Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:03

To jednak się nie da nasadowym ?


Jak to się nie da. Da się tylko wyższym, ale nie każdy taki ma w piwnicy :-D

#82 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:04

Nasadka rórkowa żeby nie było kłótni, czy się da, czy nie...

#83 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:04

Mówisz o przewodzie paliwowym ?

Tak o tym aluminiowym

#84 OFFLINE   SZPIEGU77

SZPIEGU77
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 03 czerwca 2009 - 07:06

WITAM .
Dwa tygodnie temu w swojej klusce wymieniałem wtrysk sterujący ciekł jak cholera, próba uszczelnienia urwałem kabelek przy samej cewce, skończyło się na wymianie. Do wykręcania służy klucz do wtrysków tak jak kolega mówi jak do świec tylko dłuższy i otworkiem na kabelek.jak chcesz go obejrzeć to na allegro w narzedziach warsztatowych wpisz klucz do wtrysków.Powiem tak ja zainwestowałem 40pln mam swój wyciągnięcie wtrysku to 10 minut. Pozdrawiam

#85 OFFLINE   opelek tds

opelek tds
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-09-2009

Napisany 03 września 2009 - 15:32

tez miałem błedy 19, 31 ,49 wyczysciłem nastawnik preparatem do czyszczenia gazników i chodzi jak nowy :-)

#86 OFFLINE   szaki

szaki
  • 17 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 września 2009 - 16:14

Możecie podać skład tego specyfiku do klejenia bo mam to samo.

#87 OFFLINE   rafal1975

rafal1975
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-10-2009

Napisany 18 października 2009 - 11:45

a jaka cena tego wtrysku bo pilnie potrzeba

#88 OFFLINE   Daro 81

Daro 81
  • 87 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Poddębice/ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2009 - 12:39

Kolezanko "kamilko" A wjęci jak zanasz co oznaczają błędy to je najpierw napraw a dopiero jesli nie bedzie efektu szukaj dalej..

Kolego "cinek" Wtrysk sterujący znajduje sie tam gdzie pozostałe wtryski czyli pod plastikową pokrywą o ile ją masz :) i jak dobrze pamiętam jest albo trzeci od przodu albo czwarty Taki z kabelkiem.. Pozatym jak sam piszesz "cieknący " czyli jak cos cieknie wiecej ubywa czyz nie??

Kolego "szaki" zaraz wysle ci link na PW jak wygląda regeneracja wtrysku sterującego we własnym zakresie

Kolego rafal 1975... Wtrysk sterujący to koszto od 250zł w góre generalnie proponuje szukac u kogos zaufanego bo w przeciwnym razie mozesz kupic taki sam bądz jeszcze gorszy. Zapytaj Beast, Rafi22DTI, albo roozgi..
Daro

#89 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 października 2009 - 13:04

a jaka cena tego wtrysku bo pilnie potrzeba


ja mialem z nowa oryginalna koncowka bosch - poszedl za 400 pln




 


#90 OFFLINE   Cyper

Cyper

    dostepny

  • 1 postów
  • Dołączył: 02-09-2009
  • Skąd: Śrem

Napisany 27 października 2009 - 13:22

nie mam izolacji na kablach o wtrysku sterującego mechanik mi mówi ze mam kupić nowe czy mogę to jakoś zabespieczyc ? czy muszę kupić nowy wtrysk sterujący ?

#91 OFFLINE   Tomasz1972

Tomasz1972
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 marca 2010 - 16:47

witam, u mnie też wywala kod 92 , z tym że nie posiadam w swojej omesi ( 2,5 tdi ) tempomatu...natomiast straciła kopa , odpala bez problemu i żadnych innych objawów..czy to może przepływomierz powietrza?

#92 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2010 - 17:01

witam, u mnie też wywala kod 92 , z tym że nie posiadam w swojej omesi ( 2,5 tdi ) tempomatu

Masz silnik od VW w Omedze? Jedni TDS, drudzy TDI... W Oplu był TD i DTi, Ty masz TD.
Błąd wywala właśnie dlatego, że nie masz tempomatu.
Odłącz przepływkę i sprawdź czy lepiej chodzi.

#93 OFFLINE   Tomasz1972

Tomasz1972
  • 8 postów
  • Dołączył: 26-10-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 26 marca 2010 - 23:58

Właśnie odłączyłem i żadnej zmiany...nie wiem co dalej robić?..brak pomysłu..następny warsztat i następny komputer?..a silnik mam od bmw..pozdrawiam i proszę o rady

#94 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 marca 2010 - 07:48

Jedź na kompa, niech ktoś kumaty sprawdzi parametry silnika, kąt wtrysku, dawkę, doładowanie turbiny itd.

#95 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 12:24

Witam. A ja mam taki problem że przy wtrysku sterującym zbiera mi się ropa tylko nie wiem skąd dokładnie wycieka a mokre od ropy jest przy wtrysku i taki rowek co jest w wtrysku od góry patrząc no i początek przewodu przelewowego też jest mokry tyle że przelew został wymieniony już 2 razy bo myślałem że to z niego leci. Jak wezme reką po przelewie to na wysokości 2cm od wtrysku jest cały mokry. Skąd dokładnie może się wydobywać ta ropa i co z tym zrobić?

#96 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 16:02

Cieknie z pod tego plastyku z którego wychodzi kabel na 100%. Jest opisane w poradach jak to uszczelić. Ja swój naprawiłem (choć miałem problem bo nie odlutowałem tego kabla od razu i ułamały mi się styki od cewki która jest tam w środku i musiałem improwizować, do tego użyłem nie odpowiedniego silikonu (odporny na temp. ale utwardzał się podczas nagrzewania robiąc zwarcie tejże cewki) i musiałem regenerować od nowa. Jak boisz się sam to ruszyć to ja się już nie boję :) za drobną opłatą mogę to przeprowadzić, mogę nawet wymontować i zamontować ale musiałbyś sie pofatygować do gdyni. W przyszłym miesiącu to nawet będę mógł zrobić to od ręki bo będę miał inny wtrysk już zaklejony tylko przekładam bebechy (końcówkę wtrysku) wkręcam i jedziesz do domu (30min)

#97 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 16:16

Cieknie z pod tego plastyku z którego wychodzi kabel na 100%. Jest opisane w poradach jak to uszczelić. Ja swój naprawiłem (choć miałem problem bo nie odlutowałem tego kabla od razu i ułamały mi się styki od cewki która jest tam w środku i musiałem improwizować, do tego użyłem nie odpowiedniego silikonu (odporny na temp. ale utwardzał się podczas nagrzewania robiąc zwarcie tejże cewki) i musiałem regenerować od nowa. Jak boisz się sam to ruszyć to ja się już nie boję :) za drobną opłatą mogę to przeprowadzić, mogę nawet wymontować i zamontować ale musiałbyś sie pofatygować do gdyni. W przyszłym miesiącu to nawet będę mógł zrobić to od ręki bo będę miał inny wtrysk już zaklejony tylko przekładam bebechy (końcówkę wtrysku) wkręcam i jedziesz do domu (30min)


dzięki za info wymontuje go i zobacze sam gdzieś jak przewalałem forum to widziałem tą instrukcję uszczelniania więc jej poszukam i spróbuje sam a jak nic z tego nie wyjdzie to dam ci znać bo około 2-3 czerwca będę w trujmieście to może byśmy się zgadali. Bo najgorsze to było to że nie wiedziałem skąd to leci, a u ciebie też ten wężyk od przelewu był mokry jak ci leciało spod plastiku? Czy taki cieknący wtrysk może być powodem gorszego odpalania auta i pokazywania innego spalania na postoju przez kompa np. kiedyś miałem 0.9l/h a teraz pokazuje tak 0.6l/h

a i jeszcze powiedz mi jak wyciągnełeś ten wtrysk bo czytałem że niektórzy mieli kłopot z tym przewodem jaki klucz do tego jest potrzebny?

#98 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 19:35

zmieniłem przelewy bo to było najtańsze a były całe uwalone od ropy, to się sączy tak że wszystko jest zalane i nie wiadomo z kod leci, ale to łączenie nie może raczej cieknąć tak samo z siebie bo jest zaj....ście skręcone i jest tam stożkowe połączenie, które się kleszczy na mur. klucz albo kupić albo tak jak ja kupiłem nasadkę stanleya 27mm za 18,- , rozciąłem powwyżej sześciokąta ale tak żeby mi został nienaruszony kwadrat na klucz i w przerwę wstawiłem około 12 cm rury bodajże calowej i pospawałem :), w ruże wyciąłem prostokątny otwór taki żeby wtyczka przelazła i wtryskiwacz nie miał szans. Jak trochę pokombinujesz, a warto, to rozłączysz i złączysz wtyczkę bez zdejmowania kolektora (jedna uszczelka koszt 13 PLN x 6 garnków :( ) ja robię to w 2 min już teraz. Potrzebny pręt około 30cm najlepiej napiłowany na końcu żeby śię nie ześlizgiwał z zawleczki na wtyczce (trzeba ją brzycisnąć zarówno przy odpinaniu jak i przypinaniu) Najważniejsze na co trzeba uważać to jak najszybciej odlutować kabel pod plastykiem bo jak urwiesz styki to będziesz miał masakre tak jak ja miałem i dobrze jest rozpołowić wtyskiwacz to wtedy masz leprze dojście do wyczyszczenia starego silikonu i pewniej odtłuścisz (kompresor do dmuchania idealny). Plastykowej cewki nie polecam zsówać bo jak nie jesteś pewien jak ją popchać to można coś uszkodzić i póżniej jak chcesz wcisnąć na miejsce to też coś może pójść nie tak bo są tam dwa oringi które lekko nie wchodzą ale ja je posmarowałem olejem i wcisnąłem cewkę na miejsce skręcając ręcznie wtryskiwacz do kupy i jakoś właziło ( nie raz bo ze 3 - musiałem poprawiać jak już wcześniej pisałem). Jeszcze raz odtłuściłem i kleiłem przed każdą dodaną częścią silikonem

http://forum.omegakl...ead.php?t=29327 i mój dopisek
http://forum.omegakl...ead.php?t=38680 miał admin dokleić :(

[quote name='omegarules']Są tacy spece co potrafią wymienić świece w 2,5 TD bez zdejmowania kolektora - a ta wtyczka przy świecach to pikuś - i nie musisz mnie zachęcać do próbowania sił przy tym silniku, bo niejeden raz miałem kolektor zdjęty i wiem co piszę - średnio zwinne palce i wtyczka wypięta bez żadnego demontażu..

odpiąć 1 min (mój rekord :) ) zapięcie różnie 2 do 5 min zależy czy chce współpracować :). Można się wspomóc odkręcając wsporniki między kolektorem a filtrem oleju ale po co :)

Silikon ze stacji benzynowej za 8 pln do 350C do uszczelniania miski olejowej itp

#99 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 12 maja 2010 - 21:01

A czy cieknący wtrysk sterujący może mieć wpływ na spalenie się cewki we wtrysku?? luk jakie kolwiek uszkodzenie jej już nie odwracalnie??

#100 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 21:20

nie sądze, co najwyżej na spożycie ropy i jej smród w aucie :), a nie wiem czy cewka wogóle może się spalić bo (lecz nie mam pewności) ona nie jest pod napięciem tylko generuje, znaczy chyba iglica poprzez swój ruch generuje pole magnetyczne, i w ten sposób jest wzbudzany prąd dla kompa, ale tak mi się tylko wydaje, mogę się mylić. Ciężko byłoby nieodwracalnie zniszczyć cewk nie zaglądając do niej , ja swoją to nawet przewinąłem nowyn drucikiem bo mi się od zego silikonu drut uszkodził, owszem nie było różowo ale działa. Mam teraz już doświadczenie i chyba się zaczne ogłaszać z regeneracją :)