


parowanie szyb
#61
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 18:31

#62
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2012 - 20:41
Klimatronik by przyspieszyć ogrzewanie zamyka obieg wewnętrzny przez pierwsze kilka minut - stąd parowanie.
Kiedy wciśniesz przycisk obiegu wewnętrznego klimatronik otwiera powietrze z zewnątrz.
Druga opcja jest taka, że po wyłączeniu eco ruszyła sprężarka i osuszyło powietrze
#63
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 14:28
#64
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 14:49
oczywiście. sprężarka przestaje działać jak nie ma ciśnienia w układzie klimatyzacji, czyli nie ma chłodziwa. Do odparowania szyb najlepsze jest włączenie klimatyzacji, czyli wyłączenie przycisku ECO(żeby się nie świecił) i ustawienie temp. na maxmoże masz rację, w moim przypadku może był to tylko zbieg okoliczności ale nie wydaję mi się że przy -15 stopni sprężarka klimy działała ?

Wczasy nad morzem? Zapraszam http://kaczor.afr2.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/domkikaczor
#65
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 17:33
oczywiście. sprężarka przestaje działać jak nie ma ciśnienia w układzie klimatyzacji, czyli nie ma chłodziwa. Do odparowania szyb najlepsze jest włączenie klimatyzacji, czyli wyłączenie przycisku ECO(żeby się nie świecił) i ustawienie temp. na max
chwila momentos i wszystko widac:D
Dlaczego w takim razie w instrukcji pisze,że poniżej +5 agregat chłodniczy nie załączy się.
#66
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 20:42
Dlaczego w takim razie w instrukcji pisze,że poniżej +5 agregat chłodniczy nie załączy się.
Bo jest to zależne od czujnika i jego wartosci i ilości gazu
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#67
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2012 - 21:33
Czynnik chłodniczy ma temp. wrzenia -26 stopni. Oznacza to, że w temp. -30 stopni można go nalewać do układu z butelki.
Przy temp. -10 stopni ale ciśnienie czynnika będzie na tyle niskie, że czujnik niskiego ciśnienia nie przepuści prądu do sprężarki.
czujnik niskiego ciśnienia w samochodach skalibrowany jest w okolicach 2 Bar, co odpowiada temperaturze około 1 stopnia C. Więc samochodowa klima nie ruszy w temp. grubo poniżej zera - zadziała czujnik niskiego ciśnienia, a w niektórych samochodach dodatkowo czujnik temp. powietrza lub temp. parownika.
Jeszcze jedno - ciśnienie czynnika NIE ZALEŻY od ilości czynnika w układzie - takie samo ciśnienie będzie przy 100g jak i 500g
O mam - tabela i prosty kalkulator ciśnienia czynnika w zależności od temp. http://www.csgnetwor...sstempconv.html
#68
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2012 - 20:53
#69
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 11:10
A to dziwne, bo u mnie nie, co więcej, nawet jeśli zostawię z włączonym obiegiem zamkniętym, to po wyłączeniu, a następnie włączeniu stacyjki, jest otwarty.komputer klimatronik po odpaleniu zamyka sam na zamknięty obieg nie zapalając kontrolki
Znaczy ile omeg, tyle niespodzianek.
#70
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 15:09
#71
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 20:27
#72
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 20:43
#73
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 20:59
u mnie zamyka obiegchyba to zależy od rocznika i softu, bo u mnie też nie zamyka obiegu

#74
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 21:13
Zażalenie:
Wewnętrzna strona szyby przedniej pokrywa się nagle wilgocią w wyniku zwiększonej wilgotności powietrza w pojeździe.
Przyczyna:
Przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych i przy nie w pełni naładowanym akumulatorze zamyka się przesłona zamkniętego obiegu powietrza w wyniku nagłego spadku napięcia poniżej 9 V.
Produkcja:
Od VIN W0L0VBF6921013332 dokonano korekt w produkcji.
Środki zaradcze:
W przypadku reklamacji klienta należy postąpić w następujący sposób: Błąd ten
można łatwo rozpoznać, gdy włączy i wyłączy się funkcję zamkniętego obiegu
powietrza, wilgoć na szybach znika.
Postępowanie:
Najpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.
#75
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 23:06
u mnie zamyka obieg
co mnie trochę wkurza bo muszę klikać przyciskiem od obiegu.
no i do tego nie jestem osamotniony

ale to fakt upierdliwe jest to klikanie bo zaraz załażą

tak czytam i czytam fragment :
Postępowanie:
Najpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.
może to sprawi że się tak na stałe ustawi muszę wypróbować.
no i zrobiłem 149 kilometrów z klawiszem eco i spalanie wyszło 10,62 więc klima raczej nie działa

#76
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 11:16


#77
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2013 - 12:16
#78
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2013 - 12:19
I bardzo proszę moderatorów o podwieszenie w poradach bo to jest duży problem a rozwiązanie może być banalne!
Przyczyny parowania szyb w omedze.
1. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
są tego 2 powody:
a)uszkodzony mechanizm klapy naprawa jest banalna i jest instrukcja na forum
b)samoczynnie zamykająca się klapa gdy napięcie spadnie poniżej 9V naprzykład przy rozruchu auta i przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych . można temu zaradzić a sposób poniżej dzięki kolejnemu koledze:
To chyba wam wyjaśni przyczynę. Trzeba zrobić SPS.
Zażalenie:
Wewnętrzna strona szyby przedniej pokrywa się nagle wilgocią w wyniku zwiększonej wilgotności powietrza w pojeździe.
Przyczyna:
Przy temperaturach zewnętrznych - 5°C lub niższych i przy nie w pełni naładowanym akumulatorze zamyka się przesłona zamkniętego obiegu powietrza w wyniku nagłego spadku napięcia poniżej 9 V.
Produkcja:
Od VIN W0L0VBF6921013332 dokonano korekt w produkcji.
Środki zaradcze:
W przypadku reklamacji klienta należy postąpić w następujący sposób: Błąd ten
można łatwo rozpoznać, gdy włączy i wyłączy się funkcję zamkniętego obiegu
powietrza, wilgoć na szybach znika.
Postępowanie:
Po odpaleniu auta ajpierw wcisnąć przycisk AUTO, włączyć ręczny tryb zamkniętego
obiegu powietrza, jeden raz nacisnąć przycisk A (3 okrągłe strzałki pojawią
się bez "A" w środku). Automatyka układu klimatyzacji rozpozna prawidłowe
ustawienie przesłony. Po 1 - 2 sek. wyłączyć ręczny tryb zamkniętego obiegu
powietrza, ponownie wcisnąć przycisk A.
Jeśli powyższe nie pomoże to należy szukać dziury w całym dalej według poniższych punktów.
2. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek(zależny od stosowanego płynu chłodniczego) i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.
Jednocześnie mam nadzieję że koledzy nie będą źli za drobną korektę w treści cytatu.
Pozdrawiam i PRECZ Z PARĄ NA SZYBACH:D
P.S.jeżeli mamy otwarty obieg to nawet kałuża na dywaniku lub pod nie może powodować zaparowania szyb chyba że w niewielkim stopniu na przykład z tyłu auta. sprawdzone w niejednym aucie i w omedze też

#79
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 19:47
#80
OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 22:02