Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2010 - 09:54

za 10 500zł to ja kupie całego anglika i zrobię przekładkę


Na wyspach 2.5DTI nie był dostępny.

1500 zł sprzęgło kompletne


Hehe.. dobre:D 3tys. zł oryginał! Zamienników nie ma, chyba, że kupisz używane, albo od BMW + koło dwumasowe.

#102 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 stycznia 2010 - 11:07

jak Ci biegi ciezej wchodza to pierwsze co bym zrobil to wymienil olej w skrzyni biegow. Znajac zycie to pewnie jest stary jak samochod ;), malo ludzi mysli o wymianach oleju w skrzyni.

ja w skrzyni i dyfrze olej wymieniam co 40tys i jest gites.

Obecnie mrozy tez wplywaja na to ze biegi moga ciezej wchodzic - olej przy tej temp w skrzyni jest gesty jak cholera, a troche trwa zanim sie rozgrzeje, jak masz krotkie przebiegi to moze to jest przyczyna.

pozdro

#103 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 21 stycznia 2010 - 15:05

Masz tą Omegę od nowości? Bo jeśli nie to ja stawiam że ta omega ma przjechane 150 tys. kilometrów ale na wstecznym.
Sciągnij z mechaniorem kolektor bedziesz wiedział że to blachy. Jeśli nie blachy to mogło się naprzykład rozsypać turbo albo lejący wtrysk zniszczył tłok.
Najpierw targaj kolektor potem się zastanawiaj co i jak. Pamiętaj o tym że przy takiej operacji koniecznie trzeba sprawdzić i najczęściej zregenerować wtryskiwacze, koszt 50zł za sprawdzenie 300 za renerecaję od sztuki. Więc dodaj sobie do tej całej kwoty jeszcze 1800 na wszelki wypadek


Pozdro

#104 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 21 stycznia 2010 - 16:05

No to pojechaliście po mnie ! :)
Olej w skrzyni i dyfsze wymieniony około 25k temu !
Jeżdżę nią 2 lata przeglądy mam z ASO i raczej nie był cofany bo dzwoniłem do tego serwisu i pytałem przed zakupem ale wszystko jest możliwe :)
Mam jeszcze jedno pytanko ten silniczek po który chce jechać to jest M57 E60, M57E T4 (7781203.03) NC51
który to jest SN (numer części) na małej naklejce czy na dużej? Nada Sie ten silnik ?
GREKU

#105 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2010 - 18:00

GREKU, cierpliwości i powodzenia w walce;)

przy takiej operacji koniecznie trzeba sprawdzić i najczęściej zregenerować wtryskiwacze, koszt 50zł za sprawdzenie 300 za renerecaję od sztuki. Więc dodaj sobie do tej całej kwoty jeszcze 1800 na wszelki wypadek


Pozdro


KrzysiekM, masz namiar na sprawdzoną firmę "od wtryskiwaczy" z naszej okolicy?
Chętnie skorzystałbym z ich usług.

#106 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 21 stycznia 2010 - 18:16

Podkowiński Bogdan
Kontakt
Nadarzyn, ul. Graniczna 4, tel. 22 7298950

Najlepszy szpenio od wtrysków w mazowieckim. Mogę go szczerze polecić i kolega Barted też jest chyba zadowolony w jego pracy.


Pozdro

#107 OFFLINE   Tomasz Dukat

Tomasz Dukat
  • 13 postów
  • Dołączył: 02-09-2009
  • Skąd: Murowana Gośina k. Poznania

Napisany 21 stycznia 2010 - 19:14

Popieram .doncortino. Idąc za głosem doświadczenia, zaczął bym przede wszystkim od zdiagnozowania przyczyny oraz rozległości (i kosztów) uszkodzeń. Szczerze wątpię czy wymiana silnika będzie tańszym i mniej bezproblemowym rozwiązaniem - tu idziemy już na całość. Zalecam dobrze przemyślaną decyzję. Jeżeli się okaże ze silnik będzie trzeba remontować, ja bym remontował. Co orygnialne to oryginalne. Taką decyzję podjąłem w zeszłym roku w sierpniu i nie żałuję. Wszystko działa jak należy a nawet lepiej niż było. Jeżeli miałbym już coś zmienić w tym co przeszedłem, to napewno nie korzystał bym z ASO. Myślę że warto dać sobie trochę czasu i poszukać dobrą, wiarygodną firmę prywatną która zrobi to samo za pewnie 20-30% taniej. Ci z ASO i tak część prac (regenerację turbiny, czy wtryskiwaczy, czy legalizacje głowicy) zlecają innym zakładom, a swój narzut oczywiście dodają. Niekoniecznie musi to być warsztat specjalizujący się w naprawach opla, w końcu silnik bmw.

#108 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 stycznia 2010 - 19:27

Podkowiński Bogdan
Kontakt
Nadarzyn, ul. Graniczna 4, tel. 22 7298950

Najlepszy szpenio od wtrysków w mazowieckim. Mogę go szczerze polecić i kolega Barted też jest chyba zadowolony w jego pracy.


Pozdro


Dzięki wielkie. Pierwszy przychód w tym roku i wycieczka do Nadarzyna;)

#109 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 stycznia 2010 - 19:56

Podkowiński Bogdan
Kontakt
Nadarzyn, ul. Graniczna 4, tel. 22 7298950

Najlepszy szpenio od wtrysków w mazowieckim. Mogę go szczerze polecić i kolega Barted też jest chyba zadowolony w jego pracy.


Pozdro


Potwierdzam, jest zdecydowanie ok. Ta ul. Graniczna to chyba stary adres. O ile dobrze pamiętam to teraz są na bocznej od Pruszkowskiej zaraz za Chojnackim, ale telefon się zgadza.

Barted

#110 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 21 stycznia 2010 - 20:48

Panowie rozmawiałem z dwoma mechaniorami i usłyszałem koszt samej usługi :
tzn rozebranie i poskładaniem silnika(od kolektora,pokrywa do głowicy oraz jego ustawienie)- krzykną 2500 zł
za samą diagnostykę (tzn jeżeli zrezygnuje z naprawy rozebranie i poskładaniem silnika(od kolektora,pokrywa do głowicy) sprawdzenie jakie są zniszczenia krzykną 1000 zł .
Za swap'a (tzn przemiankę )silników krzykną 2000 zł
TU PROSZĘ O POMOC czy te ceny są rozsądnie ??? Czy PAN Mechanik szuka "frajera" :)

Powrócę do wcześniejszego pytania:
Czy jest ktoś co sie zna na tych silnikach i doradzi jaki mam kupić ten silnik i czy ten M57E T4 NC51 bedzie pasował?
Może ktoś ma taki silnik na zbyciu chętnie odkupie od klubowicza ?
GREKU

#111 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 21 stycznia 2010 - 22:03

Czy jest ktoś co sie zna na tych silnikach i doradzi jaki mam kupić ten silnik i czy ten M57E T4 NC51 bedzie pasował?

O żesz cur...a :szpital:
Najgorsze co może człowieka spotkać to właśnie chyba ta głupia awaria zwłaszcza jeśli ktoś chucha, dmucha, ale nie ściąga kolektora i nie ogląda blaszek (albo ich nie usunie w porę jak niektórzy) - ale cóz stało się i teraz trza Ci jakoś pomóc.

Jak pogmerasz to znajdziesz gdzieś na OKP że jak padł tylko jeden tłok to jakieś 4-5kpln za remont, ale jak już dwa tłoki to i 7kpln może cię skrobnać. Awarię miałeś na biegu jałowym co daje szansę, ze turbina jest ok, ale to tylko szansa a nie pewnik. Jeśli padła do tego turbina to moze być + 1kpln.

Osobiscie kupił bym w takiej sytuacji motor z gwarancją (najlepiej jak by jeszcze przełożyli i uruchomili :p) dlatego, że po takiej awarii nie wiadomo co jeszcze się pod głowicą podziało. Nie wiadomo co z wtryskiwaczami w końcu tam nie ma komory wstepnej tylko wtrysk bezpośredni więc miejsca mało. Skoro pali na 4 to pewnie gniazda zaworowe uszkodzone i być moze coś nie tak z zaworami.

Koncentrując się zatem na samym silniku z E61 - jeśli jest to 525d to silnik (oprócz kilku drobiazgów które i tak musisz wziąć ze swojego) jest identyczny - pogmeraj tutaj http://bmwfans.info/parts/catalog/ i porównaj sobie silnik 525d z Twojego rocznika Omegi z tym z aukcji którą przytaczasz z silnikiemz E61.

Nie wiem na 100%, ale skoro silnik ten sam to i odpowiednie kabelki z właściwymi wtyczkami pod czujniki powinny być takie same i w tym samym miejscu (to też możesz sprawdzić na BMW parts catalogue).
Skoro zatem elektryka zostaje a wymieniasz tylko częsć mechaniczną to w zasadzie teoretycznie powinien najnormalniej odpalić "od strzału" jeśli tylko "nowe serce" jest sprawne.
Powodzenia.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#112 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2010 - 16:24

M57E T4 NC51 bedzie pasował


pierwsze słysze o takim silniku:rolleyes:

Typologia niektórych silników diesla BMW:
M51 (TDS-y)
M57 (525d E39, omega 2.5 DTI, 530d E39, land rover TD6, 330d E46...) -> ten typ Cię inetersuje (common rail I gen.)
M57N (525d E60, 530d E60...)
M57N2 (530d E60LCI...)
N57(525d F10, 530d F10, 330d E91...)

#113 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 24 stycznia 2010 - 21:26

Ja panowie od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem Omegi 2,5 DTI bez tych cholernych blaszek. Otóż moje subiektywne odczucie po przejeżdżeniu soboty i niedzieli jest takie: nie zauważyłem drastycznej różnicy w wartościach eksploatacyjno - użytkowych, spalanie jest takie jak z blaszkami, praca silnika rownież. Jedynie minimalna różnica pracy w zakresie niskich obrotów objawiająca się tym, że ciut mocniej niż przedtem należy wcisnąć pedał gazu, ale do tego już się przyzwyczaiłem. Poza tym Omega ciągnie do przodu jak należy kiedy ją poproszę no i najważniejsza chyba rzecz to świadomość że mogę dowoli naciskać na gaz jednocześnie nie myśląć, czy akurat nie urywa się blaszka:ohyda:...dla zainteresowanych szczerze polecam ten zabieg:up:

#114 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 24 stycznia 2010 - 22:31

Panowie moim skromnym zdaniem i podsumowując temat uważam że:
Blaszki te zostały stworzone w konkretnym celu i powinny być na swoim miejscu ale powinny być:
- zabezpieczone po przez (np.nitowanie i spawanie do ośki)
- Jeżeli Masz nie zabezpieczone oryginalne blaszki zaleceniem jest poprostu co 15K (zależy od stylu jazdy)monitorować te blaszki po przez wyjmowanie i sprawadznie tych pieprzonych blaszek w kolektorze ssącym tak jak pewnie zaleca samo BMW :)

A ja dalej walczę z spustoszeniem w silniku i jak na razie mechanicy wygrywają a ja kasy szukam :( na remont lub na SWAPA)
Kurcze jak tu zaufać tym handlarzom częsci (jeden pisze Panie silnik ma przejechane 30 000 drugi 60 000 a trzeci 90 000 km) a ja tak sie znam na silniku i jego szczegołowej budowie tak jak na kupowaniu kwiatów na rożne okazie :)
GREKU

#115 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 24 stycznia 2010 - 22:45

M57 (525d E39, omega 2.5 DTI, 530d E39, land rover TD6, 330d E46...) -> ten typ Cię inetersuje (common rail I gen.)


Oj chyba nie bardzo..

Z tego co pamiętam to na forum BM-ki nawet powiedzieli Ci (to do kolegi kogut), że jak chcesz swap na 3.0 to dużo pitolenia jest z tym, bo inne podejście pod skrzynie i takie tam.

Więc kolegę interesuje (jeśli nie chce niespodzianek po drodze) silniczek M57 to jedynie od omegi lub BMW 525d (ale tylko z pierwszych lat produkcji z CR1).

#116 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 13:38

Panowie moim skromnym zdaniem i podsumowując temat uważam że:
Blaszki te zostały stworzone w konkretnym celu i powinny być na swoim miejscu ale powinny być:
- zabezpieczone po przez (np.nitowanie i spawanie do ośki)
- Jeżeli Masz nie zabezpieczone oryginalne blaszki zaleceniem jest poprostu co 15K (zależy od stylu jazdy)monitorować te blaszki po przez wyjmowanie i sprawadznie tych pieprzonych blaszek w kolektorze ssącym tak jak pewnie zaleca samo BMW :)


EEEEEE tam. :D(bez obrazy)
Ja już bez tych blaszek ponad 30tkm dmuchnąłem i jestem szczesliwy z tego powodu.
Auto jezdzi jak przedtem.
Rzeczywiscie - subiektywnie max.moment obrotowy przesunął się wyzej w obrotach. Moze to być jednak odczucie zwiazane ze starzeniem sie turbo.
Wielu jest takich co tych blaszek sie pozbyło i nikt na nic nie narzeka.
Co 15tkm kontrolowac blaszki??? Musiałbym 2 razy w roku kolektor sciagac...
Te blaszki to najmniejszy problem. 2-3godziny i po sprawie.
A ryzyko posiadania niebawem (za pare lat) przekroczy wartosc auta :smiech2:

#117 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 14:22

Z tego co pamiętam to na forum BM-ki nawet powiedzieli Ci (to do kolegi kogut), że jak chcesz swap na 3.0 to dużo pitolenia jest z tym, bo inne podejście pod skrzynie i takie tam.


No, ale czy przy wymianie silnika nie ma roboty? ..i nie na forum BMW tylko racingforum.pl, jakiś gamoń zobaczył blok 3.0d od przodu, a 2.5d od tyłu i po tym stwierdził, że sprzęgło i skrzynia nie podejdzie od 2.5d.:D Sprawdzałem wszystko w katalogu internetowym. 3.0d i 2.5d są identyczne! Rożnią się jedynie blokiem (długość skoku tłoka- 2920cm3 zamiast 2498cm3 pojemności), wydajniejsza turbina (GT2556v zamiast 2052v), wtryskiwacze mają inny numer (nie wiem czym się różnią), pompa wtryskowa, wysokiego ciśnienia, miska olejowa, osprzęt (pomijajac wtryski i turbo), sprzeglo itp. są identyczne jak w 2.5d Oczywiście przy takiej przeróbce konienczne byłoby wgranie softu z ECU 530d do ECU omegi.

..a co do blaszek, to u mnie jest duża różnica po ich wywaleniu (do 2250obr./min jest muł, a turbo mam sprawne)

#118 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 stycznia 2010 - 14:27

Co sie zmienilo gdy nie ma sie blaszek to niedlugo sie okaze ;)

W przyszlym tygodniu chip-tuninguje auto wiec wrzuce wykres przed chipem
i bedzie mozna przesledzic krzywa momentu i mocy przed chipem i sie zobaczy jak sie zmienil. na necie znalazlem tez wykres 2.5 DTI serii (byla zdrowa 150.3KM i 304Nm) z blaszkami wiec sie porowna do tego mojego bez blaszek

niestty nie bylem wstanie stwierdzic czy cos sie zmienilo przed i po, bo juz kupilem omege bez blaszek i najlepsze jest to ze wywalili je w aso w holandii, gdzie byl kompletny remont silnika (lacznie z wymiana turbo) bo wpadly dwie blaszki do srodka .

pozdro

#119 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 14:27

przy takiej przeróbce konienczne byłoby wgranie softu z ECU 530d do ECU omegi

Jakby ktoś zmieniał silnik na 3.0, to mogę taki sofcik przegrać do jego sterownika :)

#120 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 25 stycznia 2010 - 14:33

Kogut
A mocowania silnika i cała elektryka pasuje (kostki itp) ?
To co kupić komplet z osprzetem i turbiną i ECU od BMW 530 E60 (a jezeli ECU jest takie same w bydowie to przełożę kosc lub pojade do szpeca i mi odpali na orginalnym ECU)?
OK !
Ja sie boje tylko elektroniki tzn biegania od do mechaniora by odpalił taki silnik elekronicznie :)
Czy to nie za bardzo rezykowne taki SWAP !! (może poslucham sie ciebie i kupie M57 (525d E39, omega 2.5 DTI, 530d E39, land rover TD6, 330d E46...) -> ten typ Cię inetersuje (common rail I gen.)
GREKU