Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 TD - wtrysk sterujacy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
226 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 czerwca 2011 - 11:14

Dziwne bo jak odpiąłem wtyczkę od wtrysku sterującego nie było żadnej zmiany w pracy silnika...auto nadal pracuje idealnie...tylko świeci się ta kontrolka silnika na desce. Czy mogę tak jeździć? będzie to miało jakieś negatywne skutki w przyszłości?? Bo na razie auto jest w ciągłym ruchu i nie za bardzo jest się kiedy tym zająć a boję się że jak go naprawię to znowu zrobi się tak jak na samym początku że było dobrze a ruszyłem do przodu i cyrki z tą kontrolką. Poradźcie co i jak jeszcze sprawdzić bo może jest gdzieś zwarcie i pali cewkę na wtrysku?
Dodany obrazek

#202 OFFLINE   czapelka

czapelka
  • 21 postów
  • Dołączył: 10-08-2010

Napisany 02 czerwca 2011 - 12:58

naj lepsza rada wymiana ,szkoda czasu,mnie lał i jezdzilem az w koncu wymienilem,za nowy dałem 900 ,wiem ze duzo ale przynajmniej spokoj i gwarancja rok!!!

#203 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 czerwca 2011 - 10:13

naj lepsza rada wymiana ,szkoda czasu,mnie lał i jezdzilem az w koncu wymienilem,za nowy dałem 900 ,wiem ze duzo ale przynajmniej spokoj i gwarancja rok!!!


Wszystko spoko ale chodziło mi o konkrety czy to ma jakiś wpływ na silnik i inne podzespoły...czy coś się stanie jak tak będę dłużej jeździł...
Z rozebraniem i naprawą nie będzie problemów a na nowe to szkoda tyle chajsu i można coś próbować naprawić... najważniejsze że nie cieknie z przelewów bo miałem dużo takich wtrysków że były poułamywane główki przelewów i ciekło:(
Dodany obrazek

#204 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 27 czerwca 2011 - 21:15

na którym cylindrze masz ten wtrysk sterujący? patrząc od chłodnicy... 3ci czy 4ty?

#205 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 28 czerwca 2011 - 09:42

na którym cylindrze masz ten wtrysk sterujący? patrząc od chłodnicy... 3ci czy 4ty?


Wtrysk sterujący jest na 4 cylindrze, nie można go pomylić bo to jest jedyny wtrysk z którego wychodzi przewód z kostką.

#206 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 29 czerwca 2011 - 17:07

na kilku forach znalazłem:o informację, że na 3cim cylindrze, nawet serwis mnie w błąd wprowadza... mam na 4tym i czasem kiepsko idzie...

#207 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 30 czerwca 2011 - 08:56

Witam.
Padł mi wtrysk z czarnym kabelkiem, z alledrogo jedzie do mnie już kupiony ,ale z białym kabelkim.
I oto jest pytanie czy nie będzie problemu po zamontowaniu ( w sensie czy są wzajemnie zamienne)?
Pan z allegro twierdzi stanowczo że po 1 wtrysk 100% działa po 2 na pewno bedzie pasował do mojego silnika.
Ale wolałbym też poznać opinie PRAWDZIWYCH fachowców.
Pzdr.

#208 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2011 - 09:28

o ile mi wiadomo był jeden typ wtrysku sterującego także kolor niema znaczenia

#209 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 czerwca 2011 - 11:42

Będzie pasował tylko może być tak że kostkę będziesz musiał troszkę spiłować bo czytałem tu na forum że paru osobom nie do końca kostka pasowała ale po małych modach wszystko działało

#210 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 30 czerwca 2011 - 16:59

:D:D:party::piwo2::piwo2:

#211 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 30 czerwca 2011 - 21:57

Uwaliła się cewka - to jest dupowata sprawa ale da się to naprawić (zrobiłem już kilka takich wtrysków) jeśli nie znajdziesz dostatecznie cienkiego drucika (na pewno nie znajdziesz 0,05 mm) to nawiń tyle żeby się zmieścił a zbyt mały opór zrekompensuj dokładając odpowiednią ilość oporników 10 ohm aby dobić opór do około 100. Wlutować szeregowo na jednym z kabelków (łączysz je razem tyle ile trzeba, lutujesz, wycinasz taką samą długość jednego przewodu, lutujesz, na to koszulka termokurczkiwa i musi działać) Podczas przewijania możesz pomylić kierunek nawijania lub biegunowość samej wtyczki, wtedy żeby się nie pieprzyć zeszlifowywujesz wypustek na wtyczce i wpinasz na odwrót (gdyby oporność była OK a mimo to świecił się check engine).

#212 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 02 lipca 2011 - 00:14

dla potomności,
wtrysk z białym kabelkiem i wtyczką po zainstalowaniu zamiast wtrysku z czarnym kabelkiem i wtyczką ,działa( o ile nie był popsuty), jednak trzeba wykonać małą "adaptację " , mianowicie , spiłować lub ściąć " na zero" , jak kto woli , zaznaczone na czarno miejsce : Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

bo inaczej wtyczka nie będzie pasować do gniazda.
aha wtyczkę wpinamy nieszlifowana stroną do wtrysku.
pzdr.

#213 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2011 - 10:26

Uwaliła się cewka - to jest dupowata sprawa ale da się to naprawić (zrobiłem już kilka takich wtrysków) jeśli nie znajdziesz dostatecznie cienkiego drucika (na pewno nie znajdziesz 0,05 mm) to nawiń tyle żeby się zmieścił a zbyt mały opór zrekompensuj dokładając odpowiednią ilość oporników 10 ohm aby dobić opór do około 100. Wlutować szeregowo na jednym z kabelków (łączysz je razem tyle ile trzeba, lutujesz, wycinasz taką samą długość jednego przewodu, lutujesz, na to koszulka termokurczkiwa i musi działać) Podczas przewijania możesz pomylić kierunek nawijania lub biegunowość samej wtyczki, wtedy żeby się nie pieprzyć zeszlifowywujesz wypustek na wtyczce i wpinasz na odwrót (gdyby oporność była OK a mimo to świecił się check engine).


i właśnie o taką informację mi chodziło:) a czy mogłem spalić cewkę zmieniając biegunowość??? bo jak wymieniałem wtrysk to nie miał on wtyczki i przylutowałem starą wtyczkę ale nie zwracałem uwagi na kolejność kabelków hehe
Dodany obrazek

#214 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 lipca 2011 - 11:00

NIE nie mogla sie od tego spalic. Zazwyczaj ona sie nie przepala tylko peka drut na etapie montazu lub od naprezen tego plastyku, ktory przewaznie ma pekniecie przez co zaczyna przeciekac na oryginalnym silikonie i wtedy trzeba go porzadnie zasmarowac silikonem, raz zeby nie cieklo dwa zeby maksymalnie unieruchomic (zeby nie mogl puchnac co moze spowodowac zereanie drutu, dlatego nie nawijaj zbyt scisle)

#215 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lipca 2011 - 23:27

NIE nie mogla sie od tego spalic. Zazwyczaj ona sie nie przepala tylko peka drut na etapie montazu lub od naprezen tego plastyku, ktory przewaznie ma pekniecie przez co zaczyna przeciekac na oryginalnym silikonie i wtedy trzeba go porzadnie zasmarowac silikonem, raz zeby nie cieklo dwa zeby maksymalnie unieruchomic (zeby nie mogl puchnac co moze spowodowac zereanie drutu, dlatego nie nawijaj zbyt scisle)

ale ja tylko wymieniłem wtrysk a przez to że miałem tylko dwa druty( bo ktoś kumaty obciął za krótko) to zlutowałem dwa przewody i podpiąłem je. Błąd skasowałem i było git do puki nie ruszyłem autem bo potem wyskoczyła kontrolka silnika i się zaczęło......niby wszystko dobrze a wtrysk chyba upaliło bo rezystancji ma teraz zero....:( i pali jak smok.....14l/100km a nawet więcej.... może to być przez ten wtrysk??? bo na komputerze ma parametry idealne...tzn. dawka paliwa 5.5...5,4,mg....itd...
Dodany obrazek

#216 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 lipca 2011 - 09:36

Pali jak smok bo chodzi w trybie awaryjnym bo nie ma odczytu czasu otwarcia wtrysku. Jak wtrus nie ma oporu lub ma opòr 100% no to lipa i musisz go otworzyc i sprawdzic czy na stykach cewki jest przejscie a jak nie to odwinac drut w celu namierzenia przerwy. Jesli jest metr od konca to bajka bo tyle skracasz i po zabawie ale jak w polowie no to troche lipa bo bedzie za malo. Mozesz jeszcze dza oporniki ale nie wiem czy samych zwojow nie bedzie za malo.

#217 OFFLINE   KRYSTIANHAJ

KRYSTIANHAJ
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-09-2010

Napisany 13 grudnia 2011 - 23:47

Witam mam omege 2.5 td wymieniłem wtrysk sterujący bo ciekł i wyskoczył błąd silnika auto zgasło na trasie dodam że wtrysk miał kostke brązową po podjechaniu do mechanika wymienił mi wtrysk ale kostka wtrysku jest biała auto po włączeniu turbiny dochodzi do 3000 ob i więcej niechce jechac dodam ze jak auto jest zimne chodzi bez zażutów po chwili gdy się zagrzeje już go muli pozdrawiam i czekam na odpowiedz bo niewiem co jest grane ...

#218 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 grudnia 2011 - 07:03

Kolego sczytaj błędy i sprawdź rezystancję tego wtrysku to może coś będziemy wiedzieli

#219 OFFLINE   KRYSTIANHAJ

KRYSTIANHAJ
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-09-2010

Napisany 14 grudnia 2011 - 13:13

wczoraj sprawdzałem błędy i pokazuje tylko błąd 92 to chyba od tego tempomatu a tak to nic a jak mam sprawdzic tą rezystacje ?

#220 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 14 grudnia 2011 - 15:54

wczoraj sprawdzałem błędy i pokazuje tylko błąd 92 to chyba od tego tempomatu a tak to nic a jak mam sprawdzic tą rezystacje ?


wypnij kostkę od wtrysku i do obu pinów dotknij miernikiem i zobaczysz jaka jest rezystancja cewki wtrysku powinno się mieścić od 90ohm do 120ohm jak dobrze pamiętam