

parowanie szyb
#1
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:00
#2
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:03
#3
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:09
#4
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:16
#5
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:18
EDIT: przy ustawieniu "tylko szyba" obieg zawsze jest otwarty.
#6
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:23
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 12:30
Tak, ten w podszybiu po stronie pasazera. Wyjmujesz go i patrzysz co za nim jest.chodzi o ten płaski duży filtr pod szybą?
#9
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 15:07
#10
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 15:09
poszukaj na forum jest temat jak sie do niej dobrac
.
#11
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 15:21
#12
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 15:28
Pomoze napewno. A zeby to naprawic to wg instrukcji ktora wczesniej dalem to potrzeba na to gora 40 minutotworzyłem ją na razie nie rozbierając nic i zobaczę co będzie się działo jak pomoże to zdemontuje schowek.

Pozdro dla fnd za manuala do naprawy obiegu zamknietego.
#13
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2009 - 17:27
wymieniłem nagrzewnice,ten szeroki filtr pod szybą i nadal parują
Przyczyny parowania szyb w omedze.
1. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
2. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.
#14
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 12:30
Doradzali mi wymiane filtrów i tak zrobiłem, doradzali by poszukać zatorów w osuszaczu i zanlazłem, wyczyściłem z tego błota i ;liści... myślałem , zę będzie oki, a tu psikus jest jeszcze grzej, teraz jak zrobiło sie zimniej... i nie wiem co robić... odpalam autko i po kilku minutach jazdy dosłownie mgła... wszystkie szyby białe..od pary.. POMOCY co mogę jeszcze zrobić...
zastanawiam sie nad rozebraniem dojścia do nagrzewnicy i oblukać czy tam wszystko oki, ale to operacaja dopiero na lato.. ale teraz jazda po omacku... Panowie macie jakąś rade na ten fant??:tank:
#15
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 12:35
Witajsie, mam dokładnie taki sam problem w mojej omesi.
Doradzali mi wymiane filtrów i tak zrobiłem, doradzali by poszukać zatorów w osuszaczu i zanlazłem, wyczyściłem z tego błota i ;liści... myślałem , zę będzie oki, a tu psikus jest jeszcze grzej, teraz jak zrobiło sie zimniej... i nie wiem co robić... odpalam autko i po kilku minutach jazdy dosłownie mgła... wszystkie szyby białe..od pary.. POMOCY co mogę jeszcze zrobić...
zastanawiam sie nad rozebraniem dojścia do nagrzewnicy i oblukać czy tam wszystko oki, ale to operacaja dopiero na lato.. ale teraz jazda po omacku... Panowie macie jakąś rade na ten fant??:tank:
A czy zanim napisales tego posta to chociaz przeczytales dokladnie ten temat? Sa tu opisane praktycznie wszystkie powody parowania szyb lacznie z linkiem do instrukcji naprawy klapy obiegu zamknietego.
Na dywaniku pasazera nie masz mokro? Plynu nie ubywa?
#16
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 12:40
to poz nr 8. stan idealny, 9.brak dziur /stan idealny, 10.w lato zdejmowałem całą tapicerkę , do gołej blachy jest wyczyszczone i suche..stan idealny
a jak odpale autko przejade pare km to szykuje sie jazda ja ACE VENTURA z głową przez okno, bo nic nie widać...:jump:


------------------
Przyczyny parowania szyb w omedze.
1. Filtr kabinowy , wilgotny-stary
2. Klapka obiegu powietrza ustawiona w pozycji "obieg wewnętrzny"
3. Odpływ wody z podszybia zatkany , przykład: obieg otwarty a po wjechaniu w kałużę szyby nagle parują, lub nawet przy silnym deszczu dywanik pasażera jest mokry. Odpływ udrożnić, wydłubać błoto z rurki od strony prawego nadkola.
4. Podszybie - nisko na samym dole nazbierało się trochę liści itp. - trzeba to usunąć bo trzyma wilgoć.
5. Odpływ skroplin z klimatyzacji - zatkany (wężyki pomiędzy skrzynią) lub skropliny dostają się pod dywaniki zamiast na zewnątrz auta przez te rurki, lub zalegają na tacce poad parwnikiem, efekt-po wyłączeniu klimy gwałtownie parują szyby.
Przy włączonej klimatyzacji+ciepłe powietrze szybki powiny być suchutkie.
6. Nagrzewnica nieszczelna – smrodek i wilgoć przy ogrzewaniu, zostaje wymiana.
8. Drzwi- folia pod tapicerką puszcza lub jej nie ma i woda się dostaje do samochodu. Zatkane odpływy wody w drzwiach. Ostatecznie uszczelki nie trzymają lub jednej brakuje.
9. Dziura w podwoziu lub innym elemencie i woda podchodzi podczas deszczu.
10. Dużo piachu/ziemi na/pod dywanikami.
żadnych wycieków, sucho na dywanikach i pod nimi...
jedynie co to wiecznie zaparowane szyby:szpital:
A czy zanim napisales tego posta to chociaz przeczytales dokladnie ten temat? Sa tu opisane praktycznie wszystkie powody parowania szyb lacznie z linkiem do instrukcji naprawy klapy obiegu zamknietego.
Na dywaniku pasazera nie masz mokro? Plynu nie ubywa?
#17
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 12:47
To ze go malo uzywasz to nie znaczy ze klapa dziala => wyjmij filtr przeciwpylkowy i zobacz czy widac za nim lopatki wentylatora (obieg zamkniety musi byc wylaczony). Jezeli nie bedzie widac to popchnij klape w strone kabiny. Link do instrukcji naprawy mechanizmu jest w tym temacie w ktoryms w moich postow.2. prawie nie właączam obniegu wewnętrznego,
#18
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 12:56
To ze go malo uzywasz to nie znaczy ze klapa dziala => wyjmij filtr przeciwpylkowy i zobacz czy widac za nim lopatki wentylatora (obieg zamkniety musi byc wylaczony). Jezeli nie bedzie widac to popchnij klape w strone kabiny. Link do instrukcji naprawy mechanizmu jest w tym temacie w ktoryms w moich postow.
#19
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 13:04
Ja tylko zapodalem linka a instrukcja jest opracowana przez fndoki dzięki sprwdze i ewentualnie spróbuje zrobić to wg. Twojej instrukcji ..o której mówiłeś...

#20
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 13:42
1.wymieniony,2. prawie nie właączam obniegu wewnętrznego, 3. parowanie powstaje non stop czy jade z klimą czy bez, 4. czysto i sucho. 5. gdzie szukać tych wężyków?? 6. to zostawiam na koniec - najgorsza ewentualność, 7.widzę ,z ę wcieło ozycje nr 7.
Upss 7-demka się schowała-po prostu błąd w numeracji, ale jeżeli coś można dodać to akurat jest miejsce - jestem za wspólnym rozwijaniem podobnych lit przyczyn itp. aż temat będzie wyczerpany i wszystko jasne- wtedy taka pigułka może trafi do porad z podpisem "made in forumowicze" czy jakoś ładniej:)
hayek odwaliłeś kawał roboty i nie rezygnujesz - szacuneczek
mi to wygląda że jest obieg zamknięty i słaba wydajność klimatyzacji (osuszania).
Czy grzeje dobrze bez zapachu innego niż neutralny, czy też ogrzewanie nie do końca jest zadowalające?
bo w omedze powinno grzać konkretnie.