

2.5 TD - wtrysk sterujacy
#101
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:30
#102
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:31
Czy taki cieknący wtrysk może być powodem gorszego odpalania auta i pokazywania innego spalania na postoju przez kompa np. kiedyś miałem 0.9l/h a teraz pokazuje tak 0.6l/h
Może bo się mogą wtryski delikatnie zapowietrzać, a spalanie to chyba inna bajka bardziejw stronę nastawnika, to też jest w dziale porad-sam naprawiam
#103
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:35
Może bo się mogą wtryski delikatnie zapowietrzać, a spalanie to chyba inna bajka bardziejw stronę nastawnika, to też jest w dziale porad-sam naprawiam
tak widziałem to z tym nastawnikiem i nawet jakiś czas temu przestawiłem dawkę na nastawniku na 0.9l/h a teraz zaczoł mi pokazywać 0.6-0.5l/h i próbuje się dowiedzieć dla czego że by wyeliminować ten problem raz na zawsze bo nie chcę przestawiać nastawnika co 3 miesiące. A i bardzo ci dziękuje za instrukcje do uszczelnienia wtryskiwacza.
A jak ci leciał ten wtrysk to spalanie miałeś większe?
#104
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:44

#105
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 21:52
nie wiem bo mam tą ome od miesiąca i tu takie cyrki było że długo by pisać ale wszystko gościu miał pomieszane w przewodach, wężykach i ja to od razu doprowadzałem do ładu z nastawnikiem też, a ty swój nie potrzebnie może ruszałeś, bo zrobiło się cieplej i to już rzutuje na dawkę, ogólnie inaczej pokazuje jak silnik ma 85 stopni, 90 czy 95. Ja trzy razy ustawiałem, generalnie trzeba dobrze rozgrzać silnik do temp pracy, a teraz już na to nie patrzę raczej bo ja mam ASB i na D pokazuje większe spalanie niż na luzie a ja nie poto mam ASB żeby co chwilę wajchować i sprawdzać
, najważniejsze że teraz jeździ dobrze i średnie spalanie pokazuje mi tyle ile pije faktycznie +/- 0.5l
regulowałem dlatego bo mi zaczeło pokazywać 1.6l/h i to było tak w styczniu ale ostatnio przy tych cieplejszych dniach pokazywał mi idealnie 0.9 a teraz tak 0.6-0.5 a czasami 0.4 i nie mogę rozgryźć dlaczego tak się dzieje. A i umnie mocno okłamuje komp pokazuje mniej niż pali w rzeczywistości.
A jak ci leciał ten wtrysk to spalanie miałeś większe?
chyba będę musiał podjechać do jakiegoś dobrego majstra z kompem że by mi ustawił dawkę taka jaka powinna być ale według jakiegoś fejsu a nie na komputer pokładowy
#106
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 22:16
Dawkę ustawia się w pod konkretny silni lecz są jakieś normy (około 5-6 mili gramów/litrów nie wiem dokładnie) ale przy dobitym silniku trzebe więcej i wtedy to się nie pokrywa z midem i poto jest w nim ta regulacja
regulowałem dlatego bo mi zaczeło pokazywać 1.6l/h i to było tak w styczniu ale ostatnio przy tych cieplejszych dniach pokazywał mi idealnie 0.9 a teraz tak 0.6-0.5 a czasami 0.4 i nie mogę rozgryźć dlaczego tak się dzieje. A i umnie mocno okłamuje komp pokazuje mniej niż pali w rzeczywistości.
Za mała dawka moim zdaniem przez co pokazuje mało a mieszanka jest zbyt uboga i dlatego pali więcej, więcej niż mogła by palić realnie więc jak dasz większą dawkę to i pokaże ci że pije więcej i spalanie realne spadnie ponieważ skład mieszanki będzie bardziej optymalny, sztuką jest żeby nie przesadzić bo wtedy pokaże że pali i faktycznie zacznie "pożerać" ropę
#107
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 22:33
Najlepiej by było,ale jeżeli w samym programie mida nikt nie mieszał (można regulować odczyt w zakresie +15% / - 15%) a żre inaczej niż pokazuje to pewnie trzeba wyregulować. Prawidłowo należy wyregulować prawidłową dawkę na jakimś programie a potem można korygować (w aso na pewno nie wiem czy inaczej też) to co MID wyświetla w krokach po 5% jeżeli mimo to nie można tego zrobić bo zakres jest za mały to znaczy że albo nastawnik jest źle wyregulowany (zamknięte koło) albo silnik "kuleje" np. końcówki wtrysków leją, kompresja itd. itp
Dawkę ustawia się w pod konkretny silni lecz są jakieś normy (około 5-6 mili gramów/litrów nie wiem dokładnie) ale przy dobitym silniku trzebe więcej i wtedy to się nie pokrywa z midem i poto jest w nim ta regulacja
Za mała dawka moim zdaniem przez co pokazuje mało a mieszanka jest zbyt uboga i dlatego pali więcej, więcej niż mogła by palić realnie więc jak dasz większą dawkę to i pokaże ci że pije więcej i spalanie realne spadnie ponieważ skład mieszanki będzie bardziej optymalny, sztuką jest żeby nie przesadzić bo wtedy pokaże że pali i faktycznie zacznie "pożerać" ropę
muszę po prostu ustawić to na fejsa. Przed styczniem pokazywała mi 1.6 w styczniu ustawiłem na 0.9 i było tak do teraz jakieś 5 dni temu nagle zaczeła pokazywać 0.5 i nie wiem o co jej chodzi. Jak miałem ustawione tak na 0.9 to komp pokazywał tak od 0.5l do 0.9l mniej niż paliła w rzeczywistości a teraz to myli się o jakieś ponad 2l. Ale narazie chyba zostawie ten problem tylko zrobię najpierw wtrysk a dopiero zacznę szukać przyczyny tego przestawiania sie nastawnika tylko tak się pytam bo może jak by ktoś wiedział dlaczego on sie tak przestawia to bym wiedział jak wyeliminować ten problem
#108
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 22:50
![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)
#109
OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 06:25
Temperatura silnika i zewnętrzna są powodem takiego a nie innego spalania co widać na MIDzie, a do tego kondycja silnika, ale to się raczej nie zmienia z dnia na dzień no i oczywiście włączenie każdego odbiornika prądu wzmaga zapotrzebowanie na paliwko. W zimie sam akumulator pobiera sporo prądu żeby się napełnić (nie wiem w jakiej jest konycji) i to mogło powodować w połączeniu z -15 C i niższą temp silnika (a ciepełko do kabiny ) to 1.6 na wolnych. A filtr powietrza też ma zaje...ste znaczenie, albo daje oddech albo trzeba podkręcić ropą. Alternator nie kręci się zawsze tak samo, jak jest pobór to pasek się aż zaślizga a wtedy śilnikowi ciężko i chce zgasnąć to ECU dbając o prawidłowe obroty pompuje paliwo. Chyba jednak nie potrzebnie ruszałeś. Przecież to nie ja wymyśliłem że samochody w zimie więcej palą tylko po prostu tak jest i twój MID ci to poprostu obrazował, a tyś go niepotrzebnie tykał
Może i masz racje no ale dziwne że jak ustawiłem na 0.9 i było tak samo w mrozy i teraz w te ciepłe dni a później nagle na 0.5 i oczywiście zawsze przy wyłączonych odbiornikach. Narazie muszę się zająć cieknącym wtryskiem bo i trace ropkę i troszke gorzej pali auto no i denerwuje mnie taki objaw
#110
OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 19:04
Może i masz racje no ale dziwne że jak ustawiłem na 0.9 i było tak samo w mrozy i teraz w te ciepłe dni a później nagle na 0.5 i oczywiście zawsze przy wyłączonych odbiornikach. Narazie muszę się zająć cieknącym wtryskiem bo i trace ropkę i troszke gorzej pali auto no i denerwuje mnie taki objaw
Zapytam jeździsz na zwykłym ON..u mnie jak zalałem bio to pokazywał 0,6l 0,7 a jak normalny to 0,9l.. i dodam nastawnik musisz ustawić jeszcze raz dlatego na takiej dawce ciężej odpala..
#111
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 11:05
Zapytam jeździsz na zwykłym ON..u mnie jak zalałem bio to pokazywał 0,6l 0,7 a jak normalny to 0,9l.. i dodam nastawnik musisz ustawić jeszcze raz dlatego na takiej dawce ciężej odpala..
Jeżdże na zwykłym ON, ok nastawnik ustawię jeszcze raz żaden kłopot ale dlaczego tak się dzieje że się przestawia ten nastawnik?
#112
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 15:46

#113
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 20:28
Jeżdże na zwykłym ON, ok nastawnik ustawię jeszcze raz żaden kłopot ale dlaczego tak się dzieje że się przestawia ten nastawnik?
ktoś kiedyś pisał że kilka razy regulował aż w końcu było git..ja już rok śmigam i się nie przestawiło a dawniej miałem 1,2l
#114
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 12:07
#115
OFFLINE
#116
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 15:38
#117
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 17:49
#118
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 19:25

![:]](https://forum.omegaklub.eu/public/style_emoticons/default/splash.gif)

#119
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 19:36
gdzieś czytałem że komuś jak zmieniał przelewy to wyszły przez przypadek te końcówki
może je wyciągniesz ale nie polecam
. Sprawdź czy ta nasadka nie ma jakiegoś przewężenia bo te krućce to są tak raczej rozstawione na szerokość przeciwległych kątów sześciokąta
wolałbym nie próbować bo jak je uszkodze to mam już po wtrysku a druga sprawa wreszcie zacznie mi ciągnąć powietrze na rureczkach. A tam jest napewno na klucz 27? Nie wiem już jak to wykręcić dzisiaj chciałem zrobić wtrysk bo za 2 tygodnie czeka mnie trasa a tu nawet nie mogę go wyciągnąć. Zresztą muszę go zrobić bo leci ON i ciągnie powietrze.
Sprawdź czy ta nasadka nie ma jakiegoś przewężenia bo te krućce to są tak raczej rozstawione na szerokość przeciwległych kątów sześciokąta
Przewężenie ma ta nasadka ale na końcu klucza za tymi ściankami sześciokątnymi, a ty jakim kluczem to odkręcałeś? Kumpel tym samym kluczem co ja w BMW odkręcił bez problemu.
#120
OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 20:21
klucz albo kupić albo tak jak ja kupiłem nasadkę stanleya 27mm za 18,- , rozciąłem powwyżej sześciokąta ale tak żeby mi został nienaruszony kwadrat na klucz i w przerwę wstawiłem około 12 cm rury bodajże calowej i pospawałem
, w ruże wyciąłem prostokątny otwór taki żeby wtyczka przelazła i wtryskiwacz nie miał szans.
Masz. Rura musiała być ździebko większa bo jej średnica wew. była więcej niż 27, miała mniej więcej tyle co odległość między przeciwległymi kątami klucza
Znajdź jakiś warsztat ze spawarką i za dwa browce ci przetną pospawają i oszlifują bo musi być gładko - cienko bo miejsca tam za wiele przy kolektorze nie ma. Ja znalazłem ten

