Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 19:41

A jeżeli przy przyśpieszaniu samochodem nie telepie, tylko przy jeździe ze stałą prędkością (lekko wciśnięty gaz) to też może być dwu-masówka czy to coś ze sterowaniem pompy wtryskowej będzie? ;>


jesli lekko wcisniesz sprzeglo to czujeszz takie "kopanie" w sprzegla?? wciskaj powoli i z wyczuciem, jesli bedziesz mial efekt podobny do dzialania abs w pedale sprzegla to wymiana dwumasu niestety cie nie ominie... wiem sam po sobie, ja zdecydowany jestem wymienic na jednomas valeo, mniej problemow a koszt lekko mniejszy

#22 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 20:26

Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.


tak jak pisałem wcześniej wskazanie 0,7 l/h to bardzo duża dawka przede wszystkim za dużo ci pali zapewne jest może zrywniejszy ale obroty sa nie te.

#23 OFFLINE   dkbmw760

dkbmw760
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 30 stycznia 2010 - 16:28

ja rozszyfrowałem problem z telepotaniem na wolnych obrotach i problem z zapalaniem, a mianowicie co do telepotania to pompa wspomagania ma kosmiczny luz na ośce i stąd te stuki czy telefotanie, a co do palenia mam spaloną pompkę tą elektryczną w zbiorniku i chyba z tąd te problemy, jak wszsytko wymienię sie okaże.;)

#24 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 30 stycznia 2010 - 19:36

redies 0.7l za duża a nie za mała?

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2010 - 19:39

redies 0.7l za duża a nie za mała?


za duża redies wie...co pisze...

#26 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 30 stycznia 2010 - 19:48

norma to 1.0 ,, 0,9 a 0.7 to za duza ale na logike wypadalo by powiedziec ze za mala ale jest na odwrot jest za duza:p

#27 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2010 - 01:10

ale czy taka dawka 0.7 ma jakiś wpływ na telepanie silnikiem?

#28 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 31 stycznia 2010 - 09:52

redies przepraszam ale na logike wychodzi że zamała, a tu wtakim razie jest odwrotnie.

#29 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2010 - 10:53

ale czy taka dawka 0.7 ma jakiś wpływ na telepanie silnikiem?

Jeśli przy tej dawce Ci telepie, znaczy, że masz zabrudzony nastawnik.

#30 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:12

redies przepraszam ale na logike wychodzi że zamała, a tu wtakim razie jest odwrotnie.


tak kolego bo to jest odwrotne wskazanie dawki jeżeli masz 0,7 l/h to jest dużo większa niż 0,9l/h i tp.

#31 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:21

A jeżeli przy przyśpieszaniu samochodem nie telepie, tylko przy jeździe ze stałą prędkością (lekko wciśnięty gaz) to też może być dwu-masówka czy to coś ze sterowaniem pompy wtryskowej będzie? ;>

według mnie nastawnik przycina się-opiłki

#32 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 stycznia 2010 - 14:23

według mnie nastawnik przycina się-opiłki

A co ja napisałem wyżej?

tak kolego bo to jest odwrotne wskazanie dawki jeżeli masz 0,7 l/h to jest dużo większa niż 0,9l/h i tp.

Mogę wytłumaczyć. Dawka 0.7l/h jest większa od 0.9l/h za sprawą tego, że jeśli mówimy o dawce, to mamy na myśli dawkę powietrza przypadającą na daną ilość paliwa. A więc gdy mamy 0.7l/h silnik dostaje więcej powietrza niż paliwa.

#33 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 31 stycznia 2010 - 20:37

chociaż umnie po wrzuceniu chipa pojawiły się szarpania przy 1400-1600 obr.gdy auto jedzie na lekkim obciążeniu na każdym biegu.w innej omie po tym samym zabiegu tego nie ma.:w_morde:gdy mamy 0.7l to silnik dostaje mechanicznie na pompie większą dawkę niż komp elektronicznie może skorygować ją do powietrza-czyli trzeba ruszyć nastawnikiem do granicy możliwości działania kompa(0.9-1.2l)

#34 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 03 lutego 2010 - 19:46

A ja mam taki problem że jak odpalę omcię na zimnym silniku to zarzuci mi silnikiem tak z 6 razy i potem już chodzi dobrze i równo ale komp pokazuje mi spalanie na ciepłym silniku tak 1.5 - 1.6 i mam tak od około miesiąca a wcześniej też rzucał silnikiem ale spalanie pokazywał 1.1 - 1.2 jaki może być tego powód?, piszecie że pompa ale moja była w regeneracji 2 lata temu w serwisie boscha bynajmniej tyle wiem z rachunku za naprawę i z tego co mi powiedział poprzedni właściciel.

#35 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 03 lutego 2010 - 20:38

kolo dwumasowe niestety zaczyna sie konczyc

chociaż umnie po wrzuceniu chipa pojawiły się szarpania przy 1400-1600 obr.gdy auto jedzie na lekkim obciążeniu na każdym biegu.w innej omie po tym samym zabiegu tego nie ma.:w_morde:gdy mamy 0.7l to silnik dostaje mechanicznie na pompie większą dawkę niż komp elektronicznie może skorygować ją do powietrza-czyli trzeba ruszyć nastawnikiem do granicy możliwości działania kompa(0.9-1.2l)


chip... -samo zlo do seryjnych silnikow niestety....
nie wytzrymalo co kolo dwumasowe i bedzie bujac na jalowych cala buda z czasem...

#36 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2010 - 21:41

A ja mam taki problem że jak odpalę omcię na zimnym silniku to zarzuci mi silnikiem tak z 6 razy i potem już chodzi dobrze i równo ale komp pokazuje mi spalanie na ciepłym silniku tak 1.5 - 1.6 i mam tak od około miesiąca a wcześniej też rzucał silnikiem ale spalanie pokazywał 1.1 - 1.2 jaki może być tego powód?, piszecie że pompa ale moja była w regeneracji 2 lata temu w serwisie boscha bynajmniej tyle wiem z rachunku za naprawę i z tego co mi powiedział poprzedni właściciel.


tu chodzi o nastawnik w pompie paliwa trzeba go ustawić w/g przepisu , który do uzyskania jest w innym temacie powinieneś mieć na jałowym 0,9l/h to wcale nie musi być koło dwumasowe , na początek sprawdź nastawnik i ustaw jak trzeba lub należy go przeczyścić z opiłków metalu.

#37 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 03 lutego 2010 - 23:17

kolo dwumasowe niestety zaczyna sie konczyc



chip... -samo zlo do seryjnych silnikow niestety....
nie wytzrymalo co kolo dwumasowe i bedzie bujac na jalowych cala buda z czasem...

chip-bezpieczeństwo(przy jeżdzie zgłową),po powrocie do starego eproma-orginalnego programu,problemu nie ma,koło dwumasowe odpada.

#38 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lutego 2010 - 12:14

Witam.Panowie a ja mam taki problem iż jak zapalam na zimnym silniku to troszkę ma ciężko zapalić a dokładniej to łapie ale nie zapala ale tak za drugą próbą zapala potem troszkę szarpie silnikiem na wolnych obrotach tak przez jakieś 15 s i później jest ok, na ciepłym silniku też musi przekręcić z 5 razy zanim zapali.Mocy ma ale szału nie ma. Powiem tyle że pompa była robiona 2 lata temu. Jeszcze jeden objaw jaki ma to komp pokazuje spalanie 1.5-1.6na ciepłym silniku bez klimy i na biegu jałowym. Przy jeździe nie szarpie chodzi płynnie. Szukałem na forum ale nie było takich dokładnie objawów, omcie mam dopiero od 3 miesięcy. Świece są nowe filtr paliwa i powietrza też.miesiąc temu palił idealnie na zimnym i na ciepłym tylko przy mrozach powyżej -20 ciężej zapalał (łapał ale nie mógł zapalić ale po kilku próbach udawało się), wtedy też na ciepłym silniku komputer pokazywał spalanie 1.1-1.2 bez klimy ale też na zimnym poszarpywał. Może ktoś mi powiedzieć co mam z tym zrobić?

Mam jeszcze takie pytanie co daje zaślepienie EGR i czy wpływa jakoś szkodliwie na silnik oraz czy autko więcej spala?

#39 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 26 lutego 2010 - 00:11

Witam panowie tez mam taki problem z moją omcią od kiedy przyjechała z francji z przebiegiem 171.000 tys. Rano jak odpalam auto to puszcza szarego kopcia ale odpala na tyk, jak jest rozgrzana to nawet nie dmuchnie dymkiem i tez pali na tyk spalanie na kompie pokazuje bez świateł, ogrzewania tylko sam silnik odpalony 0,9-1,0 poniewaz obroty mi faluja 9skaczą cały czas nierówno pracuje. Po wpięciu sie interfejsu pokazało błędy 92 - w sumie niemam tempomatu 41 42 43. jak auto stoi w miejscu szarpie całą budą poprostu silnikiem żuca na boki. Mam jeszcze tez taką sprawe jak ruszam ze skrzyzowania w prawo to czuć jak szarpie całym prawym kołem tak jakby skakało dziwne drgania , jak by moze szybciej brało niewiem ogołem Omegi sa dobre ale jakos ta juz dała mi popalić Niby jest to wersja CD w bogatym wyposazenia ale wolał bym chyba sprzedac i chodzic na nogach Prosze Pomocy Mozliwe ze ktos takie cuda juz miał

Kolego ja tak miałem w moim drugim opelku jak była przestawiona pompa wtryskowa zabardzo do kolektora tzn do góry .. ona po zagrzaniu swiec łapała tak jakby pokolei na kazdy gar mi odpalanie jej niekiedy zajmowało ok 4-5 min na ciepłym troche krocej a nieraz wyładowal mi sie akumulator i na cholu odpalałem z 3 biegu

#40 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 09 marca 2010 - 22:32

u mnie z odpalaniem nie ma problemu, za to z szarpaniem to masakra , szarpie na zimnym i na ciepłym, no chyba ze dostanie troche po garkach to chwila spokoju ;]

starsznie jest to meczące szczególnie jak sie chce coś zaoszczędzić na paliwie i pyrkac;/

mozliwe zeby był uszkodzony potencjometr gazu czy jak to sie zwie albo coś z elektryką
?? bo odpowiedzi takie jak nastawnik czy pompa wtryskowa mnie przerażają ;/;/;(