Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Niestety uszczelka pod głowicą... czy na pewno ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
190 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2009 - 17:12

byłem u mechanizatora. Powiedziałem mu to czego się od was dowiedziałem i poinformował mnie, że chodniczka dobra i mam nalać octu do zbiornika wyrównawczego pojeździć jakieś 30km i wtedy przepłuka i powinno byc dobrze. dałem mu czas do konca tygodnia do usunięcia awarii.



ty to masz mechaniora.....

"wie że biją dzwony ale nie wie gdzie" octu to się używa do odkamieniania układu, a nie odtłuszczania i nie 30km, a może 300km nonstop pomoże, ale po tym strasznie czuć ten ocet w koło auta i nie wiem jak to znoszą współczesne uszczelki...

co do chłodniczki to powiem że to praktycznie niemożliwe stwierdzić bez rozebrania, a i po wyjęciu jest problem... żeby być pewnym to najlepiej sprężone powietrze i pod wodę...

#82 OFFLINE   KUKEN

KUKEN

    Zbanowany

  • 12 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 30 lipca 2009 - 20:02

Siema mam takie objawy ze dzis rano miałem kaszke w zbiorniczku wyrównawczym, po wywaleniu zbiorniczka i obejrzeniu wezy ,w wezach czysciutko, oczyszciłem zbiorniczek i zalałem woda układ chłodzenia .Przejechałem pare kilometrów i pojawiło sie do góry na wodzie w zbiorniczku oczka takiej kaszki co miałem w zbiorniczku zebrałem je i znów pojezdziłem i zrobiło sie tak samo CO MAM ROBIC ???POMOCY??? uszczelka pod głowica , moze chłodniczka oleju ???co to jest UPG ??? Dzieki za pomoc

#83 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 30 lipca 2009 - 20:13

co to jest UPG


Uszczelka pod głowicę

#84 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 lipca 2009 - 20:14

podejrzewam,że Ci fachowcy nawet nie wiedzą o czymś takim jak chłodnica oleju mój też nie wiedział jak mu zawiozłem chłodniczkę od kolino to zrobił oczy i zapytał gdzie ona się znajduje więc jak widać nawet mechaników trzeba uświadamiać :D:D

#85 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 30 lipca 2009 - 22:50

Uszczelka pod głowicę

:pad: k... ale wstyt nie pomyslał odrazu nerwy ale co myslicie o jego przypadku pisze w imieniu KUKENA bo wyjechał na robote i spróbuję coś się dla niego dowiedzieć dzięki za jaką kolwiek pomoc z waszej strony ???? :confused:????

#86 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 lipca 2009 - 23:02

żeby być pewnym to najlepiej sprężone powietrze i pod wodę...



albo starym sprawdzonym sposobem - wymyc dokladnie i zalac mlekiem - zostawic na noc - rano jak byk bedzie widac tluste plamy. sprawdzone na kilku




 


#87 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 sierpnia 2009 - 11:19

Siema mam takie objawy ze dzis rano miałem kaszke w zbiorniczku wyrównawczym, po wywaleniu zbiorniczka i obejrzeniu wezy ,w wezach czysciutko, oczyszciłem zbiorniczek i zalałem woda układ chłodzenia .Przejechałem pare kilometrów i pojawiło sie do góry na wodzie w zbiorniczku oczka takiej kaszki co miałem w zbiorniczku zebrałem je i znów pojezdziłem i zrobiło sie tak samo CO MAM ROBIC ???POMOCY??? uszczelka pod głowica , moze chłodniczka oleju ???co to jest UPG ??? Dzieki za pomoc


Pomoże ktoś koledze z diagnozą co to może byś bardzo prosi o to was , dzięki i pozdro

#88 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2009 - 13:16

Arasov/KUKEN mogę z całą pewnością powiedzieć że nikt ci nie zdiagnozuje tego przypadku bez sprawdzenia, kolega nie napisał czy robi się nadmierne ciśnienie w układzie, czy ubywa płynu/oleju, czy pojawia się woda w oleju....

ja bym rozebrał najpierw chłodniczkę, po pierwsze jest mniej roboty, po drugie taniej...
jak chłodniczka będzie ok to można podejrzewać upg

#89 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 01 sierpnia 2009 - 14:45

Arasov/KUKEN mogę z całą pewnością powiedzieć że nikt ci nie zdiagnozuje tego przypadku bez sprawdzenia, kolega nie napisał czy robi się nadmierne ciśnienie w układzie, czy ubywa płynu/oleju, czy pojawia się woda w oleju....

ja bym rozebrał najpierw chłodniczkę, po pierwsze jest mniej roboty, po drugie taniej...
jak chłodniczka będzie ok to można podejrzewać upg


Dzieki a powiedz mi co ta chłodniczka ma współnego z układem chłodzenia ? nadmiernego cisnienia nie ma jest ok tylko minimalnie jak by tego oleju mniej było a olej pojawił sie w wodzie po wypłukaniu zbiorniczka sa ślady oleju ( kaszki) w wodzie . Jak ja sprawdzić czy jest ok ? chłodniczka moze przepuszczac olej do wody w układzie ?

#90 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 01 sierpnia 2009 - 18:29

Dzieki a powiedz mi co ta chłodniczka ma współnego z układem chłodzenia


Jest ona ''zatopiona'' w płynie chłodzącym,więc jeśli puszcza olej to właśnie do płynu

#91 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 sierpnia 2009 - 21:51

jeśli puszcza olej to właśnie do płynu


To jest wersja bardziej ekonomiczna w innym przypadku 150 zł za uszczelki, mechanik, planowanie, jakieś pierdołki i ok 500 zł w górę nie Twoje ;-) znam to z autopsji

#92 OFFLINE   Arasov

Arasov

    Zbanowany

  • 217 postów
  • Dołączył: 07-01-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 sierpnia 2009 - 10:07

Jest ona ''zatopiona'' w płynie chłodzącym,więc jeśli puszcza olej to właśnie do płynu


Dzięki kolego będziemy działać jak przyjedzie KUKEN i będziemy pisać co i jak pozdrawiam
Tzn. tak jak kolega bzyku_2002 pisze ze jak będzie puszczała to uszczelki ,mechanik,planowanie jej i pierdołki ?????? $$$$$$ ????

#93 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 sierpnia 2009 - 12:23

źle zrozumiałeś...

exp. pisze że chłodniczka jest chłodzona płynem i jak jest nieszczelna to nic już nie zrobisz, możesz polutować ale czy warto??? za używkę 100-300zł jak trafisz...
niema przy niej uszczelki (nigdy nie widziałem) kładzie się ją na sylikonie, myślę że jak macie trochę pojęcia na temat mechaniki to dacie sobie z nią rady sami
polecam mieć przy sobie aparat cyfrowy :p

bzyku pisze o mniej ekonomicznej wersji czyli o głowicach, z nimi to raczej będzie trochę ciężko nie ze względu na jakieś super skomplkowanie a ze względu na rozrząd, i konieczność posiadania dynamometru, koszty za tę opcję około 1000zł u mechanika...

#94 OFFLINE   edsonas

edsonas
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 18 stycznia 2011 - 19:37

witam, czytając i przeszukując forum, nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy, a jest ich kilka. umieszczam te pytania w tym temacie bo wszystko się zaczęło od wymiany uszczelek pod głowicą.
przyczyną przedostania się cieczy chłodzącej do komory silnika była awaria czujnika od wentylatora i termostatu.
1. po wymianie uszczelek, pierwsze uruchomienie odbyło się bez problemowo, tylko że paliła się kontrolka silnika (ta pomarańczowa). po ~3min pracy silnika, z silnika wydostał się bardzo przerażający :jump: dźwięk (szorowanie)(wydostaje się gdzieś z głowic) który był bardzo nie równomierny, i początkowo krótki potem dłuższy. Znika i pojawia się.
2. Pierwsza jazda- muł, trzeba pożądanie depnąć pedał gazu żeby zaczął działać konkretniej.
Komputer wykazał błąd czujnika stukowego i wałków rozrządu. reset błędów naprawia drapieżność auta, ale na parę minut i znowu to samo. przekładałem z drugiej omci (jeżdżącej) czujnik wałków, nic nie pomogło:(
3. przy otwarciu korka od wlewu paliwa podczas pracy silnika wydostaje się powietrze pod dużym ciśnieniem. (prawie jakbym otworzył puszkę coca-coli) dodam że poziom oleju i cieczy jest cały czas w normie.

Jeśli coś wiecie to proszę o wszelką pomoc i podpowiedzi!

#95 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 stycznia 2011 - 20:13

Pierwsza jazda- muł, trzeba pożądanie depnąć pedał gazu żeby zaczął działać konkretniej.

nie jest to za rozsądne skoro coś jest nie tak z silnikiem !!
sprawdź rozrząd bo coś misie wydaje że sie nie złożył na znaki

#96 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2011 - 20:36

przy otwarciu korka od wlewu paliwa podczas pracy silnika wydostaje się powietrze pod dużym ciśnieniem. (prawie jakbym otworzył puszkę coca-coli) dodam że poziom oleju i cieczy jest cały czas w normie.


założe sie o puszke coca-coli ze nie wydostaje sie powietrze, a zasysa - dzięk jest ten sam.
Weź nie zamykaj korka i zobacz, czy dalej jest muł ;)

Co do dzwięków z silnika-nie wróży to nic dobrego i zanim zaczniesz dalej wciskac pedał w podłoge sprawdz co zepsułes, zanim bedziesz musiał kupić drugi silnik.

#97 OFFLINE   edsonas

edsonas
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-01-2011

Napisany 20 stycznia 2011 - 17:52

Odstawiałem omcie z powrotem do garażu. okazało się że ten dźwięk, był efektem tarcia blachy (tej za rozrządem ) o napinacz paska:).

no właśnie że powietrze jest wypychane, czy to może być wina usczelniaczy:confused:???

#98 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2011 - 07:40

No to kolej na moja omege...

Wszystko widac na filmiku ponizej:



- Oleju nie przybywa, normalnie ubywa 0.5 litra na 1000 km.
- Olej nie zmienia konsystencji
- Plynu od chlodnicy dolewam raz na 2 miesiace z 0.3-0.4 litra
- Latem swiezy plyn robi sie z czasem "brudny" ale kiedys dalem uszczelnienie chlodnicy i to byl moj blad do tej pory nie moge go z ukladu do konca wyplukac. Zima widac to co na filmiku.

Teraz pytanie czy to co widac na filmie to napewno olej ? (podejrzewam ze tak bo resztki po uszczelniaczu - proszku - maja troche inny kolor i nie sa tak tłuste). I tak bede musial pierw wyjac chlodniczke oleju aby byc pewnym czy to ona czu UPG. Chodzi mi o to czy jak ktos tez ma z Was olej w zbiorniczku to czy to wyglada tak samo jak u mnie ??

#99 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2011 - 08:12

Łukasz olej w zbiorniczku by ci się na palcach mazał i był tłusty, a ten taki nie jest miałem podobnie jak u Ciebie tylko że u mnie był za kamieniony układ chłodzenia a wyglądało to tak, osad w zbiorniczku jak u Ciebie, a w efekcie końcowym

ps. zalany płyn był niebiesko-zielony

#100 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2011 - 08:35

Mnie zmienia barwe na brozowa, brudna mimo lania zielonego czy tez rozowego plynu do układu. Teraz mam ćwieka czy to olej czy syf w ukladzie. Jak zdejmowalem rury od ukladu to w srodku mialy pozalepiane scianki czyms brazowym i na 99% byl to uszczelniacz chlodnicy, ktorego do tej pory nie moge sie pozbyc. Ocet nie pomaga moze kwasek cytrynowy ?? A sa jakies testery "oleju w ukladzie" aby wiedziec co to za syf mi plywa w zbiorniczku ??