Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#281 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 października 2013 - 22:07

Kurde i mnie dopadło wypadanie,ale wypada tylko P304 czyli czwarty cylinder,non stop zaraz po odpaleniu, druga sprawa dlaczego Stag 300 zgłasza że niepracuje 5 wtryskiwacz ??,a nie czwarty.


To co pisałem w jakimś poście o wiązkach w stagu. To skandal aby do v6 dawali jak do rzędowego. Skoro stag zgłasza, to ecu odcina wtryskiwacz. Miałem podobnie. Po wciśnięciu gazy wypadało na czwartym. Padła cewka

#282 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 17:32

Odgrzeję kotleta ;)

Ktoś wspominał o zmianie przerwy w świecach z oryginalnej 1,35 mm na 0,7-0,8 mm pod LPG. Czy jest to potrzebne, czy na 1,35 będzie chodziło normalnie ? Pytam bo tylko jedna osoba o tym wspomniała.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#283 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 19:07

Odgrzeję kotleta ;)

Ktoś wspominał o zmianie przerwy w świecach z oryginalnej 1,2 mm na 0,7-0,8 mm pod LPG. Czy jest to potrzebne, czy na 1,2 będzie chodziło normalnie ? Pytam bo tylko jedna osoba o tym wspomniała.


Przy lpg może padać cewka z taką przerwą ,,, zalecana jest mniejsza ze względu na większą oporność mieszanki gazowo powietrznej co utrudnia przeskok iskry w odpowiednim czasie i z odpowiednią energią , objawia się to wypadającymi zapłonami na lpg.

#284 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 22:15

Czyli zmniejszać ?? A nie ma to wpływu na pracę na Pb ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#285 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 22:30

Czyli zmniejszać ?? A nie ma to wpływu na pracę na Pb ??


Generalnie tak. Zmniejszać tylko z glową i nie połamać elektrod podczas tej operacji, są do tego przyrządy oraz sposoby które są bezpieczne dla świec.Szczególnie tam gdzie fabryczna przerwa jest powyżej 08mm i występują problemy ze stabilnym zapłonem na lpg.Na pb niema większego wpływu.

#286 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 22:53

Przeczytałem cały ten temat dzisiaj i wszyscy piszą tylko o Boschach, a te NGK co pokazałeś idą bez przeróbek i będzie git.
Jedynym minusem nie ruszania Boschowskich świec może (ale nie musi) być wypadanie zapłonu na lpg ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#287 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 23:40

Przeczytałem cały ten temat dzisiaj i wszyscy piszą tylko o Boschach, a te NGK co pokazałeś idą bez przeróbek i będzie git.
Jedynym minusem nie ruszania Boschowskich świec może (ale nie musi) być wypadanie zapłonu na lpg ??



Te co pokazałem są zalecane do 2.6 i 3.2 ale 2.5 i 3.0 też dobrze na nich chodzi na lpg,,, mała przerwa tylko 0.6mm.Pewnie że nie musi wypadać zapłon , przynajmniej nie przy nowych świecach .

#288 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 06 marca 2014 - 12:41

A czy te na allegro GM będą odpowiednie? Jaką mogą mieć przerwę?
http://allegro.pl/sw...4026421383.html

#289 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2014 - 12:47

A czy te na allegro GM będą odpowiednie? Jaką mogą mieć przerwę?
http://allegro.pl/sw...4026421383.html


To jest Bosch więc powinien mieć 1,35 mm. I one są do 2,6/3,2 a nie 2,5/3,0, ale będą działać.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#290 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 06 marca 2014 - 12:50

No wiem, drugi mam 3.2 i pewnie kiedyś pasowałoby zmienić a cena wydaje się dobra.

#291 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2014 - 12:52

cena wydaje się dobra


Nawet bardzo. Wymiana co 120 k km lub 8 lat.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#292 OFFLINE   Irwusek

Irwusek
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-09-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 09 sierpnia 2014 - 21:46

Witam, sam bym się chciał podpiąć pod temat wypadania zapłonu.

auto w sumie nie omega tylko Zafira ale z silnikiem z omegi 3.2 v6

Mam takie błędy:

P0300 - Rozpoznano wypadanie zaplonów w róznych cylindrach (01) - Sporadyczny P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1 (01) - Sporadyczny


Wymienione cewki na dwóch rzędach cylindrów, jak i świece ori GM do tego silnika 4 elektrodowe.
I nadal jest to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.

Dodam do tego ze mam instalacje LPG, auta nie idzie przełączyć na LPG.

kasowałem wyuczenia opcomem i nic.

ręce mi juz opadają, poradźcie coś :/

#293 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:10

cewki nowe?? ori??

Ciśnienie sprężania mierzyłeś?

#294 OFFLINE   Irwusek

Irwusek
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-09-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:15

cewki nowe?? ori??

Ciśnienie sprężania mierzyłeś?


cewki nowe, boscha numery 0 221 503 026, 0 221 503 027

ciśnienia nie mierzyłem muszę się przyznać, bo nie spodziewałem się że będą dalej problemy

#295 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:22

nie dostaje gdzieś lewego powietrza... np przez wężyki od wtrysków lpg?

#296 OFFLINE   Irwusek

Irwusek
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-09-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 09 sierpnia 2014 - 22:26

nie dostaje gdzieś lewego powietrza... np przez wężyki od wtrysków lpg?


Można to jakoś sensownie sprawdzić?

#297 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 sierpnia 2014 - 12:04

A ja wam powiem że z tymi świecami nie reguła mam Omegą z 2.6 v6.I również przerabiałem temat wypadających zapłonów po wykręceniu świec okazało się że są to świece NGK jedno elektrodowe ale były już mocno sfatygowane po poprzednim właścicielu.Wymieniłem na takie same ale nowe.Problem umilkł już na ładnych kilka tysięcy,żadnego wypadania zapłonów!!! Tak że te świece 4-elektrodowe nie są chyba aż tak nie zastąpione.Też byłem zaskoczony że są tam świece tego typu ale zaryzykowałem i chyba się opłacało.
Mój problem polegał również na tym że po rozgrzaniu silnika i przejściu na "N" silnik poszarpywał początkowo tylko na LPG ale po jakimś czasie również na PB.Wymiana świec dokładny przegląd wszystkiego i CISZA:)

#298 OFFLINE   Irwusek

Irwusek
  • 16 postów
  • Dołączył: 26-09-2010
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 10 sierpnia 2014 - 12:09

Mam jeszcze dwie zapasowe świece te 4 elektrodowe mówicie żeby zdjęć jeszcze raz kolektor i wymienić tą świece na 1 cylindrze?

Znajomy mówi że sterownik silnika może być uwalony

#299 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 sierpnia 2014 - 12:17

Znajomy mówi że sterownik silnika może być uwalony


szczerzę wątpię

Jak będziesz miał ściągnięty kolektor to popatrz na to co Ci mówiłem

#300 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpnia 2014 - 12:36

w 2.6 miałem przypadek po założeniu nowych świec było ok a po kilku dniach zaczął ostro kulać nie mogłem dojść o co kaman, wymieniłem cewke nic nie dało, nie miałem za bardzo pomysłu co jest nie tak a okazało się że jedna świeca miała pękniecie na ceramice i to był cały ból. może warto sprawdzić.