

Omega 2,5l V6 dużo pali :( (stag-300)
#21
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 09:36
2. czujnik ciśnienia i temp. powinien być za filtrem i powinien być w środku rozwiercony - (stag wypuścił bubla) aby nie wystawał Ci króciec do rurki mapsensora. - a najlepiej zaślepić i zostawić tylko czujnik temp.
W twoim wypadku proponowałbym
po przyjrzeniu się mapą - ciśnienie podniósłbym do 1.1 -1.2 (długie doloty itp.) i zobaczył czy nie wypada korzystniej.
przenieść i zaślepić czujnik.
zrobić bypas lączący z tyłu listwy wtryskiwaczy i wyrównujący ciśnienie.
i właśnie w bybpasie umieścić czujnik do mapsensora.
#22
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 09:47
Zobacz jakie kolega ma rozjazdy teraz. szczegolie na pierwszym screenie.Siemka jeżeli chodzi o czujnik ciśnienia to założyli go przed filtrem dlatego aby się czasy pomiędzy głowicami nie rozjechały
Dokladnie kompensacja miedzy listwami i w srodek czujnik cisnienia.zrobić za listwami wtryskiwaczy bypas lączący z tyłu listwy i wyrównujący ciśnienie.
i właśnie w bybpasie umieścić czujnik do mapsensora.
Przy okazji, jest na forum gazowym porada jak przerobic ten czujnik pomiarowy > jak ktos jest zainteresowany to podrzuce linke.
#23
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 19:34
#24
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:06
Dokładnie tak jak piszecie.
#25
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:40
#26
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:44
jak sie podłączy to chociaż nic nie pozmienia to gaziarz będzie wiedział że był inny komp podłączony i może się szarpać że gwarancja nie ważnaMozesz sie podlaczyc i podejzec mapy, ale jak cos zmienisz w ustawieniach to wszystko sie zapisze w pamieci centralki, czyli beda wiedzieli, ze sam cos grzebales a wtedy mozesz stracic gwarancje.
#27
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:53
Z tego co czytalem na forum gazowym wypowiedzi gazownikow to za samo podlaczenie nie ma utraty gwarancji. Dopiero za jakiekolwiek zmiany, ktore sterownik zapisuje moga sie przyczepic ( ale to juz zalezy gazonwnika tez )jak sie podłączy to chociaż nic nie pozmienia to gaziarz będzie wiedział że był inny komp podłączony i może się szarpać że gwarancja nie ważna
Tu jest wszystko na temat utraty gwarancji :
http://lpg-forum.pl/...topic.php?t=231
#28
OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2009 - 20:56
Co do podlanczania kompa to z tego co mi wiadomo gwarancje moge stracic dopiero jak bede dokonywał zmian w ustawieniach (zreszta co to za gwarancja...)
Czy znacie moze ktogos z czestochowy lub z woj.slaskiego co by dał rade poprawic ta moja instalacje tak jak powinna byc ?
Acha i jeszcze jedna sprawa czy gdzies na necie mozna zobaczyc jak powinna byc ustawiona butla aby wchodzila cała bo wydaje mi sie ze mam troche ja zle ustawiona,na poczatku jak odebralem to wchodziło 50l potem po regulacji wchodzilo 40l a teraz po kolejnej 53l butle mam 70l chcial bym nia sam pokrecic ale nie wiem w ktora strone
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#29
OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2009 - 11:54
1. długość dolotów przed wtryskiwaczami gazu nie ma znaczenia.
Z tym się nie zgodzę są różnice przepływu i ciśnienia od filtra tam widać że są różne długości węzy do listew wtryskowych.
2. czujnik ciśnienia i temp. powinien być za filtrem i powinien być w środku rozwiercony - (stag wypuścił bubla) aby nie wystawał Ci króciec do rurki mapsensora. - a najlepiej zaślepić i zostawić tylko czujnik temp.
Warto dać zwykły filtr( z jednym wyjściem) za nim czujnik do mapa a potem trójnik i na listwy pamiętając ze węże od trójnika muszą być takiej samej długości.
Tak na marginesie ermi jesteś instalatorem gazu??
#30
OFFLINE
#31
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 22:07
Jak jestes zadowolony z pracy silnika na gazie i spalania to zostaw i jezdzij. Kazdy przypadek jest inny.Koledzy przepraszam najmocniej ze dopiero teraz ale nie miałem wczesniej laptopa
Dodaje nowe fotki map i ustawien co o tym sadzicie ?
Mapy teraz sa pokryte, ale to co wczesniej pisalismy, czyli :
-mnoznik jest troche za wysoki. Mozna zwiekszyc troche cisnienie na reduktorze lub zalozyc wieksze dysze ( poczytaj instrukcje staga i fora gazowe )
-czujnik cisnienia powinien byc za filtrem.
I wtedy regulacja i w droge
#32
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 22:11
Jak jestes zadowolony z pracy silnika na gazie i spalania to zostaw.
Mapy teraz sa pokryte, ale to co wczesniej, czyli :
-mnoznik jest troche za wysoki ( male dysze) ( poczytaj instrukcje staga i fora gazowe )
-czujnik cisnienia powinien byc za filtrem.
I wtedy regulacja i w droge
Co do jazdy na gazie to jest w miare spoko

Co do wiekszych dysz to powiem otwarcie ze troche juz zwariowałem jakie konkretnie maja byc ? 2,2-2,5 ? Mysle ze jak bym pomeczył troche mechaniora od lpg to by mi je zmienicł bo z tego co wiem sa niedrogie...
Co do czujnika to mysle ze tej teorii nie przeskocze i nie przekonam mechaniora ktory to zakładał ze zrobił bład

EDIT:
Chciałem jeszcze dodac ze jak by ktos potrzebował z czestochowy lub okolic posprawdzac cos w ustawieniach staga 300 to oferuje interfejs,moge pożyczyc na kilka dni

#33
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 22:19
NIe ma reguly, musi je zmierzyc i rozwiercic np. z 2.2 na 2.3 i wtedy kalibracja i mnoznik sie lekko obnizy. Jak za malo to jeszcze moze wiecej rozwiercic.Co do wiekszych dysz to powiem otwarcie ze troche juz zwariowałem jakie konkretnie maja byc ? 2,2-2,5 ?
Zamiast zmiany rozwiercania dysz, moze tez podniesc cisnienie na reduktorze delikatnie i wtedy mnoznik tez sie obnizy.
Zakladal to gazownik, dlatego smieszna sprawa tlumaczyc mu co ma zrobic > po prostu niechce mu sie bawic.
Jak jestes zadowolony, auto dobrze chodzi to zostaw temat.
#34
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2009 - 23:23

2: Czujnik temperatury reduktora do ARCTICa masz zapewne z zestawu montażowego, czyli CT-04-2K
3: Czujnik temperatury gazu jest w nieszczęsnym trójniku pomiarowym CT-02-2K
4: Rozwiercone dysze ale autokalibracji chyba nie było, bo w ustawieniach ciśnienie robocze 1,03 a realne 1,17
5: Mnożnik na to ciśnienie nieco za wysoki. Arctic "lubi" ciśnienie 1,1bara, bo na takie jest fabrycznie ustawiony. Wygląda na to (ale wpierw autokalibracja), że o 0,1mm conajmniej dysze trzeba rozwiercić. Będzie przy maks. bucie wywalać zapętlenie wtryskiwaczy. Mnożnik na końcu wykresu czasu wtrysku ma być 1!

6: Ciągle różne czasy wtrysku na stronach (różne długości wężyków, sonda powoli się kończy/inna charakterystyka pracy, wydmuchany katalizator, egr zaślepiony, listwy nie sparowane etc.)
7: To co koledzy pisali wcześniej: poprawa miejsca zamontowania trójnika pomiarowego, oraz połączenie listw "od tyłu"
Tyle ode mnie.
#35
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2009 - 17:42

Na moje oko parownik za słaby, gazownik ustawił przełączanie na benzynę na 0,4 bara, nisko trochę + odznaczył opcję "Wyłącz przy pierwszym", wiec cześć cylindrów przy obciążeniu prawdopodobnie pracuje na benzynie. Zaznacz to i zobacz jak będzie jeździć na gazie

#36
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2009 - 08:24
Zorro - wytłumacz mi proszę jakie znaczenie mają równej długości przewody od filtra do listew jeżeli jest założony za listwami bypas???
Instalatorem nie jestem

#37
OFFLINE
#38
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2009 - 13:43
Dafiku - właśnie o to chodzi że trzeba rozkręcić ten bublowaty czujnik trójnik z kompletu staga. Zaślepić w nim wyjście do mapsensora. A pomiar przenieść albo na bypas (czyli stawić tam 3-nik albo już na pewno za listwę
Zorro - wytłumacz mi proszę jakie znaczenie mają równej długości przewody od filtra do listew jeżeli jest założony za listwami bypas???
Instalatorem nie jestemgrzebanie w instalacjach to moje hobby.
Drogi kolego trzeba dać równe długości węży do listew od trójnika (w tym przypadku od filtra), aby było równe ciśnienie na każdej listwie (Z zasady mechaniki płynów i gazów). Jeżeli wstawiasz tzw. bypas to ciśnienie się wyrównuje zgodzę się z tym, ale to jest drutexowa robota i bypasy zostawmy kardiologom. Jeżeli poprawność długości węży jest zachowana to mapy się nie rozjeżdżają i jest oszczędność materiału, a co do stagoskiego trójnika do map sensora i temp. To zalecam w listwie w zaślepce wywiercić 2 otworki i nagwintować je i wkręcić króciec do mapa oraz czujnik temp. Jak bede miał czas i bedzie omcia na montaż to porobię fotki i zamieszcze poradę. Wtedy będzie spokój w tym temacie.
#39
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2009 - 13:56
#40
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 19:47
Mam jednak inne pytanie jak ustawic (zwiekszyc) cisnienie ? i jakie powinno byc ?
Kolejne pytanie dotyczy mnożnika bo miałem odlaczony akumulator i mi mapy sie pokasowały

Zebrałem nowe mapy ale nie wiem jak skorygowac ustawienia mnożnika,moze ktos przykładowo napisac jak to zrobic i jakie parametry dobrac ? Chcial bym to sam zrobic bo niechce jechac 30km do gazownika tylko na taka korekte a dodatkowo bede odlanczal jeszcze kilka razy akumulator wiec znowu wszystko przepadnie
A tu mapy z wczoraj (troche sie rozjechaly) ciekawe dlaczego ?

