czyli głowica już mogła być ściągana z powodu blaszek skoro trzech Ci brakuje ale to są tylko domysły.Pojazd miał poluzowane śruby od kolektora ( oczym nie zostałem poinformowany przez spredającego)


2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td
#61
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 09:46
#62
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 15:22
ingerencja w silnik..., nawet oma w 2003 już musi mieć coś porobione :-)), wiesz jak już biegasz po prawnikach, to sprzedający pewnie też będzie chciał się zabezpieczyć,
a umowa kupna sprzedaży jest zawsze po stronie sprzedającego,
auto oglądałeś, pewnie jazda próbna była,
albo dogadaj się z gościem, niech ci odda z 2 koła :-))
podtrzymuję to że zaliczyłeś mega pecha...
ale jak coś wywalczysz to daj znać....
#63
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 16:00
i tu niemasz racji bo niekoniecznie musiał być coś robionenawet oma w 2003 już musi mieć coś porobione
#64
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 16:27
i tu niemasz racji bo niekoniecznie musiał być coś robione
Zgoda. Fakt braku 3 blaszek w kloktorze wcale nie znaczy, ze wszystkie 3 poszly w silnik. U mnie przy remoncie wyszlo, ze jedna z blaszek zatrzymala sie w kanale dolotowym jeszcze przed zaworem (jakos tak zakantowala dziwnie), a dopiero druga poszla do srodka.
U kolegi fotbrenda moglo byc podobnie, choc pewnie to malo prawdopodobne Dwie pierwsze blaszki siadly gdzies "po drodze", a trzecia dopiero zrobila szkode.
Sprzedajacy nie mial obowiazku wiedziec o istnieniu tych blaszek i sprzedal auto w dobrej wierze. Jezeli nie bedziesz mial dowodow na to, ze bylo inaczej, to nie widze powodu nekania czlowieka.
Chyba ktos opisal tutaj przypadek jak to jechal do mechanika w celu wywalenia blaszek i blaszka wpadla mu po drodze!
Wawalisz pozostale blaszki, silnik wyremontujesz i bedziesz mial ekstra maszyne. Nos do gory. Oma z tym silnikiem jest tego zdecydowania warta.
Barted
#65
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 17:44
A więc mam już wstępną opinię mechanika i rzeczoznawcy biegłego sądowego:
Mechanik napisał:
Wymieniana przednia szyba na nieoryginalną ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)
Bueheh - to Ci dopiero - że śrubę w kole wymienił też masz być informowany?
Pojazd miał poluzowane śruby od kolektora ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)
Równie dobrze sam mógł się poluzować - ale, oczywiście zakładamy, że jakiś mechanik to robił - i co z tego? Silnik to maszyna, która się psuje, więc mogła być wymieniana uszczelka, wycinane blaszki, remont kapitalny - i o żadnej z tych rzeczy sprzedający nie musiał Cie informować.
Brak śrub od oprzyrządowania ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)
Widziały gały co brały - oglądałeś auto, więc mogłeś spojrzeć czy przy silniku było grzebane czy nie - i wtedy ewentualnie dociekać dlaczego coś było robione - i co za tym idzie zrezygnować z zakupu..
Widoczne ślady ingerencji w silnik zanim trafił do warsztatu ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)
To co - jak kupisz 20 letnie auto (bo przecież procedura kupna-sprzedaży dla takiego starego rupcia nie różni się od sprzedaży 6-letniej omegi) i sprzedawca nie powie Ci, że silnik był remontowany to możesz z tego powodu zwrócić auto albo domagać się zadośćuczynienia w przypadku gdy Ci silnik siądzie?

Ponadto w ogłoszeniu było że auto ma mieć 8 poduszek pow a jest 4
Nie było omegi z tyloma poduszkami - w Twoim interesie było to, żeby to sprawdzić - w papierach auta też pewnie jest, że są 4.
Że ma mieć lampy xenonowe a ma soczewkowe
To samo co wyżej.
Co oczywiście pokrywa się to z tym co napisał rzeczoznawca. Więc teraz jestem lepszej myśli.
Chyba bezpodstawnie. Jak byś do mnie z tym przyszedł to mówiąc szczerze - wyśmiałbym Cię

Owszem - chcesz oddać auto - oddawaj, ale takie jakie było.
...powodzenia
#66
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 19:06
Co do blaszek wy***przać i sie nie zastanawiać.Ja je wywaliłem jakiś czas temu(dzięki poradom kolegów z forum)i tak jak wszyscy którzy to zrobili nie widzę różnicy w pracy silnika(nie kopci nie muli) spalanie również na poziomie sprzed operacji!Omega 2.5 dti 22tysiące,naprawa silnika 10tys,radość z bezstresowej jazdy bezcenne.
Oczywiście życze powodzenia kolego fotbrenda
#67
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 20:54
Zadałem sobie kosztów i fatygi, żeby porozmawiac przez skype ze znajomym z Serwisu BMW w Monachium. Pracuje tam od czasów stanu wojennego, i diesle w/w koncernu ma w cebulce włosowej.
Jego zdanie jest takie:" ktos kto twierdzi że bez blaszek auto jeżdzi tak samo, oznacza że ma gówno nie silnik. Różnica jest i to znaczna. Jesli jest inaczej, przyczyna tkwi głębiej, może w osprzęcie, może w sterowaniu.
On sam kompleksowo wymienia sobie ( i klientom ofkors) profilaktycznie co 120 kkm. Nic nie ma prawa odleciec. Owszem, to jest spotykana dolegliwośc, ale przy bardzo dużym przebiegu. Generalnie krecią robotę odwalają wibracje nakładane na owe blaszki które zwyczajnie odpadają.
Więc zamiast skakac z radości że blaszek nie macie, sprawdzcie ile kosztuje ich wymiana. Niekoniecznie w naszym radosnym kraju.
#68
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 21:05
#69
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 21:15
Więc zamiast skakac z radości że blaszek nie macie, sprawdzcie ile kosztuje ich wymiana. Niekoniecznie w naszym radosnym kraju.
Kurna, to nie mogles spytac znajomego i nam przekazac jak to niesamowicie tanio wychodzi? Numer czesci tych blaszek tez by mogl podac (i wyjasnic dlaczego katalog czesci BMW nie oferuje ich oddzielnie tylko jako zespol z kolektorem za ponad 300eur). I szybko wytlumaczyc czemu E39 w manualu jest bez blaszek fabrycznie, a zapiedala?
Rozumiem, ze przedzwonisz i sie dowiesz. Skypem za darmoche przeciez. Z gory dzieki.
Barted
#70
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 21:36
na temat blaszków.......w ogólnym i laickim psychobelkocie . Podobno pełnią funkcję " przepustnicy" której przeciez w diselu brak. ma to zapewnic natychmiastową dostawę powietrza do silnika w momencie depnięcia pedału gazu. Normalnie podobno jest tak że : Wciskasz gaz, turbina się rozkręca dymając powietrze do kolektora, a to troszkę trwa.Stąd pojęcie Turbodziury. W tym silniku działa to tak że jak turbina zwalnia obroty, to w układzie i tak jest jakies tam cisnienie, a po depnięciu w pedał gazu, blaszki sie uchylają, i powietrze juz jest w cylindrach. To tak ogólnie.
E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.
Czy cena 300 eur to jest za komplet blaszek z kolektorem??????
#71
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 21:55
E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.
Pewnie jest cos z prawdy w tym co mowisz o sposobie dzialnia calego ukladu. Natomiast nie rozumiem jak inaczej mialby byc rozwiazany ten temat w E39, skoro ma to samo turbo i identycznie rozwiazany uklad dolotowy?
Czy cena 300 eur to jest za komplet blaszek z kolektorem??????
Wg http://bmwfans.info/original/ kolektor kosztuje 340e. Blaszek oddzielnie w katalogu brak. BMW Autofus jest tego samego zdania: nowe blaszki tylko w komplecie z kolektorem. Polskiej ceny nie pamietam.
Barted
#72
OFFLINE
Napisany 26 października 2009 - 23:27
Bez robienia w gacie, czy blaszki jeszcze sa czy tez juz nie.
P.S Bladego pojęcia nie mam na temat silnika M 57, bo za wiele przy nim nie dane mi było pogmerac.
#73
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 00:20
na temat blaszków.......w ogólnym i laickim psychobelkocie . Podobno pełnią funkcję " przepustnicy" której przeciez w diselu brak. ma to zapewnic natychmiastową dostawę powietrza do silnika w momencie depnięcia pedału gazu. Normalnie podobno jest tak że : Wciskasz gaz, turbina się rozkręca dymając powietrze do kolektora, a to troszkę trwa.Stąd pojęcie Turbodziury. W tym silniku działa to tak że jak turbina zwalnia obroty, to w układzie i tak jest jakies tam cisnienie, a po depnięciu w pedał gazu, blaszki sie uchylają, i powietrze juz jest w cylindrach. To tak ogólnie.
E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.
Sam to wykminiłeś czy Ci znajomy pracujący w BMW pomógł?

Twoją teorię - bo do prawdy to tego zaliczyć nie można - podważyć można w prosty sposób.. Skoro te blaszki się uchylają i wtedy powietrze jest "od razu" w cylindrze co powoduje likwidację turbodziury to po cholerę blaszki miałyby się zamykać? Przecież lepiej zostawić otwarte i niech to powietrze będzie "szybciej w silniku" cały czas

Pisałem po co są blaszki już kilka razy - na prawdę nie chce mi się pisać po raz kolejny. Dla mnie to temat nie wart ryzyka, jak i 1200 pln na nowy kolektor. Proste?

Na to mi wychodzi, że ów znajomek się nie zna i po prostu chciał zaimponować znajomym z PL swoją pracą i wiedzą

Blaszki są potrzebne - bo tak ten silnik został stworzony (m.in. kolektor), żeby działał poprawnie. Ale bez blaszek działa o jakiś tam ułamek procenta gorzej (o ile w ogóle gorzej) - ale dalej działa.
Tak czy siak - ojca vectra 1.9 cdti 150 km zostaje w tyle za moją omegą (po usunięciu blaszek) i nie ma kilograma sadzy z wydechu - więc dla mnie bomba.
Ale zaraz zaraz... Panowie - przecież nie musi być walki ani sporów czy blaszki muszą być czy nie..
Proponuję - kto się przejmuje blaszkami i chce kupić (lub nie) nowy kolektor, żeby mieć spokój - niech sobie te blaszki na początek wywali, założy kolektor bez blaszek, przejedzie kilka km i zdecyduje czy jest różnica czy nie - jeśli będzie to różnica warta 1200 pln dopłaty za nową część - droga wolna. Jeśli nie - problem z głowy

Sprawa rozwiązana?
#74
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 06:22
to jest taka sama gadka jak o EGR czemu wszyscy zaślepiają a nikt nie kupi nowego. Każdy robi jak chce. Najlepiej by było wziąść sprawne auto z blachami postawić na hamowni zrobić pomiar potem wymontować blachy i znowu pomiar i wszystko było by wiadomo.Skoro kolektor z blaszkami kosztuje 300 pare euro, to tym bardziej nie kumam kolegów. Jakas paranoja. Kupic raz i spokój na 120 kkm. To i tak niska cena świętego spokoju.
Bez robienia w gacie, czy blaszki jeszcze sa czy tez juz nie.
P.S Bladego pojęcia nie mam na temat silnika M 57, bo za wiele przy nim nie dane mi było pogmerac.
#75
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 09:21
#76
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 10:28
bardzo fajny artykuł ale w sumie to jest instrukcja ich demontarzu, ale jest bardzo fajny fragment gdzie pisze ze w 2006 BMW zrobiło mocniejsze klapki oraz ośki o większej średnicy z plastiku, ciekawe czy te też ulatująPolecam lekture (angielski):
http://www.pmwltd.co....wirl_flaps.pdf
Barted
#77
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 12:54
No cóż.. Teraz mamy dwa zdania z serwisów BMW - jedno z artykułu i drugie - całkowicie sprzeczne - od znajomego uszatka - ciekawe kto jest bardziej wiarygodny

Ehh...
#78
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 13:00
Tutaj kolejny tekst (ktos go cytowal na forum bmw-sport.pl wiec nie wiem skad go zaczerpnieto, za co przepraszam autora!):
"Swirl flaps are designed to create swirl or tumble of the air to aid better combustion under light load where soot levels tend to be dominant because of the lack of air, they are also there to help with driveability in low load conditions, they are controlled by a vacuum or solenoid actuator and are closed during light-load operations such as when idling at traffic lights, changing gear and deceleration to maximise combustion efficiency, fuel economy and emissions performance. The flaps are fully open during higher load conditions to maximise volumetric efficiency and power output.(more info below)
Swirl flap control DDE 4.0
The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.
Function.
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
Troubleshooting.
Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.
Effects of faults.
Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.
Electrical swirl flaps DDE5.0/DDE6.3
The adjustable swirl flaps are located in the tangential channels of the intake system and are opened and closed according to the operating status of the engine. The swirl flaps are closed under the following conditions:
* at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)
The swirl flaps generally open when
* the coolant temperature < 14 °C OR
* the amount of fuel > 24 mg OR
* engine speed > 2250 rpm OR
* the intake temperature < -5 °C.
Function.
In the case of the M57 TU with exhaust emission stage EURO 4 and the M67 TU, an electric motor activates the control rod to close the swirl flaps, the swirl flaps are sealed when closed in the tangential ducts with rubber gaskets. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
Effects of faults.
If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.
With no Vacuum applied the flaps are open, so if the vacuum system / solenoid fails the flaps are open.
Swirl flap failure.
Swirl flap failure being reported on BMW diesel engines including later models, less than 10000 miles reported. "
Mysle, ze to raz na zawsze odpowiada na pytanie: "po co klapki i co bedzie bez nich?". Tlumaczenie tutaj:http://www.bmw-sport...er=asc&start=40
Pozdrawiam
Barted
#79
OFFLINE
Napisany 27 października 2009 - 13:26

I tak jak pisał omegarules, kto chce to niech kupi sobie nowy kolektor a kto nie to niech usunie blaszki.
Pozdrawiam
#80
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2009 - 23:01