Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 09:46

Pojazd miał poluzowane śruby od kolektora ( oczym nie zostałem poinformowany przez spredającego)

czyli głowica już mogła być ściągana z powodu blaszek skoro trzech Ci brakuje ale to są tylko domysły.

#62 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 października 2009 - 15:22

ale ewidentnie szukasz dziury w całym
ingerencja w silnik..., nawet oma w 2003 już musi mieć coś porobione :-)), wiesz jak już biegasz po prawnikach, to sprzedający pewnie też będzie chciał się zabezpieczyć,
a umowa kupna sprzedaży jest zawsze po stronie sprzedającego,
auto oglądałeś, pewnie jazda próbna była,
albo dogadaj się z gościem, niech ci odda z 2 koła :-))
podtrzymuję to że zaliczyłeś mega pecha...
ale jak coś wywalczysz to daj znać....
Kuba

#63 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2009 - 16:00

nawet oma w 2003 już musi mieć coś porobione

i tu niemasz racji bo niekoniecznie musiał być coś robione

#64 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 października 2009 - 16:27

i tu niemasz racji bo niekoniecznie musiał być coś robione


Zgoda. Fakt braku 3 blaszek w kloktorze wcale nie znaczy, ze wszystkie 3 poszly w silnik. U mnie przy remoncie wyszlo, ze jedna z blaszek zatrzymala sie w kanale dolotowym jeszcze przed zaworem (jakos tak zakantowala dziwnie), a dopiero druga poszla do srodka.

U kolegi fotbrenda moglo byc podobnie, choc pewnie to malo prawdopodobne Dwie pierwsze blaszki siadly gdzies "po drodze", a trzecia dopiero zrobila szkode.

Sprzedajacy nie mial obowiazku wiedziec o istnieniu tych blaszek i sprzedal auto w dobrej wierze. Jezeli nie bedziesz mial dowodow na to, ze bylo inaczej, to nie widze powodu nekania czlowieka.
Chyba ktos opisal tutaj przypadek jak to jechal do mechanika w celu wywalenia blaszek i blaszka wpadla mu po drodze!

Wawalisz pozostale blaszki, silnik wyremontujesz i bedziesz mial ekstra maszyne. Nos do gory. Oma z tym silnikiem jest tego zdecydowania warta.

Barted

#65 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 26 października 2009 - 17:44

A więc mam już wstępną opinię mechanika i rzeczoznawcy biegłego sądowego:
Mechanik napisał:
Wymieniana przednia szyba na nieoryginalną ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)


Bueheh - to Ci dopiero - że śrubę w kole wymienił też masz być informowany?

Pojazd miał poluzowane śruby od kolektora ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)


Równie dobrze sam mógł się poluzować - ale, oczywiście zakładamy, że jakiś mechanik to robił - i co z tego? Silnik to maszyna, która się psuje, więc mogła być wymieniana uszczelka, wycinane blaszki, remont kapitalny - i o żadnej z tych rzeczy sprzedający nie musiał Cie informować.

Brak śrub od oprzyrządowania ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)


Widziały gały co brały - oglądałeś auto, więc mogłeś spojrzeć czy przy silniku było grzebane czy nie - i wtedy ewentualnie dociekać dlaczego coś było robione - i co za tym idzie zrezygnować z zakupu..

Widoczne ślady ingerencji w silnik zanim trafił do warsztatu ( oczym nie zostałem poinformowany przez sprzedającego)


To co - jak kupisz 20 letnie auto (bo przecież procedura kupna-sprzedaży dla takiego starego rupcia nie różni się od sprzedaży 6-letniej omegi) i sprzedawca nie powie Ci, że silnik był remontowany to możesz z tego powodu zwrócić auto albo domagać się zadośćuczynienia w przypadku gdy Ci silnik siądzie? :D

Ponadto w ogłoszeniu było że auto ma mieć 8 poduszek pow a jest 4


Nie było omegi z tyloma poduszkami - w Twoim interesie było to, żeby to sprawdzić - w papierach auta też pewnie jest, że są 4.

Że ma mieć lampy xenonowe a ma soczewkowe


To samo co wyżej.

Co oczywiście pokrywa się to z tym co napisał rzeczoznawca. Więc teraz jestem lepszej myśli.


Chyba bezpodstawnie. Jak byś do mnie z tym przyszedł to mówiąc szczerze - wyśmiałbym Cię :) Tym bardziej, jeśli nie byłbym pierwszym właścicielem auta - padł by tekst "Panie - nie wiem co tam wcześniej było robione, ja nic nie robiłem" i pozamiatane.

Owszem - chcesz oddać auto - oddawaj, ale takie jakie było.

...powodzenia

#66 OFFLINE   mawrowicz

mawrowicz
  • 26 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 26 października 2009 - 19:06

kolego fotbrenda szczerze współczuje historii jaka Cię spotkała,ale obawiam się że omegarules nie poraz pierwszy ma racje w stu procentach.Moim skromnym zdaniem podaruj sobie tego prawnika a tą kase zainwestuj w naprawę albo drugi silnik(na allegro jest już w czym wybierać).Sumy 8 -10 tys są troche na wyrost aczkolwiek nie twierdzę że się nie da tyle wydać.

Co do blaszek wy***przać i sie nie zastanawiać.Ja je wywaliłem jakiś czas temu(dzięki poradom kolegów z forum)i tak jak wszyscy którzy to zrobili nie widzę różnicy w pracy silnika(nie kopci nie muli) spalanie również na poziomie sprzed operacji!Omega 2.5 dti 22tysiące,naprawa silnika 10tys,radość z bezstresowej jazdy bezcenne.

Oczywiście życze powodzenia kolego fotbrenda

#67 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 26 października 2009 - 20:54

Wiecie co????, jak tak czytam o tych pieprzonych blaszkach, to sie zastanawiam, kiedy w cholere wywalicie turbiny i ASB. Zanim sie popsują.

Zadałem sobie kosztów i fatygi, żeby porozmawiac przez skype ze znajomym z Serwisu BMW w Monachium. Pracuje tam od czasów stanu wojennego, i diesle w/w koncernu ma w cebulce włosowej.

Jego zdanie jest takie:" ktos kto twierdzi że bez blaszek auto jeżdzi tak samo, oznacza że ma gówno nie silnik. Różnica jest i to znaczna. Jesli jest inaczej, przyczyna tkwi głębiej, może w osprzęcie, może w sterowaniu.

On sam kompleksowo wymienia sobie ( i klientom ofkors) profilaktycznie co 120 kkm. Nic nie ma prawa odleciec. Owszem, to jest spotykana dolegliwośc, ale przy bardzo dużym przebiegu. Generalnie krecią robotę odwalają wibracje nakładane na owe blaszki które zwyczajnie odpadają.

Więc zamiast skakac z radości że blaszek nie macie, sprawdzcie ile kosztuje ich wymiana. Niekoniecznie w naszym radosnym kraju.

#68 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 26 października 2009 - 21:05

panowie nie dobijajcie kolegi fotbrenda i tak ma już pewnie pełną głowę od tego wszystkiego. Jak ma możliwość to niech załatwia również temat na drodze cywilno - prawnej. Handlarz, który sprzedał mu samochód na pewno wiedział, ze sprzedaje bubla. To w Polsce normalne zjawisko, że sprowadza się auto w byle jakim stanie odpicowuje, zeby samochód przejechał jeszcze kilaset kilometrów i śmiało można wystawić w otomoto z bujnym opisem "oh i ah" od starszego pana itd. itp. a wiadomo nikt nie jest alfą i omegą i nie jest w stanie wychwycić wszystkich mankamentów a tym bardziej urywających się blaszek w kolektorze. Ponadto podczas kupna często góre biorą emocje co też jest nie korzyste dla kupującego. To nie jest pekniety zderzak, dziurawa chłodniczka, czy inna ch...j dupka tylko poważna awaria. Dopóki istnieje instytucja rękojmi niech próbuje zeby nawetv w przypadku negatywnego zakończenia sprawy miał czyste sumienie. Trzymam kciuki;)

#69 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 października 2009 - 21:15

Więc zamiast skakac z radości że blaszek nie macie, sprawdzcie ile kosztuje ich wymiana. Niekoniecznie w naszym radosnym kraju.


Kurna, to nie mogles spytac znajomego i nam przekazac jak to niesamowicie tanio wychodzi? Numer czesci tych blaszek tez by mogl podac (i wyjasnic dlaczego katalog czesci BMW nie oferuje ich oddzielnie tylko jako zespol z kolektorem za ponad 300eur). I szybko wytlumaczyc czemu E39 w manualu jest bez blaszek fabrycznie, a zapiedala?

Rozumiem, ze przedzwonisz i sie dowiesz. Skypem za darmoche przeciez. Z gory dzieki.

Barted

#70 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 26 października 2009 - 21:36

Nie mam za darmochę, tylko kosztem pieprzonego transferu w blueconnect.

na temat blaszków.......w ogólnym i laickim psychobelkocie . Podobno pełnią funkcję " przepustnicy" której przeciez w diselu brak. ma to zapewnic natychmiastową dostawę powietrza do silnika w momencie depnięcia pedału gazu. Normalnie podobno jest tak że : Wciskasz gaz, turbina się rozkręca dymając powietrze do kolektora, a to troszkę trwa.Stąd pojęcie Turbodziury. W tym silniku działa to tak że jak turbina zwalnia obroty, to w układzie i tak jest jakies tam cisnienie, a po depnięciu w pedał gazu, blaszki sie uchylają, i powietrze juz jest w cylindrach. To tak ogólnie.

E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.

Czy cena 300 eur to jest za komplet blaszek z kolektorem??????

#71 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 października 2009 - 21:55

E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.


Pewnie jest cos z prawdy w tym co mowisz o sposobie dzialnia calego ukladu. Natomiast nie rozumiem jak inaczej mialby byc rozwiazany ten temat w E39, skoro ma to samo turbo i identycznie rozwiazany uklad dolotowy?

Czy cena 300 eur to jest za komplet blaszek z kolektorem??????


Wg http://bmwfans.info/original/ kolektor kosztuje 340e. Blaszek oddzielnie w katalogu brak. BMW Autofus jest tego samego zdania: nowe blaszki tylko w komplecie z kolektorem. Polskiej ceny nie pamietam.

Barted

#72 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 26 października 2009 - 23:27

Skoro kolektor z blaszkami kosztuje 300 pare euro, to tym bardziej nie kumam kolegów. Jakas paranoja. Kupic raz i spokój na 120 kkm. To i tak niska cena świętego spokoju.

Bez robienia w gacie, czy blaszki jeszcze sa czy tez juz nie.

P.S Bladego pojęcia nie mam na temat silnika M 57, bo za wiele przy nim nie dane mi było pogmerac.

#73 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 27 października 2009 - 00:20

na temat blaszków.......w ogólnym i laickim psychobelkocie . Podobno pełnią funkcję " przepustnicy" której przeciez w diselu brak. ma to zapewnic natychmiastową dostawę powietrza do silnika w momencie depnięcia pedału gazu. Normalnie podobno jest tak że : Wciskasz gaz, turbina się rozkręca dymając powietrze do kolektora, a to troszkę trwa.Stąd pojęcie Turbodziury. W tym silniku działa to tak że jak turbina zwalnia obroty, to w układzie i tak jest jakies tam cisnienie, a po depnięciu w pedał gazu, blaszki sie uchylają, i powietrze juz jest w cylindrach. To tak ogólnie.

E-39 ma nieco inne rozwiazany problem turbodziury.Nawet nie wiem jak.


Sam to wykminiłeś czy Ci znajomy pracujący w BMW pomógł? :o

Twoją teorię - bo do prawdy to tego zaliczyć nie można - podważyć można w prosty sposób.. Skoro te blaszki się uchylają i wtedy powietrze jest "od razu" w cylindrze co powoduje likwidację turbodziury to po cholerę blaszki miałyby się zamykać? Przecież lepiej zostawić otwarte i niech to powietrze będzie "szybciej w silniku" cały czas :D

Pisałem po co są blaszki już kilka razy - na prawdę nie chce mi się pisać po raz kolejny. Dla mnie to temat nie wart ryzyka, jak i 1200 pln na nowy kolektor. Proste? :)

Na to mi wychodzi, że ów znajomek się nie zna i po prostu chciał zaimponować znajomym z PL swoją pracą i wiedzą :p

Blaszki są potrzebne - bo tak ten silnik został stworzony (m.in. kolektor), żeby działał poprawnie. Ale bez blaszek działa o jakiś tam ułamek procenta gorzej (o ile w ogóle gorzej) - ale dalej działa.

Tak czy siak - ojca vectra 1.9 cdti 150 km zostaje w tyle za moją omegą (po usunięciu blaszek) i nie ma kilograma sadzy z wydechu - więc dla mnie bomba.

Ale zaraz zaraz... Panowie - przecież nie musi być walki ani sporów czy blaszki muszą być czy nie..

Proponuję - kto się przejmuje blaszkami i chce kupić (lub nie) nowy kolektor, żeby mieć spokój - niech sobie te blaszki na początek wywali, założy kolektor bez blaszek, przejedzie kilka km i zdecyduje czy jest różnica czy nie - jeśli będzie to różnica warta 1200 pln dopłaty za nową część - droga wolna. Jeśli nie - problem z głowy :)

Sprawa rozwiązana?

#74 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 06:22

Skoro kolektor z blaszkami kosztuje 300 pare euro, to tym bardziej nie kumam kolegów. Jakas paranoja. Kupic raz i spokój na 120 kkm. To i tak niska cena świętego spokoju.

Bez robienia w gacie, czy blaszki jeszcze sa czy tez juz nie.

P.S Bladego pojęcia nie mam na temat silnika M 57, bo za wiele przy nim nie dane mi było pogmerac.

to jest taka sama gadka jak o EGR czemu wszyscy zaślepiają a nikt nie kupi nowego. Każdy robi jak chce. Najlepiej by było wziąść sprawne auto z blachami postawić na hamowni zrobić pomiar potem wymontować blachy i znowu pomiar i wszystko było by wiadomo.

#75 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2009 - 09:21

Polecam lekture (angielski):
http://www.pmwltd.co...swirl_flaps.pdf

Barted

#76 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2009 - 10:28

Polecam lekture (angielski):
http://www.pmwltd.co....wirl_flaps.pdf

Barted

bardzo fajny artykuł ale w sumie to jest instrukcja ich demontarzu, ale jest bardzo fajny fragment gdzie pisze ze w 2006 BMW zrobiło mocniejsze klapki oraz ośki o większej średnicy z plastiku, ciekawe czy te też ulatują

#77 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 27 października 2009 - 12:54

Najciekawsze według mnie to to, że PMW (BMW?) udostępnia aluminiowe wstawki pomocne przy wywalaniu klapek..

No cóż.. Teraz mamy dwa zdania z serwisów BMW - jedno z artykułu i drugie - całkowicie sprzeczne - od znajomego uszatka - ciekawe kto jest bardziej wiarygodny :cool:

Ehh...

#78 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 października 2009 - 13:00

Ten artykul to nie jest oczywiscie stanowisko autoryzowanego serwisu BMW, tylko gosci ktorzy znaja temat. PMW (jak dobrze rozumiem) to firma, ktora oferuje akcesoryjne zatyczki do zamontowania w miejsce mechanizmu klapek.

Tutaj kolejny tekst (ktos go cytowal na forum bmw-sport.pl wiec nie wiem skad go zaczerpnieto, za co przepraszam autora!):
"Swirl flaps are designed to create swirl or tumble of the air to aid better combustion under light load where soot levels tend to be dominant because of the lack of air, they are also there to help with driveability in low load conditions, they are controlled by a vacuum or solenoid actuator and are closed during light-load operations such as when idling at traffic lights, changing gear and deceleration to maximise combustion efficiency, fuel economy and emissions performance. The flaps are fully open during higher load conditions to maximise volumetric efficiency and power output.(more info below)
Swirl flap control DDE 4.0
The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.
Function.
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
Troubleshooting.
Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.
Effects of faults.
Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.

Electrical swirl flaps DDE5.0/DDE6.3
The adjustable swirl flaps are located in the tangential channels of the intake system and are opened and closed according to the operating status of the engine. The swirl flaps are closed under the following conditions:

* at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)

The swirl flaps generally open when

* the coolant temperature < 14 °C OR

* the amount of fuel > 24 mg OR

* engine speed > 2250 rpm OR

* the intake temperature < -5 °C.

Function.
In the case of the M57 TU with exhaust emission stage EURO 4 and the M67 TU, an electric motor activates the control rod to close the swirl flaps, the swirl flaps are sealed when closed in the tangential ducts with rubber gaskets. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.
Effects of faults.
If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.
With no Vacuum applied the flaps are open, so if the vacuum system / solenoid fails the flaps are open.
Swirl flap failure.
Swirl flap failure being reported on BMW diesel engines including later models, less than 10000 miles reported. "


Mysle, ze to raz na zawsze odpowiada na pytanie: "po co klapki i co bedzie bez nich?". Tlumaczenie tutaj:http://www.bmw-sport...er=asc&start=40

Pozdrawiam
Barted

#79 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 października 2009 - 13:26

heh... pisałem o tym juz dwa lata temu :) ale jak widać zawsze ktoś dopowie jakieś niestworzone historie. Brawo Barted, może to wkońcu utnie te gadki.
I tak jak pisał omegarules, kto chce to niech kupi sobie nowy kolektor a kto nie to niech usunie blaszki.

Pozdrawiam

#80 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 listopada 2009 - 23:01

Będąc przestraszony awariami silników po wpadnięciu blaszek postanowiłem do nich zajrzeć po1,5 roku i 4O tyś km. Blaszki były w stanie idealnym przebieg 17O raczej prawdziwy, troche z zabrudzone, pomimo to zdecydowałem aby je usunąć. wymieniłem uszczelki pod kolektorem,wyczyszczono EGR, nowe pudełko i filrt odmy.sprawdzenie świec żarowych. wykonane w profesjonalnym warsztacie, Bez blaszek odczuwam lepsze przyspieszenie z każdych obrotów,pozatym silnik i ASB chodzi idealnie tak jak dotąd ,spalanie muszę obserwować ale róznicy chyba nie ma . Spokój BEZCENNY !