Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 11 kwietnia 2012 - 13:00

musialem zaczekac na troche pogody i dzis podmienilem cewki.

dla pewnosci odpialem aku na chwile coby stare bledy pokasowac.
skalpelem 2 wasiki musialem zjechac we wtyczkach,nie kaleczac ich, ani zatrzaskow w zaden sposob, to bylo tylko zabezpiecznie zeby cewek nie zamienic (mimo ze takie same....dzieki ADAM OPEL :D)



fajnie fajnie bo wyskoczyl
0306 -cylinder 6:D:D

cewke juz zamowilem. 400zl
mam tylko nadzieje ze kat w miedzyczsie po ***** za mocno nie dostal,

dzieki za sugestie

#202 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 13:12

mam tylko nadzieje ze kat w miedzyczsie po ***** za mocno nie dostal,


przedmucha się i będzie ok :up:

#203 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 18:33

hmm a nie zauważyłeś, że cewki są niesymetryczne? CHodzi mi o to, że fajki wychodzą z korpusów pod kątem i lewa cewka ma cewki wygięte "w drugą stronę"

Miałem zdać relację ze swoich działań:
Odkręciłem przewody paliwa (wg mnie głupotą jest tego nie zrobić - wylało się raptem ze 100ml benzyny) wyjąłem cewkę. Pierwsze zaskoczenie: spodziewałem się kałuży oleju w każdym gnieździe - a tu kompletna susza :-)
Drugie zaskoczenie - na feralnym pierwszym cylindrze gumowa fajka była rozerwana jak lufa starej flinty po wybuchu - tak jak obrana skórka banana. Prawdopodobnie ktoś (pewnie ja...) wcisnął fajkę na korpus świecy zbyt mocno i to ją rozerwało.
Założyłem "nową" cewkę i fajkę. Silnik pracuje równiutko i milutko.

Nie mam pewności czy pomogła wymiana cewki czy samej fajki. Grunt że wszystko działa.

#204 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 11 kwietnia 2012 - 21:22

fakt, sa troszke niesymetryczne. na tyle mala roznica ze wchodza bez problemu zamiennie, aczkolwiek troszke wystaje uszczelka gumowa i nie mozna wkrecic srub

tez sie zastanawiam jak mozna rozwazac czy odkrecac przewody pb :)


Doncortino u mnie cewki wygladaja jak wyjete z kartonika, w ogole bym nie powiedzial ze te fajki moga sie kiedys rozpasc, a jednak cos nie bangla...

tylko 5 cylinder i TYLKO NA WOLNYCH
(ktos mocno stwierdzil ze jak cewka to tylko na wysokich, nie jałowych...)

mam nadzieje ze jak wymienie tą cewke to nie tylko przestanie wypadac zaplon ale silnik zacznie aksamitnie pracowac, bo do tej pory wszystkie moje x30xe pracowaly lepiej. mam taka skromna teorie po tygodniu w postach, ze to przywara y32se, i jezeli swiece poprawne, to za mrowienie i nierowna prace silnika, tak samo jak za wypadanie zaplonow, rowniez odpowiadaja cewki

#205 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 kwietnia 2012 - 21:43

Wiesz, mój silnik odkąd pamiętam drżał, tzn czuć to było w kabinie. Jak kładłem rękę na silniku to sam silnik wydawał się pracować równiutko - zakładałem, że powodem wibracji są zużyte poduszki sinika. Jednak po wymianie cewki silnik pracuje aksamitnie

#206 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 kwietnia 2012 - 22:09

mam nadzieje ze jak wymienie tą cewke to nie tylko przestanie wypadac zaplon ale silnik zacznie aksamitnie pracowac, bo do tej pory wszystkie moje x30xe pracowaly lepiej. mam taka skromna teorie po tygodniu w postach, ze to przywara y32se, i jezeli swiece poprawne, to za mrowienie i nierowna prace silnika, tak samo jak za wypadanie zaplonow, rowniez odpowiadaja cewki

dobre swiece i sprawne cewki to podstawa w 3.2
mialem kilka 3.0 i 2.5 i nawet nalepiej pracujace 3.0 nie bedzie mialo takiej kultury pracy jak 3.2 IMO no chyba ze te 3.2 to jakas padlina:(

#207 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 11 kwietnia 2012 - 22:51

dobre swiece i sprawne cewki to podstawa w 3.2
mialem kilka 3.0 i 2.5 i nawet nalepiej pracujace 3.0 nie bedzie mialo takiej kultury pracy jak 3.2 IMO no chyba ze te 3.2 to jakas padlina:(


dobrze gadasz:D

jak raz siedzialem u kolegi w 3.2 to nie moglem sie nadziwic, gaz elektroniczny i ta kultura pracy, wkrecal sie pieknie, a na jalowym w ogole nie bylo czuc ze zapalony:D



u mnie jednak nie jest tak fajnie, i z tego co widze to wielu uzytkownikow 3.2 sie z tym boryka

wracam do mojej teorii cewkowej....dam znac jak bedzie po wymienie, nie uznaje kompromisow. musi byc aksamit:D:D

#208 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 11 kwietnia 2012 - 23:47

Skoro uszkodzeniu uległa fajka, to bardzo prawdopodobne są takie problemy. Dlaczego? Bo na niskich obrotach masz relatywnie krótki czas ładowania cewki, czyli iskra jest słaba. Jeśli dodatkowo tracisz ją "przed świecą" to zapłon będzie wypadał...

#209 OFFLINE   tomekMV6

tomekMV6
  • 412 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 16 kwietnia 2012 - 16:41

daje znac... przyszla moja cewka... ciesze sie bo drapnąłem nówke boscha na alledrogo za 330zl:)

z podmianą,(oczywiscie z odkreceniem przewodów paliwowych) schodze juz ponizej 17sekund <lol> .... no i efekt koncowy taki jak mial byc, czyli autko w pelni sprawne:D

niemniej jednak, na kolektorze dwuzłotówki na sztorc nie poloze....:>
ktos widzial ten filmik? jak ten koles to zrobil? :D :D

#210 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lipca 2012 - 17:39

W końcu znalazłem chwilę na małe grzebanie pod maską. Okazało się, :masakra:, że mam świece 3-elektrodowe NGK R (nr BKUR6ET-10). A więc pora na zmianę na GM 4-elektrodowe. Może to jest przyczyna poszarpywania na LPG na wolnych i niekiedy w czasie jazdy?

#211 OFFLINE   Kali

Kali
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-05-2006

Napisany 06 lutego 2013 - 11:27

Witam i pytam goscinnie.

Samochod to vectra Z32SE, bez LPG. We wrzesniu 2012 wymienione na nowe cewki GM bosch + dedykowane swiece. Padly wtedy na amen obydwie cewki, to nie ulega watpliwosci, autem nie dalo sie praktycznie jechac. Po wymianie wszystko bylo idealnie.

Teraz w styczniu zostala sciagnieta gora silnika - poszukiwania wycieku plynu chlodniczego przy termostacie, chlodniczce oleju, nieistotne. Od tego momentu zaczelo sie sporadyczne wypadanie zaplonu na cewce 1-3-5. Tak srednio raz dziennie go chwilowo potrzesie i zapali sie kontrolka emisji spalin. Dodam, ze cewka 1-3-5 zostala podmieniona na nowa w celu sprawdzenia i nadal to samo. Macie jakies pomysly?
pzdr. Kali

#212 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2013 - 11:43

Witam i pytam goscinnie.

Samochod to vectra Z32SE, bez LPG. We wrzesniu 2012 wymienione na nowe cewki GM bosch + dedykowane swiece. Padly wtedy na amen obydwie cewki, to nie ulega watpliwosci, autem nie dalo sie praktycznie jechac. Po wymianie wszystko bylo idealnie.

Teraz w styczniu zostala sciagnieta gora silnika - poszukiwania wycieku plynu chlodniczego przy termostacie, chlodniczce oleju, nieistotne. Od tego momentu zaczelo sie sporadyczne wypadanie zaplonu na cewce 1-3-5. Tak srednio raz dziennie go chwilowo potrzesie i zapali sie kontrolka emisji spalin. Dodam, ze cewka 1-3-5 zostala podmieniona na nowa w celu sprawdzenia i nadal to samo. Macie jakies pomysly?


Kolego sprawdz czy to tylko na gazie ja mialem problem z instalacja gazową i tylko na wolnych obrotach wypadaly mi zaplony wlasnie na 1 3 5 ale tylko na gazue

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#213 OFFLINE   Kali

Kali
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-05-2006

Napisany 06 lutego 2013 - 16:09

Ja nie mam gazu.
Moje strzaly to: katalizatory albo jakas nieszczelnosc w dolocie.
pzdr. Kali

#214 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 lutego 2013 - 16:27

Ja nie mam gazu.
Moje strzaly to: katalizatory albo jakas nieszczelnosc w dolocie.


Sorry kolego niedoczytalem może to wina wtyczki u mojego szwagra wypadały zapłony po przeciwnej stronie po wymianie rozrządu sciądnołem wtyczke przeczyścilem i problem ustapil

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#215 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 lutego 2013 - 20:07

Witam i pytam goscinnie.

Samochod to vectra Z32SE, bez LPG. We wrzesniu 2012 wymienione na nowe cewki GM bosch + dedykowane swiece. Padly wtedy na amen obydwie cewki, to nie ulega watpliwosci, autem nie dalo sie praktycznie jechac. Po wymianie wszystko bylo idealnie.

Teraz w styczniu zostala sciagnieta gora silnika - poszukiwania wycieku plynu chlodniczego przy termostacie, chlodniczce oleju, nieistotne. Od tego momentu zaczelo sie sporadyczne wypadanie zaplonu na cewce 1-3-5. Tak srednio raz dziennie go chwilowo potrzesie i zapali sie kontrolka emisji spalin. Dodam, ze cewka 1-3-5 zostala podmieniona na nowa w celu sprawdzenia i nadal to samo. Macie jakies pomysly?


Po pierwsze jakie załozyłes świece dedykowane ?? druga sprawa czy oprócz wypadania zapłonu masz jeszcze jakis inny błąd ?? może być sprawa mieszanki lub wtryskiwacza, zawsze wypada ten sam cylinder ??

edit...

Ja nie mam gazu.
Moje strzaly to: katalizatory albo jakas nieszczelnosc w dolocie.


noo może to być odpowiedź,mieszanka sprawdź jeszcze błędy oprócz błędów wypadania zapłonu.

#216 OFFLINE   Kali

Kali
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-05-2006

Napisany 07 lutego 2013 - 21:59

Swiece FGR8KQE0, GM 4 elektrodowe.
Bledy sa takie:
P0300-01 - rozpoznano wypadanie zaplonow w roznych cylindrach
P0301-01 - wykryta przerwa w zaplonie cylindra 1
P0313-08 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa

Czasami jest tez 3 i 5 cylinder jako blad. Innych nie ma.
pzdr. Kali

#217 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 lutego 2013 - 22:37

Hmm.. nie wiem,ale ten bład 0313 na moje oko to jak by coś z wtryskiwaczem, tak jak pisałem wczesniej, ale dobrze żeby sie jeszcze ktoś wypowiedział bo nie jestem pewien ,nie wiem jak masz daleko do mnie,ale jak by co to posiadam kompletny dolot do Z32SE wtryskiwacze też mam jak nic nie wymyślisz mogę pożyczyć do sprawdzenia.

#218 OFFLINE   Kali

Kali
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-05-2006

Napisany 07 lutego 2013 - 22:57

Rzut beretem - Tychy. Ten blad akurat faktycznie sie pojawil jak mialem pusty bak.
Dzieki za propozycje. Przyczyna moze byc w tych zielonych uszczelkach http://img18.imagesh...zdjcie045bd.jpg Najlepsze, ze nie da sie ich kupic oddzielnie tylko z cala podstawa kolektora.
pzdr. Kali

#219 OFFLINE   Kali

Kali
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-05-2006

Napisany 26 lutego 2013 - 15:38

Doszedl blad:
P0422 - Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 1)

Auto tydzien jezdzilo bez wypadniecia zaplonu.
pzdr. Kali

#220 OFFLINE   lucyfer10

lucyfer10
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-03-2013
  • Skąd: Warszawa-Grochów

Napisany 14 kwietnia 2013 - 20:50

Witam.

Może ktoś mi tu pomoże. Dopiero od tygodnia posiadam auto, przejechałem 600 km i było dobrze, po przekroczeniu 5 tys. obrotów wywaliło check engine i przestał działać jeden cylinder na lpg, komputer przełączył auto na bp, ale po ponownym odpaleniu (na bp) wszystko działało, na bp nie wyczułem żeby coś było nie tak, jedynie na biegu jałowym trzęsie trochę jak się stoi na światłach.
Byłem u dwóch gazowników jeden stwierdził że wtrysk gazu, drugi podmienił wtryski i efekt był ten sam. Odczytane były błędy i wyszło wypadanie zapłony 6 cylindra.
Jest to możliwe że przez cewkę auto na bp jezdzi a na gazie odcina jeden cylinder??

Będę wdzięczny za wasze wypowiedzi.