zrobiłem dokładnie to samo po zakupie przy przebiegu 210000 na liczniku dwie z blaszek trzymały się na słowo honoru od tej pory jeżdżę spokojniej nie martwiąc się czy coś przeleci przez silnik robiąc burdel, dla tych paru Nm nie warto moim zdaniem ich zostawiać i żyć w wiecznym strachu.Bez blaszek jezdze od chwili jak kupilem 2.5 DTI zrobilem juz ok 5000km i wszystko super, spie spokojnie wciskam gaz w podloge nie bojac sie ze moze za chwile to sie wlasnie stanie


2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td
#161
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 17:05
#162
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 17:23
Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu ale niebylo zle...
#163
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 18:35
Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu
No to szacun wielki

#164
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 18:40
ostatnio robilem to dwa razy bo jakisz szkop se wymyslil ze czujnik temeratury umiesci pod kolektoremCytat:
Napisał davo76 Zobacz post
Ogolnie operacje przeprowadzilem na parkingu przy padajacym sniegu
No to szacun wielki

#165
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 16:28
Tak jak obiecałem wcześnie koszt remontu silnika jaki poniosłem przez słynne blaszki kol. ssacego wraz z reg. turbiny i wymianą tłoka to 4 200 zł
tylko zaznaczam że mechanik znajomy (w 3 soboty zrobił) i warsztat mój.
Klapek już nie ma !
PONOWIE martwi to co przeczytałem i widziałem na forum BMW tzn pokrótce
"Klapki te są wprowadzane dla bezpieczeństwa.
Chodzi o to , że jak w automacie padnie uszczelnienie turbo to silnik zacznie zaciągać olej z silnika i go palić. W tym momencie obroty idą na maksa.
(I BOOM filmik tu )
Gasząc silnik zamykają się klapki które " ratują " silnik przed uszkodzeniem.
Jak nie ma klapek - nie zgasisz silnika dopóki albo się nie zatrze albo wyciągnie cały olej i nie zgaśnie.



I co wy na to ?? Znowu się bać ???
#166
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 16:46
A swoją drogą bardzo mało jest przypadków, gdzie uszczelniacz turbo siada.
#167
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 17:34
Przecież masz manual, to zadusisz silnik, choćby zwalniając np. do 30 i wbijając 5 bieg bez gazu, najlepiej jeszcze hamując.
A swoją drogą bardzo mało jest przypadków, gdzie uszczelniacz turbo siada.
dzieki Wicek
ja wiem co mam zrobić to moje 6 auto w życiu 2 w rodzinie a 2 omega

(no i troszkę już powcielałem się w życiu i mam R -2)

Panowie z automatami szczerz cie sie

#168
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 19:40
dzieki Wicek
ja wiem co mam zrobić to moje 6 auto w życiu 2 w rodzinie a 2 omega![]()
(no i troszkę już powcielałem się w życiu i mam R -2)
Panowie z automatami szczerz cie sie!
To ciekawą teorię wymyślili - podrzuć link do forum beemki (może być na priv jeśli to niezgodnie z regulaminem okp) to się trochę pośmieję

Jeśli to miałoby być dla bezpieczeństwa to po cholerę klapki montowane by były w manualach? Poza tym więcej było przypadków urywania klapek niż padnięcia uszczelnienia turbo - koszt naprawy podobny

Druga sprawa - filmik z tą beemką stary jak świat - ośmielę się powiedzieć, że wtedy jeszcze problem klapek nie był tak bardzo naświetlony i co - ta X5 jakoś nie zgasła

No i klapki to tylko jedna droga do komory spalania - olej zawsze może sobie popłynąć drugą

I ostatnie - przecież klapki domyślnie są w pozycji otwartej - więc jak zapłon wyłączysz klapki się otwierają - gdzie tu ochrona?

Cel stosowania klapek został już chyba wyjaśniony do końca i nie ma co siać jakiś spekulacji na ten temat..
A jak w automacie zdarzy się takie coś jak na filmiku to wyjścia widzę dwa...
1. Wykazać się niezwykłą odwagą, podnieść maskę i przeciąć czymś dolot do kolektora ssącego (przy pracującym na max rpm silniku i temperaturze takiej, że olej się pali - megamegatrudne)
2. Wysiąść z samochodu, uklęknąć przy rurce wydechowej i podczas modlitw o szybki i niespodziewany przypływ gotówki zdolnej pokryć koszty naprawy - delektować się ostatnimi "spalinami" z naszego silnika..
:jump:
#169
OFFLINE
Napisany 09 marca 2010 - 19:51
#170
OFFLINE
Napisany 10 marca 2010 - 23:12
#171
OFFLINE
#172
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 18:55

#173
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 19:32


Myślę, że gdyby doszło do samozapłonu oleju silnikowego, to i blaszki by nie pomogły.

Ja też jeżdżę automatem, bez blaszek i takie teorie wkładam między bajki.

#174
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 16:14
I tu mam pytanie. Czy przy założeniu kolektora potrzebne sa jakieś nowe uszczelki itp. Proszę jeszcze o jakieś porady co należny zrobić przy okazji kasacji blaszek
#175
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 16:40
tak ale nie musisz tych uszczelek wymieniać, sprawdź świece i czujnik temperatury, wszystkie wężyki od VAC bo wszystko jest pod kolektorem i jak się okaże że coś jest padnięte to będziesz go ściągał jeszcze raz.Już nie dlugo mam zamiar zakupić te autko i pierwsza rzecz jaka zrobię to chyba pojadę i usunę owe blaszki;p.
I tu mam pytanie. Czy przy założeniu kolektora potrzebne sa jakieś nowe uszczelki itp. Proszę jeszcze o jakieś porady co należny zrobić przy okazji kasacji blaszek
#176
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 18:42
tak ale nie musisz tych uszczelek wymieniać, sprawdź świece i czujnik temperatury, wszystkie wężyki od VAC bo wszystko jest pod kolektorem i jak się okaże że coś jest padnięte to będziesz go ściągał jeszcze raz.
...i termostat

#177
OFFLINE
Napisany 14 marca 2010 - 21:22
ale ściągnięcie kolektora nie ułatwia dostępu ani do głównego ani do termostatu EGR, ale fakt jak masz zbędny grosz wymień oba cena 2 to około 360 PLN...i termostat
#178
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2010 - 17:30
#179
OFFLINE
#180
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2010 - 20:41
2,2 DTI też je mają nawet ktos tu o tym pisałino Y25DT