Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2009 - 16:56

ja tez usunalem i tez mam takie same odczucia jak STARY49 lepsze przyspieszenie od dolnych obrotow ogolnie wszystko ok spalanie takie same manual
Pozdrawiam

#82 OFFLINE   chojny

chojny
  • 26 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 listopada 2009 - 21:23

Witam

Ja tych blaszek sie nie pozbyłem jak na razie, ale za to właśnie wymieniłem filtr powietrza i moje subiektywne odczucie jest takie, że auto jest zrywniejsze na wolnych obrotach. Turbina zdaje się łatwiej wkręcać przy czystym filtrze. koszt bardzo mały 25zł AP 129 filtron. POLECAM SPRAWDZIC FILTR!!!

#83 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 stycznia 2010 - 20:20

WItam

Ja jestem posiadaczem oemgi 2.5 DTI od 2 tygodniu, (wczesniej mialem 2.5 TD)

Do auta razem z wszystkimi dokumentami dostalem oryginalne faktury wielkiego remontu ktory mial ten silnik w 2006 roku w holandii (auto z tamtad pochodzi)

Otoz przy stanie 156.000km blaszki sie urwaly na 3i 5 cylindrze i oczywiscie zrobily spustoszenie w silniku wraz z turbina. Wlasciciel oddal auto do ASO w Eindhoven (miasto w Holandii) i faktura opiewa na kwote 6500 euro - wow !!!!!!!

Caly nowy dol silnika (blok) z tlokami / korbami/ walem / panewkami itp itd + nowa turbina i oczywiscie robocizna.

Obecnie mam 190.000km wiec jak by 34.000km na nowym silniku, ale pomyslalem ze wywale te blaszki, pomimio ze pewnie zalozyli nowe i wszystko jest z nimi ok.

Jak sie okazalo juz ich nie mialem, zalozyli nawet takie ladne profesjonalnie wytoczone w aluminim zaslepki w miejsce oryginalnych co trzymaja blaszki. - Pewnie aso zoriblo to na prosbe wlasciciela albo sami poszli po rozum do glowy ;)

Generalnie spie spokojnie ;)

#84 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 19 stycznia 2010 - 17:26

Witam!
w listopadzie sprawdzałem stan blaszek w mojej Omci i wszystko było na swoim miejscu postanowiłem je zostawić. W między czasie Omega przy rozgraznym silniku zaczęła ciężko palić. Dałem do sprawdzenia mechanikowi, ktory potwierdził moje pdejrzenia co do lejacego wtrysku (a dokładnie dwóch wtryskiwaczy). Po ściągnięciu kolektora ssącego mechanik zadzwonił z informacją, ze dwie blaszki na 2 i 4 kanale się urwały(nogi mi zdrętwiały) całe szczęście nie wessało ich do silnika tylko naderwały się na mocowaniach i nie narobiły syfu w silniku. Na dniach wywalam je w cholerę...jak że się cieszę, ze wtryskiwacz zaczął lać i mechanik zdemontował kolektor. Myslę, ze jeszcze jedna przejażdżka z pedałem troche mocniej wciśniętym w podłoge i wył bym do księżyca...alleluja!!!!!:jump:

#85 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 20 stycznia 2010 - 00:30

A ja regularnie raz do roku grzebę przy silniku bo to poprostu uwielbiam w Omedze robić :jump: i przy tej okazji sprawdzam to i owo - w każdym razie ostatnio kontrola blaszek nie wykazała żadnego luzu ani pęknieć (torksy dokręcałem i rozklepałem ich końcówki w gwintem już dawno temu i od 20kkm nic się nie dzieje).
"Pedał w podłogę" i byle do następnego przeglądu :tank:

Oma ma już nalatane 180kkm
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#86 OFFLINE   Tomasz Dukat

Tomasz Dukat
  • 13 postów
  • Dołączył: 02-09-2009
  • Skąd: Murowana Gośina k. Poznania

Napisany 20 stycznia 2010 - 10:30

Witam wszystkich,
od września 2009 minęło już trochę czasu i ok 6000km także myślę ze czas najwyższy napisać jak się sprawdza moja Łamaga 2,5DTI automat ‘02, po wrześniowym mega remoncie u Niedbały w ASO w Poznaniu. Opisałem kilka swoich spostrzeżeń w tym temacie 03-10-2009, teraz mogę zweryfikować co było prawdą, a co nie. Od razu zaznaczam że silnik był przed remontem i teraz po remoncie jest w idealnym stanie a ‘jedyne’ co mu się przytrafiło to zassanie klapki kolektora na 6 cylindrze i to już w ASO w trakcie ich 'testów'.
A więc tak:
1. co do straty mocy na dolnych obrotach po usunięciu blaszek - PRAWDA, ALE! Zaraz po remoncie. Po kilkuset kilometrach przestałem to już tak dotkliwie odczuwać. Przyzwyczaiłem się? bo auto jakimś cudem zaczęło reagować od niskich obrotów spontaniczniej, normalniej (powyżej ok 2000obr. zawsze było dobrze). Bardzo mnie to zdziwiło. Przy wizycie kontrolnej kerownik serwisu stwierdził ze to normalne, silnik poprostu po remoncie jak to określił się 'ułożył' a komputer do pracy silnika się 'dopasował' i 'skorygował'. Reasumując, setkę mierzyłem i ma teraz ok 1sek więcej niż podaje producent czyli temat nie warty dyskusji.

2. co do wzrostu spalania po usunięciu blaszek - NIEPRAWDA! To ucieszyło mnie najbardziej  Zaraz po remocie rzeczywiście wskazania komputera pokazywały na większe spalanie co po kilku bakach się zmieniło i na dzień dzisiajeszy spalanie jest takie samo jak przed remontem a mamy przecież zimę. Komputer pokazuje takie średnie spalanie i kilometrówka którą rozpisuje również (auto jezdzi w firmie). Coś czuję ze latem będzie nawet niższe niż zeszłego lata, ale to raczej nie z powodu braku klapek, tylko z racji szlifowania cylindrów, legalizacji głowicy, regeneracji wtryskiwaczy i turbiny. A więc z całą pewnością mogę stwierdzić, ze w mojej omedze po wyciągnięciu klapek, spalanie nie wzrosło.

Na zimę wymieniłem jeszcze tylko akumulator (stary był od nowości, miał 7lat!) na w miarę porządny (centra futura, 590zł + woda destylowana gratis - nie wiem po co? Do żelazka chyba) i auto obecnie po 3 dniach bez ruszania, przy temp. - 17stop C, odpala na dotyk i pracuje od rasu idealnie równo. Radość przy tym moja niesłychana! =D bo tak nie było nigdy zimą.

Teraz powiem tak: czy warto usunąć blaszki? W A R T O!
Chociażby zeby móc sobie bez obaw podriftować do woli z kumplami, korzystając z zaśnieżonych dróg i parkingów :D
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i wszystkiego Omegowego w Nowym Roku!

Aha, gdyby ktoś miał na sprzedaż spryskiwacz reflektora prawego (strona pasażera) do C proszę o info dukat@wbros.pl

#87 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2010 - 11:10

a komputer do pracy silnika się 'dopasował' i 'skorygował'. Reasumując, setkę mierzyłem i ma teraz ok 1sek więcej niż podaje producent czyli temat nie warty dyskusji.

Tak Ci powiedzieli w serwisie? Ooo... Te kompy nie mają adaptowanych map jak to jest w przypadku benzyniaków. Mają stałe mapy i stosowane są odpowiednio do warunków.

na w miarę porządny (centra futura, 590zł + woda destylowana gratis

Te 590 chyba za wodę :) Kurcze drogo, drogo jak nie wiem, dla mnie za Centrę którą właśnie kupilem 315 było dużo, a też nie ma małej pojemności i ma dobry prąd rozruchowy.

Teraz powiem tak: czy warto usunąć blaszki? W A R T O!

Warto, warto :)
Mam numer który miałem Panu załatwić, natłok spraw i tak wyszło, że dopiero teraz.

#88 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 20 stycznia 2010 - 13:50

Ja też już od jakiegoś czasu jeżdżę z usuniętymi blaszkami, tyle że chyba w inny sposób niż Wy to zrobiliscie. A mianowicie cały mechanizm pozostał nieruszony jedynie same blaszki zostały odkręcone od ich osi. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

#89 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 15:00

Ja też już od jakiegoś czasu jeżdżę z usuniętymi blaszkami, tyle że chyba w inny sposób niż Wy to zrobiliscie. A mianowicie cały mechanizm pozostał nieruszony jedynie same blaszki zostały odkręcone od ich osi. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

ja tak jeżdże od ponad roku i jest OK

#90 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 20 stycznia 2010 - 15:22

Witam Wszystkich!
No właśnie wczoraj tzn 19.01.2010 o godz.16:30 na rogu Wilanowskiej i Sobieskiego (W-WA) na swiatłach stałem (nie wściekałem się !) i nastąpiła ta katastrofa ! (przygasł zadzwoniło i Koniec silnik chodzi chyba tylko na 4 garach.
Pieprzone blaszki i tyle wam powiem (Ale lipa ! i to BMW tiaaaaa! )
Dziś spałem tylko 2 godziny i poczytałem sobie tu na OKP forum o tych blaszkach i "rozpłakałem się " jaki jestem Głupi dbałem i chuchałem serwisy co 10k- 12k (magnatec 5w40) !
PANOWIE KRÓTKIE PYTANIE OD E61 kupić ten silnik http://moto.allegro....ja.html#gallery
i nie bawić się w remont starego ?
Co potrzebuję by zagrał ten silnik od BMW 530d sterowniki (tzn ECU(komp) !)też kupić od tej BMW ?(czy warto ??)

Gdybym bym zdecydował o remoncje moje ukochanej OMCI SPORT (pakiet Irmscher)
Tak ogólnie pytam co kupić do remontu juz na starcje !! Kolektor i poktywę ?
Może ktoś tu sie orientuję ile kosztuje (od - do) :
zdjęcie głowicy ?-
Planowanie głowicy ?-
Sprawdzenie zaworów?-
Koszt zaworów?-
Koszt klawiatury (młoteczka)?-
ile kosztuje przełożenie silnika ?
Pomóżcie
Z góry DUŻE THX
GREKU

#91 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2010 - 16:04

Może ktoś tu sie orientuję ile kosztuje (od - do) :

Koło 8k zł za całość. Tomasz Dukat ma zestawienie ile co kosztuje w ASO, bo niedawno to robił. Napisz do niego na PW.

#92 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 stycznia 2010 - 19:58

Greku : bardzo wspolczuje

Co do silnika z e60 3.0d - nie wiem jak jest z mocowaniem poduszek silnikowych czy bedzie to pasowalo, wedlug mnie powinno, ale moge sie mylic. komputer jednak uwazam ze powinien byc od silnika 3.0. Oznaczenie silnikow niby to samo m57n 25/30

Silnik 2.5 DTI w naszych omegach to silnik BMW ale z modelu BMW e39, wiec moze takiego szukaj E39 525d M57N25 wtedy na pewno wszystko bedzie pasowac

pozdro

#93 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 21:16

BMW ale z modelu BMW e39, wiec moze takiego szukaj E39 525d M57N25

miska olejowa jest inna w omedze niz w bmw i ten silnik co podales jest nowszy musi szukac M57D25

#94 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2010 - 21:41

PANOWIE KRÓTKIE PYTANIE OD E61 kupić ten silnik http://moto.allegro.....a.html#gallery
i nie bawić się w remont starego ?
Co potrzebuję by zagrał ten silnik od BMW 530d sterowniki (tzn ECU(komp) !)też kupić od tej BMW ?(czy warto )


Jeżeli już myślisz o swapie, to najrozsądniejszym i najtańszym rozwiązaniem, będzie zakup kpl. bloku z korbami i tłokami od 530d E39 (M57), turbiny, wtryskiwaczy i oczywiście zmiana softu ECU. Ewentualnie możesz jeszcze wstawić kpl. sprzęgło i koło dwumasowe z BMW (raz, że jest mocniejsze, a dwa, że są dostępne zamienniki, a do omegi tylko oryginalne), chociaż zwykłe też wytrzyma.
Co do kolektora ssącego, to albo kupujesz nowy, albo wywalasz blaszki. Kolektor, głowica, skrzynia i reszta podzespołów jest komatybilna (taka sama) z 3.0d. Możesz sprawdzić w katalogu BMW.

#95 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 20 stycznia 2010 - 21:55

ja też wywala same blaszki mchniz pozostaje na swoim miejscu nie ma chyba sensu go ruszać nie powiniem w niczym przeszkadzać.

#96 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 stycznia 2010 - 22:47

ja bym nie panikował i zanim podjął pochopne kroki zajrzałbym do silnika - może uda się go w prosty sposób uratować, może to nie blaszka tylko jakaś inna prozaiczna przyczyna? A nawet jeśli blaszka - może nie narobiła wielkich szkód

#97 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 20 stycznia 2010 - 23:12

taki scenariusz byłby zapewne najpięjszy, niemniej jednak z opisanego przebiegu sytuacji w 90% stawiam na urwanie się blaszek i spowodowanie sporego zamieszania w cylindrach a może i głowicy oraz turbosprężarki...no chyba, ze kolega tych cholernych blaszek wczesniej już nie miał, bo w sumie nie napisał czy wcześniej kontrolował ich stan. Nie mniej jednak na urwanych blaszkach świat się nie kończy będzie well;)

#98 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 21 stycznia 2010 - 08:00

Dzięki Panowie za otuche !
Jak narazie auto stoi u znajomego mechanika (2 kanały) który jak narazie nie chce sie do tego mieszać bo woli w tym czasie przyjąć innych 10 klientów po 500 (tydzień roboty nie wyjęty) .Co do pieprzonych blaszek jeszcze nie wiem czy były i jakie spustoszenie poczyniły Napiszę co i jak A.S.A.P.
Czyli rozumie że kupić ewent silnik od E39 o oznaczeniu M57D25 oraz pokrywe a kolektor zostawić ?
Trzymajcie kciuki idę walczyć

Panowie jak sprawdzić rok produkcji silnika jeżeli jest już wyjęty z komory silnikowej?
Czy warato przy okazji jeszcze zrobić sprzegło i turbine ?
Moja Omcie na 150k przebiegu
GREKU

#99 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2010 - 09:09

Czy warato przy okazji jeszcze zrobić sprzegło

Jeśli się ślizga, to owszem.

turbine

Jak poszły blaszki, to będziesz zmuszony do tego.

#100 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 21 stycznia 2010 - 09:19

Sprzęgło się nie ślizga ale czasem biegi trosze ciężej wchodzą (normalnie jeżdżąc ile sie pojeździ na sprzęgle około 100K -200K?)
za 10 500zł to ja kupie całego anglika :)i zrobię przekładkę :)

8000zł - remont silnika
1500 zł sprzęgło kompletne
1000 zł turbina

spoko zawału dostane jutro :)
GREKU