

Pomocy Brak Ogrzewania!!!
#21
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 18:59
#22
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 19:44
Jest na forum opisane
jak wiesz gdzie jest opisane jak wyciagnac nagrzewnice to daj link albo opiszcie jak to zrobic
#23
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2009 - 19:59
Witam
Dziś wymieniałem nagrzewnice i opisze jak to zrobiłem:) ale najpierw...
... postanowiłem odświeżyć wątek gdyż zbliża się zima i moje ogrzewanie jakby umarło. W tamtym roku w grudniu było to samo chciałlem wymienić nagrzewnice i w celu jej wyjęcia zdjąłem całą dechę rozdzielczą, dosłownie wszystko. Zamiast zmienić nagrzewnicę wtedy ją tylko przepłukałem. Działała ale jak widać do czasu.
Dziś stwierdziłem że mam dość jazdy w zimnym aucie więc kupiłem nową nagrzewnicę. Stanęło przedemną widmo ponownej rozbiórki całej deski i starałem się to odwlec jak najpóźniej, aż właśnie do dzisiejszego dnia.
1)A więc najpierw aby uniknąć rozbiórki całej konsoli zdemontowałem schowek przy nogach pasażera (czas około 5 minut)
2)Następnie prubowałem zobaczyć czy nagrzewnica wyjdzie bez rozkręcania konsoli, po 5 minutach kombinowania mierzenia stanowczo stwierdziłem że NIE!! (czas namysłu i dojście do negatywnego wniosku 5 minut)
3)Aż tu nagle pode rękę nawinęła mi się "BOSZKA" postanowiłem w tym boczku gdzie wchodzi radio wyciąć otwór!bez chwili zastanowienia maszyna ruszyła w ruch. Otwór który trzeeba zrobić i tak będzie zasłonięty przez schowek który na koniec przykręcimy. Należy pamiętać aby nie wyciąć za daleko. Nacinamy tapicerkę pomału NIE NA WYLOT (z tyłu są różne przewody itp można je uszkodzić
!! (czas nacięcia około 10 minut)
4)KIedy już natniemy bierzemy młotek i przecinak i jak każdy się domyśla kończymy ręcznie dzieło usówania kawałka tapicerki ( czas około 5 minut)
5)Po zakończonym cięciu widzimy nagrzewnice jak się ślicznie do nas uśmiecha. Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów. (czas około 8 minut)
6) Kiedy ścieknie cały płyn chwytamy naszą nagrzewnicę i ją wyciągamy. U mnie wyszłla jak z masła:) (czas 1 minuta)
7) wkładamy nową nagrzewnicę robimy wszystko w odwrotnej kolejności już bez użycia BOSZKI:)
8) Skręcenie wszyskiego około 15 minut, zalewamy płyn i cieszymy się domową atmosferą w naszym opelku:)
Łączny czas dla sprawnych rąk około 50 minut:) Ktoś pisał że w ASO liczą 5 i półłl godziny, jak rok temu zdejmowałem konsole trwało to 2 dni sobota i niedziela MAsaKRA. Tym razem Wybrałem szybszy sposób A PRZEDEWSZYSTKIM NIE BAWCIEE SIĘ W CZYSZCZENIE PŁUKANIE ITP. TYLKO WYMIANA
Sposób który przedstawiłem tak naprawde jest bardzo estetyczny bo nic nie widać.
Porobiłem parę zdjęć telefonem, ale nie wiem jak je wrzucić, jeśli moderator bedzie chciał z tego uczynić ciekawą instrukcję typu zrób to sam to mu podeśle na email i zamieści.
edit Soseq poprawiłem cytowanie
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 28 listopada 2009 - 19:54



#26
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2009 - 14:19
Jak na moje oko, to radziłbym ci sprawdzić nagrzewnice, filtr do nagrzewnicy i pompę wody. Nie wiem czy dobrze myślę, ale kiedyś miałem taki przypadek w BMW i okazało się, że pompa wody, a dokładnie wirnik nie obracał.
Czesc. Nie wiem gdzie jest filtr do nagzewnicy i jak do niego sie dostac?
Naprawiales to juz kiedys ?
Poz
M
#27
OFFLINE
#28
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 10:52

Jakieś pomysły??

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#29
OFFLINE
Napisany 08 września 2012 - 13:09
Wg autodaty (panel do B, bo nie napisales dokladnie o ktory chodziJakieś pomysły

15 - temp pow wylotowego, prawa strona, napiecie wysokie
30 - zawor sterowania nagrzewnica, napiecie niskie
28 - zawor sterowania obiegiem zamknietym, napiecie niskie
20 - silnik klapy mieszajacej 2, napiecie niskie
18 - silnik klapy mieszajacej 1, napiecie niskie
15 to uszkodzony czujnik albo zwarcie, reszta bledow to przerwy w obwodach - wtyczki sprawdz.
#30
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 20:39
#31
OFFLINE
Napisany 17 października 2012 - 20:46
#32
OFFLINE
Napisany 19 października 2012 - 08:58
witam mam podobny problem ponieważ gorące są przewody od nagrzewnicy a ciepłe nie leci proszę o jakąs sugestie
w razie wymiany, przepis na szybką wymianę nagrzewnicy http://forum.omegakl...ead.php?t=43332
#33
OFFLINE
Napisany 19 października 2012 - 19:57
zablokowane klapy
Troche dziwne zeby dwie naraz sie zablokowaly
#34
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 17:16


może ktoś coś doradzić?
#35
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 17:19
Termostat.a w moim przypadku jest tak , że po wymianie nagrzewnicy było ok przez ponad miesiąc a teraz grzeje kiedy chce ! czasem jest tak , że temp silnika z tych ok 90st spada na ok 70st po jakimś czasie wraca na 90 parę. myślę też , że zbyt wolno się grzeje (czytałem , że niektórzy po 5km mają już 93 st a ja nawet po 10 km przejechanych jeszcze nie)
może ktoś coś doradzić?
#36
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 17:28
#37
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 20:55

tu natrafiłem na opis działania tego zaworu
http://forum.omegakl...ead.php?t=33120
#38
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 20:58
Za falowanie temp odpowiedzialny jest termostat za grzanie kiedy chce ja bym sprawdził zawór trójdrożny. Być może spadł mu kabelek od podciśnień ewentualnie się rozsypał lub zaciął.
jak nie ma podcisnienia albo sie rozsypal to obieg idzie na nagrzewnice. trojdrozny uszkodzony nie blokuje doplywu na nagrzewnice chyba ze podcisnienie na niego jest zle sterowane.
#39
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 21:02
#40
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 21:15
No w moim przypadku było tak że zablokował się tak że nagrzewnica nie działała. Przekonałem się o tym jak zrobiło się zimno... ;p
Może dla tego że miałeś przewody źle podpięte pod trójdrożny i być może dalej tak masz