Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   przemeksaw

przemeksaw
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-03-2010
  • Skąd: Dabrowa Białostocka

Napisany 14 kwietnia 2010 - 17:42

Tak sie zastanawiam, żeby zamiast wywalać słynne blaszki spróbować je lepiej przyspawac

#182 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 20:19

Chcesz spawać plastik z metalowymi blaszkami? Chyba nie przemyślałeś tego co napisałeś.

#183 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2010 - 21:07

kolega miał raczej na myśli przyspawanie blaszek do osiek

#184 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2010 - 21:34

Tak sie zastanawiam, żeby zamiast wywalać słynne blaszki spróbować je lepiej przyspawac


Lepiej je (blaszki) poddać lekkiemu tuningowi, za pomocą pilnika. Dać im trochę luzu (bo ciasno im tam, że aż się na wolność wyrywają) i luzik. Kontrola kolektora co 30kkm, wymiana sparatora razem z olejem (tak radzą w ASO BMW).

#185 OFFLINE   tomas297

tomas297
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 kwietnia 2010 - 07:01

No i blaszki zostały wyrzucone. Co prawda siedziały jeszcze bardzo stabilnie, ale wolałem je usunąc teraz, niż później powiedzieć, cholera coś mi w silniku walnęło, a mechanik na to: urwała się blaszka i naprawa silnika wraz z turbiną około 10 tyś zł :D Nie zauważyłem aby stracił cokolwiek na swojej mocy. Co do spalania. Też trudno powiedzieć czy się zwiększyło. Nawet (teoretycznie) niech się zwiększyło o 1 litr, to żeby "odrobić" ewentualny koszt naprawy, niech będzie już mniej- 7 tyś zł, to trzeba przejechać 200 tyś km. Wtedy się wyrówna różnica. A przez te 200 tyś. jeżdże spokojnie, a nie z duszą na ramieniu, czy przy każdym mocniejszym wciśnięciu gazu przypadkiem nic się nie urywa i nie robi spustoszenia w silniku.

Pozdrawiam wszystkich.

#186 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 kwietnia 2010 - 07:51

Bardzo słuszna decyzja Witaj w " Klubie"

#187 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:36

Lepiej je (blaszki) poddać lekkiemu tuningowi, za pomocą pilnika. Dać im trochę luzu (bo ciasno im tam, że aż się na wolność wyrywają) i luzik. Kontrola kolektora co 30kkm, wymiana sparatora razem z olejem (tak radzą w ASO BMW).


Ja tych blaszek nie mam już (2200 km temu ) ale co do dania im luzu i przylutowanie ich i śrubek do oski jest bardzo dobrym pomysłem !
(tak jak czeladnik mówi a widzę że kolega ma dryg do mechaniki :)

A teraz ja zastanawiam sie nad jednym, ja u siebie obciąłem ośki i te blaszki ale system pod ciśnieniowy jest podłączony tak jak by były, moje pytanie jest zostawić tak jak jest czy ten system "podciśnieniowy" po prostu odłączyć i zaślepić śrubką :)
GREKU

#188 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:51

A teraz ja zastanawiam sie nad jednym, ja u siebie obciąłem ośki i te blaszki ale system pod ciśnieniowy jest podłączony tak jak by były, moje pytanie jest zostawić tak jak jest czy ten system "podciśnieniowy" po prostu odłączyć i zaślepić śrubką

zostaw tak, nie odłączaj tego, bo jak odepniesz wtyczkę komp odnotuje błąd, można jeszcze to przykręcić nowymi śrubkami na środku do zabezpieczania gwintów i TIGiem przyspawać to wtedy na pewno nie odleci, ja swoje blaszki mam odkręcone i mogę je w każdej chwili zamontować ale po co, żeby mieć koszmary po nocach

#189 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 27 maja 2010 - 08:57

Ostatecznie po wielu rozterkach zdecydowałem się usunąć te blaszki. Omega właśnie stoi u mechanika :-)

Przy okazji ostatnio znalazłem fajne filmiki ilustrujący awarię blaszek.



Po weekendzie napiszę jak wyglądają moje wrażenia z jazdy bez blaszek.

----------------------------

Odebrałem właśnie kluskę z warsztatu. Prawie tam zawału dostałem jak zobaczyłem, że wyjęli tylko 5 blaszek z kolektora :jump::jump::jump::jump:.
Z 6 blaszką nie wiadomo co się stało. Niemożliwe, żeby przeszła przez silnik i żebym tego nie zauważył :jump:. W kolektorze też nigdzie się nie zaklinowała. Dosłownie wyparowała. Do głowy przyszły nam w warsztacie tylko 2 możliwe wytłumaczenia być może już ktoś kiedyś rozbierał kolektor jeszcze w Niemczech i blaszka była luźna, więc ją usunęli. Albo w moim silniku już kiedyś jeszcze w Niemczech blaszka się urwała i mam silnik po remoncie. Tego już się nie dowiem. Miałem 5 blaszek a teraz nie mam już żadnej :-)
Wrażenia z jazy bez blaszek bez zmian. Być może minimalnie gorzej zbiera się w przedziale 1500-2000 obrotów. Chociaż może mi się wydaje bo trochę się o tym naczytałem na forum, że niby silnik ma w tym przedziale minimalnie mniejszy moment obrotowy bez blaszek. Na wyższych obrotach mam wrażenie, że teraz się nawet lepiej zbiera :)
Moim zdaniem nawet jeśli, rzeczywiście silnik na niskich obrotach ma kilka Nm mniej to nie czuć wyraźnej różnicy. Natomiast świadomość tego, że już nie ma mi się co urwać i wpaść do silnika bezcenna :):):)

Przy okazji znalazłem jeszcze stronę jakiejś firmy z UK która produkuje zaślepki w miejsce oryginalnych blaszek http://www.swirlflaps.co.uk/

Moje blaszki wyglądały tak:
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#190 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 27 maja 2010 - 20:49

Gratulacje z okazji wywalenia blaszek...ja jak w styczniu robiłem akcję "blaszki get out" to na jednej też brakowało śrubki chyba ją przemieliło bo nigdzie w kanale jej nie było. Niemniej silnik jakoś strawił to bezobjawowo...i do dzisiaj śmiga jak należy:D

#191 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 27 maja 2010 - 20:54

Oj kuso ucięło się te blaszki :) ja to ciachałem ośkę na pierwszej śrubce od wejścia tak jak kolega radzi na początku posta :)
Wrażenia z jazdy bez blaszek przebieg 3000 km
1) dól gorszy ale to pikus
2) puszcza mi dymku przy zmianie w gorę biegów
3) dymi mi przy obciążeniu 4 os (4 bieg i dusimy od 1900-3000 obr /min)
4) chyba lepszy V-max (na 600 mertach, 4 bieg 170-175 km do ok 4000 odr/min) nie wiem czy dobrze ?

P.S
Co jest z tym dymieniem czy tak te M57 mają i koniec !
Co może być przyczyną ?
(wtryski sprawdzone w bosch service, brak błędów na TECHu, dobre paliwo z Shella, wymyty EGR i inter cooler, filtr na porywie zaworów wymieniony, turbo zregen-uszczelnione)
Nie wymieniony natomiast ten termostat AGR czy jak go zwał no ten z tym króćcem sztywnym
przebieg około 157 000 km
GREKU

#192 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2010 - 21:12

2) puszcza mi dymku przy zmianie w gorę biegów
3) dymi mi przy obciążeniu 4 os (4 bieg i dusimy od 1900-3000 obr /min)

Widzisz ten "dymek" w lusterku? Czy kopci jak większość VAG-ów?

Chudykrzyś, wygląd klapek wskazuje, że wyjąłeś je w ostatniej chwili.
Nie dziwię się wcale, że się urywają (z takim nagarem!)

#193 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 27 maja 2010 - 21:14

nie te dymki widzę jak jedzie przede mną a jak daje w palnik w lusterku :)
GREKU

#194 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2010 - 21:26

Przy "dawaniu w palnik" moja też lekko dymi (zeznania brata jadącego za mną ok.200km/h), ale ja w lusterku tego nie widzę. Wskazania przepływomierza sprawdzałeś (pod obciążeniem)?

#195 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 27 maja 2010 - 21:57

Chudykrzyś, wygląd klapek wskazuje, że wyjąłeś je w ostatniej chwili. Nie dziwię się wcale, że się urywają (z takim nagarem!)


No właśnie ta ilość nagaru też mnie trochę zdziwiła, zwłaszcza, że był on raczej tłusty wręcz oleisty. W ogóle cały kolektor był zaolejony. Jako, że niecałe 10tyś km temu wymieniłem odmę zastanawiam się czy nie będę musiał regenerować turbo. Niedługo turbo pójdzie do sprawdzenia.

Przejechałem jakieś 20km bez blaszek. Tak szczerze powiedziawszy to przy normalnej jeździe po mieście bez blaszek nie odczuwam najmniejszej różnicy. Tak jak pisałem wcześniej może przy delikatnym dodawaniu gazu w zakresie obrotów 1500-2000 czuć minimalną różnicę. Ale musiałem się nieźle postarać, żeby cokolwiek poczuć.

Wiem, że podjąłem dobrą decyzję usuwając blaszki :)

#196 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 28 maja 2010 - 11:01

Przy "dawaniu w palnik" moja też lekko dymi (zeznania brata jadącego za mną ok.200km/h), ale ja w lusterku tego nie widzę. Wskazania przepływomierza sprawdzałeś (pod obciążeniem)?


Czeladnik mi nie dymi nawet przy V =220/230 ani grama ale jeżeli to możliwe zrób proszę test jedz z prędkością podróżną V około 80-90 km/h zredykuj z 5 biegu na 4 bieg i gaz w podłogę i tak trzymaj do 4000 obr/min oczywiście niech za tobą ktoś jedzie i nie ci powie potem jaki był efekt czy dymi czarnym tylko przez 2-3 sekund czy nonstop aż ci dojedzie do około V-160km/h ?
Taki test będzie jakieś porównanie czy faktycznie te M57 mają taką charakterystykę.
GREKU

#197 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 28 maja 2010 - 21:13

Każdy diesel zadymi na czarno jak się max przyspiesza szczególnie widać to w nocy w reflektorach jadącego ztyłu.

#198 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 maja 2010 - 10:09

Ja wypialem wezyk z EGRu i dymienie sie zmniejszylo chyba...ale narazie testuje.

#199 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2010 - 20:35

A ja mam takie pytanie czy można dostać gdzies nowe blaszki ?

#200 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 maja 2010 - 20:57

A ja mam takie pytanie czy można dostać gdzies nowe blaszki ?


Można, ale w pakiecie z kolektorem ssącym.