Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2010 - 17:05

Bez blaszek jezdze od chwili jak kupilem 2.5 DTI zrobilem juz ok 5000km i wszystko super, spie spokojnie wciskam gaz w podloge nie bojac sie ze moze za chwile to sie wlasnie stanie

zrobiłem dokładnie to samo po zakupie przy przebiegu 210000 na liczniku dwie z blaszek trzymały się na słowo honoru od tej pory jeżdżę spokojniej nie martwiąc się czy coś przeleci przez silnik robiąc burdel, dla tych paru Nm nie warto moim zdaniem ich zostawiać i żyć w wiecznym strachu.

#162 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 marca 2010 - 17:23

Ja kupilem DTIka w grudniu i tak sie przymierzalem do wywalenia blaszek ale pogody niebylo i zero garazu az w koncu naczytalem sie i na drugi dzien kolektor out...jakie zdziwko bylo jak znalazlem jedynie odciete oski, widac w helmutowie oma miala juz jakas przygode.
Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu ale niebylo zle...

#163 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 marca 2010 - 18:35

Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu


No to szacun wielki ;)

#164 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2010 - 18:40

Cytat:
Napisał davo76 Zobacz post
Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu
No to szacun wielki

ostatnio robilem to dwa razy bo jakisz szkop se wymyslil ze czujnik temeratury umiesci pod kolektorem :lol:

#165 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 09 marca 2010 - 16:28

Cześć Panowie!
Tak jak obiecałem wcześnie koszt remontu silnika jaki poniosłem przez słynne blaszki kol. ssacego wraz z reg. turbiny i wymianą tłoka to 4 200 zł
tylko zaznaczam że mechanik znajomy (w 3 soboty zrobił) i warsztat mój.
Klapek już nie ma !
PONOWIE martwi to co przeczytałem i widziałem na forum BMW tzn pokrótce
"Klapki te są wprowadzane dla bezpieczeństwa.
Chodzi o to , że jak w automacie padnie uszczelnienie turbo to silnik zacznie zaciągać olej z silnika i go palić. W tym momencie obroty idą na maksa.

(I BOOM filmik tu )

Gasząc silnik zamykają się klapki które " ratują " silnik przed uszkodzeniem.
Jak nie ma klapek - nie zgasisz silnika dopóki albo się nie zatrze albo wyciągnie cały olej i nie zgaśnie.!!!!!!!!???????"

I co wy na to ?? Znowu się bać ???
GREKU

#166 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 16:46

Przecież masz manual, to zadusisz silnik, choćby zwalniając np. do 30 i wbijając 5 bieg bez gazu, najlepiej jeszcze hamując.
A swoją drogą bardzo mało jest przypadków, gdzie uszczelniacz turbo siada.

#167 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 09 marca 2010 - 17:34

Przecież masz manual, to zadusisz silnik, choćby zwalniając np. do 30 i wbijając 5 bieg bez gazu, najlepiej jeszcze hamując.
A swoją drogą bardzo mało jest przypadków, gdzie uszczelniacz turbo siada.


dzieki Wicek
ja wiem co mam zrobić to moje 6 auto w życiu 2 w rodzinie a 2 omega :)
(no i troszkę już powcielałem się w życiu i mam R -2):D

Panowie z automatami szczerz cie sie !!!
GREKU

#168 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 09 marca 2010 - 19:40

dzieki Wicek
ja wiem co mam zrobić to moje 6 auto w życiu 2 w rodzinie a 2 omega :)
(no i troszkę już powcielałem się w życiu i mam R -2):D

Panowie z automatami szczerz cie sie !!!


To ciekawą teorię wymyślili - podrzuć link do forum beemki (może być na priv jeśli to niezgodnie z regulaminem okp) to się trochę pośmieję :)

Jeśli to miałoby być dla bezpieczeństwa to po cholerę klapki montowane by były w manualach? Poza tym więcej było przypadków urywania klapek niż padnięcia uszczelnienia turbo - koszt naprawy podobny ;)
Druga sprawa - filmik z tą beemką stary jak świat - ośmielę się powiedzieć, że wtedy jeszcze problem klapek nie był tak bardzo naświetlony i co - ta X5 jakoś nie zgasła :p
No i klapki to tylko jedna droga do komory spalania - olej zawsze może sobie popłynąć drugą ;)
I ostatnie - przecież klapki domyślnie są w pozycji otwartej - więc jak zapłon wyłączysz klapki się otwierają - gdzie tu ochrona? :)

Cel stosowania klapek został już chyba wyjaśniony do końca i nie ma co siać jakiś spekulacji na ten temat..

A jak w automacie zdarzy się takie coś jak na filmiku to wyjścia widzę dwa...

1. Wykazać się niezwykłą odwagą, podnieść maskę i przeciąć czymś dolot do kolektora ssącego (przy pracującym na max rpm silniku i temperaturze takiej, że olej się pali - megamegatrudne)

2. Wysiąść z samochodu, uklęknąć przy rurce wydechowej i podczas modlitw o szybki i niespodziewany przypływ gotówki zdolnej pokryć koszty naprawy - delektować się ostatnimi "spalinami" z naszego silnika..

:jump:

#169 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 09 marca 2010 - 19:51

no mnie się tak stało na a4,ale to była sierra 1.8 td,silnik udusiłem hamulcem ze 175 km/h.wrażenia niezapomniane,za mną dwa pasy w czarnej chmórze,świata nie było widać,głowica wtedy poleciała:D

#170 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 23:12

to jest jakaś bzdura, co z tego jak zgasisz silnik jak głowica ma 2 kanały dolotowe, klapki zamkną jedne kanały a co z drugimi ?, pozatym jeśli jakimś cudem uszczelnienie by tak padło, a jest to możliwe ( ktoś kiedyś na forum opisywał przypadek gdzie w fokusie prawie natychmiastowo wywalilo olej z turbo do kanalu dolotowego i silnik zaciągną wiekszą ilość i pokrzywiło korbę) i jeśli faktycznie dochodzi do takiego zjawiska ze niby nieda sie zgasic silnika jak niema klapek to dochodzi do samozaplonu oleju i odlaczenie ukladu wtryskowego a co za tym idzie przekrecenie kluczyka tez nic nieda nawet jak beda klapki

#171 OFFLINE   Tomasz Dukat

Tomasz Dukat
  • 13 postów
  • Dołączył: 02-09-2009
  • Skąd: Murowana Gośina k. Poznania

Napisany 12 marca 2010 - 09:00

Ja mam automat, nie straszyć proszę :)

#172 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 12 marca 2010 - 18:55

chyba zacznę wozić w bagażniku jakąś starą szmatę i wycior od armaty, żeby w razie rozszczelnienia turbo wetknąć ją w wydech :D

#173 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 marca 2010 - 19:32

Sorry ale ta teoria mnie :smiech::smiech::smiech::smiech:
Myślę, że gdyby doszło do samozapłonu oleju silnikowego, to i blaszki by nie pomogły. :)
Ja też jeżdżę automatem, bez blaszek i takie teorie wkładam między bajki. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#174 OFFLINE   przemeksaw

przemeksaw
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Dabrowa Białostocka

Napisany 14 marca 2010 - 16:14

Już nie dlugo mam zamiar zakupić te autko i pierwsza rzecz jaka zrobię to chyba pojadę i usunę owe blaszki;p.
I tu mam pytanie. Czy przy założeniu kolektora potrzebne sa jakieś nowe uszczelki itp. Proszę jeszcze o jakieś porady co należny zrobić przy okazji kasacji blaszek

#175 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 16:40

Już nie dlugo mam zamiar zakupić te autko i pierwsza rzecz jaka zrobię to chyba pojadę i usunę owe blaszki;p.
I tu mam pytanie. Czy przy założeniu kolektora potrzebne sa jakieś nowe uszczelki itp. Proszę jeszcze o jakieś porady co należny zrobić przy okazji kasacji blaszek

tak ale nie musisz tych uszczelek wymieniać, sprawdź świece i czujnik temperatury, wszystkie wężyki od VAC bo wszystko jest pod kolektorem i jak się okaże że coś jest padnięte to będziesz go ściągał jeszcze raz.

#176 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 14 marca 2010 - 18:42

tak ale nie musisz tych uszczelek wymieniać, sprawdź świece i czujnik temperatury, wszystkie wężyki od VAC bo wszystko jest pod kolektorem i jak się okaże że coś jest padnięte to będziesz go ściągał jeszcze raz.


...i termostat ;)

#177 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 21:22

...i termostat

ale ściągnięcie kolektora nie ułatwia dostępu ani do głównego ani do termostatu EGR, ale fakt jak masz zbędny grosz wymień oba cena 2 to około 360 PLN

#178 OFFLINE   tomas297

tomas297
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 kwietnia 2010 - 17:30

Czy te blaszki o których piszecie, posiadają wszystkie Omegi, czy tylko 2,5 DTI ???

#179 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 kwietnia 2010 - 17:57

ino Y25DT

#180 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2010 - 20:41

ino Y25DT

2,2 DTI też je mają nawet ktos tu o tym pisał