Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 21:30

Czy taki cieknący wtrysk może być powodem gorszego odpalania auta i pokazywania innego spalania na postoju przez kompa np. kiedyś miałem 0.9l/h a teraz pokazuje tak 0.6l/h?

#102 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 21:31

Czy taki cieknący wtrysk może być powodem gorszego odpalania auta i pokazywania innego spalania na postoju przez kompa np. kiedyś miałem 0.9l/h a teraz pokazuje tak 0.6l/h


Może bo się mogą wtryski delikatnie zapowietrzać, a spalanie to chyba inna bajka bardziejw stronę nastawnika, to też jest w dziale porad-sam naprawiam

#103 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 21:35

Może bo się mogą wtryski delikatnie zapowietrzać, a spalanie to chyba inna bajka bardziejw stronę nastawnika, to też jest w dziale porad-sam naprawiam


tak widziałem to z tym nastawnikiem i nawet jakiś czas temu przestawiłem dawkę na nastawniku na 0.9l/h a teraz zaczoł mi pokazywać 0.6-0.5l/h i próbuje się dowiedzieć dla czego że by wyeliminować ten problem raz na zawsze bo nie chcę przestawiać nastawnika co 3 miesiące. A i bardzo ci dziękuje za instrukcje do uszczelnienia wtryskiwacza.

A jak ci leciał ten wtrysk to spalanie miałeś większe?

#104 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 21:44

nie wiem bo mam tą ome od miesiąca i tu takie cyrki było że długo by pisać ale wszystko gościu miał pomieszane w przewodach, wężykach i ja to od razu doprowadzałem do ładu z nastawnikiem też, a ty swój nie potrzebnie może ruszałeś, bo zrobiło się cieplej i to już rzutuje na dawkę, ogólnie inaczej pokazuje jak silnik ma 85 stopni, 90 czy 95. Ja trzy razy ustawiałem, generalnie trzeba dobrze rozgrzać silnik do temp pracy, a teraz już na to nie patrzę raczej bo ja mam ASB i na D pokazuje większe spalanie niż na luzie a ja nie poto mam ASB żeby co chwilę wajchować i sprawdzać :), najważniejsze że teraz jeździ dobrze i średnie spalanie pokazuje mi tyle ile pije faktycznie +/- 0.5l

#105 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 21:52

nie wiem bo mam tą ome od miesiąca i tu takie cyrki było że długo by pisać ale wszystko gościu miał pomieszane w przewodach, wężykach i ja to od razu doprowadzałem do ładu z nastawnikiem też, a ty swój nie potrzebnie może ruszałeś, bo zrobiło się cieplej i to już rzutuje na dawkę, ogólnie inaczej pokazuje jak silnik ma 85 stopni, 90 czy 95. Ja trzy razy ustawiałem, generalnie trzeba dobrze rozgrzać silnik do temp pracy, a teraz już na to nie patrzę raczej bo ja mam ASB i na D pokazuje większe spalanie niż na luzie a ja nie poto mam ASB żeby co chwilę wajchować i sprawdzać :), najważniejsze że teraz jeździ dobrze i średnie spalanie pokazuje mi tyle ile pije faktycznie +/- 0.5l


regulowałem dlatego bo mi zaczeło pokazywać 1.6l/h i to było tak w styczniu ale ostatnio przy tych cieplejszych dniach pokazywał mi idealnie 0.9 a teraz tak 0.6-0.5 a czasami 0.4 i nie mogę rozgryźć dlaczego tak się dzieje. A i umnie mocno okłamuje komp pokazuje mniej niż pali w rzeczywistości.

A jak ci leciał ten wtrysk to spalanie miałeś większe?

chyba będę musiał podjechać do jakiegoś dobrego majstra z kompem że by mi ustawił dawkę taka jaka powinna być ale według jakiegoś fejsu a nie na komputer pokładowy

#106 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 22:16

Najlepiej by było,ale jeżeli w samym programie mida nikt nie mieszał (można regulować odczyt w zakresie +15% / - 15%) a żre inaczej niż pokazuje to pewnie trzeba wyregulować. Prawidłowo należy wyregulować prawidłową dawkę na jakimś programie a potem można korygować (w aso na pewno nie wiem czy inaczej też) to co MID wyświetla w krokach po 5% jeżeli mimo to nie można tego zrobić bo zakres jest za mały to znaczy że albo nastawnik jest źle wyregulowany (zamknięte koło) albo silnik "kuleje" np. końcówki wtrysków leją, kompresja itd. itp
Dawkę ustawia się w pod konkretny silni lecz są jakieś normy (około 5-6 mili gramów/litrów nie wiem dokładnie) ale przy dobitym silniku trzebe więcej i wtedy to się nie pokrywa z midem i poto jest w nim ta regulacja

regulowałem dlatego bo mi zaczeło pokazywać 1.6l/h i to było tak w styczniu ale ostatnio przy tych cieplejszych dniach pokazywał mi idealnie 0.9 a teraz tak 0.6-0.5 a czasami 0.4 i nie mogę rozgryźć dlaczego tak się dzieje. A i umnie mocno okłamuje komp pokazuje mniej niż pali w rzeczywistości.


Za mała dawka moim zdaniem przez co pokazuje mało a mieszanka jest zbyt uboga i dlatego pali więcej, więcej niż mogła by palić realnie więc jak dasz większą dawkę to i pokaże ci że pije więcej i spalanie realne spadnie ponieważ skład mieszanki będzie bardziej optymalny, sztuką jest żeby nie przesadzić bo wtedy pokaże że pali i faktycznie zacznie "pożerać" ropę

#107 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 12 maja 2010 - 22:33

Najlepiej by było,ale jeżeli w samym programie mida nikt nie mieszał (można regulować odczyt w zakresie +15% / - 15%) a żre inaczej niż pokazuje to pewnie trzeba wyregulować. Prawidłowo należy wyregulować prawidłową dawkę na jakimś programie a potem można korygować (w aso na pewno nie wiem czy inaczej też) to co MID wyświetla w krokach po 5% jeżeli mimo to nie można tego zrobić bo zakres jest za mały to znaczy że albo nastawnik jest źle wyregulowany (zamknięte koło) albo silnik "kuleje" np. końcówki wtrysków leją, kompresja itd. itp
Dawkę ustawia się w pod konkretny silni lecz są jakieś normy (około 5-6 mili gramów/litrów nie wiem dokładnie) ale przy dobitym silniku trzebe więcej i wtedy to się nie pokrywa z midem i poto jest w nim ta regulacja



Za mała dawka moim zdaniem przez co pokazuje mało a mieszanka jest zbyt uboga i dlatego pali więcej, więcej niż mogła by palić realnie więc jak dasz większą dawkę to i pokaże ci że pije więcej i spalanie realne spadnie ponieważ skład mieszanki będzie bardziej optymalny, sztuką jest żeby nie przesadzić bo wtedy pokaże że pali i faktycznie zacznie "pożerać" ropę



muszę po prostu ustawić to na fejsa. Przed styczniem pokazywała mi 1.6 w styczniu ustawiłem na 0.9 i było tak do teraz jakieś 5 dni temu nagle zaczeła pokazywać 0.5 i nie wiem o co jej chodzi. Jak miałem ustawione tak na 0.9 to komp pokazywał tak od 0.5l do 0.9l mniej niż paliła w rzeczywistości a teraz to myli się o jakieś ponad 2l. Ale narazie chyba zostawie ten problem tylko zrobię najpierw wtrysk a dopiero zacznę szukać przyczyny tego przestawiania sie nastawnika tylko tak się pytam bo może jak by ktoś wiedział dlaczego on sie tak przestawia to bym wiedział jak wyeliminować ten problem

#108 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 12 maja 2010 - 22:50

Temperatura silnika i zewnętrzna są powodem takiego a nie innego spalania co widać na MIDzie, a do tego kondycja silnika, ale to się raczej nie zmienia z dnia na dzień no i oczywiście włączenie każdego odbiornika prądu wzmaga zapotrzebowanie na paliwko. W zimie sam akumulator pobiera sporo prądu żeby się napełnić (nie wiem w jakiej jest konycji) i to mogło powodować w połączeniu z -15 C i niższą temp silnika (a ciepełko do kabiny ) to 1.6 na wolnych. A filtr powietrza też ma zaje...ste znaczenie, albo daje oddech albo trzeba podkręcić ropą. Alternator nie kręci się zawsze tak samo, jak jest pobór to pasek się aż zaślizga a wtedy śilnikowi ciężko i chce zgasnąć to ECU dbając o prawidłowe obroty pompuje paliwo. Chyba jednak nie potrzebnie ruszałeś. Przecież to nie ja wymyśliłem że samochody w zimie więcej palą tylko po prostu tak jest i twój MID ci to poprostu obrazował, a tyś go niepotrzebnie tykał :]

#109 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 maja 2010 - 06:25

Temperatura silnika i zewnętrzna są powodem takiego a nie innego spalania co widać na MIDzie, a do tego kondycja silnika, ale to się raczej nie zmienia z dnia na dzień no i oczywiście włączenie każdego odbiornika prądu wzmaga zapotrzebowanie na paliwko. W zimie sam akumulator pobiera sporo prądu żeby się napełnić (nie wiem w jakiej jest konycji) i to mogło powodować w połączeniu z -15 C i niższą temp silnika (a ciepełko do kabiny ) to 1.6 na wolnych. A filtr powietrza też ma zaje...ste znaczenie, albo daje oddech albo trzeba podkręcić ropą. Alternator nie kręci się zawsze tak samo, jak jest pobór to pasek się aż zaślizga a wtedy śilnikowi ciężko i chce zgasnąć to ECU dbając o prawidłowe obroty pompuje paliwo. Chyba jednak nie potrzebnie ruszałeś. Przecież to nie ja wymyśliłem że samochody w zimie więcej palą tylko po prostu tak jest i twój MID ci to poprostu obrazował, a tyś go niepotrzebnie tykał :]


Może i masz racje no ale dziwne że jak ustawiłem na 0.9 i było tak samo w mrozy i teraz w te ciepłe dni a później nagle na 0.5 i oczywiście zawsze przy wyłączonych odbiornikach. Narazie muszę się zająć cieknącym wtryskiem bo i trace ropkę i troszke gorzej pali auto no i denerwuje mnie taki objaw

#110 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 maja 2010 - 19:04

Może i masz racje no ale dziwne że jak ustawiłem na 0.9 i było tak samo w mrozy i teraz w te ciepłe dni a później nagle na 0.5 i oczywiście zawsze przy wyłączonych odbiornikach. Narazie muszę się zająć cieknącym wtryskiem bo i trace ropkę i troszke gorzej pali auto no i denerwuje mnie taki objaw


Zapytam jeździsz na zwykłym ON..u mnie jak zalałem bio to pokazywał 0,6l 0,7 a jak normalny to 0,9l.. i dodam nastawnik musisz ustawić jeszcze raz dlatego na takiej dawce ciężej odpala..

#111 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 maja 2010 - 11:05

Zapytam jeździsz na zwykłym ON..u mnie jak zalałem bio to pokazywał 0,6l 0,7 a jak normalny to 0,9l.. i dodam nastawnik musisz ustawić jeszcze raz dlatego na takiej dawce ciężej odpala..


Jeżdże na zwykłym ON, ok nastawnik ustawię jeszcze raz żaden kłopot ale dlaczego tak się dzieje że się przestawia ten nastawnik?

#112 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 14 maja 2010 - 15:46

Najlepiej pojeździj trochę i wtedy dopiero ustawiaj, będziesz miał większą pewność co do dobrej temp silnika. Na własnym przykładzie powiem ci że mimo że grzałem samochód na wolnych obrotach aż wskazówka stanęła jak wryta, to póżniej i tak okazało się że ustawiłem za mało, a jak zrobiłm regulacje po jeździe około 10 km to zostało OK. Jedyne co, że ustawiłem, i gdy zacząłem dokręcać śruby to nastąpiła zmiana rzędu 0,1-0,2l, więc znów popóściłem śruby (wróciło) przestawiłem o tą różnicę i jak dokreciłem weszło spowrotem na tyle, tym razem ile chciałem i cały czas robiłem to na chodzącym silniku żeby maksymalnie wyeliminować wszelkie zmiany. Chyba tylko jedną śrubę tą która jest pod gumową rurą do chłodnicy dokręciłem już na wyłączonym silniku bo znią mam najwięcej zabawy, bo nawet długi torx nie chce w nią tam dobrze pasować i musiałem takim krótkim od spodu rury się tam grzebać i parzyć :)

#113 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 maja 2010 - 20:28

Jeżdże na zwykłym ON, ok nastawnik ustawię jeszcze raz żaden kłopot ale dlaczego tak się dzieje że się przestawia ten nastawnik?


ktoś kiedyś pisał że kilka razy regulował aż w końcu było git..ja już rok śmigam i się nie przestawiło a dawniej miałem 1,2l

#114 OFFLINE   Piotr 33

Piotr 33
  • 18 postów
  • Dołączył: 30-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 16 maja 2010 - 12:07

Witam,dopisze sie do tematu gdyz juz to przerabiałem:),nie proponuje ci naprawy tego wtrysku,wiem ze niektórzy czarodzieje wypowiadaja sie na temat prostej naprawy i tym ze jezdza juz rok czasu i nic sie nie dzieje.Byc moze jednemu na 100 to sie udało,wymien na nowy koszt zakupu z montazem około 800 zł Bosch.Pozdrawiam!
Piotrek

#115 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 10:43

Wie ktoś czym najlepiej uszczelnić ten wtrysk sterujący?

#116 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 maja 2010 - 15:38

silikon ze stacji benzynowej do uszczelniania misek olejowych itp. odporny na olej i 350 stopni C zazwyczaj czerwony, czasem niebieski Koszt do 10 zeta taka tubka jak basta do zębów

#117 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 17:49

właśnie taki kupiłem, ale mam jeszcze jeden problem bo kupiłem nasadkę dlugą rozmiar 27 zrobiłem w niej okienko a tu zonk nie dochodzi mi ona do końca bo te rureczki od przelewów blokują i klucz nie wchodzi na tą śrubę próbowałem kupić dłuższą nasadkę ale w moim mieście nie mogę dostać. Ma ktoś jakiś pomysł jak odkręcić ten wtrysk? A może tam jest inny rozmiar klucza skoro nie chce wejść na te rureczki? Kolega w BMW odkręcił tym samym kluczem co ja a ja nie mogę , nawet nie ma jak tam dojść i zmierzyć suwmiarką że by wiedzieć jaki tam jest rozmiar tej śruby.

#118 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 maja 2010 - 19:25

gdzieś czytałem że komuś jak zmieniał przelewy to wyszły przez przypadek te końcówki :) może je wyciągniesz ale nie polecam :]. Sprawdź czy ta nasadka nie ma jakiegoś przewężenia bo te krućce to są tak raczej rozstawione na szerokość przeciwległych kątów sześciokąta :(

#119 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 maja 2010 - 19:36

gdzieś czytałem że komuś jak zmieniał przelewy to wyszły przez przypadek te końcówki :) może je wyciągniesz ale nie polecam :]. Sprawdź czy ta nasadka nie ma jakiegoś przewężenia bo te krućce to są tak raczej rozstawione na szerokość przeciwległych kątów sześciokąta :(


wolałbym nie próbować bo jak je uszkodze to mam już po wtrysku a druga sprawa wreszcie zacznie mi ciągnąć powietrze na rureczkach. A tam jest napewno na klucz 27? Nie wiem już jak to wykręcić dzisiaj chciałem zrobić wtrysk bo za 2 tygodnie czeka mnie trasa a tu nawet nie mogę go wyciągnąć. Zresztą muszę go zrobić bo leci ON i ciągnie powietrze.

Sprawdź czy ta nasadka nie ma jakiegoś przewężenia bo te krućce to są tak raczej rozstawione na szerokość przeciwległych kątów sześciokąta


Przewężenie ma ta nasadka ale na końcu klucza za tymi ściankami sześciokątnymi, a ty jakim kluczem to odkręcałeś? Kumpel tym samym kluczem co ja w BMW odkręcił bez problemu.

#120 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 maja 2010 - 20:21

klucz albo kupić albo tak jak ja kupiłem nasadkę stanleya 27mm za 18,- , rozciąłem powwyżej sześciokąta ale tak żeby mi został nienaruszony kwadrat na klucz i w przerwę wstawiłem około 12 cm rury bodajże calowej i pospawałem :), w ruże wyciąłem prostokątny otwór taki żeby wtyczka przelazła i wtryskiwacz nie miał szans.


Masz. Rura musiała być ździebko większa bo jej średnica wew. była więcej niż 27, miała mniej więcej tyle co odległość między przeciwległymi kątami klucza
Znajdź jakiś warsztat ze spawarką i za dwa browce ci przetną pospawają i oszlifują bo musi być gładko - cienko bo miejsca tam za wiele przy kolektorze nie ma. Ja znalazłem ten :) w którym pracuję a browce sam wypiłem :)