Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:47

jeżeli wyskoczy 81 to tylko dotyczy wtrysku, komunikacji między ecu a wtryskiem. jeżeli był by 82 to ok, ma to związek z czujnikiem poł. wału.


nom ale jeśli by już wyskoczył 82 to czujnik do wymiany czy po prostu jest nie prawidłowe ustawienie?

#142 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:54

powiem Ci tak, z tym 82 to chodzi o to że jeżeli z czujnika obr. wału i z wtrysku sterującego będą podawane sprzeczne informacje do ECU to ten błąd będzie. chociaż w Twoim przypadku jeżeli ten błąd pojawia się na tempomacie to ja bym szukał czegoś w nastawniku.

#143 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:56

Oba błędy 81-82 nie są zależne tylko od wtrysku.

Najpierw nalezy zdiagnozowac co powoduje ten błąd(Y)Czy czyjnik czy wtrysk. Jeśli np. podmianka wtrysku załatwia sprawę, problem z bani. Jeśli nie, gmeramy przy czujniku. Zaznaczam, że w większosci przypadków czujnik jest zapyziały, i raczej łatwo nie da sie wyjąc jeśli, jeśli w ogóle. Nie zawsze pomaga też czyszczenie czujnika. Najlepiej wymienic w diabły, przy okazji poczyscic kołki na kole zam. Ważna jest regulacja odległości. jeśli nie ustawiłem go własciwie, po zagrzaniu silnika wywalało mi błąd 81.

Najlepiej pogłówkowac, jakie odczyty i z jakich czujników sa niezbędne do funkcjonowania tempomatu, i tam zacząc szukac.

#144 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:47

A czym go uszczelniłeś (wtrysk sterujący) może to jest powód że znowu cieknie. Jeśli cieknie z pod miedzianej podkładki to może wystarczy mocniej do....ać i będzie git bo ona jest na tyle miękka że się ułoży ale najpierw przelewy wymień bo to koszt 10 pln/m i tylko 1m wystarcza a jeśli masz w oplocie a wcześniej ci coś ciekło, to teraz one puszczają i nie wiadomo naprawde co cieknie. Kolejne pytanie czy jak uszczelniałeś to nie napchałeś silikonu gdzieś gdzie nie powinieneś i dlatego muli bo chodzi np. na 5,5 gara. Opcja nr.2 jak się bawiłeś z tym wtryskiwaczem to może nie chcący odłączyłeś wężyk albo kabel czujnika doładowania, bo one są w okolicy manewrów przy wtryskiwaczu więc może to, a błędu wypiętego wężyka nie będzie, a może zamieniłeś wogóle wężyki podciśnień, choć raczej ich nie rozłaczałeś, choć kto to wie jak ty to robiłeś :) ty sam wiesz najlepiej :).
Co do tempomatu czy jesteś pewien na 100% że po jego użyciu nie wyskakuje ci błąd 91, 92, a nie jak piszesz 81,82, ponieważ te pierwsze są włąśnie odpowiedzialne za tempomat a nie trudno się pomylić o jeden :]

#145 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 08 czerwca 2010 - 23:27

Pany.......jak cieknie pod miedziana podkładką, to lepiej to wywalic i poprawic. tp jest wtrysk a nie strzykawka.

Gdzie miał napchac silikonu, jak nie pod plastik?????? I co to znaczy na 5,5 gara?????

Odczytac błedy z forum OKP, a zinterpretowac je z nawet naprostszego fejsa to są zupełnie inne bajki. gdybac sobie mozna do us...nej śmierci. Albo konkretna diagnoza, albo .........w banię.

#146 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 czerwca 2010 - 17:10

Gdzie miał napchac silikonu, jak nie pod plastik?????? I co to znaczy na 5,5 gara?????


ty to wiesz i ja to wiem ale czy on to wie ? Może napchał tyle że coś zaklaistrował, nie wiem co, bo nie widzę, ale ma problem i mało danych, to strzelamy. A nóż coś z tego sobie dopasuje, bo może miał jakieś komplikacje podczas operacji i moje sugestie mogą go naprowadzić na prawidłową diagnozę. Jakby diagnoza mogła być tylko jedna prawidłowa to pewnie sam znalazłby na nią rozwiązanie a nie szukał pomocy. Nawet lekarze się mylą i też sprawdzają swoje tezy eliminując po kolei różne mniej lub bardziej oczywiste przyczyny. O co więc tobie chodzi, że tu na mnie wjeżdżasz. Rzuć lepiej jakiś sensowny pomysł, który mu pomoże akurat.

Ja sam też sobie uszczelniałem wtrysk, i miało być pięknie jak w opisie tej operacji, a na dzieńdobry uje....ły mi się styki cewki i czar prysł. Trzy razy w sumie naprawiałem z przewijaniem nowym drutem włącznie i wiem że - Myślisz sobie "no teraz to musi śmigać" i po montażu okazuje się że jednak nie. (teraz jest lepiej niż fabryka :) )Więc rewidujesz wszystkie swoje poczynania co i jak robiłeś i gdzie mogłeś popełnić błąd i próbujesz od nowa, i w tym właśnie momencie każda sugestia może być przydatna w celu rozwiązania problemu, zwarzywszy że jego problemy jak rozumię zaczęły się w momencie gdy się zabrał za wtryskiwacz. Dla mnie akurat ten temat już praktycznie nie ma tajemnic, ale musiał bym mieć silnik tudzież wtryskiwacz przed nosem a tak to strzelam w ciemno co może być nie tak.

Fancik jak chcesz to dzwoń do mnie 696896342 stojąc przed maską to może coś uradzimy bo tak to za dużo pisania i "strzałów w niebo"

#147 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 09 czerwca 2010 - 17:57

ty to wiesz i ja to wiem ale czy on to wie ? Może napchał tyle że coś zaklaistrował, nie wiem co, bo nie widzę, ale ma problem i mało danych, to strzelamy. A nóż coś z tego sobie dopasuje, bo może miał jakieś komplikacje podczas operacji i moje sugestie mogą go naprowadzić na prawidłową diagnozę. Jakby diagnoza mogła być tylko jedna prawidłowa to pewnie sam znalazłby na nią rozwiązanie a nie szukał pomocy. Nawet lekarze się mylą i też sprawdzają swoje tezy eliminując po kolei różne mniej lub bardziej oczywiste przyczyny. O co więc tobie chodzi, że tu na mnie wjeżdżasz. Rzuć lepiej jakiś sensowny pomysł, który mu pomoże akurat.

Ja sam też sobie uszczelniałem wtrysk, i miało być pięknie jak w opisie tej operacji, a na dzieńdobry uje....ły mi się styki cewki i czar prysł. Trzy razy w sumie naprawiałem z przewijaniem nowym drutem włącznie i wiem że - Myślisz sobie "no teraz to musi śmigać" i po montażu okazuje się że jednak nie. (teraz jest lepiej niż fabryka :) )Więc rewidujesz wszystkie swoje poczynania co i jak robiłeś i gdzie mogłeś popełnić błąd i próbujesz od nowa, i w tym właśnie momencie każda sugestia może być przydatna w celu rozwiązania problemu, zwarzywszy że jego problemy jak rozumię zaczęły się w momencie gdy się zabrał za wtryskiwacz. Dla mnie akurat ten temat już praktycznie nie ma tajemnic, ale musiał bym mieć silnik tudzież wtryskiwacz przed nosem a tak to strzelam w ciemno co może być nie tak.

Fancik jak chcesz to dzwoń do mnie 696896342 stojąc przed maską to może coś uradzimy bo tak to za dużo pisania i "strzałów w niebo"


Co do uszczelniania tego wtrysku sterującego ja tego nie robiłem serwis diesla facet miał mi go tylko uszczelnić zrobił to przed Świętami Bożego Narodzenia i wymienił też świece żarowe bo 4 spalone za wymianę świec 350 zeta. Nom i nie dawno zaczął cieknąć wtrysk a woził za to 150 zeta razem 500 stów nie wiem czy dużo czy mało ale mało ważne nie mówiłem mu żeby jeszcze coś tam robił lub wymieniał bo nie miałem na to kasy w dodatku jeszcze przed świętami. Jestem umówiony teraz z innym mechanikiem ale co dopiero w następnym tygodniu . Co do tego błędu 82 nie pomyliłem się jak włączę tempomat ten błąd się właśnie pojawia i nie znika do momentu wykasowania go ale po skasowaniu nie naprawiałem go bo mało używam tempomatu nom ale jak już wyskoczy ten błąd to nie wiem albo mi się wydaje albo naprawdę o wiele więcej zaczyna palić ropy.

#148 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 czerwca 2010 - 18:33

Jeżeli zapali ci się kontrolka silnika i tak jedziesz, a błąd odnosi się do wtryskiwacza czyli 81,82 a nawet 31 bodajże (czujnik położenia wału - wygenerowany przez "uszkodzony" wtryskiwacz) to silnik pracuje w trybie awaryjnym i wtedy robi się zamulony i pali ile da radę. Że znowu cieknie, to znaczy jeśli z pod plastyku to do **** naprawa za 150, bo ja bym ci z przewinięciem cewki to za 100,- zrobił :). Trzeba dokładnie wyczyścić ze starego silikonu, dobrze odtłuścić i zakleić silikonem do uszczelniania misek olejowych odpornym najlepiej do 350 C ale są też takie do 320 i też pewnie wytrzyma a przedewszystkim jest odporny na olej, również napędowy. Musi przedewszystkim być dobrze odtłuszczone i suche, wtedy silikon dobrze złapie (mi nic nie cieknie). Jest drugie miejsce na łączeniu górnej z dolną częścią wtryskiwacza, lecz to połączenie stożkowe (wystarczy dobrze oczyścić i do....lićza pomocą imadła i dobrego klucza). Trzecie miejsce to gniazdo w silniku - jeżeli miedziana podkładka wygląda dobrze, nie ma jakiś potężnych rys zadziorów itp, to można ją zastosować znowu, gniazdo oczyścić z wszelkiego syfu, który z pewnością nazbierał się w związku z zalegającym tam paliwem z wycieku, wkręcić i dokręcić albo kluczem dynamometrycznym tyle kg ile trzeba albo tak jak ja, "mocno" :) mniej więcej tak jak dokręca się świece zapłonowe czy koła. Pominę tych co skaczą po kluczu a potem dziwią się że mają gwinty przeciągnięte albo że śruba im pękła a jak dokręcają to musi aż zatrzeszczeć bo inaczej to za słabo.

Sprawdeź rezystancję cewki wtryskiwacza na jego wtyczce czy zawiera się w przedziale 80-120 ohmów i czy nie ma przebicia na masę z jednego bądź drugiego styku. Może taż tak być (ja tak miałem) że rezystancja oscyluje na 80 ohm i na zimnym silniku było dobrze a na gorącym czasem silnik się zaksztuszał i w tym samym momencie mrygała kontrolka silnika i generował się błąd 31,81,82, skutkiem czego musiałem jeszcze raz nawinąć cewkę tak żeby miała większy opór. Albo jeśli to ciężka sprawa to wszczepić w jeden z przewodów opornik taki żeby dobić opór do około 100 i założyć koszulkę termokurczliwą. Powinno zdać egzamin choć 100% nie dam bo sam już miałem tak zrobić ale przewinąłem jeszcze raz i na zimnym mierzyłem że ma 80,7 oma a po jeździe probnej wskoczyło na 95 i tak zostało więc nie musiałem ale oporniki już kupiłem 10 groszy szt.

#149 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 czerwca 2010 - 19:04

ja polecam wymienić tą miedzianą podkładkę bo ona się ściska podczas dokręcania i dzięki temu lepiej uszczelnianie jest ona droga bo kosztuje 2 zł

#150 OFFLINE   Piotr 33

Piotr 33
  • 18 postów
  • Dołączył: 30-05-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 10 czerwca 2010 - 00:25

Witam,kiedyś podłączyłem się pod ten temat i zrobie to ponownie,naprawde nie jest celem regeneracja wtrysku który i tak juz jest nieszczelny i zurzyty,tak jak opisywałem wcześniej niektórzy czarodzieje z allegro opisywali naprawe za niby grosze, tyle ze koszt tego wtrysku wynosił około 400 zł,oraz przyjazd do nich do jakiejś krainy pod krakowem tez kilka zł,oraz montaz bo taki jest ich niby wymóg,tylko u nich na miejscu itd.Czyli sama taka naprawa około 600 zł lub wiecej.Wydaje mi sie ze jest to bez sensu ja zapłaciłem 780 zł za nowiutki wtryskiwacz Bosch z gwarancją.Koledzy nie wierzcie w cuda,chyba ze ktoś naprawde sie na tym zna i ma wieksze pojecie o budowie tego urządzenia,ale ja po chwili rozmowy z tą osobą z allegro odpuściłem sobie tą regeneracje i zakupiłem nowiutki.Od 1,5 roku nie miałem najmniejszego problemu,Pozdrawiam
Piotrek

#151 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 czerwca 2010 - 19:25

a ja swój naprawiłem za 10 pln (silikon) i około 10 godzin dłubania (z własnej winy) ale można było w góra 2 godz. a teraz jak już wiem co i jak i nie trzeba przewijać cewki (współczuję jeśli trzeba +3 godz.) to i w godzinkę się uwinę

#152 OFFLINE   Desperado85

Desperado85
  • 10 postów
  • Dołączył: 14-02-2009

Napisany 11 sierpnia 2010 - 09:37

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i piszę pierwszy raz więc proszę wszystkich o wyrozumiałość. Mam taki problem. Wtrysk sterujący w mojej omce zaczął cieknąć wiec znalazłem na allegro inny używany i wstawiłem go. Teraz nie cieknie ale świeci się żółta kontrolka silnika. Do tego jakby stracił troszkę na mocy. Nie wiele ale już to nie to samo. Nie wiem o co chodzi. POMOCY!!!!!!

#153 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2010 - 12:28

a masz 100% pewność że wtrysk był sprawny, po pierwsze odczytać błędy, co z tego że wtrysk jest szczelny jak może mieć uszkodzony czujnik położenia iglicy, w sprawdzonych poradach jest opisane jak zregenerować taki wtrysk

#154 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 sierpnia 2010 - 14:04

Teraz nie cieknie ale świeci się żółta kontrolka silnika. Do tego jakby stracił troszkę na mocy. Nie wiele ale już to nie to samo. Nie wiem o co chodzi. POMOCY


Zmierz rezystancję na kostce wtrysku sterującego bo może jest walnięta cewka albo jakiś zwój zerwany.

#155 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2010 - 14:11

świeci się żółta kontrolka silnika.

To zrob to -> http://forum.omegakl...hread.php?t=202 i napisz co wymigalo.

#156 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 07 września 2010 - 19:57

Witam mam takie pytanie czy wtrysk strujacy z BMW 325 TDS jet taki sam jak w Omedze 2.5 TD ?
Zgory dzieki za odpowiedz.

#157 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 września 2010 - 20:34

w czystej teorii powinien, ale chyba nie jest....

idź do sklepu z częściami i niech ci sprawdzą numer katalogowy (nawet zaminnika) do 2,5td i do 325tds

#158 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 07 września 2010 - 20:39

Dziek jutro wejde i zapytam....

#159 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 07 września 2010 - 21:05

Wtyczka może się jedynie różnić. Po spiłowaniu nadlewu na wtyczce wszystko pasuje. Sprawdzane na omie 2.5TD bez przepływki i 325TDS z przepływką. Przekładaliśmy wtryski i wszystko było ok.

#160 OFFLINE   Dipe

Dipe
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-01-2009

Napisany 07 września 2010 - 21:17

ok dzieki sprawdzalem w katalogu Boscha i wynika z niego ze to te same wtryski jeszcze raz dzieki za pomoc...