Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
276 odpowiedzi na ten temat

#221 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2010 - 00:09

Wsadzić szmatę w dolot, tak, by ograniczyć dopływ powietrza do minimum.

#222 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 07 listopada 2010 - 10:14

silnik jest wtedy napędzany oparami oleju z odmy/turbiny wchodzącymi spowrotem do kolektora ssącego(oczywiście zapłon wyłączony),tak więc przecięcie węża z dolotem powietrza do kolektora załatwia sprawe

#223 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2010 - 10:57

silnik jest wtedy napędzany oparami oleju z odmy/turbiny wchodzącymi spowrotem do kolektora ssącego(oczywiście zapłon wyłączony),tak więc przecięcie węża z dolotem powietrza do kolektora załatwia sprawe

no fakt odetniesz mu doprowadzenie paliwa czyli opar oleju

#224 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 06:56

Wrócę do tematu nieszczęsnych blaszek...
Temat nie dawał mi spokoju i potwierdziłem informację, że oryginalnie w BMW z silnikiem M57 były dwa rodzaje kolektorów:o W wersji z automatyczną skrzynią biegów kolektor ssący jest wyposażony w blaszki, natomiast w wersja ze skrzynią automat już ich nie ma:o W Omegach 2.5DTI blaszki są w obu wersjach.
Najlepsze, że moc i charakterystyka pracy w obu silnikach w BMW jest taka sama czyli 163KM.
Zastanawiam się dlaczego konstruktorzy z BMW zdecydowali się na zastosowanie takiego rozwiązania?? Kolektor z blaszkami i bez...
Jak będę miał ten kolektor z BMW bez blaszek zrobię porównanie czy średnica kanałów ssących jest taka sama i ewentualnie założę go do mojej Omegi:)

#225 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 09:15

W wersji z automatyczną skrzynią biegów kolektor ssący jest wyposażony w blaszki, natomiast w wersja ze skrzynią automat już ich nie ma

Przepraszam może to i czepialstwo ale wyszło takie masło maślane ;) Możesz sprecyzować?

#226 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 10:54

Przepraszam może to i czepialstwo ale wyszło takie masło maślane Możesz sprecyzować?

Radek się pomylił miało być: "natomiast w wersji ze skrzynią manualną już ich niema."

#227 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 06 stycznia 2011 - 12:14

Witam
Do odmy od góry wchodzi jakiś wężyk,czy zasysa ona tylko powietrze z zewnątrz?

#228 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 14:04

Witam
Do odmy od góry wchodzi jakiś wężyk,czy zasysa ona tylko powietrze z zewnątrz?

u mnie tam nic nie wchodzi

4)Odkąd dowiedziałem się o zbiorniczku podciśnieniowym, który był standardowo montowany we wszystkich M57 i w pozostałych dieslach BMW, postanowiłem, że też zamontuję nie wiedząc do końca do czego służy. Tak więc nabyłem zbiorniczek, wspornik, nakrętkę i przewód podciśnieniowy. A teraz pytanie za 100pkt., czemu "fachowcy" z Opla nie zamontowali tego zbiorniczka w omedze?..
..BO SIĘ NIE MIEŚCI! Krew się we mnie zagotowała normalnie. Po prostu brak słów.

dziś mogę powiedzieć na 100000% omega z silnikiem Y25DT posiada zasobnik podciśnienia jest on umiejscowiony pod prawym błotnikiem, jak się ściągnie nadkole to go widać bo wisi pionowo a tak to wygląda:
http://c1.wrzuta.pl/...5bdae/zasobnik?

#229 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 16:48

Radek się pomylił miało być: "natomiast w wersji ze skrzynią manualną już ich niema"

Dokładnie, przepraszam za pomyłkę:) w BMW kolektor ssący ze skrzynią manualną nie ma blaszek a ze skrzynią automatyczną ma...i to jest ciekawostka...

dziś mogę powiedzieć na 100000% omega z silnikiem Y25DT posiada zasobnik podciśnienia jest on umiejscowiony pod prawym błotnikiem, jak się ściągnie nadkole to go widać bo wisi pionowo

Dzięki Damian za info:) dzięki Twojemu "odkryciu" moja Omesia przeżywa drugą młodość:D
Tz. w końcu rozwiązałeś zagadkę gdzie idzie wężyk od podciśnienia i dzięki temu poznałem przyczynę braku mocy i nieprawidłowości związane z pracą turbiny:jump:
Prawdopodobnie mam ten zbiornik uszkodzony i dlatego nie było podciśnienia, które steruje turbiną...

#230 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 06 stycznia 2011 - 18:21

Różnica w kolektorach jest dlatego, że w automacie nie masz możliwości zduszenia silnika jak uszkodzi się turbo i wpompuje Ci pary oleju w dolot, posiadając natomiast skrzynię manualną taka opcja jest możliwa. Wklejałem kiedyś link do takiego filmiku z BMW X5 w którym doszło do awarii turbiny.



Pozdro

#231 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2011 - 18:58

Różnica w kolektorach jest dlatego, że w automacie nie masz możliwości zduszenia silnika jak uszkodzi się turbo i wpompuje Ci pary oleju w dolot, posiadając natomiast skrzynię manualną taka opcja jest możliwa. Wklejałem kiedyś link do takiego filmiku z BMW X5 w którym doszło do awarii turbiny.

a co klapki mają do zduszenia silnika, wybacz ale to jest jakaś bzdura, co z tego że klapki zamkną kanały jak drugie są otwarte, ten kolektor ma dwa kanały na jeden gar, jeden z klapami drugi bez..

#232 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 06 stycznia 2011 - 19:20

No to ja już nie kumam. Mam Y25DT w automacie i zastanawiam się nad wyjęciem blaszek z kolektora. Czy ktoś może przed wyjęciem i po wyjęciu tych blaszek był na hamowni?? Wtedy będzie wiadomo, jaki dokładnie mają wpływ na moment itd.

#233 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 19:30

Był ktoś, nie pamiętam już kto, ale różnicy nie było po wyjęciu blaszek. Poszukasz na forum, to nawet wydruk z hamowni znajdziesz.

#234 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2011 - 20:55

Był ktoś, nie pamiętam już kto, ale różnicy nie było po wyjęciu blaszek. Poszukasz na forum, to nawet wydruk z hamowni znajdziesz.


Niestety, jest minimalna różnica w mocy, szczególnie w dolnym zakresie obrotów...
Jak dorwę ten kolektor z BMW manuala to napiszę jakie są różnice w budowie i średnicy kanałów dolotowych. Możliwe też, że różnica jest w oprogramowaniu kompa??

#235 OFFLINE   condziu

condziu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Rudniki

Napisany 06 stycznia 2011 - 20:57

Blaszki wywaliłem jak tylko kupiłem auto mimo ze moje były w idealnym stanie kolekor miałem z 2006r. :o blaszki zawirowań jak to się nazywa działają w taki sposób ze w momecie kiedy silnik pracuje w zakresie niskich obrotów blaszki są zamykane i nie ma zawirowań ,powietrze jest podawane jednym kanałem (dłuższym)silnik pracuje tak jak by miał jeden zawór ssący kiedy obroty wzrastają blaszki są otwierane i powietrze wpada dwoma kanałami (krótszy i dłuższy)co powoduje zawirowania w cylindrze przez co mamy pełniejsze napełnianie cylindra.
Bmw zastosowało taki manewr bo wiadomo ze w zakresie niskich obotów zbyt duże przewietrzanie cylindra jest niewskazane i daje odwrotny efekt.A w automacie chodziło o to żeby w jak największym zakresie obrotowym uzyskać duży moment.

#236 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 06 stycznia 2011 - 22:30

Ja jeżdżę bez blaszek już chyba 6 miesięcy.
Moje wnioski są takie:
- spalanie bez zmian,
- moc jak dla mnie bez zmian. Nawet jeśli coś się zmieniło to dla mnie jest to niewyczuwalne.

Święty spokój bezcenny ;-)

#237 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 06 stycznia 2011 - 22:32

Moje wnioski identyczne !

#238 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 10:04

Ja jeżdżę bez blaszek już chyba 6 miesięcy.
Moje wnioski są takie:
- spalanie bez zmian,
- moc jak dla mnie bez zmian. Nawet jeśli coś się zmieniło to dla mnie jest to niewyczuwalne.

Święty spokój bezcenny ;-)

Niestety, jest minimalna różnica w mocy, szczególnie w dolnym zakresie obrotów...
Jak dorwę ten kolektor z BMW manuala to napiszę jakie są różnice w budowie i średnicy kanałów dolotowych. Możliwe też, że różnica jest w oprogramowaniu kompa??


Ja pomykam bez blaszek półtora-roku. Fakt auto zbiera się ciut wyżej w obrotach przez co mamy dość skromny przedził dynamicznego przyspieszania. Ale przeciez nikt nie sciga si co chwila... :p
W spalaniu..? hmm nie widze różnicy. Wczesniej zimy były lżejsze w szczecinie i spalanie z blaszkami dochodziło do 11. Teraz jakoś podobnie może nawet troche mniej ale moze to dla tego ze troche sie uspokiłem.
Generalnie nawet w ASO powiedzieli mi cyt. "Blaszki nic nie dają" -odczuwalnego oczywiscie.

A kwestia spadku mocy? PANOWIE Jak byscie postawili 2 nowe Omki ledwo po dotarciu obok siebie z blaskami i bez to mozna by badac spadki mocy.
Po tylu latach którys wtrysk przelewa, Turbo cisnie mniej, sprzegła pozurzywane katalizatory pozapychane i wy mierzycie sobie moce...:D

#239 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2011 - 12:55

Dzisiaj odbyłem rozmowę z dość znanym i doświadczonym mechanikiem i usłyszałem bardzo ciekawą teorię na temat tych blaszek: "Klapy w kolektorze ssącym służą do dławienia mocy silnika i działają ściśle w połączeniu z kontrolą trakcji, dlatego BMW z automatycznymi skrzyniami biegów je mają a manuale nie" :D:D:D

Ps. sam jeżdżę bez blaszek i ani myślę je zakładać z powrotem:) tylko zaciekawił mnie fakt ,dlaczego BMW z tym samym silnikiem ze skrzynią manualną ma kolektor bez klapek??

#240 OFFLINE   Ciamek

Ciamek
  • 70 postów
  • Dołączył: 13-09-2010
  • Skąd: Ustka/Bydgoszcz/Kutno

Napisany 07 stycznia 2011 - 14:16

No to wywalam blaszki, choć ich stan jest elegancki, ale wolę dłużej cieszyć się silnikiem...