Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   ponton

ponton
  • 2 postów
  • Dołączył: 27-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 kwietnia 2009 - 10:00

nie kupowac używek - lepiej uszczelnic.ja znalazłem magika na allegro i on mi to zrobił za niewielkie pieniądze ,jeżdze tak po ''regeneracji'' już prawie rok i jest ok

#62 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 15 kwietnia 2009 - 21:08

na stronie "bmw - tds" masz dokładną poradę ze zdjęciami jak uszczelnić wtrysk sterujący.
z co mrugającego "checka" przy redukcji biegów to prawdopodobny objaw "padajacego" nastawnika na pompie, ale i na to jest prosta rada - wystarcy podnieść mechanicznie obroty biegu jałowego o jakieś 150 obr/min (precyzyjna robota) :p Zrobiłem juz dwie takie "blokady" na pedał gazu, żeby nieopadał do końca i to działa (jedna bryka zrobiła juz 50 tyś. na tym patencie) :) Gdzieś kiedyś pisałem na forum (dawno to było) jak to zrobić. Jak za dużo "zablokujesz" pedał to wtedy po włączeniu np:klimy obroty bedą bardzo wolno spadać więc trzeba w wyczuciem podnieść obroty o włos......
Pamietaj najlepjej jast załatwić sobie "dobry" nastawnik ale jak szkoda ci kasy a jeszcze nie szarpie podczas jazdy to ten patent poprawi satysfakcje z jazdy o 90% jak nie lepjej...... sprawdzone :)

#63 OFFLINE   robert13323

robert13323
  • 2 postów
  • Dołączył: 18-04-2009

Napisany 31 maja 2009 - 12:53

Sam nie wiem czy czegokolwiek potrzebuję.Z moją kluską przeszedłem już bardz wiele(wymiana skrzyni automat.,czyszczenie nastawnika pompy-wszystko we własnym zakresie)ale nadal mam problem z odpalaniem tzn.na zimnym odpali,zakolebie silnikiem i zgaśnie.Za drugim razem pali bez problemu.Czasami wydaje mi się że głośno chodzi ale już kilku mechaników powiedziało że to normalna praca TDS-a.Nie wiem-może jestem przewrażliwiony!W każdym razie mam podejżenie na któryś z wtrysków-chyba leje i to jest przyczyną trudnego odpalania.Sledzę od już dość dawna forum ,ale nie widziałem żadnej sensownej wypowiedzi w tym zakresie,chyba że się nie doczytałem.Może tyznasz przyczynę niedomagań mojej kluski.Za każdą radę będę wdzięczny.Pozdro

#64 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 18:59

Witajcie.
Jak można odkręcić wtrysk sterujący bez uszkadzania kabelka ? Ma ktoś jakiś patent ? Chciałem go wykręcić i uszczelnić . Pozdr

#65 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 19:06

Odczepić kabelek i puścić go górą, wykręcisz kluczem nasadkowym.

#66 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:29

Odczepić kabelek i puścić go górą, wykręcisz kluczem nasadkowym.

Hmmm. Trochę nie rozumiem . NAsadowym kluczem OK , ale jak ten kabelek ? Przecież nie nasadzę klucza na wtrysk z kablem .

#67 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:33

Hmmm. Trochę nie rozumiem . NAsadowym kluczem OK , ale jak ten kabelek ? Przecież nie nasadzę klucza na wtrysk z kablem .


Kolego odczepisz wtyczkę i kabel w górę wtedy zakładasz klucz i kręcisz.

Ja odkrecałem specjalnym kluczem z dziurą z boku, przez którą wystawał kabelek. Oczywiście odczepiony od instalacji

#68 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:37

Kolego odczepisz wtyczkę i kabel w górę wtedy zakładasz klucz i kręcisz.

Ja odkrecałem specjalnym kluczem z dziurą z boku, przez którą wystawał kabelek. Oczywiście odczepiony od instalacji


Ten klucz wyglada jak do swiec tylko sporo wiekszy teraz juz chyba ogarniesz jak wyglada


Soryy za ten cytat to mialo byc do jedrula 72

#69 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:39

Kolego odczepisz wtyczkę i kabel w górę wtedy zakładasz klucz i kręcisz.

Ja odkrecałem specjalnym kluczem z dziurą z boku, przez którą wystawał kabelek. Oczywiście odczepiony od instalacji


Bzyku , dalej nie rozumiem jak założyć klucz nasadowy na wtrysk z kablem ???? Chyba , że myślisz o kluczu oczkowym ? Jak przez nasadowy poprowadzić kabel ??? Musiałby mieć takie owszem wycięcie.

Ten klucz wyglada jak do swiec tylko sporo wiekszy teraz juz chyba ogarniesz jak wyglada


Soryy za ten cytat to mialo byc do jedrula 72


Aaaaa. Teraz wszystko jasne . Nie da się tego zrobić zwykłym kluczem nasadowym . Muszę skądś naruchać taki długi w którym się kabel zmieści . Teraz wszystko gra. Myślałem , że jest jakiś sposób garażowy na nieużywanie specjalistycznych narzędzi .

#70 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:43

Bzyku , dalej nie rozumiem jak założyć klucz nasadowy na wtrysk z kablem ???? Chyba , że myślisz o kluczu oczkowym ? Jak przez nasadowy oprowadzić kabel ??? Musiałby mieć takie owszem wycięcie.


Odłącz ten kabelek popatrz na klucz i zobaczysz, że się da teraz ciężko to sobie wyobrazić, ale jak zejdziesz do garażu i popatrzycz to zobaczysz, że sie da

#71 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:46

Odłącz ten kabelek popatrz na klucz i zobaczysz, że się da teraz ciężko to sobie wyobrazić, ale jak zejdziesz do garażu i popatrzycz to zobaczysz, że sie da



Ja prubowalem nasadowym ale nie dalo sie go ulozyc na wtrysk bo siedzi w glebi otworu wiec niewiem jak to mozliwe chyba ze mam jakis ruski silnik

#72 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:46

Powiem wiecej, sa specjalne klucze do wtryskow:)Takze ze znalezieniem takiego cuda nie bedziesz mial problemow.

#73 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:48

Ja prubowalem nasadowym ale nie dalo sie go ulozyc na wtrysk bo siedzi w glebi otworu wiec niewiem jak to mozliwe chyba ze mam jakis ruski silnik

Silnik masz OK. Nemecki ! Ja też próbowałem się do tego przymierzyć i nie da się nasadowym . Nie wiem jak bzyku tego chce dokonać ? Chyba , że faktycznie takim długim jak do świec w którym się zmieści kabel z wtyczką .

#74 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:52

Powiem wiecej, sa specjalne klucze do wtryskowTakze ze znalezieniem takiego cuda nie bedziesz mial problemow.

Ale po co do jednorazowego wykręcenia wtrysku kupować klucz za 50 czy więcej złotych i jeszcze czekać, aż przyślą? Do odkręcenia wtrysku potrzeba klucza 27. Syrenka miała takie klucze od świec, ale nie pamiętam już, ale z jakiegoś powodu nie pasują...

#75 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:55

Ja prubowalem nasadowym ale nie dalo sie go ulozyc na wtrysk bo siedzi w glebi otworu wiec niewiem jak to mozliwe chyba ze mam jakis ruski silnik


Silnik masz normalny, ja też kiedyś miałet TDS-a i ten wtrysk był ze cztery razy wyciągany i nigdy nie było problemu. Raz był wykrecany specjalnym kluczem.

Najlepiej podskocz do warsztatu i poproć, żeby go wykrecili. Jak urwa kabel to problem z głowy, bo ma być cały i koniec :-D

Nie wiem jak bzyku tego chce dokonać ? Chyba , że faktycznie takim długim jak do świec w którym się zmieści kabel z wtyczką .


Właśnie takim długim, żeby zmieścił się kabel

#76 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:56

JEdz do mechanika i powiedz zeby ci wykrecil ten wtrysk albo zeby ci udostepnil klucz przeciez to chwila roboty nie skasuje cie chyba jak za zboze o ile wogule skasuje

#77 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:58

Silnik masz normalny, ja też kiedyś miałet TDS-a i ten wtrysk był ze cztery razy wyciągany i nigdy nie było problemu. Raz był wykrecany specjalnym kluczem.

Najlepiej podskocz do warsztatu i poproć, żeby go wykrecili. Jak urwa kabel to problem z głowy, bo ma być cały i koniec :-D



Właśnie takim długim, żeby zmieścił się kabel


Dzięki za rady . To jednak się nie da nasadowym ? Pojadę do warsztatu , wykręcą wtrysk , a potem zadzwonię po kolegę , żeby mnie z samochodem zaciągnął do domu , bo wtysk muszę rozebrać i uszczelnić . SUPER !

#78 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 20:58

Tak na przyszlosc Jedrula nie przesadz z dokrecaniem stozka bo bedziesz mial wiekrzy problem taki wezyk troszke kosztuje

#79 OFFLINE   jedrula72

jedrula72
  • 20 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:01

Tak na przyszlosc Jedrula nie przesadz z dokrecaniem stozka bo bedziesz mial wiekrzy problem taki wezyk troszke kosztuje

Mówisz o przewodzie paliwowym ?

#80 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 czerwca 2009 - 21:03

Mówisz o przewodzie paliwowym ?

Tak, łatwo się gną, wystarczy delikatna zmiana kąta zgięcia przewodu i już ciśnienie będzie nie takie.
Jakby ktoś miał w wielkopolsce do wymiany wtrysk, to mogę wymienić, klucz mam.