Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomocy Brak Ogrzewania!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   jacu1991

jacu1991
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-09-2012

Napisany 20 listopada 2012 - 13:28

mam mały problem auto sie dobrze grzeje wszystkie weze gorace temp trzyma caly czas powyzej 90stopni a ogrzewanie takie se w srodku na pierwszym biegu nawiewu leci w miare cieple ale juz wyzej jak przekrece to zimne o co chodzi ???? POMOCY zima idzie :confused::confused::confused:

#62 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2012 - 13:31

o co chodzi

Zapchana nagrzewnica albo zle wpiety parownik w uklad.

#63 OFFLINE   jacu1991

jacu1991
  • 7 postów
  • Dołączył: 04-09-2012

Napisany 20 listopada 2012 - 13:37

nagrzewnice wiem jak wymontowac i sprawdzic a parownik jest wpiety przez trójnik do weze który idzie z góry i schodzi do rury centralonego ogrzewania. a niemoga byc to te klapki kótre sie zamukaja i otwiera od wentylatora nawiweu ???

#64 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 listopada 2012 - 18:58

nagrzewnice wiem jak wymontowac i sprawdzic a parownik jest wpiety przez trójnik do weze który idzie z góry i schodzi do rury centralonego ogrzewania. a niemoga byc to te klapki kótre sie zamukaja i otwiera od wentylatora nawiweu ???


nie moga. zapchana nagrzewnica. przeplyw jest tak maly ze powietrze na wyzszych biegach skutecznie ja studzi.




 


#65 OFFLINE   dylek20

dylek20
  • 186 postów
  • Dołączył: 30-06-2009
  • Skąd: NEB-raska

Napisany 22 listopada 2012 - 21:17

Podepne sie. U mnie też jest srednie ogrzewanie. Parownik jest podpięty trójnikiem pod wąz doprowadzający płyn do nagrzewnicy i drugim trójnikiem przy powrocie z nagrzewnicy. Wszystko jest z jakieś 10 centymetrów od ściany grodziowej czyli przed wlotem do nagrzewnicy. I dlatego pewnie idzie mało płynu. Myślałem o wstawieniu innego trójnika aby więcej płynu szło na nagrzewnice niz na parownik , tylko czy przez to nie narobie sobie dodatkowych problemów. Jak powinien być prawidłowo wpięty aby było dobre ogrzewanie?

#66 OFFLINE   horus1964

horus1964
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-09-2012

Napisany 22 listopada 2012 - 22:06

dzięki za info, a teraz news wieczoru...jadę, jadę, i nagle ogrzewanie zaczyna działać tak jak powinno... nie wiem o co kaman, ale omcia się postarała...co prawda trochę ode mnie usłyszała, ale potem było kilka miłych słów z prośbą o ciepłe powietrze.....w każdym razie wszystko działa!!!
pozdrawiam

#67 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 02 grudnia 2012 - 13:42

Koledzy mam już dość, w lutym zamontowałem nową nagrzewnicę, zregenerowałem elektryczną pompkę wody a ogrzewanie wczoraj w trasie przy -4 stopnie i prędkości 120km/h było do :pupa:. Gdzie szukać winowajcy??
ps. podczas większych łuków w lewo lub zakręcaniu, zawracaniu ogrzewanie na chwilę powracało, o co chodzi??:masakra::masakra:

#68 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 14:21

nową nagrzewnicę

Ori czy zamiennik? Pompka pod zbiorniczkiem sprawna? Jak masz wpiety parownik w uklad chlodzenia?

#69 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 02 grudnia 2012 - 14:41

Ori czy zamiennik? Pompka pod zbiorniczkiem sprawna? Jak masz wpiety parownik w uklad chlodzenia?


Zamiennik ale na początku roku grzał jak szalony, pompka działa, parownik wpięty przy chłodnicy, instalacja gazowa holenderska...

#70 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 14:45

podczas większych łuków w lewo lub zakręcaniu, zawracaniu ogrzewanie na chwilę powracało, o co chodzi

Zobacz czy obie rurki od nagrzewnicy cieple bo mi to wyglada na zapowietrzenie albo problemy z zaworem trojdroznym.

#71 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 grudnia 2012 - 15:06

z tym ogrzewaniem to jest magia:) w moim przypadku jest tak , że raz działa raz nie ! nagrzewnica nowa , termostat wraz z obudową , nawet zawór nagrzewnicy wymieniony . wszystko jest sprawne tyle , że gdzieś gubi lub ma za słabe podciśnienie !!!!!! wiem to stąd , że jeśli zamknę dolot świeżego powietrza to już go włącznikiem nie otworzę (albo coś nie tak bo nie powinno chyba zamykać jak jest powietrze na szybę ustawione?) otwiera wtedy jeśli ściągnę przewód podciśnienia z zaworu nagrzewnicy na odpalonym silniku i nawet ogrzewanie bez problemu wraca :) tylko teraz pytanie co jest grane?:)

#72 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 16:30

otwiera wtedy jeśli ściągnę przewód podciśnienia z zaworu nagrzewnicy na odpalonym silniku i nawet ogrzewanie bez problemu wraca

Masz pomieszane podcisnienia. Podcisnienie na trojdroznym jest tylko wtedy jak masz na LOW/max zimne na obu pokretlach ustawione. I obieg zamkniety nie powinien sie zamykac przy ustawienu "tylko szyba". Chyba masz zamienione podcisnienia trojdroznego i obiegu, trojdrozny - czarny przewod w kabinie, zamkniety - niebieski przewod (wyjecie schowka konieczne).

#73 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 grudnia 2012 - 16:36

tylko , że zawsze wszystko działało wcześniej , nikt tam nie grzebał! chyba , ze jakiś wężyk spadł gdzieś w desce?

#74 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 16:53

chyba , ze jakiś wężyk spadł gdzieś w desce?

Bez rozebrania to mozemy sobie gdybac.
Wyjmij schowek. Ze sciany grodziowej kolo rurek nagrzewnicy przez gumowa przelotke ida 2 weze podcisnienia: czarny w kabinie - w komorze silnika ma isc na zawor trojdrozny, zolty w kabinie - w komorze idzie do akumulatora podcisnien. Na zoltym jak silnik pracuje ma byc zawsze podcisnienie niezaleznie od obrotow silnikach, jak wiatr zginie przy gwaltownym otwarciu przepustnicy to akumulator podcisnien w podszybiu nieszczelny. Potem zolty ma rozgalezenie na rozdzielacz kierunkow nawiewu (do rozdzielacza nadal idzie jako zolty przewod) i czarny przewod idacy do zaworu elektromagnetycznego sterujacego podcisnieniem na trojdrozny (za zaworem przewod czarny wraca do sciany grodziowej. Niebieski przewod podcisnienia do sterowania obiegiem idzie od rozdzielacza kierunkow nawiewu do zaworu sterujacego podcisnieniem silownika klapki obiegu.
(Sam naprawiam, schemat ze strony 271).

#75 OFFLINE   dylek20

dylek20
  • 186 postów
  • Dołączył: 30-06-2009
  • Skąd: NEB-raska

Napisany 02 grudnia 2012 - 20:17

Jak powinien być prawidłowo wpięty parownik aby było dobre ogrzewanie? Ja mam wpięty tak jak poniżej pisałem.

#76 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:05

Witam, również mam podobny problem z ogrzewaniem, a konkretnie objawy są takie: autko nie grzeje (tzn jakieś lekko ciepłe powietrze leci z nawiewów, ale to tylko ledwo ciepłe), przy ustawieniu nawiewu na "klate" tzn same środkowe nawiewy jeszcze jak cię mogę, ale jak ustawię nawiew na przednią szybę to jest tragedia, przy ustawieniu climatronica na HI wieje chłodem. Dodam, że przeważnie jeżdżę trasą i na dystansie 100km omcia nie chce się nawet nagrzać do 90 stopni. Nagrzewnicę wymieniałem w półtora roku temu na nową (jej wymiana nie przyniosła większej poprawy), więc czy może to być wina termostatu? (zbyt wcześnie otwiera duży obieg, przez co silnik nie dogrzewa się i zbyt zimny płyn przepływający przez nagrzewnice nie jest w stanie ogrzać opływającego nagrzewnicę powietrza?), chłodnica silnika zaczyna się robić ciepła zanim płyn osiągnie temp 23stopni (sterownik LPG włącza gaz po osiągnięciu przez płyn chłodzący takiej temp.)

#77 OFFLINE   zibio131

zibio131
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-01-2012
  • Skąd: Bratoszewice

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:19

Może Ci się nie odpowietrzyła dobrze?Rozumiem,że cały czas masz stan w zbiorniczku?Może któreś podciśnienie się wysunęło ze swojego miejsca?

#78 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:25

chłodnica silnika zaczyna się robić ciepła zanim płyn osiągnie temp 23stopni

Książkowy przykład padniętego termostatu. Drugi przykład to że w trasie silnik znacznie stygnie a w mieście temp rośnie.:p

Jak powinien być prawidłowo wpięty parownik aby było dobre ogrzewanie? Ja mam wpięty tak jak poniżej pisałem.

Patrzyłeś w 'sprawdzone porady'?

#79 OFFLINE   igred

igred
  • 31 postów
  • Dołączył: 25-01-2011

Napisany 04 grudnia 2012 - 07:17

dokładnie, jak jeżdżę po mieście to temp dochodzi do tych 90 paru stopni ale w trasie jak jadę ze stałą prędkością to silnik odrazu stygnie;/ termostat wymieniany na wiosnę więc myślałem, że będzie już z tym spokój. I drugie pytanie, czy to, że silnik ma te parę stopni mniej może mieć aż taki znaczący wpływ na temp powietrza, które dmucha do kabiny?

#80 OFFLINE   schramke89

schramke89
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-12-2012

Napisany 04 grudnia 2012 - 13:11

od strony pasażera nie grzeje ogrzewanie co jest ? pomocy