Omega 2,5l V6 dużo pali :( (stag-300)
#61 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 18:38
Parę dni temu zalałem auto benzyna za 80zł mimo że śmigam ciągle na LPG benzyny ubywało bardzo szybko i wczoraj świeciła mi się już rezerwa pomyślałem że może pływak się zawiesił bo wcześniej 80zł wystarczało mi na miesiac i zostawiłem to...
Jednak dzisiaj stało się coś dziwnego odpaliłem rano auto postało ok minute aż się przeskoczyło na LPG przejechałem parę kilometrów i auto zaczęło się dławic aż zgasło na środku drogi,przypominam że na przełączniku już świeciła zielona dioda że auto pracuje na LPG,zepchnąłem auto na pobocze i chciałem odpalić lecz nie dało rady wiec pomyślałem że brakło benzyny i odpaliłem auto awaryjnie na LPG po czym pojechałem na stacje zalać benzyny.
Auto zalałem 15l PB i po 60km znowu mam prawie pusty bak....
Zastanawia mnie dlaczego auto zgasło w czasie jazdy jak brakło benzyny mimo że jechałem na LPG po czym jak odpaliłem auto ponownie awaryjnie na gazie auto pojechało normalnie bez problemu ???
Podłaczyłem dzisiaj auto pod laptopa i okazało sie że jest czujnik temp gazu uszkodzony zmieniłem go ale wydaje mi sie że dalej auto pobiera benzyne
Razem z czujnikiem zmieniłem odrazu oba filterki gazu wiec przepływ powinien byc OK
jak sprawdzić czy auto jedzie na wszystkich wtryskach LPG czy czasem nie jedzie na benzynie ??
Czy ewentualnie można jakoś samemu wyczyścić reduktor ? pamiętam jak miałem w lanosie to była taka śrubka od spodu i nią się spuszczało szlam....
I jeszcze jedno pytanie jakie ustawienia wybrać w opcjach czujników bo jak tam zmieniałem to zmieniały się automatycznie wartości temp i ciśnienia mechanior mi tak poustawiał a pamietam że na forum doradzaliscie mi inne ustawienia ??
Aha i jeszcze jedno po auto kalibracji wyskoczyło mi żeby ustawić mnożnik na trasie moze ktoś podpowiedzieć czy mam dobrze ustawiony ?
Kilka fotek zrobionych dzisiaj:
#62 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 19:10
Generalnie jesli ciśnienie reduktora jest niskie ( u ciebie poniżej 0.79 auto podpiera się Pb nie sygnalizując tego na przełączniku ) . Podejrzewam padnięty reduktor - duże spadki ciśnienia . Możesz naprawić go sam , podaj jaki masz typ to pomogę .
#63 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 19:23
Odhacz "wyłącz przy pierwszym" , ustaw "czas błedu cisnienia " na 100ms , zły czujnik temp. gazu ( temp. jest zazwyczaj ~ 50 stopni , dysze za małe ( mnożnik za wysoko , powinien zaczynać się od 1.2 . ) , obniż ciśnienie minimalne na 0.6 .
Generalnie jesli ciśnienie reduktora jest niskie ( u ciebie poniżej 0.79 auto podpiera się Pb nie sygnalizując tego na przełączniku ) . Podejrzewam padnięty reduktor - duże spadki ciśnienia . Możesz naprawić go sam , podaj jaki masz typ to pomogę .
wyczytałem na internecie że opcja "wyłącz przy pierwszym" ma byc zaznaczona i wtedy auto nie będzie brało benzyny ?
Tak samo z "Czas błędu" zalecali jak najwyższy, ciśnienie minimalne jutro zmiejsze i zobaczę jak wtedy będzie...
A czy nie da rady podkręcić ciśnienia na reduktorze ?
Co do reduktora jest to Tomasetto Arctic AT09 czy po niecałym roku może byc już do wymiany ?
#64 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 19:30
#65 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 19:34
Nagraj plik .osc z jazdy to popatrzymy co się dzieje i gdzie jest bład . Tak będzie najbezpieczniej i poodhaczaj to co napisałem . Nie sprawdzałem jakiego Stag-a ( plus czy normalny ? ) masz - sprawdź aktualizacje .
Przez jaki czas nagrywać ten plik ?
Jutro odznaczę tą opcje i zobaczę jak będzie śmigał...
Kolego a możesz podpowiedzieć jak mogę sprawdzić w czasie jazdy czy auto jedzie na LPG czy na PB po czym to poznać?
#66 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 21:18
Wlacz nagrywanie i pojezdzij troche uzywajac skali obr do konca i troche spokojnie, bedzie widac co i jak.Przez jaki czas nagrywać ten plik ?
Dysze musisz rozwiercic bo sa za male
#67 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 21:53
#68 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 22:09
Po firmware widać, że pitos_omega ma "starego" Staga 300. Mógłbyś kolego uaktualnić firmware na X.XX.27 bo z tego co pamiętam, kiedyś na stronach AC czerwonymi bykami była zapisana sugestia, coby sterownik z firmware 25 jak najszybciej uaktualnić, bo może dojść w niektórych egzemplarzach do uszkodzenia sterownika.
Jeśli masz Valteki - a sugerują to screeny z programu - to masz pewnie trójnik pomiarowy AC a jeśli tak, to Czujnik Temperatury Gazu CT-02-2K a najprawdopodobniej w Arctica masz wkręcony czujnik reduktora z zestawu montażowego czyli CT-04-2K - oczywiście zakładam, że wiesz jak wyglądają oryginalne czujniki i takowe posiadasz. Po wymianie reduktora, rozwierceniu dysz, aktualizacji sterownika i ustawieniu ciśnienia konieczna autokalibracja, z racji "starego" Staga zrób ją na solidnie nagrzanym silniku.
Przy dobrym parowniku sugeruję: Czas błędu ciśnienia=300ms i odhaczoną opcję: Wyłącz przy pierwszym - dobry parownik da radę.
Dysza jak dysza, ściągasz wężyk, wykręcasz z listwy, wiertełko i jazda - nic nie wypadnie. W dobrych sklepach żelaznych mają.
#69 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 22:25
Sytuacja wypisz/wymaluj identyczna jak u mojego znajomego. Arctic po 9 miesiącach nie dawał rady w nomen-omen 2,5L "awtomat". Założyłem MagicIII i spokój(trzeba dokupić elektrozawór z filtrem). Dysze 2,3mm, ciśnienie 1,1 bara zrobiłem.
Po firmware widać, że pitos_omega ma "starego" Staga 300. Mógłbyś kolego uaktualnić firmware na X.XX.27 bo z tego co pamiętam, kiedyś na stronach AC czerwonymi bykami była zapisana sugestia, coby sterownik z firmware 25 jak najszybciej uaktualnić, bo może dojść w niektórych egzemplarzach do uszkodzenia sterownika.
Jeśli masz Valteki - a sugerują to screeny z programu - to masz pewnie trójnik pomiarowy AC a jeśli tak, to Czujnik Temperatury Gazu CT-02-2K a najprawdopodobniej w Arctica masz wkręcony czujnik reduktora z zestawu montażowego czyli CT-04-2K - oczywiście zakładam, że wiesz jak wyglądają oryginalne czujniki i takowe posiadasz. Po wymianie reduktora, rozwierceniu dysz, aktualizacji sterownika i ustawieniu ciśnienia konieczna autokalibracja, z racji "starego" Staga zrób ją na solidnie nagrzanym silniku.
Przy dobrym parowniku sugeruję: Czas błędu ciśnienia=300ms i odhaczoną opcję: Wyłącz przy pierwszym - dobry parownik da radę.
Dysza jak dysza, ściągasz wężyk, wykręcasz z listwy, wiertełko i jazda - nic nie wypadnie. W dobrych sklepach żelaznych mają.
Myslałem kupic rozwiercone dysze i poprostu zmienic bo na oko cieżko mi bedzie rozwiercic takie malenstwo dokladnie na 2,2-2,3mm
Co do czujnika to mam taki jak na zdjeciu.
Auto dzisiaj po zmianie filtra tego metalowego i tego w parowniku odzyskalo siłe tylko nie wiem faktycznie czy jade na LPG czy na PB a nie wiem dalej jak to sprawdzic patrzac na laptopa w czasie jazdy ????
Sterownik bym jutro zaktualizowal tylko skad pobrac nowe oprogramowanie ???
#70 OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2010 - 23:04
Na zdjęciu trójnik pomiarowy AC, w nim jest czujnik temperatury gazu CT-02-2K, W reduktorze jeśli znajdziesz sam czujnik temperatury reduktora nieco dłuższy, niż spoziera ze zdjęcia z trójnika to CT-04-2K.
Przyznam, że ja miałem łatwiej, bo w opisywanej przeze mnie Omedzie jest Stag300plus a tam widać, który garnek na czym jedzie.
Chcesz wiedzieć, czy ciśnienie spada?? Zaznacz Czas błędu ciśnienia na 300ms i jednak zaptaszkuj opcję: Wyłącz przy pierwszym. Jeśli na nowych filtrach i pełnej butli po depnięciu centralka zapiszczy i zacznie szybko migać diodą to znak, że chciało przełączyć na benzynę z braku ciśnienia gazu.
http://www.ac.com.pl...ro-1.14.1.0.exe instalujesz, klikasz Aktualizacja sterownika, Wczytaj, folder PCB11 bo taki numer płytki masz i plik firmware 27 i Aktualizuj. Jak spyta, czy pozostawić bieżące ustawienia to tak, później ewentualnie coś zmienisz. Wszystko zostanie po staremu, znikną tylko mapki, pojeździsz to znów się wyrysują. Poczytaj w dokumentacji dołączonej do programu, na końcu jest dokładna instrukcja aktualizacji. Nowszych firmware ponoć do "starych" Stagów 200 i 300 nie będzie.
#71 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 19:39
2,2-2,3 mm to już nie takie maleństwo, naprawdę, w miedzi łatwo i szybko się wierci, dysza w imadło i prowadzisz wiertło w osi otworu - nie taki diabeł straszny, jak go malują. Tak wygląda dysza wkręcona w listwę http://www.allegro.p..._matrix_xj.html dla przykładu oczywiście. Czy taka mała?? Na 13/14 klucz. Mała to jest dysza w MagicJet
Na zdjęciu trójnik pomiarowy AC, w nim jest czujnik temperatury gazu CT-02-2K, W reduktorze jeśli znajdziesz sam czujnik temperatury reduktora nieco dłuższy, niż spoziera ze zdjęcia z trójnika to CT-04-2K.
Przyznam, że ja miałem łatwiej, bo w opisywanej przeze mnie Omedzie jest Stag300plus a tam widać, który garnek na czym jedzie.
Chcesz wiedzieć, czy ciśnienie spada?? Zaznacz Czas błędu ciśnienia na 300ms i jednak zaptaszkuj opcję: Wyłącz przy pierwszym. Jeśli na nowych filtrach i pełnej butli po depnięciu centralka zapiszczy i zacznie szybko migać diodą to znak, że chciało przełączyć na benzynę z braku ciśnienia gazu.
http://www.ac.com.pl...ro-1.14.1.0.exe instalujesz, klikasz Aktualizacja sterownika, Wczytaj, folder PCB11 bo taki numer płytki masz i plik firmware 27 i Aktualizuj. Jak spyta, czy pozostawić bieżące ustawienia to tak, później ewentualnie coś zmienisz. Wszystko zostanie po staremu, znikną tylko mapki, pojeździsz to znów się wyrysują. Poczytaj w dokumentacji dołączonej do programu, na końcu jest dokładna instrukcja aktualizacji. Nowszych firmware ponoć do "starych" Stagów 200 i 300 nie będzie.
Witam aktualizacje zrobiłem mam wersje 27
Co do czujników jak ustawiłem te co podałes to gaz pokazuje -3st a reduktor 0st wiec jest chyba cos nie tak u mnie...
Poustawiałem te cisnienia i wydaj mi sie ze smiga tylko na LPG bo dzisiaj bezyny nie ubyło ale zobacze jeszcze w dalszej trasie
Co do dysz to rozwierce je w przyszłym tygodniu bo za kilka dni jade nad morze popracować i jak wrócę to się za to wezmę....
Acha i dodaje dwa pliki z oscyloskopu niestety takie małe bo dzisiaj smigałem innym autem a omega stała na parkingu.
#72 OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2010 - 20:56
Zmiana ciśnienia pracy na parowniku (nie w programie, bo tam to tylko wartości odczytane przy autokalibracji są) są zawsze powiązane z zmianą średnicy dysz wtryskiwaczy i autokalibracją sterownika!! Sama zmiana ciśnienia u Ciebie na niższe, przy zbyt małych dyszach przyniesie odwrotne skutki od zamierzonych.
#73 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 19:01
dysze zrobiłem 2.3mm po zamontowaniu nowych dysz auto stało się wyraźnie żywsze tylko nie wiem czy teraz nie wzrośnie spalanie ?
Co mnie martwi to rozjechane czasy na listwach, dzisiaj miałem zrobić baypass łączący obie listwy wtryskowe lecz zgubiłem jeden króciec i dopiero jutro kupie nowy...
Dodaje kilka zdjec zrobionych po auto konfiguracji co o tym sądzicie ?
#74 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:00
Co do rozjechania czasów na strony: czy są równe wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek, czy listwy są dobre/sparowane wydajnościowo, dysze takie same, czy sondy pracują w tym samym zakresie V(olt-owym). Sprawdź, czy hamując silnikiem obydwie wskazują 0V, do jakiej maksymalne wartości w V dochodzą przy ostrym przyśpieszaniu?? To rozjechanie może też wynikać z faktu, że za słaby reduktor powoduje spadki ciśnienia, Stag ratuje się przełączaniem części cylindrów na benzynę, zauważyłem, że robi to od ostatniego cylindra, w opisywanej przeze mnie sytuacji odłączał 6,5,4 na benzynę: różnica ta może wpływać na korekcję w ECU benzyny i stąd różnice w czasach wtrysk, do zbadania podczas jazd testowych ale niestety, podejrzeć to można w Stagach plus/premium, 4.
#75 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:09
Z ciekawosci dzysze mialem wsadzone 1.8mm ;]
Rozumie ze baypass nic nieda ??
#76 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:11
#77 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:50
Jak sprawdzic wydajnosc parownika ?
Czy zostawienie tego tak jak jest może na cos wplywac bo auto smiga teraz ladni i od kolku dni paliwa NIE-ubywa ?
Czesci do baypass-a juz mam musze tylko jutro dokupic jeden króciec bo zginoł mi
Acha i jeszcze jedna ciekawostka po zamontowaniu wiekszych dysz przez chwile czasy wtrysków byly takie same dopiero po autokalibracji rozjechały sie spowrotem
Czy mnożnik mam ustawiony dobrze ???
#78 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 21:58
#79 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 22:05
Co do benzyny myślisz ze dalej ciągnie LPG i PB jednocześnie ?
#80 OFFLINE
Napisany 07 lipca 2010 - 22:08