

2.5 TD - wtrysk sterujacy
#41
OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2008 - 10:33
ema
#42
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2008 - 11:17
Wczoraj uszczelniłem wtrysk sterujący. Nie taki diabeł straszny. Każdy pompiarz jak słyszy o cieknącym wtrysku sterującym, twierdzi, że to nie nadaje się do naprawy, a tak naprawdę to nie chce im się tego robić, bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor, po drugie, zanim wyschnie silikon to trzeba odczekać. Generalnie robota banalnie prosta, zakłądając, że działa się ostrożnie. Na bestiales.pl znajduje się porada, w 100% użyteczna. Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia. Najtrudniejsze zadanie to pożyczyć klucz do wykręcenia wtrysków z otworem na kabelek, reszta to banał.
Teraz układ paliwowy mi się już nie zapowietrza, nie cieknie ropa i wzorcowo zapala (zimny oczywiście

#43
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2008 - 12:39
bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor,
Hę? Do wymiany świec trzeba ściągać - ale do wymiany wtrysku? Nie wydaje mnie się.. I kabelek niczego nie zmienia, bo po 1. można uciąć i później przylutować lub po 2. jest złączka, którą można sobie rozpiąć i wtryski się wykręci jak każdy inny..
Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia.
Cieszę się, że Ci się udało - tylko nie pisz, że Ci się udało zaoszczędzić 600-1000, bo na razie wiesz, ze wtrysk nie cieknie po tygodniu użytkowania - poczekamy za miesiąc

#44
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2008 - 20:24
bo do wykręcenia wtrysku, trzeba zdjęć kolektor,
Hę? Do wymiany świec trzeba ściągać - ale do wymiany wtrysku? Nie wydaje mnie się.. I kabelek niczego nie zmienia, bo po 1. można uciąć i później przylutować lub po 2. jest złączka, którą można sobie rozpiąć i wtryski się wykręci jak każdy inny..
Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.Postępująć zgodnie z nią udało mi się skutecznie ..... zaoszczędzić parę stówek. Nowy wtrysk kosztuje 600 do 1000 zł w zalezności od miejsca zakupu, używki 350 w górę (nie ma gwarancji, że zaraz nie będą ciekły), a klejenie, to w zasadzie koszt silikonu wysokotemperaturowego i czegoś do odtłuszczenia.
Cieszę się, że Ci się udało - tylko nie pisz, że Ci się udało zaoszczędzić 600-1000, bo na razie wiesz, ze wtrysk nie cieknie po tygodniu użytkowania - poczekamy za miesiąc
Ja jestem optymistą. Wiem, że będzie dobrze.
#45
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2008 - 21:02
#46
OFFLINE
Napisany 01 września 2008 - 08:36
daję ci tydzień na klejonym a potem wymień na nowy.a jeśli chodzi o temperaturę to nie ma to większego znaczenia-tu chodzi o ciśnienie na wtrysku
Tam nie ma ciśnienia wtryskiwanego paliwa. Tam jest takie samo ciśnienie jak na przelewach, czyli żadne.
#47
OFFLINE
Napisany 01 września 2008 - 20:32
#48
OFFLINE
Napisany 01 września 2008 - 22:05
Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.
Są tacy spece co potrafią wymienić świece w 2,5 TD bez zdejmowania kolektora - a ta wtyczka przy świecach to pikuś - i nie musisz mnie zachęcać do próbowania sił przy tym silniku, bo niejeden raz miałem kolektor zdjęty i wiem co piszę - średnio zwinne palce i wtyczka wypięta bez żadnego demontażu..
Co do żywotności tego rozwiązania - nie wiem jak to jest uszczelniać ten wtrysk i nie wnikam jakie tam jest ciśnienie - ale skoro zaczęło puszczać to coś musiało to spowodować. Kiedyś było kilka postów na ten temat - ktoś nawet rozkręcił ten wtryskiwacz na części pierwsze i winą jego przeciekania jest walnięty o-ring pod cewką - wielu naprawiało i efekt był chwilowo zadowalający - ale kilku osobom udało się uszczelnić aż do sprzedaży auta

#49
OFFLINE
Napisany 02 września 2008 - 08:34
Proponuję, żebyś kiedyś odpiął tą wtyczkę bez zdejmowania kolektora - ot tak dla treningu. To właśnie ze względu na tą wtyczkę trzeba zdejmować kolektor.
Są tacy spece co potrafią wymienić świece w 2,5 TD bez zdejmowania kolektora - a ta wtyczka przy świecach to pikuś - i nie musisz mnie zachęcać do próbowania sił przy tym silniku, bo niejeden raz miałem kolektor zdjęty i wiem co piszę - średnio zwinne palce i wtyczka wypięta bez żadnego demontażu..
Co do żywotności tego rozwiązania - nie wiem jak to jest uszczelniać ten wtrysk i nie wnikam jakie tam jest ciśnienie - ale skoro zaczęło puszczać to coś musiało to spowodować. Kiedyś było kilka postów na ten temat - ktoś nawet rozkręcił ten wtryskiwacz na części pierwsze i winą jego przeciekania jest walnięty o-ring pod cewką - wielu naprawiało i efekt był chwilowo zadowalający - ale kilku osobom udało się uszczelnić aż do sprzedaży auta
Klej który uszczelniał połączenie 2 plastikowych części u wylotu kabelka od cewki z czasem stracił swoje właściwości. W momencie, kiedy wybiłem te 2 sworznie, ukazał mi się widok pokruszonych resztek kleju. 10 lat i poprostu nie wytrzymał. Duże zmiany temperatur, wibracje i jego czas minął. Nie wiem skad negatywne nastawienie do samodzielnego zastąpienia starego połaczenia klejonego nowym. Skoro fabryka klei, to i da się skleić. Najwazniejszy w tym wypadku jest odpowiedni skład chemiczny kleju, który nie powinien reagować z paliwem , które mogłoby rozpuścić połączenie. Niestety dobór kleju jest jak najbardziej "amatorski", bo stosujemy klej na bazie silikonu wysokotemperaturowego. Zapewne są na rynku różne rodzaje, bardziej lub mniej odporne chemicznie, więc i skuteczność klejenia jest różna. Tak samo różne moga być przyczyny przeciekania wtrysku. Jeżeli przyczyna jest faktycznie oring, to zgadam się z tym, że żaden klej nie uszczelni połaczenia ciśnieniowego. Ja zanim zdecydowałem o klejeniu przejechałem około 2000 km i mimo wycieku paliwa nie stwierdziłem z tego powodu zwiększonego zużycia paliwa, z czego wnioskuję, że nie wylewało się litrami, co musiało by mieć miejsce, gdyby nieszczelna była część wysokociśnieniowa. W moim przypadku wyciek oznaczał cofanie się paliwa do zbiornika po długim postoju i przyjemny zapach ropy

Podsumowując, polecam zainteresowanym samodzielna próbę naprawy. Jak to się nie uda, to trudno, ale zawsze nalezy próbować. Nie polecam wymiany na nowe bez przemyślenia opcji naprawy - ten sposób myslenia sugeruje, że zepsuty samochód nalezy odrazu wymienić u dealera na nowy, zamiast zastanowić się nad naprawą.
pozdrawiam
M.
#50
OFFLINE
Napisany 04 września 2008 - 22:08

#51
OFFLINE
#52
OFFLINE
#53
OFFLINE
Napisany 08 września 2008 - 07:50
#54
OFFLINE
Napisany 29 września 2008 - 16:55
#55
OFFLINE
Napisany 04 października 2008 - 18:05

a druga sprawa ten wtryski czyli biała i brązowa śa identyczne o ile dobrze pamiętam po 96 roku pozmieniali instalację elektryczną i zmienili rodzaj wtyczki wystarczy wyciąc ze środka jeden bolec i pasuje biała do brązowej i na odwrót
#56
OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 10:32

#57
OFFLINE
Napisany 12 października 2008 - 12:13

#58
OFFLINE
Napisany 22 października 2008 - 17:23

#59
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 21:59
#60
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2009 - 23:26