

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td
#81
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2009 - 16:56
Pozdrawiam
#82
OFFLINE
Napisany 16 listopada 2009 - 21:23
Ja tych blaszek sie nie pozbyłem jak na razie, ale za to właśnie wymieniłem filtr powietrza i moje subiektywne odczucie jest takie, że auto jest zrywniejsze na wolnych obrotach. Turbina zdaje się łatwiej wkręcać przy czystym filtrze. koszt bardzo mały 25zł AP 129 filtron. POLECAM SPRAWDZIC FILTR!

#83
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 20:20
Ja jestem posiadaczem oemgi 2.5 DTI od 2 tygodniu, (wczesniej mialem 2.5 TD)
Do auta razem z wszystkimi dokumentami dostalem oryginalne faktury wielkiego remontu ktory mial ten silnik w 2006 roku w holandii (auto z tamtad pochodzi)
Otoz przy stanie 156.000km blaszki sie urwaly na 3i 5 cylindrze i oczywiscie zrobily spustoszenie w silniku wraz z turbina. Wlasciciel oddal auto do ASO w Eindhoven (miasto w Holandii) i faktura opiewa na kwote 6500 euro - wow


Caly nowy dol silnika (blok) z tlokami / korbami/ walem / panewkami itp itd + nowa turbina i oczywiscie robocizna.
Obecnie mam 190.000km wiec jak by 34.000km na nowym silniku, ale pomyslalem ze wywale te blaszki, pomimio ze pewnie zalozyli nowe i wszystko jest z nimi ok.
Jak sie okazalo juz ich nie mialem, zalozyli nawet takie ladne profesjonalnie wytoczone w aluminim zaslepki w miejsce oryginalnych co trzymaja blaszki. - Pewnie aso zoriblo to na prosbe wlasciciela albo sami poszli po rozum do glowy

Generalnie spie spokojnie

#84
OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2010 - 17:26
w listopadzie sprawdzałem stan blaszek w mojej Omci i wszystko było na swoim miejscu postanowiłem je zostawić. W między czasie Omega przy rozgraznym silniku zaczęła ciężko palić. Dałem do sprawdzenia mechanikowi, ktory potwierdził moje pdejrzenia co do lejacego wtrysku (a dokładnie dwóch wtryskiwaczy). Po ściągnięciu kolektora ssącego mechanik zadzwonił z informacją, ze dwie blaszki na 2 i 4 kanale się urwały(nogi mi zdrętwiały) całe szczęście nie wessało ich do silnika tylko naderwały się na mocowaniach i nie narobiły syfu w silniku. Na dniach wywalam je w cholerę...jak że się cieszę, ze wtryskiwacz zaczął lać i mechanik zdemontował kolektor. Myslę, ze jeszcze jedna przejażdżka z pedałem troche mocniej wciśniętym w podłoge i wył bym do księżyca...alleluja!

#85
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 00:30
"Pedał w podłogę" i byle do następnego przeglądu :tank:
Oma ma już nalatane 180kkm

Sasik
#86
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 10:30
od września 2009 minęło już trochę czasu i ok 6000km także myślę ze czas najwyższy napisać jak się sprawdza moja Łamaga 2,5DTI automat ‘02, po wrześniowym mega remoncie u Niedbały w ASO w Poznaniu. Opisałem kilka swoich spostrzeżeń w tym temacie 03-10-2009, teraz mogę zweryfikować co było prawdą, a co nie. Od razu zaznaczam że silnik był przed remontem i teraz po remoncie jest w idealnym stanie a ‘jedyne’ co mu się przytrafiło to zassanie klapki kolektora na 6 cylindrze i to już w ASO w trakcie ich 'testów'.
A więc tak:
1. co do straty mocy na dolnych obrotach po usunięciu blaszek - PRAWDA, ALE! Zaraz po remoncie. Po kilkuset kilometrach przestałem to już tak dotkliwie odczuwać. Przyzwyczaiłem się? bo auto jakimś cudem zaczęło reagować od niskich obrotów spontaniczniej, normalniej (powyżej ok 2000obr. zawsze było dobrze). Bardzo mnie to zdziwiło. Przy wizycie kontrolnej kerownik serwisu stwierdził ze to normalne, silnik poprostu po remoncie jak to określił się 'ułożył' a komputer do pracy silnika się 'dopasował' i 'skorygował'. Reasumując, setkę mierzyłem i ma teraz ok 1sek więcej niż podaje producent czyli temat nie warty dyskusji.
2. co do wzrostu spalania po usunięciu blaszek - NIEPRAWDA! To ucieszyło mnie najbardziej Zaraz po remocie rzeczywiście wskazania komputera pokazywały na większe spalanie co po kilku bakach się zmieniło i na dzień dzisiajeszy spalanie jest takie samo jak przed remontem a mamy przecież zimę. Komputer pokazuje takie średnie spalanie i kilometrówka którą rozpisuje również (auto jezdzi w firmie). Coś czuję ze latem będzie nawet niższe niż zeszłego lata, ale to raczej nie z powodu braku klapek, tylko z racji szlifowania cylindrów, legalizacji głowicy, regeneracji wtryskiwaczy i turbiny. A więc z całą pewnością mogę stwierdzić, ze w mojej omedze po wyciągnięciu klapek, spalanie nie wzrosło.
Na zimę wymieniłem jeszcze tylko akumulator (stary był od nowości, miał 7lat!) na w miarę porządny (centra futura, 590zł + woda destylowana gratis - nie wiem po co? Do żelazka chyba) i auto obecnie po 3 dniach bez ruszania, przy temp. - 17stop C, odpala na dotyk i pracuje od rasu idealnie równo. Radość przy tym moja niesłychana! =D bo tak nie było nigdy zimą.
Teraz powiem tak: czy warto usunąć blaszki? W A R T O!
Chociażby zeby móc sobie bez obaw podriftować do woli z kumplami, korzystając z zaśnieżonych dróg i parkingów

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i wszystkiego Omegowego w Nowym Roku!
Aha, gdyby ktoś miał na sprzedaż spryskiwacz reflektora prawego (strona pasażera) do C proszę o info dukat@wbros.pl
#87
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 11:10
Tak Ci powiedzieli w serwisie? Ooo... Te kompy nie mają adaptowanych map jak to jest w przypadku benzyniaków. Mają stałe mapy i stosowane są odpowiednio do warunków.a komputer do pracy silnika się 'dopasował' i 'skorygował'. Reasumując, setkę mierzyłem i ma teraz ok 1sek więcej niż podaje producent czyli temat nie warty dyskusji.
Te 590 chyba za wodęna w miarę porządny (centra futura, 590zł + woda destylowana gratis

Warto, wartoTeraz powiem tak: czy warto usunąć blaszki? W A R T O!

Mam numer który miałem Panu załatwić, natłok spraw i tak wyszło, że dopiero teraz.
#88
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 13:50
#89
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 15:00
ja tak jeżdże od ponad roku i jest OKJa też już od jakiegoś czasu jeżdżę z usuniętymi blaszkami, tyle że chyba w inny sposób niż Wy to zrobiliscie. A mianowicie cały mechanizm pozostał nieruszony jedynie same blaszki zostały odkręcone od ich osi. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
#90
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 15:22
No właśnie wczoraj tzn 19.01.2010 o godz.16:30 na rogu Wilanowskiej i Sobieskiego (W-WA) na swiatłach stałem (nie wściekałem się !) i nastąpiła ta katastrofa ! (przygasł zadzwoniło i Koniec silnik chodzi chyba tylko na 4 garach.
Pieprzone blaszki i tyle wam powiem (Ale lipa ! i to BMW tiaaaaa! )
Dziś spałem tylko 2 godziny i poczytałem sobie tu na OKP forum o tych blaszkach i "rozpłakałem się " jaki jestem Głupi dbałem i chuchałem serwisy co 10k- 12k (magnatec 5w40) !
PANOWIE KRÓTKIE PYTANIE OD E61 kupić ten silnik http://moto.allegro....ja.html#gallery
i nie bawić się w remont starego ?
Co potrzebuję by zagrał ten silnik od BMW 530d sterowniki (tzn ECU(komp) !)też kupić od tej BMW ?(czy warto ??)
Gdybym bym zdecydował o remoncje moje ukochanej OMCI SPORT (pakiet Irmscher)
Tak ogólnie pytam co kupić do remontu juz na starcje

Może ktoś tu sie orientuję ile kosztuje (od - do) :
zdjęcie głowicy ?-
Planowanie głowicy ?-
Sprawdzenie zaworów?-
Koszt zaworów?-
Koszt klawiatury (młoteczka)?-
ile kosztuje przełożenie silnika ?
Pomóżcie
Z góry DUŻE THX
#91
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 16:04
Koło 8k zł za całość. Tomasz Dukat ma zestawienie ile co kosztuje w ASO, bo niedawno to robił. Napisz do niego na PW.Może ktoś tu sie orientuję ile kosztuje (od - do) :
#92
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 19:58
Co do silnika z e60 3.0d - nie wiem jak jest z mocowaniem poduszek silnikowych czy bedzie to pasowalo, wedlug mnie powinno, ale moge sie mylic. komputer jednak uwazam ze powinien byc od silnika 3.0. Oznaczenie silnikow niby to samo m57n 25/30
Silnik 2.5 DTI w naszych omegach to silnik BMW ale z modelu BMW e39, wiec moze takiego szukaj E39 525d M57N25 wtedy na pewno wszystko bedzie pasowac
pozdro
#93
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 21:16
miska olejowa jest inna w omedze niz w bmw i ten silnik co podales jest nowszy musi szukac M57D25BMW ale z modelu BMW e39, wiec moze takiego szukaj E39 525d M57N25
#94
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 21:41
PANOWIE KRÓTKIE PYTANIE OD E61 kupić ten silnik http://moto.allegro.....a.html#gallery
i nie bawić się w remont starego ?
Co potrzebuję by zagrał ten silnik od BMW 530d sterowniki (tzn ECU(komp) !)też kupić od tej BMW ?(czy warto )
Jeżeli już myślisz o swapie, to najrozsądniejszym i najtańszym rozwiązaniem, będzie zakup kpl. bloku z korbami i tłokami od 530d E39 (M57), turbiny, wtryskiwaczy i oczywiście zmiana softu ECU. Ewentualnie możesz jeszcze wstawić kpl. sprzęgło i koło dwumasowe z BMW (raz, że jest mocniejsze, a dwa, że są dostępne zamienniki, a do omegi tylko oryginalne), chociaż zwykłe też wytrzyma.
Co do kolektora ssącego, to albo kupujesz nowy, albo wywalasz blaszki. Kolektor, głowica, skrzynia i reszta podzespołów jest komatybilna (taka sama) z 3.0d. Możesz sprawdzić w katalogu BMW.
#95
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 21:55
#96
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 22:47
#97
OFFLINE
Napisany 20 stycznia 2010 - 23:12
#98
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 08:00
Jak narazie auto stoi u znajomego mechanika (2 kanały) który jak narazie nie chce sie do tego mieszać bo woli w tym czasie przyjąć innych 10 klientów po 500 (tydzień roboty nie wyjęty) .Co do pieprzonych blaszek jeszcze nie wiem czy były i jakie spustoszenie poczyniły Napiszę co i jak A.S.A.P.
Czyli rozumie że kupić ewent silnik od E39 o oznaczeniu M57D25 oraz pokrywe a kolektor zostawić ?
Trzymajcie kciuki idę walczyć
Panowie jak sprawdzić rok produkcji silnika jeżeli jest już wyjęty z komory silnikowej?
Czy warato przy okazji jeszcze zrobić sprzegło i turbine ?
Moja Omcie na 150k przebiegu
#99
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 09:09
Jeśli się ślizga, to owszem.Czy warato przy okazji jeszcze zrobić sprzegło
Jak poszły blaszki, to będziesz zmuszony do tego.turbine
#100
OFFLINE
Napisany 21 stycznia 2010 - 09:19
za 10 500zł to ja kupie całego anglika :)i zrobię przekładkę

8000zł - remont silnika
1500 zł sprzęgło kompletne
1000 zł turbina
spoko zawału dostane jutro
