Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 04 lutego 2010 - 23:26

czy te drobne róznice to nie będą w granicach błędu pomiaru ? ja nadal twierdze że moja lepiej się zbiera z niskich obrotów, i mój mechanik też, a może moje blaszki się nie otwierały ? robię dziennie 8O km więc czuję mój automat

#142 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lutego 2010 - 21:30

Ja natomiast twierdzę, że po wymontowaniu blaszek Omcia do 2000 obrotów ma mniejszego powera. Bardziej odczuwalna jest turbo dziura.

#143 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 06 lutego 2010 - 21:20

Cześć Ludzie Dobrej woli !
No i ma głowice i kolektor w ręku.
1)w kol.ssącym nie ma już blaszek 2,4,5 (5- wpadło pół blaszki, 3-znalazłem w głowicy wraz z oską,2-urwana była ale stanęła w poprzek dziury i ją wyjąłem)
2)Głowica (jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie )2 zawory na 5 celidrze.
3)Celindry wyglądają na nie podrapane (stan gładzi jest jak to mechanik stwierdził ok są jeszcze slady pierwszego szlifu tzn niewiem jak okreslić wszyskie celindry maja takie kreseczki w dwie strony )
4) Tłok 5 widać z góry uszkodzenia nie jest tak ładny i okrągły w środku jak inne tłoki
5) turbina wyjęta nie uszkodzona nie ma luzu na wirniku i łopatki cacy (dałem ją do regeneracji bo już wcześniej widziałem że cieknie olej z niej (za regeneracie koleś z mielca wziął 750 zł akurat był w W-wie i mi ja odeśle po robocie tak ustalił mój mechanik i zapewnił mnie ze go zna :) )

Zniszczenia
Jedna śruba od kolektora wydechowego i jedna sruba w głowicy ukręciła się

Ok koniec na dzisiaj!
Biore się od poniedziałku za jeżdżenie po części i plonowanie głowicy.

P.S
Mam pytania:
Mechanik poradził wymianę termostatu bo jest okazja teraz na wymianę bo rozbierania potem jest okrutne ? (Warto?)
Kupować nowy kolektor ssący ? jak jest szacowana cena (ok. 1400zł)
Wszystkie koszty podam po robocie !
Jak na razie wychodzi(na oko) koło 5000 bez mechanika.

Do zobaczenia (pipszone blaszki są takie małe kurcze kto to wymyślił (dorwał bym helmuta oj dorwał):tank:
GREKU

#144 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 06 lutego 2010 - 21:48

Termostat warto, a nawet oba bo drugi jest na recyrkulacji spalin koszt obu to około 360 PLN tak przynajmniej ktoś zeznawał w jakimś wątku, co do kolektora to nie warto jesli nie jest popękany, blaszki i tak idą wek prawda?


Pozdro

#145 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2010 - 23:22

może wstaw sobie kolektor dolotowy już ze wzmocnionymi blaszkami. Koszt około 1400zł w ASO BMW

http://bmwfans.info/...uum_controlled/

#146 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 07 lutego 2010 - 01:14

Ja bym kolektor zostawiał stary a przeznaczoną na to kasę wydał na wirusika :)

#147 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 07 lutego 2010 - 07:01

Ja bym kolektor zostawiał stary a przeznaczoną na to kasę wydał na wirusika :)


dokładnie jak kolega omegarules napisał szkoda zachodu. Ja też miałem dylemat nowy kolektor czy stary bez blaszek. Postanowiłem wstawić stary bez blaszek z opcją że jak będzie lipa to kupuję nowy. Po misiącu jazdy bez blaszek śmiało stwierdzam, że różnica w dynamice jest naprawdę mało wyczuwalna i nie warta 1400zł. A kto wie jakie sa wyroki boskie może i w nowym kolektorze też za jakiś czas by się urwały te zas..r...ne blaszki a tak chociaż w tej kwestii spokój gwarantowany;)

#148 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 08 lutego 2010 - 23:36

może wstaw sobie kolektor dolotowy już ze wzmocnionymi blaszkami. Koszt około 1400zł w ASO BMW

http://bmwfans.info/...uum_controlled/


cena na dziś w ASO Fus 1952 zł komplet (11 61 7 800 585)
GREKU

#149 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 09 lutego 2010 - 21:18

cena na dziś w ASO Fus 1952 zł komplet (11 61 7 800 585)


to w miarętanio w Szczecinie w ASO Opel Kozłowski za wymianę nowego kolektora z robocizną wołali ok 2500zł.:pokoj:

#150 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 10 lutego 2010 - 12:04

to w miarętanio w Szczecinie w ASO Opel Kozłowski za wymianę nowego kolektora z robocizną wołali ok 2500zł.:pokoj:


Bez robocizny Komplet tzn uszczelek i śrub
GREKU

#151 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 21 lutego 2010 - 09:34

Cześć Ludzie Dobrej woli !
No i ma głowice i kolektor w ręku.
1)w kol.ssącym nie ma już blaszek 2,4,5 (5- wpadło pół blaszki, 3-znalazłem w głowicy wraz z oską,2-urwana była ale stanęła w poprzek dziury i ją wyjąłem)
2)Głowica (jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie )2 zawory na 5 celidrze.
3)Celindry wyglądają na nie podrapane (stan gładzi jest jak to mechanik stwierdził ok są jeszcze slady pierwszego szlifu tzn niewiem jak okreslić wszyskie celindry maja takie kreseczki w dwie strony )
4) Tłok 5 widać z góry uszkodzenia nie jest tak ładny i okrągły w środku jak inne tłoki
5) turbina wyjęta nie uszkodzona nie ma luzu na wirniku i łopatki cacy (dałem ją do regeneracji bo już wcześniej widziałem że cieknie olej z niej (za regeneracie koleś z mielca wziął 750 zł akurat był w W-wie i mi ja odeśle po robocie tak ustalił mój mechanik i zapewnił mnie ze go zna :) )

Zniszczenia
Jedna śruba od kolektora wydechowego i jedna sruba w głowicy ukręciła się

Ok koniec na dzisiaj!
Biore się od poniedziałku za jeżdżenie po części i plonowanie głowicy.

P.S
Mam pytania:
Mechanik poradził wymianę termostatu bo jest okazja teraz na wymianę bo rozbierania potem jest okrutne ? (Warto?)
Kupować nowy kolektor ssący ? jak jest szacowana cena (ok. 1400zł)
Wszystkie koszty podam po robocie !
Jak na razie wychodzi(na oko) koło 5000 bez mechanika.

Do zobaczenia (pipszone blaszki są takie małe kurcze kto to wymyślił (dorwał bym helmuta oj dorwał):tank:


Czesc Panowie,
Jestem szczesliwy omega juz jezdzi :bigok:(turbinka gwizdze az milo )
Potem o kosztach bo ark. kalkul. zostal w loptopie ktory tez mi padl (BGA)
bo jak pech to parami :)
GREKU

#152 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 21 lutego 2010 - 22:32

no to gratulacje mam nadzieję, że reanimacja Omegi nie naruszyła "zbytnio" domowego budżetu:placzacy:

#153 OFFLINE   Tomasz Dukat

Tomasz Dukat
  • 13 postów
  • Dołączył: 02-09-2009
  • Skąd: Murowana Gośina k. Poznania

Napisany 22 lutego 2010 - 08:59

Gratulacje :) GREKU opisz dokładnie co i jak i ile

#154 OFFLINE   Arco

Arco
  • 21 postów
  • Dołączył: 14-11-2006
  • Skąd: Rumia

Napisany 27 lutego 2010 - 21:43

Czy ktoś mógłby polecić miejsce w 3miescie, gdzie mozna sprawnie te blaszki usunąć - jeżdżę z nimi już 2 lata i chyba czas na usuniecie ...

#155 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2010 - 22:04

Czy ktoś mógłby polecić miejsce w 3miescie, gdzie mozna sprawnie te blaszki usunąć - jeżdżę z nimi już 2 lata i chyba czas na usuniecie ...


odezwij sie do marek_kloss




 


#156 OFFLINE   przemeksaw

przemeksaw
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Dabrowa Białostocka

Napisany 06 marca 2010 - 08:38

czy usuniecie tych blaszek nie spowoduje wzrostu spalania czy cos w tym stylu. w koncu po cos one tam sie znajduja;p

#157 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 07 marca 2010 - 08:13

Ja bez blaszek śmigam już drugi miesiąc i nie zauważyłem nic niepokojącego w spalaniu. Zarówno komputer wskazuje takie same spalani jak przed wywaleniem blaszek jak i moje obliczenia wskazują, że spalanie jest takie samo. Myślę, że blaszki nie mają żadnego wpływu na zużycie paliwa;)

#158 OFFLINE   przemeksaw

przemeksaw
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Dabrowa Białostocka

Napisany 07 marca 2010 - 11:29

wlasnie rozgladalem sie za 2.5dti ale jak poczytalem o tych blaszkach to zaczynam sie bac ;p tego silniczka.

#159 OFFLINE   narkoman

narkoman
  • 61 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 07 marca 2010 - 11:34

przemeksaw: a tam, nie bój się blaszek. Ja przejechałem z nimi 100k (autko ma już 200k przejechane) ostatnio zdjąłem kolektor, sprawdziłem, wyczyściłem na błysk i dalej będę z nimi jeździł.
Kupujesz autko, jedziesz do mechaniora wg uznania (lub ich stanu) usuwasz je albo tylko czyścisz i śmigasz dalej. Przy okazji warto odmę wymienić na tą*z E60 i wszystko poczyścić.
Blaszki mają tylko wielkie oczy hehehe

#160 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 marca 2010 - 13:48

Blaszki nie maja tylko wielkich oczu... bo naprawde nie znasz dnia ani godziny. Wszystko jest pieknie do tego wlasnie momentu ze sie jedna urywa i robi spustoszenie w silniku i koszty na granicy 10.000zl.

Naprawde pozytywy wynikajace z trzymania blaszek w kolektorze (minimalnie lepsza dynamika do 2000obr) sa naprawde niczym w porownaniu do spokoju jaki sie ma jezdzac bez tych blaszek.

Bez blaszek jezdze od chwili jak kupilem 2.5 DTI zrobilem juz ok 5000km i wszystko super, spie spokojnie wciskam gaz w podloge nie bojac sie ze moze za chwile to sie wlasnie stanie. tym bardziej ze mam 400Nm i 180KM.

Roboty zeby wyciagnac blaszki to dla niesprawnego manualnie czlowieka 5 godzin w swoim garazu/ czy nawet latem na dworze. Na froum jest piekna instrukcja jak to zrobic krok po kroku. Zadna wielka filozofia.

Ja ten zabieg GORACO POLECAM.

A sam silnk 2.5 DTI jest jednym z najlepszych diesli jakie sa w OPLU. (zreszta w latach 2002-2003 ten silnik w BMW dostal nagrode najlepszego silnika diesla roku)

takie moje zdanie w temacie
pozdro