

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td
#141
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2010 - 23:26
#142
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2010 - 21:30
#143
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 21:20
No i ma głowice i kolektor w ręku.
1)w kol.ssącym nie ma już blaszek 2,4,5 (5- wpadło pół blaszki, 3-znalazłem w głowicy wraz z oską,2-urwana była ale stanęła w poprzek dziury i ją wyjąłem)
2)Głowica (jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie )2 zawory na 5 celidrze.
3)Celindry wyglądają na nie podrapane (stan gładzi jest jak to mechanik stwierdził ok są jeszcze slady pierwszego szlifu tzn niewiem jak okreslić wszyskie celindry maja takie kreseczki w dwie strony )
4) Tłok 5 widać z góry uszkodzenia nie jest tak ładny i okrągły w środku jak inne tłoki
5) turbina wyjęta nie uszkodzona nie ma luzu na wirniku i łopatki cacy (dałem ją do regeneracji bo już wcześniej widziałem że cieknie olej z niej (za regeneracie koleś z mielca wziął 750 zł akurat był w W-wie i mi ja odeśle po robocie tak ustalił mój mechanik i zapewnił mnie ze go zna

Zniszczenia
Jedna śruba od kolektora wydechowego i jedna sruba w głowicy ukręciła się
Ok koniec na dzisiaj!
Biore się od poniedziałku za jeżdżenie po części i plonowanie głowicy.
P.S
Mam pytania:
Mechanik poradził wymianę termostatu bo jest okazja teraz na wymianę bo rozbierania potem jest okrutne ? (Warto?)
Kupować nowy kolektor ssący ? jak jest szacowana cena (ok. 1400zł)
Wszystkie koszty podam po robocie !
Jak na razie wychodzi(na oko) koło 5000 bez mechanika.
Do zobaczenia (pipszone blaszki są takie małe kurcze kto to wymyślił (dorwał bym helmuta oj dorwał):tank:
#144
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 21:48
Pozdro
#145
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2010 - 23:22
http://bmwfans.info/...uum_controlled/
#146
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2010 - 01:14

#147
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2010 - 07:01
Ja bym kolektor zostawiał stary a przeznaczoną na to kasę wydał na wirusika
dokładnie jak kolega omegarules napisał szkoda zachodu. Ja też miałem dylemat nowy kolektor czy stary bez blaszek. Postanowiłem wstawić stary bez blaszek z opcją że jak będzie lipa to kupuję nowy. Po misiącu jazdy bez blaszek śmiało stwierdzam, że różnica w dynamice jest naprawdę mało wyczuwalna i nie warta 1400zł. A kto wie jakie sa wyroki boskie może i w nowym kolektorze też za jakiś czas by się urwały te zas..r...ne blaszki a tak chociaż w tej kwestii spokój gwarantowany;)
#148
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 23:36
może wstaw sobie kolektor dolotowy już ze wzmocnionymi blaszkami. Koszt około 1400zł w ASO BMW
http://bmwfans.info/...uum_controlled/
cena na dziś w ASO Fus 1952 zł komplet (11 61 7 800 585)
#149
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2010 - 21:18
cena na dziś w ASO Fus 1952 zł komplet (11 61 7 800 585)
to w miarętanio w Szczecinie w ASO Opel Kozłowski za wymianę nowego kolektora z robocizną wołali ok 2500zł.:pokoj:
#150
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:04
to w miarętanio w Szczecinie w ASO Opel Kozłowski za wymianę nowego kolektora z robocizną wołali ok 2500zł.:pokoj:
Bez robocizny Komplet tzn uszczelek i śrub
#151
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2010 - 09:34
Cześć Ludzie Dobrej woli !
No i ma głowice i kolektor w ręku.
1)w kol.ssącym nie ma już blaszek 2,4,5 (5- wpadło pół blaszki, 3-znalazłem w głowicy wraz z oską,2-urwana była ale stanęła w poprzek dziury i ją wyjąłem)
2)Głowica (jeszcze nie wiem ale prawdopodobnie )2 zawory na 5 celidrze.
3)Celindry wyglądają na nie podrapane (stan gładzi jest jak to mechanik stwierdził ok są jeszcze slady pierwszego szlifu tzn niewiem jak okreslić wszyskie celindry maja takie kreseczki w dwie strony )
4) Tłok 5 widać z góry uszkodzenia nie jest tak ładny i okrągły w środku jak inne tłoki
5) turbina wyjęta nie uszkodzona nie ma luzu na wirniku i łopatki cacy (dałem ją do regeneracji bo już wcześniej widziałem że cieknie olej z niej (za regeneracie koleś z mielca wziął 750 zł akurat był w W-wie i mi ja odeśle po robocie tak ustalił mój mechanik i zapewnił mnie ze go zna)
Zniszczenia
Jedna śruba od kolektora wydechowego i jedna sruba w głowicy ukręciła się
Ok koniec na dzisiaj!
Biore się od poniedziałku za jeżdżenie po części i plonowanie głowicy.
P.S
Mam pytania:
Mechanik poradził wymianę termostatu bo jest okazja teraz na wymianę bo rozbierania potem jest okrutne ? (Warto?)
Kupować nowy kolektor ssący ? jak jest szacowana cena (ok. 1400zł)
Wszystkie koszty podam po robocie !
Jak na razie wychodzi(na oko) koło 5000 bez mechanika.
Do zobaczenia (pipszone blaszki są takie małe kurcze kto to wymyślił (dorwał bym helmuta oj dorwał):tank:
Czesc Panowie,
Jestem szczesliwy omega juz jezdzi :bigok:(turbinka gwizdze az milo )
Potem o kosztach bo ark. kalkul. zostal w loptopie ktory tez mi padl (BGA)
bo jak pech to parami

#152
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2010 - 22:32
#153
OFFLINE
#154
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 21:43
#155
OFFLINE
Napisany 27 lutego 2010 - 22:04
Czy ktoś mógłby polecić miejsce w 3miescie, gdzie mozna sprawnie te blaszki usunąć - jeżdżę z nimi już 2 lata i chyba czas na usuniecie ...
odezwij sie do marek_kloss
#156
OFFLINE
Napisany 06 marca 2010 - 08:38
#157
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 08:13
#158
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 11:29
#159
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 11:34
Kupujesz autko, jedziesz do mechaniora wg uznania (lub ich stanu) usuwasz je albo tylko czyścisz i śmigasz dalej. Przy okazji warto odmę wymienić na tą*z E60 i wszystko poczyścić.
Blaszki mają tylko wielkie oczy hehehe
#160
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 13:48
Naprawde pozytywy wynikajace z trzymania blaszek w kolektorze (minimalnie lepsza dynamika do 2000obr) sa naprawde niczym w porownaniu do spokoju jaki sie ma jezdzac bez tych blaszek.
Bez blaszek jezdze od chwili jak kupilem 2.5 DTI zrobilem juz ok 5000km i wszystko super, spie spokojnie wciskam gaz w podloge nie bojac sie ze moze za chwile to sie wlasnie stanie. tym bardziej ze mam 400Nm i 180KM.
Roboty zeby wyciagnac blaszki to dla niesprawnego manualnie czlowieka 5 godzin w swoim garazu/ czy nawet latem na dworze. Na froum jest piekna instrukcja jak to zrobic krok po kroku. Zadna wielka filozofia.
Ja ten zabieg GORACO POLECAM.
A sam silnk 2.5 DTI jest jednym z najlepszych diesli jakie sa w OPLU. (zreszta w latach 2002-2003 ten silnik w BMW dostal nagrode najlepszego silnika diesla roku)
takie moje zdanie w temacie
pozdro