Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 02 czerwca 2010 - 16:24

no witam własnie wróciłem od mechanika który mi wymienia podpore wału jak sie okazało narazie guma w podborze rozwalona przecięta :( łozysko ma luz jakis 1mm na bank za dwie godziny odbieram jak narazie wszystko by wychodziło na to ze to ta przyczyna :) oby :)

#82 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 02 czerwca 2010 - 16:30

zauwaz,ze podpora walu nie ma nic do rzeczy jak auto stoi, poniewaz wal sie wtedy nie obraca....

#83 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 02 czerwca 2010 - 18:07

wymienione podczas jazdy jest duza ruznica jest jescze cos wyczuwalne ale jest duzo lepiej :) moze jescze poducha pod skrzynią pozostaje kwestia trzesienia sie na wolnych obrotach tylko jak jest zimny

#84 OFFLINE   Piotr 33

Piotr 33
  • 18 postów
  • Dołączył: 30-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 04 czerwca 2010 - 22:55

Tak jak koledzy wcześniej pisali,zacznij od nastawnika a sprawa sie wyjasni.
Piotrek

#85 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 20 czerwca 2010 - 16:17

witam rozebrałem troszke pompe i w głowiczce jest zaworek który otwiera sie przy danym cisnieniu przez niego dopływa ropka :) w tym zaworku jest tez mały filterek moze to cos w tym ze trzesie na wolnych obrotach tak mnie sie wydaje moze na tym polega cały pic czyli regeneracja nastawnika :) kupi sie taki zaworek w sklepie ??? wie ktos moze ?

#86 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 20 czerwca 2010 - 17:12

pewnie ze czyszczenie sitka pomoze, ale jesli faluje tyo nastawnik bedzie i tak deo wymiany

#87 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 20 czerwca 2010 - 19:42

pewnie ze czyszczenie sitka pomoze, ale jesli faluje tyo nastawnik bedzie i tak deo wymiany

albo tarcza krzywkowa w mechaniźmie przestawiacza kąta wtrysku - generalnie tzw: dół pompy siada, ale najlepjej zacząć od najtanszych opcji: zaworek, nastawnik :)

#88 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 20 czerwca 2010 - 21:42

raczej niezauwazyłem zeby falowało cos a najlepszy motyw to taki ze stało sie tak dopiero jak stała 5 miesiecy niejezdzona dopiero od wtedy tak sie porobiło wczesniej było git

#89 OFFLINE   kanathea

kanathea

    czołg

  • 84 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 czerwca 2010 - 23:27

Mnie zaczelo drazni cos podobnego ale bujaniem bym tego nie nazwal. Przy zbyt niskiej dawce paliwa faktycznie silnikiem buja, czuc to w oparciu widac na lewarku zmiany biegow, samochod nie ma powera no i ciezko odpala na cieplym.

Po nocy odpala bez problemu, zagrzeje sobie swieczki i tryk, tyle ze obroty ida pod 950-1000 i zaraz opadaja na 650 (ot taka mimowolna przygazowka / nie wiem czy to normalne). Druga sprawa ze podczas wyrzucania na luz obroty utrzymuja sie w przedziale 500-600rmp dopoki sie nie zatrzymam, potem jest 650. Czasami sie zdarza ze faluja

Na koniec podczas zmiany piegow, gdy dluzej przytrzymam samochod na sprzegle nastepuje bujanie/telepanie podobne do dlawienia. Objaw jest taki jakby na ktorys gar nie dostawalo sie paliwo i silnik wibruje co odrazu slychac na zewn.

#90 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 22 czerwca 2010 - 13:55

no ja dzis tez zauwazyłem ze czasem troszke wskazuwka od obrotów delikatnie sie rusza jakies 2 mm dół góra niewiem moze wymienie nastawnik cały niewiem co robic :(

#91 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 22 czerwca 2010 - 16:56

Może wystarczy samo czyszczenie nastawnika. To nic nie kosztuje jeśli sobie sam to zrobisz.

#92 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 08 października 2010 - 00:08

Podepnę sie pod temat,
otóz sprawa wygląda następujaco:
Gdy odpale silnik to pracuje równo i nie ma bujania, gdy wrzucam 1 i ruszam nic sie nie dzieje, zmieniam na 2 i sie zaczyna szarpanie, śłychac takze takie łuu łuu łuu jak dodaje gazu; zawsze przy obrotach 1400-2000 gdy przyspieszam, tak jest na kazdym kolejnym biegu, gdy zmieniam z 2 na 3 i obroty spadaja znów jest szarpanie i łuu łuu łuu (pcha to cały samochód do przodu tzn szarpie. gdy stoje i wciskam gaz to bez problemy wchodzi na obroty i nie występuje zadne szarpanie nie zaleznie ile ma obrotów i przedział od 1400-2000obr przechodzi bez problemu. wychodzi na to ze to wina wału ale nie jestem pewien, czy ktos moze mi na ten temat doradzic?? czy ktos rozwiązał taki problem?? Prosze o pomoc, chociazby wskazówki. z gory serdecznie dziękuje.;)

#93 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 08 października 2010 - 14:54

podejrzewalbym podpore walu napedowego. Kiedy jedziesz na 1 obr walu napedowego sa niskie, kiedy przelaczasz bieg wyzej on rowniez kreci sie szybciej.

Rada: do kanalu i wykrec podpore walu

#94 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 09 października 2010 - 02:17

jest juz diagnoza
mam luzy w moście, mechanik powiedział ze mozna je ograniczyc wlewając do mostu gęsty hipol.... to pomoże? ;/:confused:

#95 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 października 2010 - 08:57

Most kosztuje koło 100 zł. W końcu i tak bedziesz go musiał wymienić, więc się nie baw w jakieś Hipole.

#96 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 09 października 2010 - 12:44

Most kosztuje koło 100 zł. W końcu i tak bedziesz go musiał wymienić, więc się nie baw w jakieś Hipole.


Nie twierdze ze nie wymienie mosty. lecz czy to prawda ze hipol pomaga ??:D

#97 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 października 2010 - 18:04

Podepnę się,objawy mam takie:

-buja na zimnym(od temp.85st-88st jest OK)
-trochę więcej spala
-dziś doszło to że przy ruszaniu (1,2 bieg głównie...na 3,4 rzadko a na 5wcale) auto żabkowało czyli wyskakiwało do przodu jak frog :D
-znany wszystkim błąd 64
-przy redukcji na zimnym silniku miga kontrolka silnika
-czasem w czasie normalnej jazdy też
-czasem puści szarego dymka

Wystarczy regulacja samego nastawnika czy trzeba go czyścić? Takie czyszczenie chyba tylko na krótką mete sie opłaca nie?
Czy może od razu wywalić ten nastawnik i kupić choćby taki zregenerowany ?

Aha co najdziwniejsze...sam efekt żabkowania stracił się po mocnym przegonieniu samochodu na zakresie obrotów 2500-3500rpm

#98 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 października 2010 - 07:42

Na początek wyczyść nastawnik jak to nic nie da to wtedy wymieniaj u niektórych samo czyszczenie dawało efekt na długi czas. Jak coś to pisz do kolegi Wicek to ci pomoże, zresztą na forum jest krok po kroku jak to zrobić.

#99 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2010 - 09:34

co nie zmienia jednak faktu że połączenie wszystkich tych objawów w jedną całość wskazuje na uszkodzony nastawnik? aha jest jeszcze coś takiego że jak jest zimny i nacisnę sprzęgło celem zmiany biegu to obroty same podskoczą na chwilkę o jakieś 1500rpm i wtedy dopiero maleją

#100 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 października 2010 - 10:27

co nie zmienia jednak faktu że połączenie wszystkich tych objawów w jedną całość wskazuje na uszkodzony nastawnik? aha jest jeszcze coś takiego że jak jest zimny i nacisnę sprzęgło celem zmiany biegu to obroty same podskoczą na chwilkę o jakieś 1500rpm i wtedy dopiero maleją


a jakie masz spalanie na postoju bez włączonych odbiorników?