Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 15 sierpnia 2014 - 22:12

Witam.
Szukałem trochę ale chyba konkretnego przypadku nie było albo ja nie potrafię go znaleźć więc zapytam w nowym temacie.
Panowie co może być przyczyną bardzo mocnego telepania silnika na obrotach jałowych?
Auto nie straciło mocy a wręcz tak jakby przeciwnie jakoś lepiej się zbiera i jest żwawsze ale za to bardziej kopci niż zwykle. Kultura pracy na wyższych obrotach zachowana i podczas jazdy niema żadnych zastrzeżeń. Tylko jak się zatrzymam i obroty spadną na jałowe ok 650-700 obr/min. W zeszłą sobotę przejechałem 600 km to spalanie wyszło ok 7,5-8,0 l/100km. Wszystkie świece wymienione w tym roku, pali na strzała, filtr paliwa wymieniany co 5 tysięcy km. Myślałem że może poduchy pod silnikiem ale nawet nie wiem jak je sprawdzić bez demontażu. żadnych rozerwań niema a podczas pracy i tego telepania lewa poducha pracuje około 1cm a prawa prawie wcale. Ale zresztą co ma poducha do czarnego kopcenia :confused: Błędy patrzyłem na spinacz to nie pokazuje żadnych oprócz braku tempomatu. Jutro miałem się brać za poduchy ale sam nie wiem czy warto? Co myślicie na ten temat?


Mi to wygląda ewidentnie na padnięty nastawnik, lub przestawiła Ci się dawka na większą(takie właśnie objawy jak opisałeś - większa moc, więcej kopcenia, sugeruje zwiększoną dawkę paliwa, dlatego też będzie telepało budą na jałowych i w pewnych zakresach obrotowych).

#182 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 16 sierpnia 2014 - 14:46

Byłem dzisiaj na kompie wywaliło mi błąd 92 opisany przez OP-COM jako `za wysokie napięcie lub obwód otwarty modułu sterującego CRC - obecny`
Ja mam tan kod opisany jako brak tempomatu i na spinacz wyskakuje mi on odkąd tym autem jeżdżę chyba że OP-COM ma swoje kody błędów. Ja kody pobierałem z forum.
Potrafi ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi?

#183 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2014 - 14:51

Byłem dzisiaj na kompie wywaliło mi błąd 92 opisany przez OP-COM jako `za wysokie napięcie lub obwód otwarty modułu sterującego CRC - obecny`
Ja mam tan kod opisany jako brak tempomatu i na spinacz wyskakuje mi on odkąd tym autem jeżdżę chyba że OP-COM ma swoje kody błędów. Ja kody pobierałem z forum.
Potrafi ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi?


Magik pewnie źle dobrał rok albo inne cudo. 92 to błąd tempomatu. Poduszkę lewą i tak powinieneś zmienić bo ma spory luz.

#184 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 16 sierpnia 2014 - 14:56

Z tego co mu patrzyłem na ręce to wszystko dobrał dobrze. Poduszka poduszką ale silnik chodzi jak traktor. Ustawiłbym ten nastawnik ale tak na słuch to takie chybił trafił a nikt niema czasu do końca następnego tygodnia. Jak nic nie wymyślę to wieczorem sie chyba pobawię w doktora :p

#185 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpnia 2014 - 15:36

Komputer pokładowy masz?

#186 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 16 sierpnia 2014 - 17:05

Komputer pokładowy masz?

Właśnie o to chodzi że nie bo jakby był to już wczoraj bym się za to zabrał.

#187 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 sierpnia 2014 - 17:25

Odczytałem twojego priva, więc tak na pewno warto odczytać dawkę paliwa jak nie masz kompa pokładowego to tylko op-com jeżeli dawka jest zła to może być tak jak opisałeś. A teraz sedno sprawy mam op-coma i możemy zobaczyć dawkę jak i ją ustawić gdy by była rozjechana. Jestem z Iłowa więc masz do mnie nie daleko tylko mam teraz mały problem z czasem bo zmieniłem pracę i nie wiem na kiedy byśmy mogli się umówić.

#188 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 16 sierpnia 2014 - 19:15

Odczytałem twojego priva, więc tak na pewno warto odczytać dawkę paliwa jak nie masz kompa pokładowego to tylko op-com jeżeli dawka jest zła to może być tak jak opisałeś. A teraz sedno sprawy mam op-coma i możemy zobaczyć dawkę jak i ją ustawić gdy by była rozjechana. Jestem z Iłowa więc masz do mnie nie daleko tylko mam teraz mały problem z czasem bo zmieniłem pracę i nie wiem na kiedy byśmy mogli się umówić.


Wreszcie kontakt z kimś kto ma pojęcie bo jak byłem dzisiaj u jedynego magika w Mławie który znalazł chwilę żeby mnie wziąć na kompa to mi aby nerwy popsuł. Chciałem zobaczyć dawkę to on znalazł ten dziwnie zinterpretowany błąd 92 i powiedział że trzeba koniecznie zobaczyć co się dzieje z tym modułem CRC i dopiero dalej szukać bo nie może tego błędu skasować. Nie dał sobie wytłumaczyć że to od tempomatu i że mam ten błąd odkąd jeżdżę tym autem. Tyle mi z tego wyszło że aby za kompa skasował a ja i tak jestem w czarnej du...:mad:
P.S. A tak w ogóle to nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie co to jest moduł CRC i za co on jest odpowiedzialny

#189 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 sierpnia 2014 - 19:31

P.S. A tak w ogóle to nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie co to jest moduł CRC i za co on jest odpowiedzialny


Haha dobry magik w 2.5 td nie ma układu crc bo to stara jednostka. Wysłałem Ci PW to jak coś to się zdzwonię z Tobą.

#190 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 sierpnia 2014 - 19:58

warto wydać 150zł na interfejs i mieć go na przyszłość, zaoszczędzisz kasę czas i nerwy na takich pseudo ekseprtów. Z moją zerową wiedzą ustawiłem sobie lepiej nastawnik niż w "profesjonalnym serwisie" w któym mają obycie z pompami różnego typu.

#191 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 16 sierpnia 2014 - 20:07

warto wydać 150zł na interfejs i mieć go na przyszłość, zaoszczędzisz kasę czas i nerwy na takich pseudo ekseprtów. Z moją zerową wiedzą ustawiłem sobie lepiej nastawnik niż w "profesjonalnym serwisie" w któym mają obycie z pompami różnego typu.


A gdzie takie coś kupię? Za takie pieniądze to bym kupił bez zastanawiania.

#192 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 sierpnia 2014 - 20:33

A gdzie takie coś kupię? Za takie pieniądze to bym kupił bez zastanawiania.


Ja za swój dawałem coś koło 200 zł i kupiłem z forum od kolegi bestb ale przyjedziesz do mnie to sprawdzimy i jak coś to ustawimy będziesz mógł zobaczyć jak to działa i wtedy sam podejmiesz decyzję czy warto to kupić czy nie.
Tu masz link do działu sprzedam z op-comem http://forum.omegakl...ead.php?t=98490

#193 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2014 - 18:05

http://viaken.pl/ napisz tu, ja od nich brałem nowy za 149 kabelek razem z oprogramowaniem

#194 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 sierpnia 2014 - 18:42

Samoistne samoschipowanie :D

#195 OFFLINE   mac2506

mac2506

    Maciek

  • 51 postów
  • Dołączył: 22-06-2011
  • Skąd: Mława

Napisany 17 sierpnia 2014 - 20:31

Dzisiaj korzystając z uprzejmości kolegi arczon82 za co mu dziękuję :) ustawialiśmy dawkę nastawnikiem. Po pierwszym sprawdzeniu dawki wskazania pokazywały 0,2mg. Po próbach ustawienia dawki na około 5,5 wskazania te cały czas głupieją. Niby nastawnik skręcony na sztywno a wskazania wahają się tak od 4,5 do 7 z haczykiem. Po tej próbie regulacji jest troszkę lepiej ale nadal trzęsie silnikiem i trochę mniej kopci. Auto po zmniejszeniu dawki też troszkę straciło na dynamice. Wiecie może dlaczego te wskazania dawki tak się wahają? Czyżby nastawnik do wymiany?

#196 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2014 - 22:34

u mnie było to samo, wymieniłem i trzyma równo dawkę.

#197 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 17 sierpnia 2014 - 23:06

u mnie było to samo, wymieniłem i trzyma równo dawkę.


A jak wyglądało to ze strony komputera miałeś jakiś błąd nastawnika albo zapalał ci się check bo u kolegi mac2506 nie ma innego błędu po za tym od tempomatu, chociaż na op-comie ten błąd jest opisany jako błąd CRC a to dziwne bo w tym silniku nie ma układu CRC ale fakt że jest to błąd 92

#198 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 sierpnia 2014 - 23:54

u mnie pod koniec życia nastawnika waliło checkiem przy zmianie biegów, silnik jakby przygasał po wcisnięciu sprzęgła i zaraz znowu ruszał. Ktoś na forum też to miał i opisywał w którymś temacie.

u mnie waliło błedem typowym dla nastawnika czyli 64, do tego jeszcze pod koniec 34 (pomogło czyszczenie) i 82 (też czyszczenie pomogło). na 64 nie było rady poza zmianą nastawnika, stary naprawdę dobrze wyczyściłem, poskładałem, ustawiłem ale on i tak swoje.

spróbujcie podnieść obroty ze 100rpm, może doraźnie pomoże.

#199 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2014 - 03:13

po tylu latach na większość nastawników czyszczenie już nie pomaga, podejrzewam że winne temu jest już rozmagnesowanie jego kluczowych elementów i przez to nie działa jak powinien.Ewentualnie można zweryfikować czy czujnik suwu RSW jest ustawiony na 0.7V (ustawienie palca względem skali po której się porusza)

 


 


 


#200 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 sierpnia 2014 - 07:55

No tak tylko czemu u kolegi mac2506 nie ma błędu nastawnika a dawka faluje jak głupia że nie można jej ustawić na taką jaka powinna być?