Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 17 kwietnia 2013 - 19:01

Błąd na kompie to ciągle ten sam, wypadanie zapłony 6 cylindra.


Jeśli na PB jest ok. a wtryski od LPG zamieniane i zawsze wali 6 cylinder to sprawdzić przewód gazowy od wtryskiwacza do dyszy może być np. przyczaśnięty rezonatorem (kolektorem ) lub lekko zagnieciony,poruszaj nim i zobaczysz czy gdzieś nie jest przyczaśnięty lub zagięty, 6 gar to ten od podszybia.

#242 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 kwietnia 2013 - 19:31

jaki masz spadek cisnienia przy max bucie ?




 


#243 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 17 kwietnia 2013 - 20:02

Nie pamiętam jaki tam był spadek, ale pierwszy Pan z warsztatu lpg powiedział że o połowę jest za małe, tak to ujął.

#244 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 19 kwietnia 2013 - 17:54

Gazownik niby stwierdził że jednak za slaby reduktor jest przeznaczony do 250 koni, zamowil nowy na czwartek odbiór auta zobaczymy jak będzie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Jak tam po wymianie reduktora ??

#245 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2013 - 17:59

Dziś odebrałem auto jest rewelacja żadnego wypadania zaplonow w końcu , jeszcze tylko ciekawi mnie spalanie ale to trzeba bedzie traske zaliczyć w kazdym badz razie teraz spalanie benzyny na wolnych jest takie same jak gazu a przedtem gazu było 0.8 litra a benzyny 1.3

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#246 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 19 kwietnia 2013 - 18:51

Dziś odebrałem auto jest rewelacja żadnego wypadania zaplonow w końcu jeszcze tylko ciekawi mnie spalanie ale to trzeba bedzie traske zaliczyć w kazdym badz razie teraz spalanie benzyny na wolnych jest takie same jak gazu a przedtem gazu było 0.8 litra a benzyny 1.3

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2



Jaki założyli teraz reduktor ?? u mnie chyba nie będzie to wina reduktora bo mam wypadanie jednego cylindra, byłem u polecanego gazownika, diagnoza albo wtrysk gazu padł lub cewka albo coś jest nie tak z świecą, jadę do elektryka w czwartek i zobaczymy.

#247 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 kwietnia 2013 - 18:53

KME Gold

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#248 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 kwietnia 2013 - 20:11

Nie wiem może się nie znam, ale jak jest za słaby reduktor to nie powinno wywalać zapłonu przy przełączeniu na LPG tylko dopiero przy butowaniu, natomiast z drugiej strony jak spada ciśnienie to instalacja od razu przełącza na PB i tez nie powinno wywalić zapłonu.

#249 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2013 - 20:23

Nie wiem może się nie znam, ale jak jest za słaby reduktor to nie powinno wywalać zapłonu przy przełączeniu na LPG tylko dopiero przy butowaniu, natomiast z drugiej strony jak spada ciśnienie to instalacja od razu przełącza na PB i tez nie powinno wywalić zapłonu.


Masz rację że powinno przełączyć poniżej ustawionego minimalnego tylko że gazownicy ustawiają tak aby nie przełączał i robią to świadomie wiedząc że zakładają reduktor do trabanta.Inna sprawa że te silniki są eco i tam sygnał z katów działa broniąc silnika i pilnuje właśnie prawidłowej emisji , może wyłączyć cylinder tam gdzie sondy widzą zły odczyt.:masakra:

#250 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 20 kwietnia 2013 - 03:00

u mnie chyba za mały prąd podaje na 2 cewki bo na jedną odpala a jak podpinam 2 to nie chce palic , chyba dam sobie spokój z grzebaniem i podjade do elektryka

#251 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 22 kwietnia 2013 - 23:26

ok. wtyczka spiłowana ale nic z tego , tu jest coś polutowane i wychodzi wtyczka do cewki z 3,0 i na zwykłej cewce chodzi jak igła tylko bałagan pod maską , fabryczne silnik był 3,0 ale mam dolutowane 2 wtyczki na 2 cewki z 3,2 , więc kupiłem 2 cewki, ale nie odpala na 2 , na 1 odpali na 3 gary, jak wpinam 2 to nic z tego i odwrotnie to samo, chyba gubi gdzieś prąd i na dwie podaje zbyt mały ,

#252 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2013 - 19:14

jeśli fabrycznie miałeś 3.0 to komputer ECU nie nadaje się do sterowania dwoma cewkami od 3.2. W 3.0 są trzy cewki(w środku tej jednej) i każda steruje 2 cylindrami.W 3.2 masz 6 cewek po 3 w jednej obudowie. Komputer niw wysteruje 2 cewek połączonych ze sobą!!

#253 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 23 kwietnia 2013 - 22:16

narazie mam wsadzoną cewke od 3,0 i chodzi jak burza, ale bałagan pod maska bo cewke dałem obok egr i a kable są dolutowane i nie wiem czy dolutowane są 2 wtyczki z silnika 3,2 czy ta jedna do cewki 3,0 , zrobie fotke tych wtyczek , ale dzięki za pomoc to mi daje duzo do myślenia bo na elektryce sie nie znam ,a dać do jakiegoś paprocha sie boje. I w 3,2 nie ma egr z lewej strony a u mnie jest bo kolektor jest z 3,0, robiłem uszczelki pod głowicą i uszczelki są z 3,2 , pokrywy zaworów też mają otwory z 3,2 i jak wjadę w kałuże to mam pełno wody w okolicy świec, wolałbym mieć 2 cewki i porządek pod maską a nie kable przez kolektor porozwalane.

#254 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 kwietnia 2013 - 08:11

narazie mam wsadzoną cewke od 3,0 i chodzi jak burza, ale bałagan pod maska bo cewke dałem obok egr i a kable są dolutowane i nie wiem czy dolutowane są 2 wtyczki z silnika 3,2 czy ta jedna do cewki 3,0 , zrobie fotke tych wtyczek , ale dzięki za pomoc to mi daje duzo do myślenia bo na elektryce sie nie znam ,a dać do jakiegoś paprocha sie boje. I w 3,2 nie ma egr z lewej strony a u mnie jest bo kolektor jest z 3,0, robiłem uszczelki pod głowicą i uszczelki są z 3,2 , pokrywy zaworów też mają otwory z 3,2 i jak wjadę w kałuże to mam pełno wody w okolicy świec, wolałbym mieć 2 cewki i porządek pod maską a nie kable przez kolektor porozwalane.


jesli masz komp od 3.0 to raczej nie bedzie to dzialac z cewkami od 3.2




 


#255 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 kwietnia 2013 - 10:38

a jak bym kupił kompa z kablami , cały zestaw kosztuje z 400 zł , a mnie bardzo zależy, i tak musiałbym kupić niedługo kable WN więc wole kompa z kablami, bo cewki z 3,2 już mam

#256 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 24 kwietnia 2013 - 11:42

Mam takie komplety sterowników z 3.2 V6 , ale nie proponuję Ci, bo będzie jeszcze gorzej.

Musisz :
- zmienić pokrywy zaworów na te z 2.5 V6/ 3.0 V6
- założyć kable zapłonowe współpracujące z cewką pojedyńczą 2.5/3.0 V6

#257 OFFLINE   fabian8211

fabian8211
  • 103 postów
  • Dołączył: 19-01-2013
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 24 kwietnia 2013 - 16:33

Narazie to chyba cewke dam z tyłu tak jak w 3,0 jak wymieniałem uszvzelki pod głowicą to i uszczelki pokrywy zaworów wymieniałem i silikonem uszczelniałem więc mi szkoda wymieniać, dorobie narazie jskieś gumy na świece zeby to uszczelnić, sprzedam cewki , kupie kable i będzie gitara, albo jak ktoś by chciał to zamienie na kable WN, nawet wygodnie z cewką obok EGR bo wymiana kabli zajmuje 10 mi n a nie 3 godzinki. Dzięki za rade , jak będe wymieniał uszczelki pod pokrywę zaworów to zmienie na 3,0 i bedzie GITARA. Zastanawie mnie tylko jedno, dlaczego jak zakładam jedną cewke z 3,2 to odpala n 3 gary, a jak zakładam 2 to nic z tego , czy to napewno powodem jest to że cewka z 3,0 ma w środku 3 cewki a cewka z 3,2 ma 6 cewek (tzw). Jeszcze raz dzięki

#258 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 24 kwietnia 2013 - 20:49

Byłem dziś u elektryka sprawdzone były błędy na kompie 0300 i 0301 po wykasowaniu błędów przejechałem się na gazie po chwili zamrugał check i się zaświecił, ponownie podłączyli kompa błędy te same 0300 i 0301. Wymienili cewkę (Bosch) i problem jest cały czas ten sam błędy 0300 i 0301. Na cewce 1,3,5 były zakładane nowe wtryski gazowe i to samo. Co mnie trochę dziwi to to że na cewce 1,3,5 wtryski gazowe są 4,5,6 i z 6 wtryskiem gazu jest coś nie tak. Może z dysza jest zapchana?? sam już nie wiem co z tym zrobić :masakra: Jak by kompresji nie trzymał to na bp było by tak samo jak na gazie, dobrze to rozumiem??

#259 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:00

Byłem dziś u elektryka sprawdzone były błędy na kompie 0300 i 0301 po wykasowaniu błędów przejechałem się na gazie po chwili zamrugał check i się zaświecił, ponownie podłączyli kompa błędy te same 0300 i 0301. Wymienili cewkę (Bosch) i problem jest cały czas ten sam błędy 0300 i 0301. Na cewce 1,3,5 były zakładane nowe wtryski gazowe i to samo. Co mnie trochę dziwi to to że na cewce 1,3,5 wtryski gazowe są 4,5,6 i z 6 wtryskiem gazu jest coś nie tak. Może z dysza jest zapchana?? sam już nie wiem co z tym zrobić :masakra: Jak by kompresji nie trzymał to na bp było by tak samo jak na gazie, dobrze to rozumiem??


Może jest wężyk przyciśnięty , wkrętka zapchana lub zaklejona albo założona z przelotem 2mm.:D Czasem guma odrywa się od wężyka i blokuje przepływ.

#260 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 25 kwietnia 2013 - 17:29

Po krótkiej przejazdce na gazie doszły kolejne błędy 0303 i 0305 czyli wypadanie cylindrów na całej cewce 1,3,5. Jakieś pomysły ??