na ciepło,a mi na wolnych obrotach jak samochód stoi na postoju to nie drzy nic, tylko jak sie toczy to silnik sie telepie


miałe tak samo filtr paliwka rozwiązał problem.

#155 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2011 - 14:12

Filterek zmieniony i dalej to samo, ale dzisiaj rano przy temp -15 samochód odpalał jakby sie rozkręcał powoli na obroty jakby samolot startował zwiększajac prędkośc

#156 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 23 lutego 2011 - 15:51

jak jest duży mróz to mi zawsze tak odpala że sam sobie dodaje obrotów,nieraz potrafi zgasnąć ale za drudim razem odpala,to jest norma przy takim mrozie.Zauważ że jak mocno zimny to na gaz nie reaguje przez pierwsze kilka sekund.To tak jakby ssanie.

#157 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 lutego 2011 - 20:18

to troszke mnie uspokoiłeś a teraz z innej beczki dzisiaj zrobiłem testa jak kolega poradził wyjołem bezpiecznik od ABS i moje odziwo silnik przestal sie telepotać co to oznacza

#158 OFFLINE   smoli

smoli
  • 116 postów
  • Dołączył: 08-10-2010

Napisany 23 lutego 2011 - 20:32

nie mam pojęcia ja w takim przypadku bym sprawdził pompe abs bo wygląda na to że stawia jakiś opór

#159 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 23 lutego 2011 - 23:23

to troszke mnie uspokoiłeś a teraz z innej beczki dzisiaj zrobiłem testa jak kolega poradził wyjołem bezpiecznik od ABS i moje odziwo silnik przestal sie telepotać co to oznacza


Telepanie silnika "na dojeździe - na luzie" ma związek z odczytem sygnału prędkości pojazdu i dostosowywaniu dynamicznym przez ECU kąta wtrysku i dawki dla pojazdu będącego jeszcze w ruchu (patrz na mida: spalenie l/km - telepie, spalanie w l/h - spokój). Problem znany we wszystkich: TDI-kach, TD-esach i innych wynalazkach z pompami sterowanymi elektronicznie.
Leczenie :jump:
1)Regulacja Dawki oraz Kąta wtrysku (początku wtrysku) do wartości "FABRYCZNYCH" - sprawdzenie prawidłowości pracy wszystkich "czujników"
jak nie pomaga to
2) wymiana sterownika na taki w którym "czip" nie był w żaden sposób "tuningowany", musi być taki jak w fabryce dali :D ale, że szczęście w samochodach pół-melonem na blacie jest przeważnie zezowate :D więc nierzadko kończy się problem dopiero po wizycie u......
3) albo "na" hamowni gdzie "tjuner" znający ( a nie udający ) się na swoim fachu "dostroji" nasz zabytkowy "fortepian" do realnych warunków "zużycia" i "życia"

Według "posiadaczy" VW gdzie ten problem jest mocno "nabrzmiały" ostatni etap zapowiada największe sukcesy w walce z "telepaniem" i ochroną "zabytków" przed rozpadnięciem się od wstrząsów :D . Niektórzy odpinają "sygnał" prędkości od ecu ale to "druciarnia" dobra na giełdę (gorsza dynamika itp. itd.) chociaż niekiedy "najtańsza" niestety.

#160 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2011 - 07:29

czyli jednym słowem pompiarz żle ustawił mi pompe ,autko niemam cipowane a objawy pojawiły sie po doszczelnieniu pompy i następne pytanko gdzie w okolicy wrocławia moge to dobrze zrobić i być pewnym że już do tematu nie będe wracał