Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

parowanie szyb


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
136 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kolo175

kolo175
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-04-2011

Napisany 23 grudnia 2012 - 18:31

Witam przez ostatnie dwa lata miałem ten sam problem. Wymieniałem filtry kabinowe, czyściłem wszystkie odpływy oraz sprawdzałem czy klapka obiegu wewnętrznego działa. Okazało się że działa prawidłowo. W zimę dochodziło do tego że otwierałem szyby żeby cokolwiek widzieć aż do dziś. Jechałem ja + trzech pasażerów, na dworze -14 stopni i była tragedia nawet sam nadmuch na szyby nic nie dawał i wtedy zacząłem bawić się przyciskami ( mam climatronika ) aż wyłączyłem ECO zostawiłem samo AUTO i przez przypadek nacisnąłem dwa razy przycisk wewnętrznego obiegu i wtedy w kółeczku wyświetliła się literka A i w czasie ok 5 sekund szyby odparowały dosłownie wszystkie. Dodam że jeszcze jeździłem przy tym mrozie parę razy i było git. Nie wiem czy to jest tylko kwestia ustawień ale u mnie działa i pomyśleć że przez dwa lata się męczyłem :masakra:

#62 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:41

A w kółeczku ma z tym niewiele wspólnego.
Klimatronik by przyspieszyć ogrzewanie zamyka obieg wewnętrzny przez pierwsze kilka minut - stąd parowanie.
Kiedy wciśniesz przycisk obiegu wewnętrznego klimatronik otwiera powietrze z zewnątrz.
Druga opcja jest taka, że po wyłączeniu eco ruszyła sprężarka i osuszyło powietrze

#63 OFFLINE   kolo175

kolo175
  • 8 postów
  • Dołączył: 30-04-2011

Napisany 24 grudnia 2012 - 14:28

może masz rację, w moim przypadku może był to tylko zbieg okoliczności ale nie wydaję mi się że przy -15 stopni sprężarka klimy działała ???

#64 OFFLINE   siwysarbinowo

siwysarbinowo

    Marcin

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 06-04-2010
  • Skąd: Sarbinowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 grudnia 2012 - 14:49

może masz rację, w moim przypadku może był to tylko zbieg okoliczności ale nie wydaję mi się że przy -15 stopni sprężarka klimy działała ?

oczywiście. sprężarka przestaje działać jak nie ma ciśnienia w układzie klimatyzacji, czyli nie ma chłodziwa. Do odparowania szyb najlepsze jest włączenie klimatyzacji, czyli wyłączenie przycisku ECO(żeby się nie świecił) i ustawienie temp. na max :) chwila momentos i wszystko widac:D




Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor


#65 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2012 - 17:33

oczywiście. sprężarka przestaje działać jak nie ma ciśnienia w układzie klimatyzacji, czyli nie ma chłodziwa. Do odparowania szyb najlepsze jest włączenie klimatyzacji, czyli wyłączenie przycisku ECO(żeby się nie świecił) i ustawienie temp. na max :) chwila momentos i wszystko widac:D


Dlaczego w takim razie w instrukcji pisze,że poniżej +5 agregat chłodniczy nie załączy się.

#66 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 grudnia 2012 - 20:42

Dlaczego w takim razie w instrukcji pisze,że poniżej +5 agregat chłodniczy nie załączy się.


Bo jest to zależne od czujnika i jego wartosci i ilości gazu

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#67 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 grudnia 2012 - 21:33

nie no bez jaj

Czynnik chłodniczy ma temp. wrzenia -26 stopni. Oznacza to, że w temp. -30 stopni można go nalewać do układu z butelki.

Przy temp. -10 stopni ale ciśnienie czynnika będzie na tyle niskie, że czujnik niskiego ciśnienia nie przepuści prądu do sprężarki.

czujnik niskiego ciśnienia w samochodach skalibrowany jest w okolicach 2 Bar, co odpowiada temperaturze około 1 stopnia C. Więc samochodowa klima nie ruszy w temp. grubo poniżej zera - zadziała czujnik niskiego ciśnienia, a w niektórych samochodach dodatkowo czujnik temp. powietrza lub temp. parownika.

Jeszcze jedno - ciśnienie czynnika NIE ZALEŻY od ilości czynnika w układzie - takie samo ciśnienie będzie przy 100g jak i 500g

O mam - tabela i prosty kalkulator ciśnienia czynnika w zależności od temp. http://www.csgnetwor...sstempconv.html

#68 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 27 grudnia 2012 - 20:53

wtrącę swoje drobne 3 grosze bo męczyłem się 2 miesiące z parowaniem szyb a problem był banalny! komputer klimatronik po odpaleniu zamyka sam na zamknięty obieg nie zapalając kontrolki wystarczy włączyć i wyłączyć zamknięty obieg po odpaleniu i po problemie :jump: może u kogoś jeszcze pomoże!? dodam też że wcześniej sprawdzałem wszystkie drobiazgi(odpływy, nagrzewnicę, uszczelki drzwi) i nic nie było nie tak .

#69 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 grudnia 2012 - 11:10

komputer klimatronik po odpaleniu zamyka sam na zamknięty obieg nie zapalając kontrolki

A to dziwne, bo u mnie nie, co więcej, nawet jeśli zostawię z włączonym obiegiem zamkniętym, to po wyłączeniu, a następnie włączeniu stacyjki, jest otwarty.
Znaczy ile omeg, tyle niespodzianek.

#70 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 28 grudnia 2012 - 15:09

Może to kwestia jakiegoś softu jak po odpaleniu nie kliknę zamknij otwórz to za chwile załażą od tyłu i do przodu idzie, a jak kliknę to nawet w deszcz nie ma problemu. A patrzyłeś przy niższych temperaturach czy ci sie nie zamyka? Wydaje mi się że zamyka się jak masz temp w środku ustawioną wyżej niż na zewnątrz.

#71 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2012 - 20:27

Kwestia podciśnień na moje. Gdzieś masz nieszczelność i podciśnienie, które powinno trzymać otwartą klapkę ucieka po zgaszeniu auta.

#72 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2012 - 20:43

chyba to zależy od rocznika i softu, bo u mnie też nie zamyka obiegu

#73 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2012 - 20:59

chyba to zależy od rocznika i softu, bo u mnie też nie zamyka obiegu

u mnie zamyka obieg :( co mnie trochę wkurza bo muszę klikać przyciskiem od obiegu.

#74 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2012 - 21:13

To chyba wam wyjaśni przyczynę. Trzeba zrobić SPS.

Zażalenie:

Wewnętrzna strona szyby przedniej pokrywa się nagle wilgocią w wyniku zwiększonej wilgotności powietrza w pojeździe.

Przyczyna:

Przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych i przy nie w pełni naładowanym akumulatorze zamyka się przesłona zamkniętego obiegu powietrza w wyniku nagłego spadku napięcia poniżej 9 V.

Produkcja:

Od VIN W0L0VBF6921013332 dokonano korekt w produkcji.

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji klienta należy postąpić w następujący sposób: Błąd ten
można łatwo rozpoznać, gdy włączy i wyłączy się funkcję zamkniętego obiegu
powietrza, wilgoć na szybach znika.

Postępowanie:

Najpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.

#75 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 28 grudnia 2012 - 23:06

czyli dokładnie tak jak u mnie. tylko co zrobić żeby nie robić tego po każdym odpaleniu!?

u mnie zamyka obieg :( co mnie trochę wkurza bo muszę klikać przyciskiem od obiegu.


no i do tego nie jestem osamotniony :D
ale to fakt upierdliwe jest to klikanie bo zaraz załażą :mad:


tak czytam i czytam fragment :

Postępowanie:

Najpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.


może to sprawi że się tak na stałe ustawi muszę wypróbować.


no i zrobiłem 149 kilometrów z klawiszem eco i spalanie wyszło 10,62 więc klima raczej nie działa :)

#76 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 02 stycznia 2013 - 11:16

Bardzo dobre wieści!!! Sposób podany działa latam już 3 dzień nie klikam nic i nie parują szyby! Trzeba to jakoś podpiąć pod porady bo ja już wszystko przejrzałem walcząc z parą a tu taki bzdet !! Ciężko znaleźć cos na forum odnośnie samozamykającej się przesłony ! Sam wpadłem na to przypadkiem czytając enty temat o parowaniu! Niech inni będą mieli łatwiej!!

#77 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2013 - 12:16

Rewelacja! Od kliku dni zero pary na szybach. Jakby nie to auto :-)

#78 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 03 stycznia 2013 - 12:19

Pozwolę sobie zacytować 2 bardzo ładne posty kolegów z małą korektą ode mnie żeby raz na zawsze utrzeć nosa parowaniu szyb!
I bardzo proszę moderatorów o podwieszenie w poradach bo to jest duży problem a rozwiązanie może być banalne!


Przyczyny parowania szyb w omedze.

1. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
są tego 2 powody:
a)uszkodzony mechanizm klapy naprawa jest banalna i jest instrukcja na forum
b)samoczynnie zamykająca się klapa gdy napięcie spadnie poniżej 9V naprzykład przy rozruchu auta i przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych . można temu zaradzić a sposób poniżej dzięki kolejnemu koledze:

To chyba wam wyjaśni przyczynę. Trzeba zrobić SPS.

Zażalenie:

Wewnętrzna strona szyby przedniej pokrywa się nagle wilgocią w wyniku zwiększonej wilgotności powietrza w pojeździe.

Przyczyna:

Przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych i przy nie w pełni naładowanym akumulatorze zamyka się przesłona zamkniętego obiegu powietrza w wyniku nagłego spadku napięcia poniżej 9 V.

Produkcja:

Od VIN W0L0VBF6921013332 dokonano korekt w produkcji.

Środki zaradcze:

W przypadku reklamacji klienta należy postąpić w następujący sposób: Błąd ten
można łatwo rozpoznać, gdy włączy i wyłączy się funkcję zamkniętego obiegu
powietrza, wilgoć na szybach znika.

Postępowanie:

Po odpaleniu auta ajpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.


Jeśli powyższe nie pomoże to należy szukać dziury w całym dalej według poniższych punktów.

2. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek(zależny od stosowanego płynu chłodniczego) i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.


Jednocześnie mam nadzieję że koledzy nie będą źli za drobną korektę w treści cytatu.
Pozdrawiam i PRECZ Z PARĄ NA SZYBACH:D

P.S.jeżeli mamy otwarty obieg to nawet kałuża na dywaniku lub pod nie może powodować zaparowania szyb chyba że w niewielkim stopniu na przykład z tyłu auta. sprawdzone w niejednym aucie i w omedze też!!!

#79 OFFLINE   polak123

polak123
  • 28 postów
  • Dołączył: 27-12-2011
  • Skąd: Witkowo k/Gniezna

Napisany 17 stycznia 2013 - 19:47

Ja również potwierdzam, według porady z przyciskiem zamknietego obiegu powietrza zaraz po odpaleniu szyby przestaly parowac...

#80 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 stycznia 2013 - 22:02

da się to jakoś załatwić, żeby klimatronik pamiętał o tym ustawieniu? Bo co jakiś czas muszę mu przypominać - faktem jest, że rozwiązanie banalne i działa