Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#181 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 19 listopada 2010 - 10:28

czy do wymontowania wtrysku potrzebne sa jakies specjalne klucze i tak mniej wiecej co musze zdjac o mi padly 2 wtryski:( wtryski juz mam i chce dzisiaj dokonac ich wymiany


musisz wymontowac kolektor ssący i wszystkie wtryski masz jak na dłoni.
zdjąc weze przelewowe i odkręcic rurki z wtrysków. klucz do wykręcenia wtrysku bodajze 27 o ile sie nie myle. poprawcie mnie jezeli sie myle.

#182 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 listopada 2010 - 10:31

musisz wymontowac kolektor ssący i wszystkie wtryski masz jak na dłoni.


szkoda roboty ze zdejmowaniem kolektora dobre jest dojście do wtrysków bez zdejmowania kolektora. Faktycznie musisz jeszcze zdjąć wężyki przelewowe i po montażu najlepiej wszystkie wymień na nowe że by ci nie ciekły

#183 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 19 listopada 2010 - 10:39

szkoda roboty ze zdejmowaniem kolektora dobre jest dojście do wtrysków bez zdejmowania kolektora. Faktycznie musisz jeszcze zdjąć wężyki przelewowe i po montażu najlepiej wszystkie wymień na nowe że by ci nie ciekły


w sumie masz racje :):D

#184 OFFLINE   dobrzyn

dobrzyn
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2010
  • Skąd: Kutno

Napisany 19 listopada 2010 - 16:06

dzieki Panowie:)

i czym mam zaslepic ten ostatni wtrysk ten przelew zeby z nigo ropa nie leciala

#185 OFFLINE   adriano198524

adriano198524
  • 191 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 19 listopada 2010 - 16:14

dzieki Panowie:)

i czym mam zaslepic ten ostatni wtrysk ten przelew zeby z nigo ropa nie leciala


najprostszy sposób to nalozyc na koncowy wtrysk kawałek rurki od przelewu i wkręcic w niego śrubkę aby nie puszczała ropy :) ja tak mam i nic nie leci :)

#186 OFFLINE   Desperado85

Desperado85
  • 10 postów
  • Dołączył: 14-02-2009

Napisany 22 listopada 2010 - 13:17

Witam. Niedawno wymieniłem wtrysk sterujący w mojej omedze 2.5 td ponieważ ciekł. Kupiłem używany na allegro. Teraz nie cieknie ale odrazu po wymianie pojawił się kolejny problem. Świeci się żółta kontrola silnika. O ile się orientuje jest to CHECK. Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem zielony jeżeli chodzi o mechanike. No i strasznie się zamulił i zaczął więcej palić. W mieście przy spokojnej jeździe około 14l. Problem z zamuleniem ustaje kiedy mam powyżej 2000 obrotów wtedy kontrolka gaśnie i dostaje kopa. Bardzo proszę o pomoc.

#187 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2010 - 13:45

odczytaj bledy - opis masz w dziale sprawdzone porady. albo kupiles padniety wtrysk albo czegos przy wymianie nie podpiales.




 


#188 OFFLINE   Desperado85

Desperado85
  • 10 postów
  • Dołączył: 14-02-2009

Napisany 22 listopada 2010 - 23:24

Podpięte jest chyba wszystko tak jak trzeba. Ja tego nie robiłem tylko w warsztacie to było robione. Obserwowałem jak to montowali i z tego co widziałem to poprostu jeden odłączyli a drugi podłączyli. Ten mechanik który to montował coś mówił, że tak czasami jest że ten wtrysk może nie pasować bo jest od innego samochodu. Nie wiem o co mu chodziło. Według symboli ciśnienie miał takie same jak orginał chociaż numery ogólnie się różniły. Ma to jakieś znaczenie w tych tdsach?? Jutro spróbuje sprawdzić błędy jak mi się uda. Z tego co czytałem to trzeba w kostkę wpiąć spinacz zeby połączyć piny i potem liczyć ile razy kontrolka się zaświeci. Szkoda że nie ma łatwiejszego sposobu. Zeby odrazu na wyświetlaczu pokazało.

#189 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 listopada 2010 - 13:00

Podpięte jest chyba wszystko tak jak trzeba. Ja tego nie robiłem tylko w warsztacie to było robione. Obserwowałem jak to montowali i z tego co widziałem to poprostu jeden odłączyli a drugi podłączyli. Ten mechanik który to montował coś mówił, że tak czasami jest że ten wtrysk może nie pasować bo jest od innego samochodu. Nie wiem o co mu chodziło. Według symboli ciśnienie miał takie same jak orginał chociaż numery ogólnie się różniły. Ma to jakieś znaczenie w tych tdsach?? Jutro spróbuje sprawdzić błędy jak mi się uda. Z tego co czytałem to trzeba w kostkę wpiąć spinacz zeby połączyć piny i potem liczyć ile razy kontrolka się zaświeci. Szkoda że nie ma łatwiejszego sposobu. Zeby odrazu na wyświetlaczu pokazało.


Wypnij kostkę od wtrysku i zmierz mu rezystancje powinna sie mieścić pomiędzy 80 a 120 Ohm, może być tak że cewkę masz uwaloną. A co do błędów to jest tylko łatwiejszy sposób po przez fejs diagnostyczny ale jeżeli takowego nie masz to na spinacz jest git.

#190 OFFLINE   Desperado85

Desperado85
  • 10 postów
  • Dołączył: 14-02-2009

Napisany 23 listopada 2010 - 13:54

Ok sprawdze a mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czym się sprawdza tą rezystancje. Sorki że pytam może to głupie ale ja jestem laikiem w tych sprawach.

#191 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 listopada 2010 - 18:08

Ok sprawdze a mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czym się sprawdza tą rezystancje. Sorki że pytam może to głupie ale ja jestem laikiem w tych sprawach.


najzwyklejszym miernikiem który ma omomierz który służy do pomiaru rezystancji

#192 OFFLINE   WebSee

WebSee
  • 1 postów
  • Dołączył: 10-05-2011

Napisany 10 maja 2011 - 17:53

Witam, Dzisiaj uszczelniałem wtrysk sterujący bo przeczytałem na internecie że może to się udać, po uszczelnieniu złożyłem, wkręciłem wtrysk podpiełem pod kostkę zapaliłem, silnik odpalił ale lampka awarii silnika zapaliła się i świeci non-stop
jaka może być tego przyczyna, i czy jest jakaś rada na rozwikłanie tego problemu.

z góry dziękuje i pozdrawiam.

#193 OFFLINE   Tomek1231233

Tomek1231233
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-09-2010
  • Skąd: Elbląg-Pieniężno

Napisany 10 maja 2011 - 18:57

Może zacznij od oczytania błedów:D sprawdzic jakie to sa błedy i wtedy pewnie ktos,cos napisze i jakas pomoc sie znajdzie:) Pozdro

#194 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 maja 2011 - 21:19

Tak jak kolega napisał najpierw odczytaj błędy, a tak w ogóle jak z pracą silnika coś się zmieniło jakoś inaczej chodzi??

#195 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 maja 2011 - 06:21

Ja mam podobny problem, bo po wymianie wtrysku sterującego kontrolka silnika zgasła ale zaraz po ruszeniu autem znowu się zapaliła. Gdy auto zgasiłem i odpaliłem ponownie kontrolka się nie świeciła ale po ruszeniu znowu się zapaliła i teraz to pali się już cały czas. Błąd jaki wywala to 82. Dorwałem schemat i będę sprawdzał czy nie ma jakiegoś zwarcia bo ten błąd o tym mówi:) Jak rozwiążę problem to dam znać:)
Dodany obrazek

#196 OFFLINE   korczo007

korczo007
  • 100 postów
  • Dołączył: 29-08-2010
  • Skąd: Kamieniec Wrocławski

Napisany 14 maja 2011 - 22:45

82 czyli Zbyt niskie napięcie wtryskiwacza

#197 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 maja 2011 - 15:12

Sprawa jest jeszcze dziwniejsza niż myślałem a mianowicie, po odpięciu wtrysku sterującego auto pracuje tak samo i nie ma żadnych zmian...pracuje równo i normalnie wkręca się na obroty:) Mocy też nie straciło... Ale spaliła się chyba cewka bo na omomierzu nie pokazuje już 97Ohmów:( Będzie trzeba rozebrać wtrysk i przewinąć cewkę:(
Dodany obrazek

#198 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 maja 2011 - 17:13

Sprawa jest jeszcze dziwniejsza niż myślałem a mianowicie, po odpięciu wtrysku sterującego auto pracuje tak samo i nie ma żadnych zmian...pracuje równo i normalnie wkręca się na obroty:) Mocy też nie straciło... Ale spaliła się chyba cewka bo na omomierzu nie pokazuje już 97Ohmów:( Będzie trzeba rozebrać wtrysk i przewinąć cewkę:(


A ile pokazuje ci OM? Powinno się mieścić pomiędzy 80 a 120.

#199 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 maja 2011 - 19:06

Oporność sprawdzałem omomierzem i nic nie pokazuje:( a przed włożeniem pokazywało 97omów:( Wszystko było ok dopóki nie ruszyłem autem. Nie mam pojęcia co jest.... teraz cały czas świeci się kontrolka silnika ale autko pracuje i jeździ pięknie:)
Dodany obrazek

#200 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 17 maja 2011 - 20:04

Oporność sprawdzałem omomierzem i nic nie pokazuje:( a przed włożeniem pokazywało 97omów:( Wszystko było ok dopóki nie ruszyłem autem. Nie mam pojęcia co jest.... teraz cały czas świeci się kontrolka silnika ale autko pracuje i jeździ pięknie:)

zanim się weźmiesz za przewijanie sprawdź najpierw czy nie puściło gdzieś na połączeniu kabla z drutem idącym na cewkę
tak czy owak trzeba go wyjąć i rozebrać