

Omega 2,5l V6 dużo pali :( (stag-300)
#41
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 19:58
Tyle ode mnie.
#42
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:01
Jutro bede walczyl ze zmiana oprogramowania ale czt to cos zmieni ?
#43
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:09
AC zaleca zmianę firmware z 25 na 27 z powodu możliwej do wystąpienia awarii sterownika.
#44
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:15
sory ze zadaje tandetne pytania ale chcial bym to pojasc i wiedziec na przyszlosc...
A teraz nie kumam co ten mnoznik zmienia

#45
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:21
Mapy sie pokasowaly, ale to tylko wizualizacja. Mnoznik to ta pomaranczowa linia i ona zostaje a jak troche pojezdzisz to mapy sie na nowo wyrusuja, dlatego odpiecie aku nic niezmienia w ustawieniach,Kolejne pytanie dotyczy mnożnika bo miałem odlaczony akumulator i mi mapy sie pokasowały
W skrocie to masz kilka punktow na mnozniku ( mozesz dodac dodatkowe), ktore musisz troche podniesc w gore ( lub opusicic), zeby pokryc twoje mapy. ( ale pamietaj, ze mapy ( benzyna potem gaz ) musisz zbierac w podobnych warunkach i tym samym stylem jazdy i dopiero wtedy jak sie juz wyrysuja to mozesz korygowac.Zebrałem nowe mapy ale nie wiem jak skorygowac ustawienia mnożnika,moze ktos przykładowo napisac jak to zrobic i jakie parametry dobrac ?
Polecam instrukcje staga
Chcial bym to sam zrobic bo niechce jechac 30km do gazownika tylko na taka korekte a dodatkowo bede odlanczal jeszcze kilka razy akumulator wiec znowu wszystko przepadnie
Jak pisalem wyzej nic nieprzepadnie.
Normalne ::: bo jak ustawiasz mapy to jezdzisz tym samym stylem i w podobnych warunkach i mapy sie pokorekcie zgrywaja ( nachodza na siebie ). Potem np po tygodniu juz sa rozjechane, dlatego, ze przez ten tydzien na gazie go odpalasz i jedziesz moze z 1-2km delikatnie bo jest zimny a potem jak wskoczy na benzyne to but w podloge i dlatego sie rozjezdzaja bo juz sa inne warunki pracy silnika.A tu mapy z wczoraj (troche sie rozjechaly) ciekawe dlaczego ?
Jak bys wsiadl w auto i znowu zrobil kilka km na beni i kilka na gazie jadac tak jak przy ustawianiu map to sie znowu zgraja.
Tak Oftopicznie :: z tego co czytalem na forum gazowym Motonews to jest dobry fachowiec w Jastrzebiu Zdroju ma ksywke Croma.
#46
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:28
a na ta chwile tak jak mam z tymi dyszami to jaki mnożnik ustawic ? z tego co widze wczesniej mialem 1.6 a teraz 1.4 moze inaczej jaka liczba powinna wyjsc z mnoznika ?
sory ze zadaje tandetne pytania ale chcial bym to pojasc i wiedziec na przyszlosc...
A teraz nie kumam co ten mnoznik zmienia
"Mnożnik" to po prostu czas wtrysku benzyny X np, Twoje 1,4 = czas wtrysku gazu.
Jeśli sztucznie obniżysz mnożnik to sterownik benzyny wydłuży czas wtrysku aby lambda nie leżała na ubogo lecz rozstroisz czasy wtrysku. Tak jak napisałem: ciśnienie 1,1 bara i dotąd rozwiercasz dysze i za każdym razem autokalibracja aż mnożnik na początku nie ustawi się sam na 1,2. Gdy to osiągniesz to jazda na benie i jazda na gazie w tych samych warunkach i zobaczysz, czy Ci się wykresy pokrywają, jeśli nie to już zabawa w podnoszenie i opuszczanie mnożnika w programie ACGazSynchro aż się pokryją. Sprawdź długości wężyków od listew wtryskowych do wkretek. Wszystkie muszą być takie same.
#47
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 20:46

Tylko jesli "lendio" napisal ze mnoznik zostaje to dlaczego u mnie ustawil sie na 1.4 mimo ze wczesniej był na 1.6 ?
Przed odpieciem akumulatora zgralem sobie ustawienia do pliku .ust czy jak bym go teraz wczytał do sterownika to mnoznik ustawi mi sie na ten poprzedni ?
Jaki powinien byc czas wtrysku gazu po ustawieniu (skorygowaniu) mnoznika ?
Acha i jeszcze jedno czy aby rozwiercic dysze to trzeba zdejmowac kolektor ? bo mechanior powiedzial ze jest kupa roboty i czy do tego trzeba miec jakies konkretne wiertełka czy moze dal bym rade zrobic to sam i sie nie prosic ?
#48
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:01
Jeśli posiadasz listwy Valtek to rozwierca się dysze, te które są wkręcone w listwy, a to akurat jest baaardzo mało roboty (tylko dysze wykręć przed wierceniem

Po wgraniu ustawień mnoznik też się wgra ale to nie o to chodzi, masz ustawić ciśnienie śrubą/torxem na parowniku na 1,1 bara i dotąd rozwiercać dysze wkręcone w listwy aż po rozwierceniu i dokonaniu autokalibracji mnożnik na początku ustawi sie na 1,2.
Na zdjęciu dysze Valtek, to co jest pod kolektorem to wkrętki. Mógłbyś zobaczyć i ewentualnie wyrównać długość wężyków od dysz do wkrętek z uwagi na to, iż masz różne czasy wtrysków na stronach.
Dla przykładu: 2,5V6, automat, reduktor Tomasetto Arctic, ciśnienie średnio 1,15bara, dysze 2,2mm, listwy czerwone Valteki BFC = auto smiga aż miło, bez zapętlania., mapy pokryte z odchyłką do 5%.
#49
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:06
#50
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:16
#51
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:16
To jest zagadka, bo sam sie nie zmenia nie ma takiej opcji.Tylko jesli "lendio" napisal ze mnoznik zostaje to dlaczego u mnie ustawil sie na 1.4 mimo ze wczesniej był na 1.6 ?
Czy jestes pewny, ze sie zmienil ?? Jesli tak to niewiem moze sam caly mnoznik obznizyles przez przypadek ?? Bo moza ruszac poszczegolne punkty, ale tez jest opcja obnizenia/podniesienia mnoznika na calosci ( przez nieuwage mozna ruszyc )
POzaatym juz pisalem >> masz cos nietak z czujnikami. Temp gazu 87 stopni a temp reduktora 84. Skoro red ogrzewa gaz to chyba niema takiej opcji, zeby mial nizsza temp od gazu.
Nie olewaj tego bo to bardzo wazne.
#52
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:22
#53
OFFLINE
#54
OFFLINE
Napisany 03 września 2009 - 21:30
#55
OFFLINE
#56
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 12:13
http://www.techno.ovh.org/foto/gaz.jpg
#57
OFFLINE
Napisany 14 września 2009 - 12:20
Wyglada dobrze, tyle, ze masz mape benzyny zablokowana.Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu podepne się tutaj. Moja oma zaczeła mi ostatnio trochę więcej palić, wprawdzie byłem zmuszony zatankować gaz na nieszczęsnym Orl..n i wyszla mi prawie 22l/100km zrobiłem print screen mapy wtrysków co o tym sądzicie?
http://www.techno.ovh.org/foto/gaz.jpg
Odchacz "blokuj" i wtedy przewiez sie na benzynie z 5-6km, przezuc na gaz i znowu z 5km jadac w tym samym stylu i wtedy zrob printrscreena i poronaj jak sie ukladaja.
Mozna jeszcze inaczej poronujac czasy wtrysku, ale duzo pisania, zeby to dobrze wytlumaczyc ( poczytaj instrukcje staga tam jest opisane )
#58
OFFLINE
Napisany 15 września 2009 - 11:01
Wyglada dobrze, tyle, ze masz mape benzyny zablokowana.
Odchacz "blokuj" i wtedy przewiez sie na benzynie z 5-6km, przezuc na gaz i znowu z 5km jadac w tym samym stylu i wtedy zrob printrscreena i poronaj jak sie ukladaja.
Mozna jeszcze inaczej poronujac czasy wtrysku, ale duzo pisania, zeby to dobrze wytlumaczyc ( poczytaj instrukcje staga tam jest opisane )
Zrobiłem jak kazałeś, skasowałem nawet benzyne i gaz i przejechałem się w miare tak samo na benzynie i na gazie. Jak to teraz wygląda? Jest coś nie tak czy po prostu mam za ciężką noge??

http://www.techno.ov...g/foto/gaz1.jpg
Zaznaczę że zalany jest benzyną Shell V-Power racing 100 oktan, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie do tego wykresiku jeśli chodzi o benzyne.
#59
OFFLINE
Napisany 15 września 2009 - 15:48
Zrobiłem jak kazałeś, skasowałem nawet benzyne i gaz i przejechałem się w miare tak samo na benzynie i na gazie. Jak to teraz wygląda? Jest coś nie tak czy po prostu mam za ciężką noge??
http://www.techno.ov...g/foto/gaz1.jpg
Widac, ze lekko gaz wciskales bo nie ma punktow na wiekszych obciazeniach, czyli przy dlugim czasie wtrysku ( 4 i na chwile but w podloge )
Ogolnie jak dobrze chodzi to dzwignij ten punkt na 7 ms lekko w gore i mozesz zostawic, bo ja juz nieraz jezdzilem regulowalem i oprocz tego, ze wyjezdzilem sporo benzyny i gazu jakis duzych roznic przy tych regulacjach niezauwazylem.
Najlepsze jest ustawianie po czasie wtrysku ( ale na naszych drogach ciezko jest to zrobic >> przydala by sie autostrada i druga osoba na fotelu pasazera )
Beznyza shell racing tu raczej niz niezmienia bo przeciez na niej zbierales te mapki juz.