

2.5DTI Blaszki kolektora ssącego silnika y25td
#221
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 00:09
#222
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 10:14
#223
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2010 - 10:57
no fakt odetniesz mu doprowadzenie paliwa czyli opar olejusilnik jest wtedy napędzany oparami oleju z odmy/turbiny wchodzącymi spowrotem do kolektora ssącego(oczywiście zapłon wyłączony),tak więc przecięcie węża z dolotem powietrza do kolektora załatwia sprawe
#224
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 06:56
Temat nie dawał mi spokoju i potwierdziłem informację, że oryginalnie w BMW z silnikiem M57 były dwa rodzaje kolektorów:o W wersji z automatyczną skrzynią biegów kolektor ssący jest wyposażony w blaszki, natomiast w wersja ze skrzynią automat już ich nie ma:o W Omegach 2.5DTI blaszki są w obu wersjach.
Najlepsze, że moc i charakterystyka pracy w obu silnikach w BMW jest taka sama czyli 163KM.
Zastanawiam się dlaczego konstruktorzy z BMW zdecydowali się na zastosowanie takiego rozwiązania?? Kolektor z blaszkami i bez...
Jak będę miał ten kolektor z BMW bez blaszek zrobię porównanie czy średnica kanałów ssących jest taka sama i ewentualnie założę go do mojej Omegi:)
#225
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 09:15
Przepraszam może to i czepialstwo ale wyszło takie masło maślaneW wersji z automatyczną skrzynią biegów kolektor ssący jest wyposażony w blaszki, natomiast w wersja ze skrzynią automat już ich nie ma

#226
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 10:54
Radek się pomylił miało być: "natomiast w wersji ze skrzynią manualną już ich niema."Przepraszam może to i czepialstwo ale wyszło takie masło maślane Możesz sprecyzować?
#227
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 12:14
Do odmy od góry wchodzi jakiś wężyk,czy zasysa ona tylko powietrze z zewnątrz?
#228
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 14:04
u mnie tam nic nie wchodziWitam
Do odmy od góry wchodzi jakiś wężyk,czy zasysa ona tylko powietrze z zewnątrz?
dziś mogę powiedzieć na 100000% omega z silnikiem Y25DT posiada zasobnik podciśnienia jest on umiejscowiony pod prawym błotnikiem, jak się ściągnie nadkole to go widać bo wisi pionowo a tak to wygląda:4)Odkąd dowiedziałem się o zbiorniczku podciśnieniowym, który był standardowo montowany we wszystkich M57 i w pozostałych dieslach BMW, postanowiłem, że też zamontuję nie wiedząc do końca do czego służy. Tak więc nabyłem zbiorniczek, wspornik, nakrętkę i przewód podciśnieniowy. A teraz pytanie za 100pkt., czemu "fachowcy" z Opla nie zamontowali tego zbiorniczka w omedze?..
..BO SIĘ NIE MIEŚCI! Krew się we mnie zagotowała normalnie. Po prostu brak słów.
http://c1.wrzuta.pl/...5bdae/zasobnik?
#229
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 16:48
Dokładnie, przepraszam za pomyłkęRadek się pomylił miało być: "natomiast w wersji ze skrzynią manualną już ich niema"

Dzięki Damian za info:) dzięki Twojemu "odkryciu" moja Omesia przeżywa drugą młodośćdziś mogę powiedzieć na 100000% omega z silnikiem Y25DT posiada zasobnik podciśnienia jest on umiejscowiony pod prawym błotnikiem, jak się ściągnie nadkole to go widać bo wisi pionowo

Tz. w końcu rozwiązałeś zagadkę gdzie idzie wężyk od podciśnienia i dzięki temu poznałem przyczynę braku mocy i nieprawidłowości związane z pracą turbiny:jump:
Prawdopodobnie mam ten zbiornik uszkodzony i dlatego nie było podciśnienia, które steruje turbiną...
#230
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 18:21
Pozdro
#231
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 18:58
a co klapki mają do zduszenia silnika, wybacz ale to jest jakaś bzdura, co z tego że klapki zamkną kanały jak drugie są otwarte, ten kolektor ma dwa kanały na jeden gar, jeden z klapami drugi bez..Różnica w kolektorach jest dlatego, że w automacie nie masz możliwości zduszenia silnika jak uszkodzi się turbo i wpompuje Ci pary oleju w dolot, posiadając natomiast skrzynię manualną taka opcja jest możliwa. Wklejałem kiedyś link do takiego filmiku z BMW X5 w którym doszło do awarii turbiny.
#232
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 19:20
#233
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 19:30
#234
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 20:55
Był ktoś, nie pamiętam już kto, ale różnicy nie było po wyjęciu blaszek. Poszukasz na forum, to nawet wydruk z hamowni znajdziesz.
Niestety, jest minimalna różnica w mocy, szczególnie w dolnym zakresie obrotów...
Jak dorwę ten kolektor z BMW manuala to napiszę jakie są różnice w budowie i średnicy kanałów dolotowych. Możliwe też, że różnica jest w oprogramowaniu kompa??
#235
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 20:57

Bmw zastosowało taki manewr bo wiadomo ze w zakresie niskich obotów zbyt duże przewietrzanie cylindra jest niewskazane i daje odwrotny efekt.A w automacie chodziło o to żeby w jak największym zakresie obrotowym uzyskać duży moment.
#236
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2011 - 22:30
Moje wnioski są takie:
- spalanie bez zmian,
- moc jak dla mnie bez zmian. Nawet jeśli coś się zmieniło to dla mnie jest to niewyczuwalne.
Święty spokój bezcenny ;-)
#237
OFFLINE
#238
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 10:04
Ja jeżdżę bez blaszek już chyba 6 miesięcy.
Moje wnioski są takie:
- spalanie bez zmian,
- moc jak dla mnie bez zmian. Nawet jeśli coś się zmieniło to dla mnie jest to niewyczuwalne.
Święty spokój bezcenny ;-)
Niestety, jest minimalna różnica w mocy, szczególnie w dolnym zakresie obrotów...
Jak dorwę ten kolektor z BMW manuala to napiszę jakie są różnice w budowie i średnicy kanałów dolotowych. Możliwe też, że różnica jest w oprogramowaniu kompa??
Ja pomykam bez blaszek półtora-roku. Fakt auto zbiera się ciut wyżej w obrotach przez co mamy dość skromny przedził dynamicznego przyspieszania. Ale przeciez nikt nie sciga si co chwila...

W spalaniu..? hmm nie widze różnicy. Wczesniej zimy były lżejsze w szczecinie i spalanie z blaszkami dochodziło do 11. Teraz jakoś podobnie może nawet troche mniej ale moze to dla tego ze troche sie uspokiłem.
Generalnie nawet w ASO powiedzieli mi cyt. "Blaszki nic nie dają" -odczuwalnego oczywiscie.
A kwestia spadku mocy? PANOWIE Jak byscie postawili 2 nowe Omki ledwo po dotarciu obok siebie z blaskami i bez to mozna by badac spadki mocy.
Po tylu latach którys wtrysk przelewa, Turbo cisnie mniej, sprzegła pozurzywane katalizatory pozapychane i wy mierzycie sobie moce...

#239
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 12:55

Ps. sam jeżdżę bez blaszek i ani myślę je zakładać z powrotem:) tylko zaciekawił mnie fakt ,dlaczego BMW z tym samym silnikiem ze skrzynią manualną ma kolektor bez klapek??
#240
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2011 - 14:16