ed25 dziekuje za obszerna instrukcje
troche mito wyjasnilo.
Co do zmiany parownika to raczej nie ma szans bo wymiana byla by na moj koszt....
Co do autokalibracji to mam ASB wiec nie mam jak zrobic jej na 4 biegu
Parownik masz OK dla Twojego silnika będzie jeszcze z zapasem. Z wielkościami dysz z deka się zagalopowałem tu przyznaję rację koledze "FLOREK". Rzeczywiście zgodnie z instrukcją STAGA dla ciśnienia 1,0bara powinno być dysze 2,5mm ale dla 1,0bara możesz mieć za duże spadki ciśnienia przy dużym obciążeniu. Troszkę trzeba nad tym popracować, ale powinno zostać coś około 2,2-2,3mm dla 1,1bar. Zwróć też uwagę na czujniki temp o czym pisał kolega "Florek" a także na różnicę czasów wtrysków dla poszczególnych cylindrów (3x2,6ms a dla drugiej głowicy 3x3ms (jedna 2,9ms)) co może świadczyć o złym montażu wkrętek, długości przewodow, różnicy ciśnień w listwach wtryskowych itd.
Autokalibracje przeprowadza się zawsze na biegu jałowym, a wyznaczenie ch-ki benzynowej i gazowej dopiero na drodze.
Wyznaczasz ch-kę dla benzyny zaraz po autokalibracji, po prostu jeździsz furą z 5 km na benzynie różnymi predkościami przyśpieszając i hamując silnikiem, koniecznie czasami pedał gazu do maxa. Po wyrysowaniu ch-ki benzynowej (niebieskiej) wyznaczasz gazową jeżdżąc dokladnie w taki sam sposób jak na benzynie.
Dla bardziej doświdczonych istnieje troszkę szybszy sposób dopieszczenia mnożnika.
Zaczynasz oczywiście od autokalibracji. Po jej zakończeniu wyruszasz w drogę jedąc ze stałym obciążeniem (stały czas wtrysku na początek powiedzmy 5ms)) na benzynie przełączasz na gaz i obsewujesz znacznik punktu pracy silnika. Jeśli przesunie się w lewo to lambda widzi, że jest za bogata mieszanka i zmniejsz czasy wtrysku benzyny aby zubożyć mieszankę. Aby ch-ki sie pokryły dla tego czasu wtrysku musisz zmniejszyć mnożnik tak aby znacznik po przełączeniu stał w tym samym miejscu co dla benzyny. Analogicznie gdy po przełączeniu na gaz znacznik przesunie się w prawo (zwiększy czasy wtrysku) to info dla Ciebie, że mieszanka jest za uboga i komp otrzymując info z lambdy, że mieszanka jest zbyt uboga zwiekszy czasy wtrysków dla benzyny (co mieszankę oczywiście wzbogaci). W takim przypadku mnożnik oczywiście zwiększasz dla danego czasu wtrysku (nasze 5ms) tak aby znacznik po przełączeniu stał w tym samym miejscu co dla benzyny.
Całą operację powtarzasz dla kilmu czasów otwarcia wtrysków np. dla 7, 9 ,11ms
Powodzonka