Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 20:31

a spaw nie przeszkadzał ci w założeniu do końca klucza? Wtryskiwacz odkręcałeś na ciepłym silniku czy zimnym i lekko ci poszedł bo myślałem zrobić tak jak ty tylko bałem się że spawy nie wytrzymają przy odkręcaniu albo że te końcówki będą wadzić o spaw.

#122 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 maja 2010 - 20:36

prawidłowy spaw ma wytrzymałość większą niż spawany materiał więc jak spawasz od zewnątrz z dobrym przetopieniem w głąb szczeliny któtą spawasz to nawet jak wyszlifujesz na gładko to masz dobre 7cm spawu nie do zerwania a do skręcenia więc prędzej ci ten sześciokąt pęknie niż spaw :]

Bo spawać to trzeba umieć :D
silnik raczej zimny jak **** niemowlaka :)

#123 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 20:46

prawidłowy spaw ma wytrzymałość większą niż spawany materiał więc jak spawasz od zewnątrz z dobrym przetopieniem w głąb szczeliny któtą spawasz to nawet jak wyszlifujesz na gładko to masz dobre 7cm spawu nie do zerwania a do skręcenia więc prędzej ci ten sześciokąt pęknie niż spaw :]

Bo spawać to trzeba umieć :D


sory że tak cie wypytuje ale ty już masz to za sobą, a ta rura co ją spawałeś to była takiego rozmiaru że weszła ci na klucz czy równo z kluczem na styk była spawana?

#124 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 maja 2010 - 20:52

Prawie równo z kluczem, troszkę wystawała o pół grubości jej ścianki. Co do średnicy rury wiele fantazjować nie możesz bo huta robi rury X i jedna pasuje rawie a druga wcale więc tak jak ja, bierzesz co jest najbliżej. Ja mam wybór rozmiarów u siebie a i tak nic lepszego nie znalazłem (trochę szersza niż nasadka). Ważniejsza dla mnie byłe średnica wew. żeby właśnie nic mnie nie blokowało

#125 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 20:55

dzięki ci bardzo za pomoc jutro zrobię klucz twoim sposobem i dam znać czy coś z tego wyszło.

Wreszcie odkręciłem wtrysk rozebrałem i uszczelniłem ale o efekcie dam znać po niedzieli bo dopiero w poniedziałek ją złożę i zobaczę czy nie cieknie po moich robótkach ręcznych. A klucz zrobiłem tak miałem jedną nasadkę przerobioną tak że by miała to okienko ale że jeszcze nie sięgała więc kupiłem drugą uciołem tą część z kotem do odkręcania i zespawałem razem i wtrysk wykręcił się bez problemu. Dziękuje koledze ArmagedoN bo dużo mi pomógł przy tym wtrysku.

#126 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 20:39

Chodzi mi o wtrysk sterujący nic nowego uszczelniałem go ale chyba kupię nowy. Ale moje pytanie dotyczy,czy przy cieknącym wtrysku sterującym jest możliwy spadek mocy podczas zjazdy omeszką ??

#127 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 20:43

a błąd wtrysku wywala?

#128 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 20:56

a błąd wtrysku wywala?


a o jaki błąd Ci chodzi ten 64?

#129 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:05

nr 81. bądź 82.

#130 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:09

nr 81. bądź 82.


nic takiego nie mam to chyba dobrze:p

#131 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:12

spróbuj może jeszcze raz uszczelić. jak nie to szukaj jakiejś używki. ja ostatnio kupiłem za 100pln.

#132 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:16

spróbuj może jeszcze raz uszczelić. jak nie to szukaj jakiejś używki. ja ostatnio kupiłem za 100pln.


a jeszcze się zapytam jeśli ciekł wtrysk np: numer 3 a teraz już nie cieknie zaczepiać go?

#133 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:21

ale skąd ciekł?że najpierw nie zapytałem... wężyki przelewowe w jakim stanie są?może od tego warto by zacząć.

#134 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:21

Ja nie miałem spadku mocy. Ale jest mozliwośc że lekko się zapowietrza układ, wszak cieknie z układu przelewowego, a jak powszechnie wiadomo, niedomagający przelew zakłóca pracę układu zasilania.

PS.

Błąd 81, 82 - nie zawsze odniesie się tylko do wtrysku sterujacego bezpośrednio.

Niewłaściwe działanie ( ustawienie czujnika położenia wału/ predkosci obrotowej) na dłuższą metę wywali błąd 81- taki jest algorytm w ECU, kiedy synchronizacja pomiedzy wtryskiem sterującym a czujnikien położenia wału zostaje zachwiana. Smieszne prawda??? Przerobiłem to wczoraj. Po wymiane czujnika, dalej miałem jego blędy, przy rozruchu nastawnik wibrował , silnik popadał w tryb awaryjny( błąd 81) . Prawidłowe ustawienie dobrego czujnika załatwiło sprawę definitywnie. Auto zaczeło nawet odpalac jak nigdy dotąd.

#135 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:27

ale skąd ciekł?że najpierw nie zapytałem... wężyki przelewowe w jakim stanie są?może od tego warto by zacząć.


u dołu w tym miejscu co bo dajże wtrysk jest uszczelniany jakąś podkładka miedzianą jeśli się nie mylę przez jakiś czas ciekł a potem przestał a co do wężyków raczej są ok ale musiał bym to jeszcze sprawdzić dla upewnienia się

#136 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:30

no tak ale tu chodzi o wtrysk sterujący, nie pisał kolega fancik87 że ma te dwa błędy tylko że wtrysk mu cieknie.

u dołu w tym miejscu co bo dajże wtrysk jest uszczelniany jakąś podkładka miedzianą jeśli się nie mylę przez jakiś czas ciekł a potem przestał a co do wężyków raczej są ok ale musiał bym to jeszcze sprawdzić dla upewnienia się

sprawdź bo przelewy są naprawdę ważne.

#137 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:34

Kolega fancik87 pisał ze wtrysk mu cieknie i czy ma to wpływ min. na spadek mocy. Czy tak ?????

Więc piszę że może miec, ALE spadek nie musi byc własnie od wtrysku jesli nawet wyskoczy jego błąd.

Wtrysk wymienic, przelewy profilaktycznie też. A cieknacy 3 wtrysk zdemontowac i sprawdzic, bo jak znam życie, to zacznie ciec znowu.

#138 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:37

Ja nie miałem spadku mocy. Ale jest mozliwośc że lekko się zapowietrza układ, wszak cieknie z układu przelewowego, a jak powszechnie wiadomo, niedomagający przelew zakłóca pracę układu zasilania.

PS.

Błąd 81, 82 - nie zawsze odniesie się tylko do wtrysku sterujacego bezpośrednio.

Niewłaściwe działanie ( ustawienie czujnika położenia wału/ predkosci obrotowej) na dłuższą metę wywali błąd 81- taki jest algorytm w ECU, kiedy synchronizacja pomiedzy wtryskiem sterującym a czujnikien położenia wału zostaje zachwiana. Smieszne prawda??? Przerobiłem to wczoraj. Po wymiane czujnika, dalej miałem jego blędy, przy rozruchu nastawnik wibrował , silnik popadał w tryb awaryjny( błąd 81) . Prawidłowe ustawienie dobrego czujnika załatwiło sprawę definitywnie. Auto zaczeło nawet odpalac jak nigdy dotąd.


a co do tego błędu 82 to zauważyłem coś dziwnego jak użyje tempomatu do jazdy to ten błąd właśnie mi się pojawia i już jest przez cały czas do momentu wykasowania go i wtedy jest ok do puki znowu nie włączę tempomatu o co z tym chodzi?

#139 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:37

jeżeli wyskoczy 81 to tylko dotyczy wtrysku, komunikacji między ecu a wtryskiem. jeżeli był by 82 to ok, ma to związek z czujnikiem poł. wału.

#140 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:45

Nieprawda:p

Miałem tylko 81. I kupa. mało brakowało a założył bym 3 wtrysk.

Czyli cos tu ma zwiazek. Najprawdopodobniej zły sygnał zakłóca owy obieg startu wtrysku, bądz brak sygnału z czujnika przerywa obwód dla ECU