

Niestety uszczelka pod głowicą... czy na pewno ?
#121
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2011 - 17:16
#122
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2011 - 20:11
#123
OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2011 - 21:11
Otóż nieustannie z wydechu leci para, nawet po ostatniej trasie do Goleniowa w momencie zatrzymania się na wolnych obrotach z tłumika lecią kłęby pary. Pod korkiem wlewu oczywiście nieco masełka, ale z kolei na co dzień jeżdżę krótkie odcinki, ok 10 km od uruchomienia silnika do zatrzymania i potem wielogodzinny postój. Po zrobieniu dużej trasy zdecydowanie wlew się "odmaślił" i niewiele zostało.
Silnik pracuje równiutko w pełnym zakresie obrotów, stan płynu w zbiorniku wyrównawczym od wymiany chłodnicy trzy miechy temu nie uległ zmianie, węże bez niepokojącej twardości. Temperatura silnika w sensie wskazań książkowa, po 4 km od startu 85, potem jak trochę świateł dochodzi do 90. Jeśli korki, to 95 i wentylator ściąga do 90. Węże przy takich temperaturach normalne.
W trasie utrzymuje temperaturę 85 i nie drgnie.
Niby wszystko ok, ale..... niepokoi mnie to dymienie parą i masełko.
Czy można podejrzewać UPG jeśli nie ubywa płynu i nie przybywa oleju?
Czy to po prostu taka tej mojej omegi uroda? A może tak reaguje na wstawiony tłumik od 3,2?
Sorry za przydługi i nudny post, ale ciekaw jestem waszychopinii. Jeśli mod uzna to za OT, to z góry przepraszam kolegów:)
#124
OFFLINE
#125
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 08:42
Czytam ten wątek z dużym zainteresowaniem. Zastanawia mnie bowiem pewien objaw w mojej omie, który mnie nieco niepokoi.
Otóż nieustannie z wydechu leci para, nawet po ostatniej trasie do Goleniowa w momencie zatrzymania się na wolnych obrotach z tłumika lecią kłęby pary. Pod korkiem wlewu oczywiście nieco masełka, ale z kolei na co dzień jeżdżę krótkie odcinki, ok 10 km od uruchomienia silnika do zatrzymania i potem wielogodzinny postój. Po zrobieniu dużej trasy zdecydowanie wlew się "odmaślił" i niewiele zostało.
Silnik pracuje równiutko w pełnym zakresie obrotów, stan płynu w zbiorniku wyrównawczym od wymiany chłodnicy trzy miechy temu nie uległ zmianie, węże bez niepokojącej twardości. Temperatura silnika w sensie wskazań książkowa, po 4 km od startu 85, potem jak trochę świateł dochodzi do 90. Jeśli korki, to 95 i wentylator ściąga do 90. Węże przy takich temperaturach normalne.
W trasie utrzymuje temperaturę 85 i nie drgnie.
Niby wszystko ok, ale..... niepokoi mnie to dymienie parą i masełko.
Czy można podejrzewać UPG jeśli nie ubywa płynu i nie przybywa oleju?
Czy to po prostu taka tej mojej omegi uroda? A może tak reaguje na wstawiony tłumik od 3,2?
Sorry za przydługi i nudny post, ale ciekaw jestem waszychopinii. Jeśli mod uzna to za OT, to z góry przepraszam kolegów:)
v6 ma duzy uklad wydechowy i naprawde potrzeba czasu zeby do porzadnie rozgrzac zeby wilgoc odparowala. maselko - budowa wlewu oleju - dlugi i bedzie sie osadzac + do tego krotkie trasy. jesli plyn ci nie wcina to zapomnij o jakimkolwiek problemie.
#126
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 12:38
#127
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 15:34
A moim zdaniem kłęby pary z wydechu non stop to nie jest normalka. Patrzyłeś jakie masz HC na analizatorze spalin?
Byłem na przeglądzie latem, pary nie było. Diagnosta nie sygnalizował przekroczeń. Sondy wszystkie cztery pracują wzorowo, w niedzielę sprawdzane były na kompie.
#128
OFFLINE
Napisany 06 grudnia 2011 - 23:23
#129
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 18:17
Czy faktycznie muszę ponieść takie koszty ty może to coś prostszego. Autko jest zadbane i wszystko na bieżąco robione i szkoda by było je stracić.
#130
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 18:55
#131
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2011 - 23:08
Jeżdżę na mineralnym oleju od jakiegoś 1/2 roku. Wcześniej był syntetyk.

przydało by sie płukanie silnika i dobry olej i zobacz czy masz zatkaną odmę
#132
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2011 - 18:10
#133
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2011 - 19:07
#134
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 08:56
Generalnie narodzil sie maly problem, sprawdzam ostatnie za i przeciw. Czy jest cos co podwazy moja diagnoze, objawy chyba wskazuja jasno:
- wpierdziela plyn chlodniczy w tepie 1 litra na 20 min jazdy
- za soba zostawiam jedna wielka marchewe bialego dymu
- pod korkiem mega kisiel ze az sie niedobrze robi
- na bagnecie do polowy rowniez kisiel
- w zbiorniczku wyrownawczym delikatne slady oleju
-dodam jeszcze. ze silnik pracuje prawidlowo. nie zauwazylem tez spadku mocy
Czy mozna jeszcze cos probowac z ta chlodniczka oleju czy juz jednoznacznie UPG??
Jestem zdziwiony strasznie, z tego wzgledu, ze z samochodem obchodze sie jak z jajkiem. Przywleklem go 3 lata temu z przebiegiem 212 z ksiazka, teraz mam 290 i nie bylo zadnego z nia problemu.zalozylem tez gaz. wtryski magic.
Jak sie nie zagrzeje to nie przekraczam 3krpm.Jak chce na swiatlach kogos pzregonic to gaz wylaczam,zeby nie bylo. Nawet dekle mi jeszcze nie lecą.
Wrazajac do brzegu, dziwie sie ze to upg.
dzieki za jakies sugestie
#135
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 09:20
#136
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 09:30
Czesc Wam.
Generalnie narodzil sie maly problem, sprawdzam ostatnie za i przeciw. Czy jest cos co podwazy moja diagnoze, objawy chyba wskazuja jasno:
- wpierdziela plyn chlodniczy w tepie 1 litra na 20 min jazdy
- za soba zostawiam jedna wielka marchewe bialego dymu
- pod korkiem mega kisiel ze az sie niedobrze robi
- na bagnecie do polowy rowniez kisiel
- w zbiorniczku wyrownawczym delikatne slady oleju
-dodam jeszcze. ze silnik pracuje prawidlowo. nie zauwazylem tez spadku mocy
Czy mozna jeszcze cos probowac z ta chlodniczka oleju czy juz jednoznacznie UPG??
Jestem zdziwiony strasznie, z tego wzgledu, ze z samochodem obchodze sie jak z jajkiem. Przywleklem go 3 lata temu z przebiegiem 212 z ksiazka, teraz mam 290 i nie bylo zadnego z nia problemu.zalozylem tez gaz. wtryski magic.
Jak sie nie zagrzeje to nie przekraczam 3krpm.Jak chce na swiatlach kogos pzregonic to gaz wylaczam,zeby nie bylo. Nawet dekle mi jeszcze nie lecą.
Wrazajac do brzegu, dziwie sie ze to upg.
dzieki za jakies sugestie
Jak masz chmurę za samochodem, pcha ci wodę do oleju i olej do wody, to albo UPG, albo pęknięta głowica. U mnie było jedno i drugie... Po wymianie uszczelki zmniejszył się wyciek, ale jednak był.
I taka uwaga: jak ci tak leci woda do oleju i w drugą stronę, to szkoda katować silnik...
#137
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 09:55
Jak masz chmurę za samochodem, pcha ci wodę do oleju i olej do wody, to albo UPG, albo pęknięta głowica. U mnie było jedno i drugie... Po wymianie uszczelki zmniejszył się wyciek, ale jednak był.
I taka uwaga: jak ci tak leci woda do oleju i w drugą stronę, to szkoda katować silnik...
albo pekniety blok bo i takie przypadki mialem, trzeba zwalic glowice, dac do sprawdzenia, obejrzec dokladnie uszczelke pod glowica. jesli te nie wykaza nieprawidlowosci to mogl blok sie pojsc kochac. w przypadku chlodniczki oleju nie powinno byc kisielu na bagnecie. olej jest pchany w uklad chlodzenai a nie na odwrot.
#138
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 13:29
nie mam ani wezy twardych (nawet bym powiedzial miekkie) ani woda ze zbierniczka do gory nie idzie... ani drgnie, na zimnym i na cieplym, mocne przegazowki
#139
OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2011 - 13:36
#140
OFFLINE
Napisany 13 lutego 2012 - 14:19
Zrobiłem test, spalin nie ma, a mi ciągle wywala płyn. Najpierw pękły węże, wymieniłem pociekło z zaworu trójdrożnego, wymieniłem pociekła chłodnica, wymieniłem teraz gdzieś leci na środku auta, jakby skrzyni... jeszcze nie byłem na kanale.