Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 31 maja 2010 - 20:53

wyczysc nastawnik

co prawda to tylko polsrodek, bo bez wymiany nastawnika sie nie obedzie, ale na jakis czas bedzie spokoj :)

lecz najpierw jednak sprawdzilbym dawke paliwa u dobrego pompiarza i wyregulowal, bo mozesz miec zbyt bogata dawke

#62 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 maja 2010 - 20:56

witam ja mam podobny problem trzesie mi silnikiem a jak silnikiem to i całą budą :(:(:( dodam gazu na 900 obrotów i jest lux jak sie zagrzeje to juz nietrzesie , podczas jazdy na kazdym biegu poszarbuje na obrotach od 1500 do 2000 co jest grane czy to pompa ???? odpala elegancko na zimnym i ciepłym niemam z nią problemu i przez 2 lata niebyło :) poduchy pod silnikiem wymienione fakt wymagały wymiany ale niepomogło moze troszke pozostała przy skrzyni ale niewiem w jakim jest stanie i czy to cos pomoze cholera niemam pojecia pomocyyyyyyyyyyyy :pokoj:


Spróbuj wymienic sam czujnik temp. paliwa w nastawniku.Mam to samo jak jest chlodno to troche telepie ale jak sie zagrzeje jest spokoj .Obstawiam wlasnie czujnik.

#63 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 31 maja 2010 - 20:57

witam ja mam podobny problem trzesie mi silnikiem a jak silnikiem to i całą budą :(:(:( dodam gazu na 900 obrotów i jest lux jak sie zagrzeje to juz nietrzesie , podczas jazdy na kazdym biegu poszarbuje na obrotach od 1500 do 2000 co jest grane czy to pompa ???? odpala elegancko na zimnym i ciepłym niemam z nią problemu i przez 2 lata niebyło :) poduchy pod silnikiem wymienione fakt wymagały wymiany ale niepomogło moze troszke pozostała przy skrzyni ale niewiem w jakim jest stanie i czy to cos pomoze cholera niemam pojecia pomocyyyyyyyyyyyy :pokoj:




nastawnik kolego ;]

#64 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 maja 2010 - 21:05

Witam, a gdzie znajduje się czujnik temp paliwa w nastawniku, mam takie trzęsienie ale tylko na zimnym silniku. myślałem że czujnik temp paliwa znajduje się we filtrze paliwa?

#65 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 maja 2010 - 21:07

Witam, a gdzie znajduje się czujnik temp paliwa w nastawniku, mam takie trzęsienie ale tylko na zimnym silniku. myślałem że czujnik temp paliwa znajduje się we filtrze paliwa?


Pod dekielkiem w nastawniku!

#66 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 maja 2010 - 21:15

Pod dekielkiem w nastawniku!


a czy ten czujnik da rade sprawdzić interfejsem? kolega właśnie nabył nowy do wszystkich aut, ma warsztat i się wybieram do niego.

#67 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 31 maja 2010 - 21:27

nastawnik brzmi grożnieeee :(:( ile to kosztuje aż sie boje :( super auta tylko te pompy :( ile kosztuje nastawnik i to przeczyszczenie na ile pomoże

A moze zoworek w pompie w tej głowiczce jest taki i moze to on sie przytyka ???????????? wymieniałes ten czujnik tempreatury ???????????????????

#68 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 czerwca 2010 - 10:07

witam ja mam podobny problem trzesie mi silnikiem a jak silnikiem to i całą budą :(:(:( dodam gazu na 900 obrotów i jest lux jak sie zagrzeje to juz nietrzesie , podczas jazdy na kazdym biegu poszarbuje na obrotach od 1500 do 2000 co jest grane czy to pompa ???? odpala elegancko na zimnym i ciepłym niemam z nią problemu i przez 2 lata niebyło :) poduchy pod silnikiem wymienione fakt wymagały wymiany ale niepomogło moze troszke pozostała przy skrzyni ale niewiem w jakim jest stanie i czy to cos pomoze cholera niemam pojecia pomocyyyyyyyyyyyy :pokoj:


A weź zrób taki mały eksperyment. Odłącz bezpiecznik od ABS:D Tempomatu nie masz rozumiem ??? I raportuj jaki efekt........

#69 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 01 czerwca 2010 - 10:14

niemam tempomatu ale gdzie ja ten kabelek znajde prz komputerze gdzies ???? do czego on idzie ???

#70 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 czerwca 2010 - 11:04

niemam tempomatu ale gdzie ja ten kabelek znajde prz komputerze gdzies ???? do czego on idzie ???

Idzie w wiązce do wtyczki sterownika silnika (czarna trójkątna skrzynka) pod maską, a podaje on sygnał prędkości pojazdu do sterownika (patent znany wśród posiadaczy VW, Audi, BMW ) no i opla.... układ sterowania silnika podobny jak u innych niemców :)

aha. po jego odcięciu nie będzie działo wyświetlanie spalania chwilowego o ile masz pełen wyświetlacz :) Ale powinien jeździć elegancko :D No chyba, że nic nie pomoże to wtedy połączysz kabel z powrotem. Więc do testów.....

#71 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 01 czerwca 2010 - 13:28

tyle ze to diesel moze mylisz z benzynowym ??? bo widze ze taki masz duzo ludzi uważa ze to nastawnik

a moze to podpora wału ???????? przeciez jezeli ma luzy to tak bedzie sie robiło i własnie pod góre jak jade to bardzie czuje te szarpania bo na biegu jałowym gazuje od 1500 powoli do 2000 i niema takich rzeczy co myslicie ?

#72 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 01 czerwca 2010 - 13:35

tyle ze to diesel moze mylisz z benzynowym ??? bo widze ze taki masz duzo ludzi uważa ze to nastawnik

a moze to podpora wału ???????? przeciez jezeli ma luzy to tak bedzie sie robiło i własnie pod góre jak jade to bardzie czuje te szarpania bo na biegu jałowym gazuje od 1500 powoli do 2000 i niema takich rzeczy co myslicie ?


mam bmw tds z 95 r (e34) ze sprawna idealnie pompa jak i nastawnikiem, kolega ma rowniez bmw tds z uszkodzonym nastawnikiem az mu obroty faluja na jalowym... co widac na wskazowce obrotomierza

sprawdz najpierw jak juz mowilem dawke paliwa obowiazkowo, ona jest rozniez odpowiedzialna za bujanie silnikiem i cala buda w konsekwencji

#73 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 czerwca 2010 - 20:46

tyle ze to diesel
moze mylisz z benzynowym ? bo widze ze taki masz


mam taki i taki :) Natomiast co do wcześniejszych postów to nic nie tnij kabli narazie tylko wyjmij bezpiecznik od ABS i wtedy po przejechaniu ocenisz różnicę na + lub -.

Tak naprawdę w Td-esach wszystko może być przyczyną ale przeważnie kończy się na pompie :) , sama wymiana nastawnika może nie do końca rozwiązać problemy niestety. Dlatego moim zdaniem ( i doświadczeniem niestety :mad: ) jeśli już wymieniać to całą kompletną pompę po "fabrycznej regeneracji" tanio nie jest ale przynajmniej kompleksowo a tak to za chwilę znów coś wyskoczy.......

Ale najpierw trzeba dobrze zdiagnozować problem (czasami faktycznie jakaś pierdoła) a dopiero potem wymieniać......

witam, mam podobny problem z moją "Łamagą" jak kolega wyżej... a mianowicie na wolnych obrotach silnik strasznie telepie i ale kiedy dodam trochę gazu 900obr/min to pracuje juz ładnie. ale męczące jest co innego bo podczas jazdy przy obrotach 1600-2200 strasznie szarpie całym samochodem i to na każdym biegu do tego rano odpalić ten samochód to wielka misja.... co to może być?? każda rada jest niezbędna. z góry dzięki


Na początek polecam zbadać kompresję na cylindrach, dopiero potem będzie można iść dalej.......
Tak naprawdę to powinno się zaczynać od badania kompresji silnika wszelkie dalsze "remonty"

#74 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 01 czerwca 2010 - 20:55

Na początek polecam zbadać kompresję na cylindrach, dopiero potem będzie można iść dalej.......
Tak naprawdę to powinno się zaczynać od badania kompresji silnika wszelkie dalsze "remonty"


polecam sprawdzic DAWKE na kompie to jest najczestsza przyczyna telepania td(s), po za wywalonymi poduszkami, kolem dwumasowym

#75 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 01 czerwca 2010 - 20:59

polecam sprawdzic DAWKE na kompie to jest najczestsza przyczyna telepania td(s), po za wywalonymi poduszkami, kolem dwumasowym


Dawka i kąt wtrysku to podstawa, ale jak jest dobrze ustawione o silnik dalej "chrzani" to następnym etapem powinna być koniecznie kompresja...... wtedy będzie wiadomo czy dalej inwestować czy złomować :)

Ilu to już ludzi wymieniło pompy, skrzynie, wały, mosty a dopiero na końcu sprawdzili kompresje i...... pochlastać się tylko zostało :p Znam takiego jednego właściciela Passata B5 "TDY"..... kupił by drugi te części......

#76 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 01 czerwca 2010 - 21:14

kompresje to raczej mam bo kopa ma zaj.... :) a co do dawki to samo by sie cos poprzestawiało ? jutro wymieniam podpore wału i sie zobaczy oby to było to :)

#77 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 01 czerwca 2010 - 21:20

nie jestem do konca pewny w jaki sposob sie ona przestawia (czy luzno przyklrecona wajcha nastawnika czy co...) ale ja u siebie w e34 mialem ustawiona dawke 8mg/suw i autko bylo mulowate i telepalo, po ustawieniu na 4mg/suw auto jest jakby mialo chipsa zamontowanego :) mozesz miec ponizej 4mg/suw

#78 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 czerwca 2010 - 21:21

kompresje to raczej mam bo kopa ma zaj.... :) a co do dawki to samo by sie cos poprzestawiało ? jutro wymieniam podpore wału i sie zobaczy oby to było to :)


długo masz ta omegę zrób jak roobo pisze..i mogło wszystko się schrzanić..

#79 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 01 czerwca 2010 - 21:36

juz ponad 2 lata i nigdy mi sie nic niedziało

#80 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 czerwca 2010 - 21:45

juz ponad 2 lata i nigdy mi sie nic niedziało

no to teraz trzeba korektę zrobić..tak jak pisałem wcześniej..i będzie po sprawie.