Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 14:18

Witam
Po wymianie wtrysku sterujacego wystapily nastepujace problemy : metaliczne stukanie silnika wzrastajace z przyspieszaniem , czarny dym z rury wudechowej , po odczycie komputera nastepujace bledy 17,61,74,81,
Prosze o pomoc w diagnozie kody odczytalem ale z interpretacja gorzej.
Z gory dzieki za pomoc...

#162 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 14:38

17- czujnik temperatury paliwa ( w pompie wtryskowej P68 ) zwarcie z napięciem lub przerwa
61- obieg objętości wtrysku P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa
81- obieg startu wtrysku, czujnik sensora ruchu iglicy P66 zwarcie do masy lub przerwa

74 i 81 to dlatego że zdejmowałeś wtyczki.

#163 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 14:53

dzieki a jak interpretowac a dokladniej dzie szukac problemu z tymi dwoma pierwszymi kodami?

#164 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 14:57

17 czujnik w pompie pewnie trza wymienić nie miałeś omki mułowatej troszkę a ten 61 to wina wtrysk sterującego..ale poczytaj na forum było o tym. a błędy czym odczytywałeś spinacz czy komp.. kasowałeś błędy i dalej się pojawiały??

czytałem twoje posty i miałeś muła...
co do tego to czujnik tem. powietrza doładowanego ma też wpływ podłącz pod kompa..

#165 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 15:06

ok dzieki a co moze byc powodem tego stukania i kopcenia na czrno przd wymianom tego niebylo...

#166 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 15:14

pewnie ten wtrysk sterujący stuka zawiesił się
co założyłeś a co się działo na starym że zmieniłeś??

#167 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 15:18

W starym wtrysku wypalila sie cewka i byla nie do uratowania dlatego wymienilem na inny ....

#168 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 15:23

a sprawdzałeś wtrysk przed założeniem...czy podaje dobrze??

#169 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 19:22

niestety nie bo niemialem gdzie , a mam pytanie czy mozna przelozyc dol wtrysku starego to jest iglice iresze a gore z tego sparawnego czy trzeba to potem jakos regulowac...

Czy nikt nie moze mi pomoc ..........

#170 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 20:47

można przełożyć...i dalej trzeba sprawdzić na przyrządzie..

#171 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 12 września 2010 - 21:13

ok ale jesli poprzedni wtrysk dzialal bez zazutu mozna pominac sparwadzanie czy jes to konieczne?
i czym najlepiej uszczelnic ten wtrysk...

#172 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 września 2010 - 21:18

słuchaj ingerencja we wtrysk inna sprężyna i podkładki inna siła jak dociągasz wtrysk to daje rożne wskazania pomiarowe ja nigdy po wymnie nie nie jestem pewny tylko sprawdzam nawet jak nowe pistolety wtryskowe wymieniam to sprawdzam jak podają .. ..

zapodaj mi wtrysk a sprawdzę:D

#173 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 13 września 2010 - 09:30

ok dzieki za pomoc i szczere chceci ale niestety narazie niemoge bo potrzebuje auta na codzien ale jak znajde pare dnia to albo odezwe sie do ciebie albo poszukam jakiejs stacji diagnostycznej i sprawdze , jeszcze raz dzieki za pomoc .

#174 OFFLINE   marek-22

marek-22
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: zamość

Napisany 13 września 2010 - 13:26

miałem ten sam problem i jak najbardziej pasuje , jedynie wtyczkę trzeba przerobić

#175 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2010 - 13:42

jedynie wtyczkę trzeba przerobić

Oporności inne na jednym i drugim, stąd inna wtyczka, aby nie stosować zamiennie.

#176 OFFLINE   MarioOmega

MarioOmega
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-09-2009
  • Skąd: Den Haag / Holandia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 13 września 2010 - 20:15

Witam mam takie pytanie czy wtrysk strujacy z BMW 325 TDS jet taki sam jak w Omedze 2.5 TD ?
Zgory dzieki za odpowiedz.


Tak, wtrysk jest ten sam, ponieważ mam zamontowany od BMW i wszystko jest OK

#177 OFFLINE   marekm

marekm
  • 17 postów
  • Dołączył: 30-05-2010

Napisany 20 września 2010 - 15:38

Witam,mam pytanie czy wtrysk sterujący ma wpływ bezpośredni na spalanie paliwa l/km i czy ten że wtrysk jest taki sam od 6-cyl i 4/-cyl TDS-a może ktoś wie ?

(pośredni to kierowca)

#178 OFFLINE   marek-22

marek-22
  • 25 postów
  • Dołączył: 30-12-2008
  • Skąd: zamość

Napisany 21 września 2010 - 18:50

Witam,mam pytanie czy wtrysk sterujący ma wpływ bezpośredni na spalanie paliwa
l/km


tak jest :) ma na to wpływ

#179 OFFLINE   dobrzyn

dobrzyn
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2010
  • Skąd: Kutno

Napisany 19 listopada 2010 - 10:18

czy do wymontowania wtrysku potrzebne sa jakies specjalne klucze i tak mniej wiecej co musze zdjac o mi padly 2 wtryski:( wtryski juz mam i chce dzisiaj dokonac ich wymiany

#180 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 listopada 2010 - 10:26

czy do wymontowania wtrysku potrzebne sa jakies specjalne klucze i tak mniej wiecej co musze zdjac o mi padly 2 wtryski:( wtryski juz mam i chce dzisiaj dokonac ich wymiany


potrzebny ci jest długi klucz nasadowy 27 albo specjalny do wtrysku bynajmniej specjalny to jest potrzebny do sterującego bo ma on kabelek. Jedyne co musisz zrobić to odkręcic przewody doprowadzające paliwo, no i powinienes dać wtrysk do ustawienia bo nie wiadomo jak bedzie paliwo rozpylał