

parowanie szyb
#41
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 22:57
Kuzio tak też musi być że nie zamkniesz obiegu jak jest na szybę tylko:) u mnie też tak jest więc jest chyba ok:) musi świeże lecieć bo jak zamkniesz to paruje szybą tak jest w innych autach których się woziłem.
#42
OFFLINE
Napisany 30 listopada 2011 - 23:39
Cause: At outside temperatures of - 5 ° C and less with a battery which is not fully charged, recirculation flap is switching to recirculation mode if the supply voltage drops below 9 V for short time.
This failure can be identified when the problem disappears after switching-on and off the air recirculation function
czyli problem może się pojawiać także przy słabym akumulatorze. Jeśli napięcie choć na chwile spadnie poniżej 9V (np. podczas rozruchu) klapka recyrkulacji zostaje zamknięta. jeśli po włączeniu i wyłączeniu recyrkulacji klapka się otworzy to właśnie taka jest przyczyna.
#43
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2011 - 22:39
filtry nówka, odplywy w drzwiach drożne... klapka OK, o co kaman?
teraz jak jest -7 to nawet na 16st lecie gorące i musze delikatnie uchylic okna by wilgoć odparowała /tylne szyby boczne i od klapy bag. mokre... /
#44
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2012 - 19:35
#45
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2012 - 21:33
#46
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 08:42
#47
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 10:38
Bys sie wysilil i poszukal to bys sie juz dawno dowiedzial.ciągle jest zamknięty
Doraznie: dostajesz sie do filtra kabinowego, wyjmujesz go i popychasz reka klape ktora jest za filtrem.
A potem poszukaj w sprawdzonych poradach instrukcji naprawy mechanizmu - jest bardzo fajnie opisane razem z obrazkami.
#48
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:12
Niestety to niewiele daje bo jak się nie zblokuje tej klapki to i tak się zamknie. Może coś tam doraźnie wsadzić? Oczywiście tak żeby nie przysłonić wlotu.Doraznie: dostajesz sie do filtra kabinowego, wyjmujesz go i popychasz reka klape ktora jest za filtrem.
Jak w prawie każdym przypadku ułamał Ci się bolec od mechanizmu klapki.Bawiłem się dzisiaj tym obiegiem i w końcu przestał się otwierać i zamykać, nie reaguje na wciśnięcie guzika.
Czeka Cię niezłe dłubanie, a pogoda, jak nie masz garażu, mało sprzyjająca.
#49
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:23
Jak masz zablokowany silownik na pozycji "zakmniety" to tak. Ale to rzadki przypadek bo w 90% spada dzwignia od silownika z mocowania albo urywa sie mocowanie.Niestety to niewiele daje bo jak się nie zblokuje tej klapki to i tak się zamknie
#50
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:40
Jak masz zablokowany silownik na pozycji "zakmniety" to tak. Ale to rzadki przypadek bo w 90% spada dzwignia od silownika z mocowania albo urywa sie mocowanie.
No właśnie klapka opuszcza się swobodnie ale różnica ciśnienia ją zawsze zamykała u mnie. Na postoju super, przejechałem kawałek klapka zamknięta. Położenie silnika nie ma znaczenia bo przecież on działał prawidłowo zamykał, otwierał, ale przecież bolec był urwany a więc nie było reakcji.
#51
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 10:44
U mnie ta klapka jest cały czas otwarta.
W zaden sposob nie reaguje na wlaczenie obiegu zamknietego.
Co robic, bo wiadomo ze jak sie zamknie to cos cieplej powinno byc?
Podczas próby demontażu według kolegi fnd, znalazłem wiązke przewodów z dwoma zaizolowanymi kostkami, więc ktoś już kiedyś musiał w tym grzebać, ale kto jak to auto juz mam od 2000/2001 roku i mialo zaledwie 3 lata, do czego te przewody sa?
Dodaje foty, prosze o odpowiedz
#52
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 11:50
#53
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 12:04
Fabryka, tak to wygląda oryginalnie.znalazłem wiązke przewodów z dwoma zaizolowanymi kostkami, więc ktoś już kiedyś musiał w tym grzebać, ale kto
#54
OFFLINE
Napisany 11 lutego 2012 - 12:05
A gdy zdjąłem rurke od klimy do tego mechanizmu całego który rusza tym ramieniem i założyłem ją spowrotem tak juz nic sie nie poruszało przy zalaczonym i wyłączonym obiegu?
Jak wyciągnąc ten mechanizm z ramieniem do którego jest wpinana rurka od klimy.
Prosze o pomoc
Juz zrobione, z tego wszystkiego spanikowałem tylko:) to ramie poprostu wyskoczyło z tego bolca i wystarczyło tylko je wcisnąc z powrotem, ale dla kolegi fnd wielki szacunek za porzadne wytłumaczenie co gdzie i jak:)
Jakby ktoś wiedział od czego te kostki sa bylbym wdzięczny.
Aha i jeszcze jedno, czemu akurat na obiegu zamkniętym parują szyby, przecież auto nie pobiera przy obecnych mrozach zimnego powietrza tylko ciepłe z auta wcześniej nagrzane?
Już rozumiem że przy trybie ECO parują bo to od wilgoci zależy jaką mamy.
W słoneczny dzień na ECO nie będą parowały, natomiast wieczorami, nocami i gdy pada deszcz to parują jak cholera. A na obiegu zamkniętym? Trochę to nie logiczne.
#55
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 11:29
W razie pytań pisac.
#56
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 16:41
temat parujących szyb to temat rzeka, ja przez przypadek odkryłem (być może) jedną z przyczyn.
otóż dwa tyg temu padł mi silniczek wycieraczek,w czasie naprawy okazało się że gąbka którą miałem podklejone plastiki na podszybiu(te zasłaniające mechanizm wycieraczek), jest porwana i całkowicie mokra, niewiele myśląc poodrywałem wszystko i zostawiłem "goły plastik".
no i od kilku dni nie parują mi szyby(dotyczy różnych ustawień klimy).
jeżeli macie tę gąbkę mokrą to usuńcie , powinno pomóc.
pzdr.
#57
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 13:00
Przez tydzień nie mogłem dojść dlaczego wszystko zaparowane i jeździłem z uchylonymi szybami.
Wystarczy po uruchomieniu auta włączyć, a następnie wyłączyć obieg wewnętrzny i (jeśli nie mamy uszkodzonego mechanizmu otwierania/zamykania tegoż obiegu) wszystko jest jak należy...
#58
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 19:37
#59
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 20:29
Witam,mnie tez dopadlo parowanie szyb,mam klime ale manualna ,tylko u mnie jak wlacze nawiew czyli wiatrak to ledwie dmucha powietrzem,tak jak by cos przytakane,czy to tez ta klapka?ten filtr jak otworze maske stojac pred samochodem jest po lewej stronie?pozd.
Tak rozbierz wyciągnij filtr pyłkowy może to on być przyczyną i na odpalonym aucie sprawdź czy masz klapke otwartą
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
#60
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 20:30
ten filtr jak otworze maske stojac pred samochodem jest po lewej stronie?pozd.
Tak, jest to filtr kabinowy